Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Värivirheellinen morsian kirjoitti:
Omissa häissämme anoppini saapui täysmustaan pukeutuneena. Myös valokuvat myös paljastivat hänen suruasunsa täydentävän ilmeen.
Yhden ilonpilkahduksen hän näytti kokevansa häissämme; ystäväni jolla oli yhtä vaaleat hiukset kuin anopillani oli saapunut tummatukkaisen poikaystävänsä kanssa juhliimme ja se innosti anoppiani kehumaan vuolaasti: "Ai, miten ihastuttavaa nähdä pari, jossa tyttö on vaalea ja poika tumma, se on kaunista!" Tarkisti vielä hetken, että varmasti olen kuulollacja hänen poikansa ei.
Minun mieheni, anopin poika siis, on tumma ja minullakin on tummanruskeat hiukset.
Ai täällä on muitakin joilla on ”väärä” hiustenväri :D mullakin on tummat hiukset ja sehän ei käynyt ex-anopille, itse ovat vaaleita. Tyttärelläni oli syntyessään tummat hiukset, anoppi jotenkin säälivästi ensin katseli tyttöä ja tokaisi sitten toiveikkaasti että kyllä ne hiukset varmasti siitä vielä vaalenee! Sanoin vain takaisin että niin, tai sitten jää tuolleen kauniisti tummaksi :)
Sukulaiseni meni naimisiin ja koska hääjuhlapaikalla ei ollut samantien alkoholitarjoilua, meni puolet suvustani parkkipaikalle juomaan autoistaan noutamiaan oluita. Vastapuolen suvun kaikki ihmiset olivat sen sijaan sisällä juhlatilassa. Siinä sai kyllä omaa sukua hävetä.
Häissämme bestman kunnostautui mm. otattamalla häihin palkatulla valokuvaajalla itsestään ja meille ennalta tuntemattomasta deitistään sarjan pariskuntapotretteja kesken juhlan (näitä huuli pyöreänä ihmeteltiin, kun hääkuvat saapuivat sähköpostiin). Bestman ei myöskään ollut katsonut tarpeelliseksi ottaa edellisenä päivänä ostamaansa suksiboksia pois autonsa katolta, joten hääautossamme oli sitten yllärinä suksiboksi. ”Onneksi” häiden teemana oli matkailu, joten ainakin osa kutsuvieraista ehkä kuvitteli, että boksi kuuluu koristeluihin... tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että ”Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä”
Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D
Hyvä, että sulhasen isä meni ojentamaan! Pahinta on kun kukaan ei puolusta tai ojenna ja sitten katsoa, kun loukattu itkee itsekseen.
Yksissä häissä sulhasen äiti piti vapaan sanan aikana todella loukkaavan ja pitkän puheen. Haukkui siinä morsiamen ihan lyttyyn eikä kukaan mennyt keskeyttänään. Antoipa "lahjaksi" vieläpä jonkun 1900-luvun alun avioliittokirjan, jossa aviovaimon pitää alistua nöyrästi miehensä vallan alle ja luki näitä katkelmia kirjasta. En ole niin pahanilkistä puhetta kuullut häissä!
Morsian lähti kesken kaiken itkemään toiseen huoneeseen ja hänen ystävänsä lohduttivat häntä (minä mukana). Olin itse niin nuori vielä, etten osannut toisten juhlissa keskeyttää toisen puhetta. Nykyään niin tekisin. Sulhanen ei tainnut ees lohduttaa nuorikkoaan...avioerohan siinä loppujen lopuksi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Monacon Albertin häissä kamera osui kuvaamaan just kun morsiamen isä istui tympääntyneen näköisenä pöydässä, tempaisi käteensä sen hienosti taitellun lautasliinan ja pyyhki sillä koko hikisen naamansa ja nenänsä.
Kysyn ihan tosissani: Mikä tässä oli niin moukkamaista? Jod on hiki, niin totta kai se pitää pyyhkiä pois.
