Paljonko lentoemännät saavat palkkaa?
Harkitsen hoitoalalta ilmailualalle siirtymistä. Toki on hyvin yhtiökohtaista, mutta löytyiskö lentoemäntiä tai stuertteja kertomaan palkasta? Tai muita jotka tietää? Entäs työvuorot? Omaa työnantajaa ei tarvitse mainita jos ei halua.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljo yhtiöstä! Mutta aika hyvä palkka koulutuksen pituuteen nähden. Heittäisin 2000-4000e väliltä.
Älä unta nää. Toisekseen, sinne koulutukseen päästään harvojen joukosta, ei vain marssita sisään.
Ei marssitakaan. Tottakai sinne täytyy hakea. :)
Minulla on kuitenkin kaikki edellytykset päästä sinne ainakin jossain vaiheessa.
ApNo ei sinne ihmeitä vaadita, ja nykyään on niitä rekryjä niin usein, että sisäänottomäärien vuodessa täytyy olla melko korkeat.
Hoitoalan tutkinto on kovaa valuutta alalla. Riittävän sujuvasti haastelet suomea ja englantia ja mielellään jotenkuten jotain muutakin kieltä. Sopiva raikas habitus ja selkeä ulosanti vielä lisäksi, niin vahvoilla olet.
Finnairin 2007 haussa oli yli 1800 hakijaa joista karvan päälle 200 pääsi kursseille.
Näistä hoitajia oli ehkä parikymmentä.
Et tunnu tietävän mistään mitään.
Tuo aiempi viesti ei ollut minun kirjoittamani. Vaikutat muuten erikoisen hyökkäävältä. Tulee mieleen oletko kenties itsekin halukas alalle etkä ole päässyt/ on jotain esteitä? 🤔
Ap
Olen ollut alalla, mistä luulet että tiedän nämä asiat?
Sinun leuhkallaja vittumaisella asenteellasi et ole ikinä pääsemässä lentoemännäksi.
Millä leuhkalla ja veemäisellä asenteella? Yksikään kirjoittamani viesti tässä ketjussa ei ole veemäinen. Itse olet todella veemäisen oloinen, en usko sekuntiakaan että olisit ollut alalla. Ja jos taas olet ollut alalla, niin minulla vasta hyvät mahdollisuudet onkin ;)
(Ensimmäinen leuhka viestini)Ap
"Minä kyllä pääsen ihan koska vaan lentoemännäksi". Näin itse sanoit.
Tuolla asenteella et ikinä.
Ja toisekseen sinun kirjoitustesi sävy on todella passiivisaggressiivinen ja vittuileva,
ilmeisesti se on hoitoalalla ihan normaalia.
Hae ihmeessä lentoemännäksi. Maisa torppakin muuten vaihtoi juuri hoitoalalta emoksi.
Tärkeimpiä kriteerejä on sopiva pituus, asiakaspalveluhenkisyys, suomen ja englannin kielen suullinen taito ja muut kielet plussaa muttei vaatimus, uintitaitoa, ei näkyviä lävistyksiä eikä tatuointeja, normaali näkö, yleensä alaikäraja on joku 21v, yläikärajaa ei nykyään enää ole. Hoitoalan koulutuksesta saat tottakai paljon plussaa ja varsinkin jos amk tasoinen. Palkkasi perusteella oletan sinun olevan amk tasoinen.
No oli palkka mikä tahansa niin ainakaan ei voi olla raskaampi duuni kuin hoitoala, eikä nyt hirveästi tarvitse käyttää niitä aivosoluja. Coffee or tea.. riittää näköjään kielitaidoksi..
Ja hyvä puoli ol että jos joku potilas vaatii lääkärin tai hoitajan skillsejä niin voit hoitaa sen itse eikä tarvitse delegoida duunia matkustajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tosi paljo yhtiöstä! Mutta aika hyvä palkka koulutuksen pituuteen nähden. Heittäisin 2000-4000e väliltä.
Älä unta nää. Toisekseen, sinne koulutukseen päästään harvojen joukosta, ei vain marssita sisään.
Minulla on kuitenkin kaikki edellytykset päästä sinne ainakin jossain vaiheessa.
ApNo ei sinne ihmeitä vaadita, ja nykyään on niitä rekryjä niin usein, että sisäänottomäärien vuodessa täytyy olla melko korkeat.
Hoitoalan tutkinto on kovaa valuutta alalla. Riittävän sujuvasti haastelet suomea ja englantia ja mielellään jotenkuten jotain muutakin kieltä. Sopiva raikas habitus ja selkeä ulosanti vielä lisäksi, niin vahvoilla olet.
Finnairin 2007 haussa oli yli 1800 hakijaa joista karvan päälle 200 pääsi kursseille.
Tuo aiempi viesti ei ollut minun kirjoittamani. Vaikutat muuten erikoisen hyökkäävältä. Tulee mieleen oletko kenties itsekin halukas alalle etkä ole päässyt/ on jotain esteitä? 🤔
Ap
Sinun leuhkallaja vittumaisella asenteellasi et ole ikinä pääsemässä lentoemännäksi.
Millä leuhkalla ja veemäisellä asenteella? Yksikään kirjoittamani viesti tässä ketjussa ei ole veemäinen. Itse olet todella veemäisen oloinen, en usko sekuntiakaan että olisit ollut alalla. Ja jos taas olet ollut alalla, niin minulla vasta hyvät mahdollisuudet onkin ;)
Ja toisekseen sinun kirjoitustesi sävy on todella passiivisaggressiivinen ja vittuileva,
Avaapa vielä yksi olut, niin tulet paremmalle tuulelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En sanonut noin. Se ei ole minun kirjoittamani viesti.
