Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.
Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.
Mitähän mä en nyt tässä tajua?
Te piditte juhlat - te, sä ja miehes? Ketä olitte kutsuneet, kun noin käyttäytyivät? Etkö itse tuntenut ihmisiä? Miksi et itse jutustellut vieraittesi kanssa?Kutsuimme miehen sukulaisia. Olin ihan ovella toivottamassa kaikkia tervetulleeksi. Pöydässä yritin kysyä kuulumisia mutta kukaan ei vastannut mitään. Eivät edes katsoneet minua. Kymmenen vuotta olimme olleet jo naimisissa. Mieheni suku vastusti todella paljon liittoamme. Olen ihan nuhteeton ja opiskellut ihminen, jolla ei ole minkäänlaisia merkittäviä paheita kotoilun lisäksi.
Missä suvuissa on oikein näitä ”suku vastusti liittoamme” -juttuja? Itse en tunne ainuttakaan aikuista, joissa suvulle kumppanin valinta olisi ollut jotenkin ongelma. Onko siellä joku suvun vanhimpien kokous, joka tulee sanomaa ”Pirkko, me ei voida hyväksyä sinua Matin puolisoksi. Pakkaankamasinja lähde. Olet heikoin lenkki”. Vai miten nämä oikein toimii?
Yleensä niissä on yksi narsistinen ihminen, joka on valinnut uhrinsa, ja iso joukko hännystelijöitä, jotka seuraavat esimerkkiä.
Tapahtui omissa ylppäreissä:
Joukko (miespuolisia) vieraita halusi avata television ja katsoa Formuloita. Minä sanoin etten pidä siitä että minun juhlissani katsotaan televisiota, ja että toivoisin etteivät he tekisi niin. Kukaan ei kuunnellut. Siinä sitten jo hieman äreämpään sävyyn sanoin, että en todellakaan pidä siitä, että minun ylioppilasjuhlissani katsotaan televisiota. Tähän eräs keski-ikäinen mies kivahti, että ”älä siinä nyt räpätä. Tämä osakilpailu katsotaan nyt”.
Haukoin pöyristyneenä henkeäni. Sekä äitini, että osa näiden miesten vaimoista oli läsnä, mutta kukaan ei tehnyt mitään (voisi kuvitella, että heillä olisi ollut miehiinsä enemmän auktoriteettia kuin minulla, 18-vuotiaalla).
Juhlat meni sitten niin, että suurin osa miehistä katsoi Formuloita ja naiset istuivat keittiössä. Olin loukkaantunut siitä, ettei minun näkemystäni kunnioitettu. Jos televisio menee toisen juhlien edelle, olisivat jääneet kotiin.
Mököttäminen. Aikuinen (?) mies tulee vieraaksi häihin olemaan koko ihanan juhlapäivän naama kuin petolinnun p. Ihme käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.
En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.
Siis mikä asu on pellavaverskat?
Yksi lihava henkilö otti KAIKKIA tarjottavia, siis joka ikistä sorttia. Osaa haki lisääkin -.-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.
En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.
Siis mikä asu on pellavaverskat?
Miten tämä voi olla niin eksoottinen asia? :D Onko tähän keskusteluun pesiytynyt jotain pellavauskovaisia joiden mielestä pyjamakin on juhlapuku kunhan se on pellavaa?
Pellavaverskat = pellavasta valmistetut lökähousut /olohousut / jumppahousut.
/6
Vierailija kirjoitti:
Joskus juhlissa on ihmisiä, jotka eivät esittele itseään muille. Toljottavat mykkänä yksinään nurkassa.
Eikös juhlien isäntä/emäntä voisi hiukan auttaa tässä toisiin ihmisiin tutustumisessa?
Riitelevä pariskunta. Vittuilevat toisilleen, loppuillasta täysi rähinä päällä. Katsottuani tätä lapsuudestani lähtien, en kutsunut heitä häihin. Tappelevat aina. En keksi muut selitystä kuin että tässä on kyse jostakin heidän esileikistään.
Verskat = verkkarit meille muille. Nuilla turkulaisilla on niille oma terminsä, olkoot sitten mitä materiaalia hyvänsä.
Mutta on minunkin sanottava, ettei pellavasta valmistettuja verkkareita ole silmiini osunut, ei juhlassa eikä arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Verskat = verkkarit meille muille. Nuilla turkulaisilla on niille oma terminsä, olkoot sitten mitä materiaalia hyvänsä.
Mutta on minunkin sanottava, ettei pellavasta valmistettuja verkkareita ole silmiini osunut, ei juhlassa eikä arjessa.
Siis mistä nämä nk. verkkarit/verskat sitten pitää olla valmistettu? Mielestäni verkkarit-kategoriaan menevät kaikki housut jotka on tarkoitettu oleiluun tai mihin tahansa liikuntaan. Tämä on mulle ihan uusi juttu että verskoilla on joku tarkka materiaalimääritelmä. :D
/6
Kiitos, eiköhän saatu kattava mielipide verskoista, niiden materiaalista ja ulkomuodosta.
Siirrytäänkö takaisin aiheeseen?
Pliis turkulainen, anna olla jo. Kiitos.
Tv toinen turkulainen
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, eiköhän saatu kattava mielipide verskoista, niiden materiaalista ja ulkomuodosta.
Siirrytäänkö takaisin aiheeseen?
Pliis turkulainen, anna olla jo. Kiitos.
