Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (750)

Vierailija
101/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus juhlissa on ihmisiä, jotka eivät esittele itseään muille. Toljottavat mykkänä yksinään nurkassa.

Jos he ovat kuokkavieraita, tulevat vain syömään ja juomaan? Hautajaisissa onnistunee helpommin.

Vierailija
102/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin pienen lahjan kiitokseksi isäntäparille kun sain tulla kylään, tyyliin kynttilöitä ja lasisen alustan. Isäntäparin mies vilkaisi lahjapussiin, ojensi sen minulle takaisin ja sanoi että ”ei me tarvita, pidä sä”

Hänen vaimonsa otti ne vastaan, ei kiittäen tai mitään, mutta otti. Kiusallinen tilanne.

Älä vie koskaan viemisinä tavaraa, vaan esimerkiksi kukkia, kahvia, pullaa tmv. En mäkään haluaisi enää yhtään kynttilää tai astiaa. Ehkä mies hieman tökeröllä tavalla ajatteli, että ne menevät heillä roskiin/kiertoon, niin parempi tarjota ensin sulle takaisin.

Mutta joo, moukkamaista on kantaa lisää tavaraa toisille pyytämättä.

Lahjahevosen suuhun ei katsota, senkin moukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Aika törkeää oli sekin, kun tätini kuoli ja hänen siunaustilaisuus oli kappelissa. Sen jälkeen järjestettiin tietenkin muistotilaisuus, mutta tätini sisko aikuisine lapsineen ei osallistunut siihen, vaikka ovat olleet läheisiä aina.

Mitäs törkeää siinä on? Eihän siunaustilaisuuteen tai muistotilaisuuteen ole pakko osallistua. Itse en osallistunut tätini hautajaisiin lainkaan, koska olin töissä. Joillekkin hautajaiset voivat olla hyvinkin ahdistava tilaisuus.

Vierailija
104/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapseni ristiäisissä anoppini kysyi kovalla äänellä kaikkien kuullen kummiksi kutsumaltani ystävältäni " Kukas se sinä oikein olet"!

Anoppi onkin nykyään x-sellainen, ja todella moukkamaisin ihminen jonka tunnen. 

Vierailija
105/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin synttäreillä päivänsankari ja pikkusisaruksensa kaivelivat ja lähmivät synttärikakkua antaumuksella ennen kuin vieraat saivat palastakaan. Vanhemmat olivat vieressä, mutta eivät kieltäneet.

Vierailija
106/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut todistettua hääjuhlassa kosintaa.  Bestman (morsiamen veli) piti lavalla maljapuhetta, suurella paatoksella rakkaudesta kertoen johdatteli tarinan itseensä, pyysi tyttöystävänsä lavalle ja kosia pätkäytti. Morsian näytti siltä, että on valmis repimään veljensä kappaleiksi. Varsin liukkaasti lavalta poistuivat morsiamen äidin johdattelemana, juhlissa heitä ei enää näkynyt. Jälkeenpäin kuulin tyttöystävän olleen todella loukkaantunut, ettei heidän suuri uutisensa saanut suurempaa huomiota..

Vierailija
107/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkullani oli isoäitimme häissä nyörisaappaat, joku virttynyt lyhyt kuviollinen kellohelmainen minihame ja virttynyt trikoinen narutoppi, jonka alta vaan vilkkui rintsikat. Tässä päällä lyhyt jakkutakki sentään kirkossa, mutta ei se tietenkään sopinut yhteen minkään muun vaatteen kanssa. Laatutaso Fiorella.  Serkku on vielä aika pitkä ja romuluinen, niin kauempaa katsottuna näytti miehen epäonnistuneelta yritykseltä pukeutua naisen vaatteisiin...

Olet varmaan tuijottanut silmät pullollaan kun muistat kaikki vaatekappaleet noin hyvin. Taisit olla moukkamaisrmpi kuin serkkusi.

Vierailija
108/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Maalaus)häissä oli vieraana sulhasen vaaleaverinen sukulaisnainen tummaihoisen miehensä kanssa. Sulhasen äiti sitten kiersi ympäri juhlia kovaan ääneen toitottamassa, kuinka tämä mies erottuisi varmasti joukosta ja "katsokaa nyt niitä, ovat kuin yö ja päivä, niin erilaisia!!!".

Vierailija
109/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! li.