Ap
No pääsihän Maisa Torppakin lentoemännäksi lähihoitajan taustalla. Ei, kun hakemaan, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
No oli palkka mikä tahansa niin ainakaan ei voi olla raskaampi duuni kuin hoitoala, eikä nyt hirveästi tarvitse käyttää niitä aivosoluja. Coffee or tea.. riittää näköjään kielitaidoksi..
Ja hyvä puoli ol että jos joku potilas vaatii lääkärin tai hoitajan skillsejä niin voit hoitaa sen itse eikä tarvitse delegoida duunia matkustajille.
Sellainen iltalehden kommenttiosion tasoinen lässytys kaiken tietäjältä.
Sinulla ei ole alasta hajuakaan .
Sairaanhoitajat ovat läpikäyneet psykologiset testit ja he pääsääntöisesti ovat tosi fiksuja, ystävällisiä, tervejärkisiä ja kylmähermoisia ihmisiä. Kaikki ominaisuuksia, joita olettaisin lentoemänniltäkin vaadittavan. Ihan näin ohiksena "alalla olleelle", joka tänne tuli ap:ta herjaamaan.
T. Lääkäri
Sairaanhoitajat ja ensihoitajat pääsevät heittämällä lentoemännäksi.
T: ex- lentoemäntä
Vierailija kirjoitti:
Raskautta on erilaista. Seisomatyö ja aikaerorasitus ovat rasittavuutta nekin, ja samoin ihan se ilmassa oleminen on kropalle raskaampaa kuin maan pinnalla oleminen. Niitä ihmiset sietävät eri tavoin, toiset esimerkiksi turpoavat pitkillä lennoilla paljon enemmän kuin toiset. Hoitoalalla työn raskaus on vähän toisenlaista ja toisella tapaa kuluttavaa. Minkä kukin kokee raskaammaksi, ja jokaiselle omansa. :) Onneksi nykyään voi ammattiaan vaihtaakin, jos tulee tehdyksi väärä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat ovat läpikäyneet psykologiset testit ja he pääsääntöisesti ovat tosi fiksuja, ystävällisiä, tervejärkisiä ja kylmähermoisia ihmisiä. Kaikki ominaisuuksia, joita olettaisin lentoemänniltäkin vaadittavan. Ihan näin ohiksena "alalla olleelle", joka tänne tuli ap:ta herjaamaan.
T. Lääkäri
Kuten tapaus Nykopp?
Ja juuri uutisoitiin, että alalla on järkyttävän paljon täysin alalle kuulumattomia ihmisiä.
Olen tietoinen lentoemännän työn huonoista puolista, ne eivät estä minua. En ole koskaan edes ajatellut, että työssä olisi jotain glamouria, ei ole! Ilmailu kiinnostaa ja vielä mieluummin olisin lentäjä, mutta ei ole varaa kouluttautua lentäjäksi.
Lentoemännän työ kuitenkin kiinnostaa kovasti ja olen jo parisen vuotta asiaa mielessäni pohtinut. Ja tosiaan lukio ja amk-tutkinto hoitoalalta ja työkokemusta hoitoalalta, myös akuutilta puolelta. Lisäksi myös muuta työkokemusta. Liian hyvin en halua tässä kertoa ettei tunnista kukaan tuttu. :D
Kiitos heille jotka vastasivat asiallisesti. Ilmeisesti palkka pyörii jossain 2500e hujakoilla ja kaukolennoilla parempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat ja ensihoitajat pääsevät heittämällä lentoemännäksi.
T: ex- lentoemäntä
Olet lentänyt Porvoo Airilla?
Ap. Älä kysy täällä, saat vääriä tietoja. Google !!!
Vierailija kirjoitti:
Olen tietoinen lentoemännän työn huonoista puolista, ne eivät estä minua. En ole koskaan edes ajatellut, että työssä olisi jotain glamouria, ei ole! Ilmailu kiinnostaa ja vielä mieluummin olisin lentäjä, mutta ei ole varaa kouluttautua lentäjäksi.
Lentoemännän työ kuitenkin kiinnostaa kovasti ja olen jo parisen vuotta asiaa mielessäni pohtinut. Ja tosiaan lukio ja amk-tutkinto hoitoalalta ja työkokemusta hoitoalalta, myös akuutilta puolelta. Lisäksi myös muuta työkokemusta. Liian hyvin en halua tässä kertoa ettei tunnista kukaan tuttu. :D
Kiitos heille jotka vastasivat asiallisesti. Ilmeisesti palkka pyörii jossain 2500e hujakoilla ja kaukolennoilla parempi.
Ap
Hae!!!! Ja hae useille eri yhtiöille myös ulkomaisille!! :)
Vierailija kirjoitti:
Ap
Palkka ei todellakaan ole noin suuri, ja muutoinkin ylimielisyytesi karsii sinut ensimmäisten joukossa.
Hae ihmeessä, et tule koskaan pääsemään.
Hae ihmeessä. Palkka voi olla vähän huonompi, mutta työssä on muita hyviä puolia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApPalkka ei todellakaan ole noin suuri, ja muutoinkin ylimielisyytesi karsii sinut ensimmäisten joukossa.
Hae ihmeessä, et tule koskaan pääsemään.
Ensi vuonna ap on toteuttanut elämänmuutoksensa ja lentelee kaukolennoilla Aasiaan ja yöpyy hyvässä hotellissa omassa huoneessaan. Sinä taas turpoat ihan vaan vuokrayksiössäsi.
Lisätään vielä, että hoitajilla ei ole mitään hoitajan valtuuksia lentoemäntänä toimiessaan.
Ei niin minkäänlaisia.
Saat antaa sitä samaa buranaa matkustajille, mitä kollegasikin.
Noin 2500 euroa kuussa. Hae ihmeessä jos ala kiinnostaa, mahtava työ. :)