Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?
Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.
Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .
Kommentit (750)
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rippikirkossa oli yhden rippilapsen isoveli (?) tuhannen kännissä. Oli jaksanut kyllä vaihtaa puvun päälle mutta huuteli kesken kirkonmenojen kommentteja tyyliin Hyvä Lauri! li.
Jännä, jos tosiaan tämä henkilö on sunnuntaina aamupäivällä kännissä. Konfirmaatiothan järjestetään aina sunnuntaisin klo 10
No meille on tulossa lauantaina klo 13.00, joten ei nyt ihan aina.
Juhlissa sukulaiset alkoivat tentata, milloin hankitte lapsia. Sitten kun yksi on vihdoin saatu, päivitellään, että yksikö lapsi teillä vain on. Kaikki kyselyt tietysti vielä kovaan ääneen ja kiinnostunut yleisö kuuntelemassa. Toisessa juhlassa taas kuulusteltiin pariinkin kertaan, oletko varmasti terve. Ikävältä tuntuu myös, kun joku harvoin nähty sukulainen alkaa tilaisuudessa paheksuen moittia, kuinka vauvana tai lapsena en osannut käyttäytyä niin kuin piti. Eipä tee mihinkään sukujuhliin enää mieli.
Meidät koko perhe oli kutsuttu mieheni kummilapsen rippijuhliin. Kirkossa kaikki meni hyvin ja saavuimme rippilapsen kotiin ja tarkoitus oli jutella ja odotella ruuan valmistumista. Minulle täysin tuntematon vanhempi mieshenkilö tuli puolison juttusille ja he siinä vanhoja muistelivat, kunnes yhtä äkkiä tämä mies alkoi suureen ääneen taivastelemaan minun lihavuuttani. Muistan tilanteen todella elävästi edelleen, vaikka aikaa on kulunut yli kolmekymmentä vuotta. Tuo miehen käytös ja puhe olivat kyllä vaikuttavat. Hänen mielestään näin lihavia ihmisiä ei saisi antaa vapaana edes kulkea, saati elääkään. Olin silloin kolmen pienen lapsen äiti, nämä lapset olivat tämän saarnan ajan minun sylissäni yksi ja kaksi jaloissa, ja kävin töissä normaalisti. Painoa oli liikaa sen myönnän, mutta tuntui kohtuuttomalta tuollainen kannanotto kesken juhlan.
Kukaan ei tilanteeseen puuttunut, vaan koko juhlaväki katosi sisälle ja oli kuin ei mitään olisi tapahtunut. Itse mietin kyllä paikalta poistumista, mikä olisi kyllä ollut se oikea käyttäytyminen, mutta kilttinä ihmisenä menin muun juhlaväen kanssa lopulta sisälle ja huolehdin lasten syömiset, itselle ei oikein ruoka maistunut. Koskaan tuota ei pahoiteltu kenenkään toimesta, mutta minä päätin, että tuon talon juhliin en osallistu, vaikka mikä olisi. Onneksi onnistuin aina tulevien juhlien kohdalla olemaan töissä, kiitos viikonlopputöiden.
Tuon kaltaista puhetta en ole koskaan sen jälkeen saanut, vaikka monesta on haukuttukin.
Ei nyt varsinaisesti missään juhlissa, mutta eräillä mun synttäreillä eräs kolmikko lappoi boolia kurkuistaan alas siihen tahtiin, että hyvä kun muille siitä mitään riitti. Loput paikalla olleista saivat melkein ottaa muita juomia. Boolilla oli sentään kova menekki kolmen voimin. Sen että ehdin boolin tehdä, niin nämä vetivät sitä siihen tahtiin, että saman tien sai ottaa uudet pullot esiin ja uutta tekemään. Hyvä kun siitä itse ehti mitään ottamaan. Meinasin sanoa pamauttaa, että jättäkää nyt saatana muillekin jotain, en mä tätä yksin teitä varten tee, perkele! Mutta jätin sanomatta, kun se silloinen mielenmaisema oli mikä oli. No, nää nyt oli semmoisia nuoria bilehileitä, jotka kiersivät bailujen ja ilmaisen viinan perässä vaikka tuhansia kilometrejä. Ja sitten kun ehdotin näille, että hakekaa keittiöstä syötävää, niin he katsoivat vaan hölmöinä minua. Juomaan, pelkästään juomaan olivat tulleet. Muut vieraat olivat fiksumpia, ja hakivat keittiöstä syötävää, etten ollut sitä kaikkea sinne täysin turhanpäiten laittanut tarjolle.
Kaikenlaisia nuijia sitä on tullut vastaan. Onneksi ei ole enää aikoihin tarvinnut järjestää mitään tuommoisia pippaloita. Mitään sellaista hyvää muistoa kun niistä ei ole oikein jäänyt.