Jännä, jos tosiaan tämä henkilö on sunnuntaina aamupäivällä kännissä. Konfirmaatiothan järjestetään aina sunnuntaisin klo 10

Ohis, mutta onko olemassa joku aikaraja, jolloin viina ei tehoa? :D Että jos sitä juo muuten kuin pe tai la iltana niin ei tule känniin ollenkaan?

/6

Ja omien lasten (3kpl) EV.lut. (suomenkieliset, jos sillä nyt on merkitystä) konfirmaatiot ovat olleet 2x klo 15 ja 1x klo 14.

Vierailija
110/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkullani oli isoäitimme häissä nyörisaappaat, joku virttynyt lyhyt kuviollinen kellohelmainen minihame ja virttynyt trikoinen narutoppi, jonka alta vaan vilkkui rintsikat. Tässä päällä lyhyt jakkutakki sentään kirkossa, mutta ei se tietenkään sopinut yhteen minkään muun vaatteen kanssa. Laatutaso Fiorella.  Serkku on vielä aika pitkä ja romuluinen, niin kauempaa katsottuna näytti miehen epäonnistuneelta yritykseltä pukeutua naisen vaatteisiin...

Ja kyseessä oli siis yli kolmikymppinen nainen... 

Apua, tunnen samanlaisen, mut 20v vanhemman kotkan. Silmiä särkee kaikki tilaisuudet, joissa häntä joutuu pakosta näkemään. Kerrassaan puistattava ilmestys. Pahinta on, että kuvittelee kaikkien himoitsevan häntä, kun pukeutuu todella niukasti. Ihan h*lvetin nolo tapaus.

Vierailija
111/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran vieraana todella perinteisissä häissä pohjanmaalla. Nuori pari, paljon vanhempia ihmisiä vieraina. Ja kaasolla vesirajatuubibilehirvitysmekko ja piikkikorot :D

No, serkkuni ilmestyi vastaavassa asussa isäni hautajaisiin...

Vierailija
112/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! li.

Jännä, jos tosiaan tämä henkilö on sunnuntaina aamupäivällä kännissä. Konfirmaatiothan järjestetään aina sunnuntaisin klo 10

Miten niin konfirmaatio on aina sunnuntaina ja klo 10? Mistä tiedät ettei tuo konffis ole ollut vaikka perjantaina klo 14? Tai lauantaina klo 13 kuten serkullani viime viikolla

Vierailija
113/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlissa rippilapsella kunnon "horomekko" päällä, semmonen kireä leopardikuosinen olkaimeton makkarankuori. Eli peitti juuri ja juuri tissien ja pakaroiden välisen alueen. Sitä sitten nyki milloin ylöspäin, milloin alaspäin, kun ei meinannut päällä pysyä. Muut olivat pukeutuneet kuten "kunnon uskovaisen kuuluukin", mutta tää juhlittava oli kuin kohta "töihin menossa".

Vierailija
114/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei juhlissa mutta muutama vuosi sitten olimme eräässä "paremmassa/siistimmässä (ihan rento kuitenkin) kylpylässä viikonloppulomaa viettämässä. Menimme kylpylässä illallisbuffettiin. Huomiota herätti se, että kaksi keski-ikäistä naista latasivat VALTAVAT määrät ruokaa täysin sekaisin keskenään. Siis todella lautasilla oli epämääräinen kasa. No ei siinä, mutta vetivät vauhdilla napansa täyteen kunnes kaivoivat jostain laukustaan esiin pakasterasioita jotka ahtivat myös täyteen....toimivat ripeästi ja henkilökuntaa välttelivät näppärästi. Tuli olo että hiton juottoporsaat ja noloa.

No jaahas ollaan sitä taas kyylätty muiden tekemisiä. Olen minäkin useasti buffetissa syömisen jälkeen ottanut rasiaan ruokia mukaan. Jos saa syödä niin paljon kun haluaa niin minä otan siitä irti kaiken. Eikä kiinnosta jos joku pitää moukkamaisena, mielestäni se on buffetin hyödyntämistä.

Vierailija
115/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kälyni ei osaa käyttäytyä juhlissa, eikä oikein missään muuallakaan. Saattaa ristiäisiinkin saapua villasukissa, virttyneissä trikoolegginseissä ja reikäisessä tunikassa. Eräissäkin juhlissa kyseli naisparin lapsista "miten teillä meneekään omistajuudet näiden lasten kanssa?"

Vierailija
116/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.

Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.

Vai mitä, että sinä odotit nurkassa nokka pystyssä, että vuori tulee muhammedin luo?