Mä kuvittelin, että kommentissa 6 oli jokin kirjoitusvirhe, eikä siksi auennut mulle, mutta näköjään kirjoittaja ihan oikeesti käyttää sanaa "verska"...[/quote]
Turussa ja lähiseuduilla ainakin käytetään verskoja, ihan perussana täällä :) t. Eri
Täsmennyksenä vielä että ei toki juhlissa käytetä Turussakaan, mutta sanana :D[/quote]
Tarkoittaako se verkkareita? Nimittäin en ole koskaan nähnyt pellavaisia verkkareita.
Ehkä seitsemällä veljeksellä olis voinut olla ;)[/quote]
Tarkoittaa. Tai itse puhun oikeastaan kaikista olohousuista verskoina. Ja kyllä, olen Turusta, kuten joku jo vähän arvasikin. :D
En tiedä vieläkään mikä tuossa ekassa viestissäni oli epäselvää. Pellava ei siis todellakaan ole automaattisesti mikään juhlava materiaali, vaikka se voi myös olla sitä. Ryppyinen ja löysä oloasu ei ole sopiva ristiäisiin vaikka se olisi tehty mistä materiaalista.
Mutta ihmisillä tuntuu olevan hyvinkin joustavat näkemykset pukujuhlien etiketistä.
/6[/quote]
Anteeksi ohis:
Täällä kanssa ei-turkulainen, joka joutui tavaamaan moneen kertaan "pellavaverskat", ennen kuin onnistui lukemaan sen oikein :D Siltikin luulin ymmärtäneeni jälkimmäisen väärin, kun merkitys tuntui miltei oksymoronilta.
Sillä jos verskat on verkkarit ja verkkarithan on lyhenne verryttelyhousuista, niin oikeasti kuka käyttää pellavahousuja urheillessa? En ole kangasexpertti enkä tiedä, mitä materiaalia verkkarit ovat, mutta ei nyt ainakaan pellavaa.
No joo, turkulaisen "verskat" taitaa olla verkkaria laajempi käsite :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että ”Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä”
Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D
Hyvä, että sulhasen isä meni ojentamaan! Pahinta on kun kukaan ei puolusta tai ojenna ja sitten katsoa, kun loukattu itkee itsekseen.
Yksissä häissä sulhasen äiti piti vapaan sanan aikana todella loukkaavan ja pitkän puheen. Haukkui siinä morsiamen ihan lyttyyn eikä kukaan mennyt keskeyttänään. Antoipa "lahjaksi" vieläpä jonkun 1900-luvun alun avioliittokirjan, jossa aviovaimon pitää alistua nöyrästi miehensä vallan alle ja luki näitä katkelmia kirjasta. En ole niin pahanilkistä puhetta kuullut häissä!
Morsian lähti kesken kaiken itkemään toiseen huoneeseen ja hänen ystävänsä lohduttivat häntä (minä mukana). Olin itse niin nuori vielä, etten osannut toisten juhlissa keskeyttää toisen puhetta. Nykyään niin tekisin. Sulhanen ei tainnut ees lohduttaa nuorikkoaan...avioerohan siinä loppujen lopuksi tuli.
Tämä on niin totta. Usein tuntuu siltä, että Suomessa varsinkaan kukaan ei tee väliintuloa, kun ilmeisesti pelätään tehdä asiasta numeroa. Näin siitäkin huolimatta, että tullaan antaneeksi siunaus huonolle käytökselle, ja jätetään pilkan kohteelle sellainen olo, että tältä puuttuu yhteisön tuki.
Olenpa ollut joskus tilanteessa, jossa joku on täysin aiheesta puuttunut, ja sitten saanut itse niskoilleen syytteet huonosta käytöksestä.
Kristiina xx kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! li.
Jännä, jos tosiaan tämä henkilö on sunnuntaina aamupäivällä kännissä. Konfirmaatiothan järjestetään aina sunnuntaisin klo 10
Aijaa. Olen kyllä ollut niin omissa kuin parissa muissakin rippijuhlissa, joissa konfirmaatio on ollut lauantaina tyyliin klo 14. Muistan oikein hyvin, kun lähdettiin omien rippijuhlien jälkeen kavereiden kanssa kotibileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ehkä pahimmasta päästä, mutta mielestäni oli kuitenkin epäkohteliasta.