Tv toinen turkulainen
Mä vastailen alkuperäiseen kommenttiini liittyviin kommentteihin vaikka hamaan tappiin asti, siirry pois jos häiritsee. :)
/6
Vierailija kirjoitti:
Joukko (miespuolisia) vieraita halusi avata television ja katsoa Formuloita. Minä sanoin etten pidä siitä että minun juhlissani katsotaan televisiota, ja että toivoisin etteivät he tekisi niin. Kukaan ei kuunnellut. Siinä sitten jo hieman äreämpään sävyyn sanoin, että en todellakaan pidä siitä, että minun ylioppilasjuhlissani katsotaan televisiota. Tähän eräs keski-ikäinen mies kivahti, että ”älä siinä nyt räpätä. Tämä osakilpailu katsotaan nyt”.
Haukoin pöyristyneenä henkeäni. Sekä äitini, että osa näiden miesten vaimoista oli läsnä, mutta kukaan ei tehnyt mitään (voisi kuvitella, että heillä olisi ollut miehiinsä enemmän auktoriteettia kuin minulla, 18-vuotiaalla).Juhlat meni sitten niin, että suurin osa miehistä katsoi Formuloita ja naiset istuivat keittiössä. Olin loukkaantunut siitä, ettei minun näkemystäni kunnioitettu. Jos televisio menee toisen juhlien edelle, olisivat jääneet kotiin.
Tiedän tunteen.😒 Lapseni ristiäisissä myös joku ex-mieheni sukulainen halusi katsoa urheilua. En nyt muista mikä laji oli kyseessä. Tunnelma meni aivan pilalle. Vieraat istuivat ja toljottivat televisiota. Myös ne joita se ei kiinnostanut yhtään, kun mitä muutakaan siinä olisi voinut. Huutaa selostuksen yli? Kaukosäädintä ei ollut näkyvillä, vaan johonkin takan päälle nostettuna piiloon. Olisiko siitäkin voinut jotain päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Haukoin pöyristyneenä henkeäni. Sekä äitini, että osa näiden miesten vaimoista oli läsnä, mutta kukaan ei tehnyt mitään (voisi kuvitella, että heillä olisi ollut miehiinsä enemmän auktoriteettia kuin minulla, 18-vuotiaalla).Juhlat meni sitten niin, että suurin osa miehistä katsoi Formuloita ja naiset istuivat keittiössä. Olin loukkaantunut siitä, ettei minun näkemystäni kunnioitettu. Jos televisio menee toisen juhlien edelle, olisivat jääneet kotiin.
Järkyttävää miten sulle on puhuttu sun omassa kodissa ja omissa juhlissa! Keski-ikäiset setämiehet on aivan kamalia. Olen pahoillani, toivottavasti saat tulevat juhlat (jos niitä on vielä tulossa) omilla ehdoillasi.
Mietin näitä pukeutumisasioita ja vanhempien roolia teinien kohdalla - miksi ei opeteta pukeutumaan? Kun olin teininä menossa hautajaisiin (90-lukua) ja tolppakorot oli jo jalassa ja maskara kädessä, niin äitini kyllä tuli ohjeistamaan että ”hautajaisiin ei ole tapana meikata ollenkaan”. Aikuisena aloin ihmetellä miksi muut moukat meikkaavat hautajaisiin, kunnes ymmärsin että äitini yritti estää katastrofin kun olin teini. Enkä kyllä meikkaa vieläkään hautajaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkullani oli isoäitimme häissä nyörisaappaat, joku virttynyt lyhyt kuviollinen kellohelmainen minihame ja virttynyt trikoinen narutoppi, jonka alta vaan vilkkui rintsikat. Tässä päällä lyhyt jakkutakki sentään kirkossa, mutta ei se tietenkään sopinut yhteen minkään muun vaatteen kanssa. Laatutaso Fiorella. Serkku on vielä aika pitkä ja romuluinen, niin kauempaa katsottuna näytti miehen epäonnistuneelta yritykseltä pukeutua naisen vaatteisiin...
Olet varmaan tuijottanut silmät pullollaan kun muistat kaikki vaatekappaleet noin hyvin. Taisit olla moukkamaisrmpi kuin serkkusi.
Kyllä tämä näky paloi kerrasta verkkokalvoihin eikä valitettavasti ole lähtenyt pois... 20 hengen hautajaisissa kun ei voinut näyltä välttyä...
Sukulaisen häissä yksi morsiamen kavereista oli laittanut päällensä sellasen bilemekon mikä just ja just peitti takapuolen ja selkä oli lähes kokonaan avoinen. Flirttaili myös sulhasen ja sulhasen isän kanssa. Sulhasen äiti potki tytön kyllä pihalle keskellä juhlia.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! li.
Jännä, jos tosiaan tämä henkilö on sunnuntaina aamupäivällä kännissä. Konfirmaatiothan järjestetään aina sunnuntaisin klo 10
No meillä oli helatorstaina klo 15.00..
Tupladippaus. Äijä pokkana dippasi sipsiä, puraisi siitä, ja dippasi samaa sipsiä uudestaan. Joku meni vihaisena moittimaan, ja hirveä härdelli saatiin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! li.
Jännä, jos tosiaan tämä henkilö on sunnuntaina aamupäivällä kännissä. Konfirmaatiothan järjestetään aina sunnuntaisin klo 10
No meillä oli helatorstaina klo 15.00..
Ja minun tenavalla oli lauantaina klo 12.
Olin perhejuhlissa Turkissa. Siskoni miehen veli puristeli minua ensin pöydän alla polvesta ja myöhemmin vaivihkaa takamuksesta.