Olen 40-v, katselen 10 v. vanhoja etelänmatkan bikinikuvia
Voinko enää saavuttaa sitä kroppaa?
10 kg vähemmän, selluliititön.
Jos laihdutan, jääkö jäljelle ryppyinen ja muhkurainen rusina?
Mitä pitää tehdä, jotta a) pääsen samoihin mittoihin, b) selluliitti tasoittuu ja c) etten rypisty kurtuksi?
Kommentit (47)
Mä kun katson 10v vanhoja kuvia, olen paljon paremmassa kunnossa nyt 42-vuotiaana. Riippuu siitä sun kunnosta 10 vuotta sitten. Selluliitti lähtee ihan laihduttamalla, ei se sen kummempaa ole. Tai ainakin vähenee. Lihasten kasvattaminen auttaa myös, koska silloin kasvava lihas kiristää ihon tiukemmalle, jolloin selluliitti ei niin näy. Hidas tahti on paras, ja lihaskunnon ylläpitäminen tai lähtötasosta riippuen myös parantaminen mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pitää nähdä pikkusen vaivaa. 🙂
No sepä! Mutta mitä kaikkea?
Monipuolinen liikunta ja ruokavalio kuntoon ts. kulutan enemmän kuin syön, mutta mitä muuta? Ja millainen ruokavalio? Miten saan 10 kg lisäksi 10 v. pois?
Vierailija kirjoitti:
Mä kun katson 10v vanhoja kuvia, olen paljon paremmassa kunnossa nyt 42-vuotiaana. Riippuu siitä sun kunnosta 10 vuotta sitten. Selluliitti lähtee ihan laihduttamalla, ei se sen kummempaa ole. Tai ainakin vähenee. Lihasten kasvattaminen auttaa myös, koska silloin kasvava lihas kiristää ihon tiukemmalle, jolloin selluliitti ei niin näy. Hidas tahti on paras, ja lihaskunnon ylläpitäminen tai lähtötasosta riippuen myös parantaminen mahdollista.
Mulla on n. 10 kk aikaa tähän projektiin. En vaan osaa tarttua siihen, lykkään ja lykkään vaan!
Ap
Ja huom. olen edelleenkin nyt tänä päivänä normaalipainon rajoissa, ihan hilkulla yli. Rasvaa eli läskiä on päässyt kertymään se 10 kg tähän ympärille, se pitäisi ”turvallisesti” saada pois. Rasva-% n. 35 nyt.
Ap
10v päästä ihailet nykyisiä kuviasi.
T. N50
Minkään "pakon" tai takarajan takia ei kannata laihduttaa, kilot tulevat takaisin pikavauhtia. Oletko lomalle menossa ensi vuonna? Vai juhliin, joissa haluat näyttää hyvältä?
Hitaasti laihduttamalla ja liikkumalla (sekä aerobista että lihaskuntoa) saa hyvän lopputuloksen. Ihoa hoidetaan rasvaamalla, kuivahieronnalla ja ehkä kiinteyttävissä hoidoissa käymällä.
Ruokavaliosta on monia mielipiteitä, toiset tykkää vetää virallis-terveellisellä, toiset vannoo sen nimeen, että hiilareita vähennetään reilusti ja (hyvän) rasvan määrää nostetaan. Kokeile tai mieti, kumpi on enemmän oma juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on n. 10 kk aikaa tähän projektiin. En vaan osaa tarttua siihen, lykkään ja lykkään vaan!
Ap
Ah. No, sitten todennäköisesti et tule onnistumaan. Tuolla asenteella käy todennäköisemmin niin, että lykkäät, lykkäät ja lykkäät, kunnes aikaa on 2-3 kuukautta. Sitten epätoivoisena alat jollekin Nutrilett-kuurille, jonka avulla saat pudotettua ne haluamasi kilot, lähinnä vähistä lihaksistasi, jolloin lopputuloksena saat kyllä pienemmän lukeman vaa'alla, mutta rasvaprosenttisi on vain kasvanut. Käyhän se niinkin.
Jotta välttyisin juuri tuolta, niin millä mentaliteetilla lähden liikkeelle? Ja siis nimenomaan pointti on, että läskin tulee lähteä!
Ap
Tehokkain tapa treenata on cross training tyyppinen treeni. Siihen lisänä sali, jooga ja nyrkkeily. Näin siis itselläni. Kroppa on sopivan lihaksikas ja timmi. Ruokavalio on monipuolinen (pitää syödä tarpeeksi). Treenaan noin 4 krt/vkossa.
Kärsivällisyyttä tarvitaan, siksi en oikein ymmärrä mitään aikarajoituksia. Liikunta pitäis olla elämäntapa.
N44
Niin, on mulla sellainen 10 vuoden päähänkin ulottuva välitavoite, eli en pelaa ihan päivillä ja viikoilla. Ensi kesänä kuitenkin haluan pystyäkseni nauttimaan vapautuneesti, olla paremmassa kunnossa. Ymmärräthän, se tunne kun et viihdy omassa kropassa ja puitteet on etelän merillä? Ei toimi! Nippa nappa toimii omassa pihassa, jos siinäkään!
