Tyttöjen lempiammatit TOP 10
Tehtiin kysely 8:lle 7-12 vuotiaalle tytölle eilen juhlissa ihan vaan ajankuluksi. Jokainen sai nimetä 4 ammattia.
Suluissa äänimäärät
1. Lentoemäntä (8)
2. Malli (6)
3. Vloggaaja (5)
3. Kampaaja (5)
5. Vaatekaupan myyjä (4)
6. Joku rikas/prinsessa/ei tarvii käydä töissä (3)
7. Pop-tähti / pop-laulaja (2)
7. Ratsastuksen opettaja (2)
7. Esittelee meikkejä/Kosmetologi (2)
10. TV- juontaja Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa (1)
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Kysyin juuri pojaltani, joka on 13, hänen toiveammatteja.
Ne olivat:
1. NBA-pelaaja
2. Valmentaja ( koris)
3. Rap-artisti
4. Graffititaiteilija
5. AutomaalariAP
Meillä 13v poika vastasi näin:
1. Rahoitusanalyytikko
2. Tilatotieteilijä
3. Lakimies
4. Lentäjä
5. Geeniteknologian osaaja
Logiikka? kirjoitti:
Kuka on Sussi ja miten hän ja hänen alikersanttiutensa liittyy tähän ketjuun?
Aloittaja alapeukutti.
Mä ihmettelen missä sairaanhoitaja? Yleensä se on monen tytön lemppari. Tai eläinlääkäri!!!!
Itsehän en ole ikinä aiemmin ajatellut lentoemännän työtä, en ollenkaan! En pienessä mielessäkään. Nyt yhtäkkiä 24- vuotiaana iskenyt aivan jäätävä hinku siihen ammattiin kesken sairaanhoitajaopintojen. Nyt haluan lentoemännäksi enemmän kuin mitään! Enpä olisi ikinä uskonut!
Mun 3v tyttö haluaa palomieheksi:D
Ite halusin opettajaksi tuon ikäisenä, siis 1.luokalla :D
Niin se menee, että tytöt haluaa lentoemännäksi, sairaanhoitajaksi, eläintenhoitajaksi, myyjäksi, kampaajaksi, lähihoitajaksi, kauneussalonkiin töihin...
Pojat haluaa lentäjäksi, lääkäriksi, insinööriksi, veturinkuljettajaksi jne..
Ja sitten ihmetellään miksi naiset tienaa huonommin kuin miehet... No öööö....
Vierailija kirjoitti:
Halusin lapsena kampaajaksi. Opiskelen tällä hetkellä taloustiedettä eikä minusta tule kampaajaa. En alakouluikäisenä edes tiennyt, että mitään taloustiedettä tai ammattinimikettä ekonomisti on olemassa saati että olisin tiennyt, mitä he tekevät. Kaverit halusivat näyttelijäksi, laulajaksi, poliisiksi, kampaajaksi yms. ja joku varmaan lentoemännäksi ja sekin oli itsellä jossain vaiheessa alakoulussa yksi mahdollinen ammatti. Vloggaajia ei 2000-luvun alkupuolella ollut.
Taloustiede onkin pseudotiedettä. Täysin turha ala, johon pätee psykologia paljon paremmin.
No, Suomessa on aivan liian vähän ammattitason ihmisiä, koska aivan liikaa pyritään korkeakouluttamaan. Mikään ammatti ei ole toista parempi. Kyse on itsensä arvostamisesta, se ei vaadi korkeakoulututkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.
No jotenkin arvasin, et tällainen kortti pelataan jossain vaiheessa :D
Minä olen FL ja VTM ja Sussi (minun bestis, jonka kanssa tehtiin tämä kysely) on KTM. Muidenkin tyttöjen äidit on akateemisia, oisko yksi terveydenhoitaja.
Ja Sussi muuten on reservin alikersantti :D
APMiten on mahdollista, että nämä äidit eivät ole kyenneet kertomaan tyttärilleen mitään erilaisista ammateista? Omille olen jo 3. luokalta lähtien kertonut erilaisista mahdollisuuksista, joihin hyvä koulumenestys ja harrastukset voivat viedä. Siksi toiveammatit ovatkin tällä hetkellä palvelumuotoilija ja sisällöntuottaja.
Mä oon 40v. eikä mulla ole hajuakaan, mitä tarkoittaa sisällöntuottaja. Kerro että sivistyn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.
Minä olen FL ja VTM ja Sussi (minun bestis, jonka kanssa tehtiin tämä kysely) on KTM. Muidenkin tyttöjen äidit on akateemisia, oisko yksi terveydenhoitaja.
APMiten on mahdollista, että nämä äidit eivät ole kyenneet kertomaan tyttärilleen mitään erilaisista ammateista? Omille olen jo 3. luokalta lähtien kertonut erilaisista mahdollisuuksista, joihin hyvä koulumenestys ja harrastukset voivat viedä. Siksi toiveammatit ovatkin tällä hetkellä palvelumuotoilija ja sisällöntuottaja.
Mä oon 40v. eikä mulla ole hajuakaan, mitä tarkoittaa sisällöntuottaja. Kerro että sivistyn!
https://www.kuulu.fi/blogi/ammattina-sisallontuottaja/
Tuosta linkistä voit lukea asiasta. Käännä "yksilösuoritus" jonkin yrityksen tai tietosisällön (vaikka Kelan maksamat etuudet) tunnettuvuuden edistämiseksi, niin ymmärrät, että sisällöntuottaja tekee. Ei tarvitse vlogata omasta elämästä, kuin kertoa vaikka aktiivimallin vaatimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kuulu.fi/blogi/ammattina-sisallontuottaja/
Tuosta linkistä voit lukea asiasta. Käännä "yksilösuoritus" jonkin yrityksen tai tietosisällön (vaikka Kelan maksamat etuudet) tunnettuvuuden edistämiseksi, niin ymmärrät, että sisällöntuottaja tekee. Ei tarvitse vlogata omasta elämästä, kuin kertoa vaikka aktiivimallin vaatimuksista.
Ok, siis markkinointia tai viestintää somessa. Miksi siitä käytetään noin omituista termiä? Saako siihen oikeasti koko päivän menemään, useinhan nuo postaukset tekee joku firman/järjestön/julkisen sektorin toimijan työntekijä muun työnsä ohessa.
Miten on mahdollista, että nämä äidit eivät ole kyenneet kertomaan tyttärilleen mitään erilaisista ammateista? Omille olen jo 3. luokalta lähtien kertonut erilaisista mahdollisuuksista, joihin hyvä koulumenestys ja harrastukset voivat viedä. Siksi toiveammatit ovatkin tällä hetkellä palvelumuotoilija ja sisällöntuottaja.