Vierailija
117/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

Lapsi saisi ikuisen trauman?

No tuskin lapsi sentään, heh heh. Mutta mielestäni on todella moukkamaista tulla olo- tai jumppavaatteissa juhliin. Jotkut kaveriporukan illanistujaiset on asia erikseen, mutta jos kyseessä on ristiäiset niin mielestäni jumppahousut voisi jättää kotiin. Lapsi ei näistä asioista tajua eikä kuulukaan, mutta muita juhlavieraita ja isäntäväkeä soisi mielestäni kunnioitettavan juhliin kuuluvalla pukeutumisella.

Katsoin nyt että kommenttini on saanut huikean määrän alapeukkuja. Onko av-kansan mielestä siis oikeasti ok tulla pukujuhlaan olovaatteissa? Kuulun itse sukupolveen, jonka juhlapukeutuminen on jo onneksi hyvin joustavaa, mutta joku raja sentään. Kyllä ns. virallisia juhlia ja niiden järjestäjiä mielestäni kuuluu kunnioittaa.

/6

No voin itse sanoa, että kun puhutaan pellavavaatteesta, niin mulle tulee ennemmin juhlava siisti asu mieleen, kuin jumppa/olovaatteet. Että ehkä tässä on nyt tullut joku väärinkäsitys noiden kuvailemiesi asujen kohdalla.

No joo, selvästikin. Mielestäni kyllä kommentissani puhuin olovaatteista, enkä juhlavista pellavavaatteista. Materiaali ei siis tässä ollut mitenkään oleellinen asia, vaan se että tuli ristiäisiin verskahenkisessä asussa.

Tämän tyyppinen oli asu, mutta ruskea:

https://aijaa.com/wjue90

/6

Mä kuvittelin, että kommentissa 6 oli jokin kirjoitusvirhe, eikä siksi auennut mulle, mutta näköjään kirjoittaja ihan oikeesti käyttää sanaa "verska"...

Vierailija
118/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

No tuskin lapsi sentään, heh heh. Mutta mielestäni on todella moukkamaista tulla olo- tai jumppavaatteissa juhliin. Jotkut kaveriporukan illanistujaiset on asia erikseen, mutta jos kyseessä on ristiäiset niin mielestäni jumppahousut voisi jättää kotiin. Lapsi ei näistä asioista tajua eikä kuulukaan, mutta muita juhlavieraita ja isäntäväkeä soisi mielestäni kunnioitettavan juhliin kuuluvalla pukeutumisella.

Katsoin nyt että kommenttini on saanut huikean määrän alapeukkuja. Onko av-kansan mielestä siis oikeasti ok tulla pukujuhlaan olovaatteissa? Kuulun itse sukupolveen, jonka juhlapukeutuminen on jo onneksi hyvin joustavaa, mutta joku raja sentään. Kyllä ns. virallisia juhlia ja niiden järjestäjiä mielestäni kuuluu kunnioittaa.

/6

No voin itse sanoa, että kun puhutaan pellavavaatteesta, niin mulle tulee ennemmin juhlava siisti asu mieleen, kuin jumppa/olovaatteet. Että ehkä tässä on nyt tullut joku väärinkäsitys noiden kuvailemiesi asujen kohdalla.

No joo, selvästikin. Mielestäni kyllä kommentissani puhuin olovaatteista, enkä juhlavista pellavavaatteista. Materiaali ei siis tässä ollut mitenkään oleellinen asia, vaan se että tuli ristiäisiin verskahenkisessä asussa.

/6

Mä kuvittelin, että kommentissa 6 oli jokin kirjoitusvirhe, eikä siksi auennut mulle, mutta näköjään kirjoittaja ihan oikeesti käyttää sanaa "verska"...

Turussa ja lähiseuduilla ainakin käytetään verskoja, ihan perussana täällä :) t. Eri

Vierailija
119/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

/6

Turussa ja lähiseuduilla ainakin käytetään verskoja, ihan perussana täällä :) t. Eri

Täsmennyksenä vielä että ei toki juhlissa käytetä Turussakaan, mutta sanana :D

Vierailija
120/750 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/6

En ole kuullut pellavaisista jumppavaatteista. Enkä ihan olovaatteistakaan. Arkivaatteista kyllä, mutta pellava on luonteeltaan rypistyvä, joten juhlavaatteetkin on ryppyisiä. Eli oliko ne oikeasti pellavaa? Oliko ne sitten sellaiset hippityyliset?