10 vuoden päästä 5-kymppisenä haluan olla sporttinen, terve, nuorekas, solakka, lihaksikas (terveellä tavalla jottei selkä esim. brakaa), hyvännäköinen! Se on aloitettava nyt, sillä tässä on mennyt 10 vuotta ihan harakoille mitä terveen kropan hoitoon tulee.
Ap
Treenin pitää myös olla säännöllistä. Vaikea sanoa, miten nopeasti saat tuloksia..yleensä tuolla tyylillä saattaa innostus tyssähtää, jos on tietty aikaraja. Tässä asiassa ei ole oikotietä onneen 😉
N44
Lihasten kasvattaminen auttaa myös, koska silloin kasvava lihas kiristää ihon tiukemmalle, jolloin selluliitti ei niin näy.
-kasvava lihas ei kiristä ihoa tiukemmalle.. laihduttaminen kiristää ihoa tiukemmalle. sillon ku olin ihan laiha ja laihduttanu ja treenasin, niin jostain syystä treenattuna selluliitti oikeen KOROSTUI. ehkä vaatteet päällä lihaksikas kroppa näyttää paremmalta, mut selluliittia on niin kauan kun on tietyn suurunen rasvaprosentti. selluliitti katos vasta tarpeeks alhasessa rasvaprosentissa, koska selluliittihan on rasvaa. muhkuraista rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, on mulla sellainen 10 vuoden päähänkin ulottuva välitavoite, eli en pelaa ihan päivillä ja viikoilla. Ensi kesänä kuitenkin haluan pystyäkseni nauttimaan vapautuneesti, olla paremmassa kunnossa. Ymmärräthän, se tunne kun et viihdy omassa kropassa ja puitteet on etelän merillä? Ei toimi! Nippa nappa toimii omassa pihassa, jos siinäkään!
10 vuoden päästä 5-kymppisenä haluan olla sporttinen, terve, nuorekas, solakka, lihaksikas (terveellä tavalla jottei selkä esim. brakaa), hyvännäköinen! Se on aloitettava nyt, sillä tässä on mennyt 10 vuotta ihan harakoille mitä terveen kropan hoitoon tulee.
Ap
Ensin puhut 10kk ja yht äkkiä se on 10v? Ok.
Voi voi onpas toisilla epäonni.
Kun nyt 43v katson 25v kuviani niin olen nykyisin paljon paremmassa kunnossa ja näytän paljon kauniimmalta. Ryppyjä ei ole ja moni luulee vieläkin että olen tuon ikäinen. Alkossa ja baareissa kysytään aina paperit ja hämmästytään. Nuoret jopa 18v komeat pojat tulevat kadulla pyytämään numeroani.
Sekään ei haittaa että minulla on ihana pikku 5v miguelito poika joka on vähän tummempi koska isä on tummaihoinen kuubalainen. Moni mies on kosinut mutta itse tykkään enemmän asua yksin ja pitää monta miesystävää samalla josta jokainen voi hemmotella minua vuorollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ensin puhut 10kk ja yht äkkiä se on 10v? Ok.
Huomaatko sanan PÄÄHÄNKIN? Välitavoitteita, eli eka 10 kk päässä, ja toinen siintää 10 v. päässä. Ok?
Puhun niistä selkeästi erillisissä kappaleissa tuossa yllä. Ok?
Tietysti ottaen huomioon foorumin, jolla avaudun, ei voi muuta odotaakaan kuin sun kaltaisia tahallaan väärinymmärtäjiä.
Ap
Palkkaa ammattitaitoinen PT, hän osaa auttaa ja laatia sun tarpeisiin sopivan saliohjelman. Samalla katsoo tekniikan ym.
Mun paino-ongelmat kiitos lekureitten vaikka kuinka jankkaat että ei auta. Onneksi vaihdoin lääkäriä ja uudet mulle oikeat lääkitykset, niin paino putosi sen kummempaa ruokavalion vaihdosta. Liikuuntaa toki tuli lisää juuri tuon lääkityksen vaihdontakia itselläni. Mikä sopii kenellekkin yksilöllistä. En avaudu enempää. mutta itse pitäisin yhden ja saman ja parasta hoitoa saa yksityiseltä.
Valitettavasti ainakin omalla kohdallani. Ja jokainen saa haaveilla sitä mennytta kroppaasa mikä ei ole ollut oma-vika. Mutta eihän Lää....myönnä näitä asioita.
Saman projektin äärellä kanssasi, ap. Ikää vain on 15 vuotta enemmän ja laihdutettavaa 5 kiloa vähemmän. Jään tähän kuulolle, jos tulis asiallisia neuvoja kokemusasiantuntijoilta.
Fyysinen kunto on mulla lähinnä se, mikä on romahtanut, joka paikkaa särkee ja lihakset hupenevat hurjaa vauhtia. Saliharjoittelu ei innoata sitten yhtään, mitä vaihtoehtoja jää?
pitää syntyä uudestaan