Minut ja mieheni oli kutsuttu hänen veljensä ja vaimonsa luo lounaalle. Heidän asunnolleen saavuttuamme huomasimme, että tämä vaimo oli pyjamassa ja hiuksetkin sen näköiset, että ei ollut edes viitsinyt koskea kampaan. :D Kyseessä ei tokikaan ollut mikään juhlalounas tms., mutta kyllä musta on ihan kohteliasta laittaa jotkut normaalit vaatteet päälle. Muuten käyttäytyi ihan normaalisti (tosin hänen "normaali käytöksensä" on käytännössä välinpitämättömyyttä...), ei vain ilmeisesti kokenut että tuo asuvalinta oli hieman erikoinen. Kyseessä nuori nainen, n. 10 vuotta meitä muita nuorempi, ehkä vain koki että tämä on ihan ok?
Itse nyt laitan ainakin jotkut farkut jalkaan jos on vieläpä erikseen kutsuttu vieraita, oli sitten kuink epämuodollinen tilaisuus tahansa, tuo nuhjaantunut pyjamasetti loi jotenkin sellaisen kuvan että ei paljon kiinnosta teidän seuranne.
Masennus selittää tuota käytöstä aika paljon. Masentunut ihminen tarvitsee hyväksyntää eikä tuomitsevuutta. Voi toki olla tässä tapauksessa jotain muutakin tuossa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisen häissä eräs nuoripari alkoi suudella, ensin kielisuudelmia ja kähmintää. Sitten alkoivat rakastella pöytää vasten. Jonkun aikaa panivat kunnes mieheltä lensi laaki. Suutelivat ja hyväilivät vielä toisiaan jonkun aikaa.
Perisuomalaiseen tyyliin kukaan ei puuttunut tilanteeseen vaan pappi puhui taustalla koko ajan. Muuten fiksu pariskunta, mutta tuo meni jo vähän yli.
Taidan tietää tapauksen. En uskoisi todeksi jos en itse olisi ollut samoissa juhlissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monacon Albertin häissä kamera osui kuvaamaan just kun morsiamen isä istui tympääntyneen näköisenä pöydässä, tempaisi käteensä sen hienosti taitellun lautasliinan ja pyyhki sillä koko hikisen naamansa ja nenänsä.
Kysyn ihan tosissani: Mikä tässä oli niin moukkamaista? Jod on hiki, niin totta kai se pitää pyyhkiä pois.
Lautasliinaa ei käytetä mihin tahansa. Kannattaa lukea sen oikeaoppinen käyttö. Siihen ei pyyhitä kehon eritteitä.
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa vainajan kaveri istui etupenkkiin ja ryntäsi laskemaan kukat ennen lähisukulaisia.
Hmm... Kyllä itse olen ollut ihan luvan kanssa lähisukulaisten kanssa etupenkissä kun nuoruudessa ystävä menehtyi yllättäen.
He veivät kukat ensin ja sitten minä ja edesmenneen toinen ystävä.
Viestintäpäällikkönä työskentelevä tuttava (mies) kahmi häissä kourakaupalla pop corneja ja pisteli poskeensa. Okei tarjoiltavaksi ne oli tarkoitettu, mutta kyseinen kulho oli tarkoitettu lapsille ja äijä veteli niitä ihan kourakaupalla urakalla. Kyllä niitä toki voi ottaa, mutta viestinnällinen tyyli oli kuitenkin ala-arvoinen.
Isäni hautajaisissa eräs isäni läheinen ystävä (siis isäni ikäinen) tuli iskemään minua. Ja ei ollut mitään hienovaraista vihjailua, vaan ihan kättä reidelle ja päiväkahvien ehdottelua.
Nyt löytyi kyllä uusi inhokkisana: verskat.
