Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöjen lempiammatit TOP 10

Vierailija
21.07.2019 |

Tehtiin kysely 8:lle 7-12 vuotiaalle tytölle eilen juhlissa ihan vaan ajankuluksi. Jokainen sai nimetä 4 ammattia.

Suluissa äänimäärät

1. Lentoemäntä (8)
2. Malli (6)
3. Vloggaaja (5)
3. Kampaaja (5)
5. Vaatekaupan myyjä (4)
6. Joku rikas/prinsessa/ei tarvii käydä töissä (3)
7. Pop-tähti / pop-laulaja (2)
7. Ratsastuksen opettaja (2)
7. Esittelee meikkejä/Kosmetologi (2)
10. TV- juontaja Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa (1)

Mitä ajatuksia herättää?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.

No jotenkin arvasin, et tällainen kortti pelataan jossain vaiheessa :D

Minä olen FL ja VTM ja Sussi (minun bestis, jonka kanssa tehtiin tämä kysely) on KTM. Muidenkin tyttöjen äidit on akateemisia, oisko yksi terveydenhoitaja.

Ja Sussi muuten on reservin alikersantti :D

AP

Miten on mahdollista, että nämä äidit eivät ole kyenneet kertomaan tyttärilleen mitään erilaisista ammateista? Omille olen jo 3. luokalta lähtien kertonut erilaisista mahdollisuuksista, joihin hyvä koulumenestys ja harrastukset voivat viedä. Siksi toiveammatit ovatkin tällä hetkellä palvelumuotoilija ja sisällöntuottaja.

Vierailija
42/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin juuri pojaltani, joka on 13, hänen toiveammatteja.

Ne olivat:

1. NBA-pelaaja

2. Valmentaja ( koris)

3. Rap-artisti

4. Graffititaiteilija

5. Automaalari

AP

Meillä 13v poika vastasi näin:

1. Rahoitusanalyytikko

2. Tilatotieteilijä

3. Lakimies

4. Lentäjä

5. Geeniteknologian osaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka? kirjoitti:

Kuka on Sussi ja miten hän ja hänen alikersanttiutensa liittyy tähän ketjuun?

Aloittaja alapeukutti.

Vierailija
44/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen missä sairaanhoitaja? Yleensä se on monen tytön lemppari. Tai eläinlääkäri!!!!

Vierailija
45/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän en ole ikinä aiemmin ajatellut lentoemännän työtä, en ollenkaan! En pienessä mielessäkään. Nyt yhtäkkiä 24- vuotiaana iskenyt aivan jäätävä hinku siihen ammattiin kesken sairaanhoitajaopintojen. Nyt haluan lentoemännäksi enemmän kuin mitään! Enpä olisi ikinä uskonut!

Vierailija
46/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3v tyttö haluaa palomieheksi:D

Vierailija
47/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite halusin opettajaksi tuon ikäisenä, siis 1.luokalla :D

Vierailija
48/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se menee, että tytöt haluaa lentoemännäksi, sairaanhoitajaksi, eläintenhoitajaksi, myyjäksi, kampaajaksi, lähihoitajaksi, kauneussalonkiin töihin...

Pojat haluaa lentäjäksi, lääkäriksi, insinööriksi, veturinkuljettajaksi jne..

Ja sitten ihmetellään miksi naiset tienaa huonommin kuin miehet... No öööö....

Vierailija
49/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin lapsena kampaajaksi. Opiskelen tällä hetkellä taloustiedettä eikä minusta tule kampaajaa. En alakouluikäisenä edes tiennyt, että mitään taloustiedettä tai ammattinimikettä ekonomisti on olemassa saati että olisin tiennyt, mitä he tekevät. Kaverit halusivat näyttelijäksi, laulajaksi, poliisiksi, kampaajaksi yms. ja joku varmaan lentoemännäksi ja sekin oli itsellä jossain vaiheessa alakoulussa yksi mahdollinen ammatti. Vloggaajia ei 2000-luvun alkupuolella ollut.

Taloustiede onkin pseudotiedettä. Täysin turha ala, johon pätee psykologia paljon paremmin.

Vierailija
50/53 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Suomessa on aivan liian vähän ammattitason ihmisiä, koska aivan liikaa pyritään korkeakouluttamaan. Mikään ammatti ei ole toista parempi. Kyse on itsensä arvostamisesta, se ei vaadi korkeakoulututkintoa.

Vierailija
51/53 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.

Minä olen FL ja VTM ja Sussi (minun bestis, jonka kanssa tehtiin tämä kysely) on KTM. Muidenkin tyttöjen äidit on akateemisia, oisko yksi terveydenhoitaja.

AP

Miten on mahdollista, että nämä äidit eivät ole kyenneet kertomaan tyttärilleen mitään erilaisista ammateista? Omille olen jo 3. luokalta lähtien kertonut erilaisista mahdollisuuksista, joihin hyvä koulumenestys ja harrastukset voivat viedä. Siksi toiveammatit ovatkin tällä hetkellä palvelumuotoilija ja sisällöntuottaja.

Mä oon 40v. eikä mulla ole hajuakaan, mitä tarkoittaa sisällöntuottaja. Kerro että sivistyn!

Vierailija
52/53 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mä oon 40v. eikä mulla ole hajuakaan, mitä tarkoittaa sisällöntuottaja. Kerro että sivistyn!

https://www.kuulu.fi/blogi/ammattina-sisallontuottaja/

Tuosta linkistä voit lukea asiasta. Käännä "yksilösuoritus" jonkin yrityksen tai tietosisällön (vaikka Kelan maksamat etuudet) tunnettuvuuden edistämiseksi, niin ymmärrät, että sisällöntuottaja tekee. Ei tarvitse vlogata omasta elämästä, kuin kertoa vaikka aktiivimallin vaatimuksista.

Vierailija
53/53 |
22.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

https://www.kuulu.fi/blogi/ammattina-sisallontuottaja/

Tuosta linkistä voit lukea asiasta. Käännä "yksilösuoritus" jonkin yrityksen tai tietosisällön (vaikka Kelan maksamat etuudet) tunnettuvuuden edistämiseksi, niin ymmärrät, että sisällöntuottaja tekee. Ei tarvitse vlogata omasta elämästä, kuin kertoa vaikka aktiivimallin vaatimuksista.

Ok, siis markkinointia tai viestintää somessa. Miksi siitä käytetään noin omituista termiä? Saako siihen oikeasti koko päivän menemään, useinhan nuo postaukset tekee joku firman/järjestön/julkisen sektorin toimijan työntekijä muun työnsä ohessa.