Isän hautajaisissa isän vanhemmat ja sisko kiilasivat kaikessa isän oman perheen, siis minun, pikkusiskon ja isän puolison edelle. Kun lähdettiin siunaustilaisuudesta kävelemään arkun perässä ulos niin nämä isän vanhemmat ja sisko perheineen meni siihen ensimmäiseksi kävelemään ihan kuin he olisi olleet lähimpiä omaisia.
Vierailija kirjoitti:
Häissä sulhasen isä piti puheen avioparille. Että tervetuloa vaan nyt sukuun, tuore morsian, vaikka olisi meidän Veijolle parempikin nainen varmasti löytynyt. Ei nyt ihan näillä sanoilla sanonut, mutta viesti tuli erittäin selväksi, etenkin kun isukki suunnilleen itkuraivoa pidätteli. Aika vaivautunutta oli meininki tämän jälkeen.
Mä olen myös ollut häissä, joissa sulhasen vanhemmat piti puheet, kumpikin. Antoivat ymmärtää tyttö ei ole mitään ja poika hänet on siipien alle ottanut. Poika oli perusduunari. Luult oppisopimuksella mennyt ja hyvä tyyppi, kaikin puolin. Vaimo taas oli lukenut, psykologiaa ja aika pian valmistumisen jälkeen perusti yksityisvastaanoton. Tuloerot n 10 x. Vanhemmat näkivät vain poikansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häissä sulhasen isä piti puheen avioparille. Että tervetuloa vaan nyt sukuun, tuore morsian, vaikka olisi meidän Veijolle parempikin nainen varmasti löytynyt. Ei nyt ihan näillä sanoilla sanonut, mutta viesti tuli erittäin selväksi, etenkin kun isukki suunnilleen itkuraivoa pidätteli. Aika vaivautunutta oli meininki tämän jälkeen.
Mä olen myös ollut häissä, joissa sulhasen vanhemmat piti puheet, kumpikin. Antoivat ymmärtää tyttö ei ole mitään ja poika hänet on siipien alle ottanut. Poika oli perusduunari. Luult oppisopimuksella mennyt ja hyvä tyyppi, kaikin puolin. Vaimo taas oli lukenut, psykologiaa ja aika pian valmistumisen jälkeen perusti yksityisvastaanoton. Tuloerot n 10 x. Vanhemmat näkivät vain poikansa
Kovatuloinen mimmi jos pelkällä psykan lukemisella tienaa parikytä tonnia kuussa. Meilläkin oli lukiossa pari psykologian tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Isän hautajaisissa isän vanhemmat ja sisko kiilasivat kaikessa isän oman perheen, siis minun, pikkusiskon ja isän puolison edelle. Kun lähdettiin siunaustilaisuudesta kävelemään arkun perässä ulos niin nämä isän vanhemmat ja sisko perheineen meni siihen ensimmäiseksi kävelemään ihan kuin he olisi olleet lähimpiä omaisia.
Vanhemmat on poikansa lähimpiä omaisia totta kai he menee ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautajaisissa vainajan lapsilla ei ollut mustia vaatteita vaan violettia, vaaleanpunaista, sinistä ja valkoista.
Minusta taas on moukkamaista arvostella vainajan lasten pukeutumista.
Lasten pukeutumisen taustalla voi olla jokin henkilökohtainen syy. Lapsi on voinut esimerkiksi pukeutua edesmenneen vanhemman lempiväriin, tai johonkin merkitykselliseen vaatekappaleeseen. Minusta esimerkiksi edesmenneen äidin ostamaan mekkoon pukeutuminen olisi kaunis ele.
Hautajaisiin kuuluu mustat vaatteet kaikille koska musta on surun väri. Yhdenmukainen pukeutuminen tuo kaikille myös yhteen
Minä ainakin valitsisin vanhempani hautajaisiin kauneimmat ja parhaat juhlavaatteeni ihan riippumatta siitä onko ne mustat vai ei.
Mikäs siinä sitten jos haluaa nolata itsensä. Muut kuin mustat vaatteet ei kuulu hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä
Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D
Meillä häissä oli vähän vastaavaa. Mentiin aika lyhyen yhdessäolon jälkeen naimisiin. Miehen setä tuli juttelemaan jossain vaiheessa juhlaa ja pamautti, että nyt voidaan sitten alkaa odottamaan avioeroa. No, saa odotella edelleen. 13 vuotta ollaan oltu jo naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähin omainen on ihan lainkin mukaan lapset ja puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Meidät koko perhe oli kutsuttu mieheni kummilapsen rippijuhliin. Kirkossa kaikki meni hyvin ja saavuimme rippilapsen kotiin ja tarkoitus oli jutella ja odotella ruuan valmistumista. Minulle täysin tuntematon vanhempi mieshenkilö tuli puolison juttusille ja he siinä vanhoja muistelivat, kunnes yhtä äkkiä tämä mies alkoi suureen ääneen taivastelemaan minun lihavuuttani. Muistan tilanteen todella elävästi edelleen, vaikka aikaa on kulunut yli kolmekymmentä vuotta. Tuo miehen käytös ja puhe olivat kyllä vaikuttavat. Hänen mielestään näin lihavia ihmisiä ei saisi antaa vapaana edes kulkea, saati elääkään. Olin silloin kolmen pienen lapsen äiti, nämä lapset olivat tämän saarnan ajan minun sylissäni yksi ja kaksi jaloissa, ja kävin töissä normaalisti. Painoa oli liikaa sen myönnän, mutta tuntui kohtuuttomalta tuollainen kannanotto kesken juhlan.
