Tyttöjen lempiammatit TOP 10
Tehtiin kysely 8:lle 7-12 vuotiaalle tytölle eilen juhlissa ihan vaan ajankuluksi. Jokainen sai nimetä 4 ammattia.
Suluissa äänimäärät
1. Lentoemäntä (8)
2. Malli (6)
3. Vloggaaja (5)
3. Kampaaja (5)
5. Vaatekaupan myyjä (4)
6. Joku rikas/prinsessa/ei tarvii käydä töissä (3)
7. Pop-tähti / pop-laulaja (2)
7. Ratsastuksen opettaja (2)
7. Esittelee meikkejä/Kosmetologi (2)
10. TV- juontaja Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassa (1)
Mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (53)
Mä luulen, että tytöt ajattelee lääkäreistä ja eläinlääkäreistä vähän niinkuin siivoojista ja putkiehistä. Ne hoitaa meidän asioita mutta eivät tee mitään kivaa.
Lapsillehan työn idea on ikään kuin leikin jatke.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että tytöt ajattelee lääkäreistä ja eläinlääkäreistä vähän niinkuin siivoojista ja putkiehistä. Ne hoitaa meidän asioita mutta eivät tee mitään kivaa.
Lapsillehan työn idea on ikään kuin leikin jatke.
Siis putkimiehistä :D
pienet lapset eivät vielä tiedä monia ammatteja, saati että tietäisivät mitä jonkun ammatin harjoittaja tekee. sanovat sellaisia ammatteja joista ovat kuulleet
Halusin lapsena kampaajaksi. Opiskelen tällä hetkellä taloustiedettä eikä minusta tule kampaajaa. En alakouluikäisenä edes tiennyt, että mitään taloustiedettä tai ammattinimikettä ekonomisti on olemassa saati että olisin tiennyt, mitä he tekevät. Kaverit halusivat näyttelijäksi, laulajaksi, poliisiksi, kampaajaksi yms. ja joku varmaan lentoemännäksi ja sekin oli itsellä jossain vaiheessa alakoulussa yksi mahdollinen ammatti. Vloggaajia ei 2000-luvun alkupuolella ollut.
Vierailija kirjoitti:
pienet lapset eivät vielä tiedä monia ammatteja, saati että tietäisivät mitä jonkun ammatin harjoittaja tekee. sanovat sellaisia ammatteja joista ovat kuulleet
Näinpä. Ja jos joku makee tuttu aikuinen on roskakuski, niin lapsikin voi saada päähänsä haluta olla roskakuski. Nuo tyttöjen vastaukset tod näk kertovat siitä, millaiset ammatit heille ovat tuttuja ja mitä ammatteja he ovat nähneet lähipiirissä tai mediassa.
Mutta siinä on sekin juttu, että vanhemmilla voi olla hieno tutkinto, mutta lapsi ei välttämättä ymmärrä, mitä se KTM äiti työpaikallaan tekee. Siksi lapsi ei hingu haluavansa olla controller tai tilintarkastaja, vaikka olisikin koulutetusta perheestä. Sitten lapsi ihailee ratsastuksenopettajaansa tai mediassa näkemään ammatteja.
Monesko oli vaativan alan asiantuntija?
Ihan hyviä hommia paitsi vloggaaja.
Kysyin juuri pojaltani, joka on 13, hänen toiveammatteja.
Ne olivat:
1. NBA-pelaaja
2. Valmentaja ( koris)
3. Rap-artisti
4. Graffititaiteilija
5. Automaalari
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.
Ja Sussi muuten on reservin alikersantti :D
AP
Tiesitkö, että asevelvollisuus on pakollinen vain toiselle sukupuolelle?
Ohis mutta minusta nämä lasten vastaukset ovat rehellisiä ja sitä mitä he todella haluavat.
Minä halusin lapsena eläintenhoitajaksi tai tutkimusmatkailijaksi.
Minusta tuli kuitenkin juristi ja olisin paljon onnellisempi eläintenhoitajana.
Haittaako se? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän näyttää siltä, että näiden tyttöjen vanhemmilla ei ole korkeakoulutasoista koulutusta.
Ja Sussi muuten on reservin alikersantti :D
APTiesitkö, että asevelvollisuus on pakollinen vain toiselle sukupuolelle?
Ei haittaa, koska se on eri asia.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Monesko oli vaativan alan asiantuntija?
Toi ei ole oikea työ vaan joku suojatyöpaikka julkisella sektorilla :D
AP
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Sussi?
Mun bestis.
Ja 33 ei sit ole mun kirjoittama.
AP
Vaativan alan asiantuntija on usein
yksityissektorilla, ja duunissa ulkomailla.
Heikot ovat tiedot ap:lla, koulutukseensa nähden.
Ap ei vaikuta akateemiselta, ainakaan tekstinsä perusteella.
Kunhan huvikseen kirjoittelee, lomailtojensa iloksi.
Kuka on Sussi ja miten hän ja hänen alikersanttiutensa liittyy tähän ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Ap ei vaikuta akateemiselta, ainakaan tekstinsä perusteella.
Kunhan huvikseen kirjoittelee, lomailtojensa iloksi.
No mullon 3 akateemista lopoututkintoo et revi siitä :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaativan alan asiantuntija on usein
yksityissektorilla, ja duunissa ulkomailla.Heikot ovat tiedot ap:lla, koulutukseensa nähden.
Yksityisektorilla kukaan ei ees kehtais kutsua itseään “vaativan alan asiantuntijaksi”. Nää on näitä kokemusasiantuntijoita, mt-.kuntoutujia ja muita joita esmes YLE puffaa.
AP
Sen verran vielä, että ne tytöt, joilla oli ratsastuksenopettaja ihan kärkisijoilla, on alkaneet treenata hyppyjä tässä kesän aikana. Kaksi muutakin ratsastaa mutta heillä oli sitten nämä kampaajat ja kosmetologit siellä kärjessä, koska he ovat niitä vanhempia, joita ne jutut kiinnostaa jo kovasti. (Vaikka kukaan tytöistä ei saa vielä meikata tai ehkä juuri sen takia).
Totta kai ryhmä ja peer pressure vaikutti, mut sitähän me tässä haettiinkin. Niinhän se on elävässä elämässä.
Ja varmaan noi lomamatkat vaikuttaa kanssa, kaikki tytöt ovat olleet vähintään yhdellä lentomatkalla tämän kesän aikana.
Ap