Mietin näitä pukeutumisasioita ja vanhempien roolia teinien kohdalla - miksi ei opeteta pukeutumaan? Kun olin teininä menossa hautajaisiin (90-lukua) ja tolppakorot oli jo jalassa ja maskara kädessä, niin äitini kyllä tuli ohjeistamaan että ”hautajaisiin ei ole tapana meikata ollenkaan”. Aikuisena aloin ihmetellä miksi muut moukat meikkaavat hautajaisiin, kunnes ymmärsin että äitini yritti estää katastrofin kun olin teini. Enkä kyllä meikkaa vieläkään hautajaisiin![/quote]
Itse en ole ikinä kuullut, ettei hautajaisiin voisi meikata. Ei nyt ehkä mitään glittereitä poskiin mutta juhlia kuin juhlia on mielestäni sopivaa kunnioittaa näyttämällä huolitellulta. Monilla naisilla se juuri tarkoittaa myös edes kevyttä meikkiä. Toki jos nyt ei ylipäätään tyyliin ei kuulu meikata, niin silloin laittaa itsensä tilaisuuteen sopivalla tavalla hienoksi sitten muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisen häissä eräs nuoripari alkoi suudella, ensin kielisuudelmia ja kähmintää. Sitten alkoivat rakastella pöytää vasten. Jonkun aikaa panivat kunnes mieheltä lensi laaki. Suutelivat ja hyväilivät vielä toisiaan jonkun aikaa.
Perisuomalaiseen tyyliin kukaan ei puuttunut tilanteeseen vaan pappi puhui taustalla koko ajan. Muuten fiksu pariskunta, mutta tuo meni jo vähän yli.
Taidan tietää tapauksen. En uskoisi todeksi jos en itse olisi ollut samoissa juhlissa..
Tämä on kyllä pahin, jos on totta. Siis oikeasti vetivät housut kinttuihin ja antoivat palaa? Kaikkien nähden? Humalassa, huumeissa? Eikö kukaan reagoinut? Entä he itse jälkeen päin?
Vierailija kirjoitti:
Mietin näitä pukeutumisasioita ja vanhempien roolia teinien kohdalla - miksi ei opeteta pukeutumaan? Kun olin teininä menossa hautajaisiin (90-lukua) ja tolppakorot oli jo jalassa ja maskara kädessä, niin äitini kyllä tuli ohjeistamaan että ”hautajaisiin ei ole tapana meikata ollenkaan”. Aikuisena aloin ihmetellä miksi muut moukat meikkaavat hautajaisiin, kunnes ymmärsin että äitini yritti estää katastrofin kun olin teini. Enkä kyllä meikkaa vieläkään hautajaisiin!
Itse en ole ikinä kuullut, ettei hautajaisiin voisi meikata. Ei nyt ehkä mitään glittereitä poskiin mutta juhlia kuin juhlia on mielestäni sopivaa kunnioittaa näyttämällä huolitellulta. Monilla naisilla se juuri tarkoittaa myös edes kevyttä meikkiä. Toki jos nyt ei ylipäätään tyyliin ei kuulu meikata, niin silloin laittaa itsensä tilaisuuteen sopivalla tavalla hienoksi sitten muilla tavoin.
Et tainnut ymmärtää viestiäni. Siis äitini opetti minua väärin jotta en vetäisi niitä teinipakkeleita naamaan ja näyttäisi pelleltä. Aikuisena en ole kokenut meikille tarvetta hautajaisissa koska kaikki ovat olleet lähisukulaisten, tulee itkettyä muutama tunti siinä putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä pahin, jos on totta. Siis oikeasti vetivät housut kinttuihin ja antoivat palaa? Kaikkien nähden? Humalassa, huumeissa? Eikö kukaan reagoinut? Entä he itse jälkeen päin?
Älä mene trolliin. Se on tuo sama kirjoittaja kun kirjoitti ensimmäisen kommentin.
/6
Okei, tästä on sitten näemmä eri näkemyksiä. Meillä ei saisi tuollaisessa pyjamassa olla edes töissä, puhumattakaan että sen kanssa mentäisiin juhliin jossa miehillä on puvut.
Mutta kuten sanottu, pukukoodit ovat nykyään näemmä ainakin Suomessa todella joustavia. Olen itse tottunut erilaiseen menoon, onneksi.
/6