Kukaan ei tilanteeseen puuttunut, vaan koko juhlaväki katosi sisälle ja oli kuin ei mitää
Miten ihmeessä puolisosi ei sanonut mitään :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaimo ja lapset ovat ne lähimmät omaiset. Missä maailmassa sinä elät, muslimi?
Olin vieraana erään sukulaiseni häissä pari vuotta sitten. Siellä kaksi iäkästä sukulaistani alkoi humalassa puimaan menneitä ja muistelemaan jotain 1970-luvulla tehtyä perinnönjakoa, jossa kuulemma joku oli huijannut. He alkoivat sättiä toisiaan ja kirjaimellisesti sylki lensi. Lopulta minä ja pari muuta vierasta mentiin erotuomareiksi ja käytiin viemässä molemmat riitapukarit koteihinsa. Matkaa oli "vain" 100 km per suunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tilanteeseen puuttunut, vaan ko
Mulle on käynyt vastaavalla tavalla. Mieheni veli ja äiti alkoivat veljen tyttären yo-juhlissa vinoilemaan painostani. Mieheni oli hiljaa ja vaivaantunut. En ole uberlihava, mutta normaalipainon ylärajan yläpuolella.
Tämän jälkeen olen ollut menemättä ko. taloon. En pidä edes yhteyttä kälyyn, vaikka ennen olimme ystäviä. Anoppiin en ole katkaissut välejä, koska hän on iäkäs ja luonteeltaan on mikä on.
Eivät ole. Puoliso ja lapset menevät edelle.
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme ylioppilasjuhlissa hänen kummitädillään oli siisti, uusi paita ja hame, mutta jalassa pesussa virttyneet, harmaantuneet sukat, joissa sukanvarret lörpähtäneet ja vanhat urhelusandaalit!
Otimme paljon kuvia ulkona ja nyt näen vain lörppösukat, kun katselen kuvia. 🤣
Olisi menetellyt, kun hän olisi hoksannut jättää ne virttyneet nilkkasukat pois urheilusandaaleistaan. Ei sandaalien kanssa käytetä nilkkasukkia! Jos on jotain jalkavaivaa tms. voisin ymmärtää, että juhlakenkiä ei voinut käyttää tai ehkä juhlakengät olivat hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen catering palvelussa töissä. Kerran yksi pariskunta tilasi meiltä hääaterian 50:lle. Ei siinä mitään, mutta kun päästiin juhlapaikalle olikin vieraita 150!
Tuore aviopari meinasi säästää ruokakuluissa näin.. Tietenkin ruoka loppui kesken, mutta en tuntenut siitä syyllisyyttä koska ei ollut meidän vika.
Meillä kävi päinvastoin. Tilasimme 100 hlön juhliimme ruokaa 120 hengelle ja monet ruuat loppuivat kesken. Minä, juhlien emäntä, tunsin syyllisyyttä kun asiahan kaatui vieraiden silmissä minun syykseni. Muistin kyllä mainostaa kyseistä pitopalvelua pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei juhlissa mutta muutama vuosi sitten olimme eräässä "paremmassa/siistimmässä (ihan rento kuitenkin) kylpylässä viikonloppulomaa viettämässä. Menimme kylpylässä illallisbuffettiin. Huomiota herätti se, että kaksi keski-ikäistä naista latasivat VALTAVAT määrät ruokaa täysin sekaisin keskenään. Siis todella lautasilla oli epämääräinen kasa. No ei siinä, mutta vetivät vauhdilla napansa täyteen kunnes kaivoivat jostain laukustaan esiin pakasterasioita jotka ahtivat myös täyteen....toimivat ripeästi ja henkilökuntaa välttelivät näppärästi. Tuli olo että hiton juottoporsaat ja noloa.
No jaahas ollaan sitä taas kyylätty muiden tekemisiä. Olen minäkin useasti buffetissa syömisen jälkeen ottanut rasiaan ruokia mukaan. Jos saa syödä niin paljon kun haluaa niin minä otan siitä irti kaiken. Eikä kiinnosta jos joku pitää moukkamaisena, mielestäni se on buff
Ei, se ei ole hyödyntämistä vaan varastamista. Buffassa saa syödä niin paljon kuin jaksaa, mutta seuraavaa ateriaa se ei koske.
Paskapuhetta