Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hän on ottanut elatusta vastaan kuten kunnon kotirouvan kuuluukin.

Vierailija
20.07.2019 |

Opiskelin ja sain ammatin, teen töitä kuten miehenikin. Tämän vuoden sisällä olen ottanut elatusta vastaan mieheltäni Guesssin 80€ laukun edestä. Olenko siis huono vaimo?

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asianajajan lause olisi pitänyt mennä näin: "hän on ottanut elatusta vastaan" ja jättää nuo kunnon kotirouva puheet jonnekin muualle.

Vierailija
82/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä viisas nainen elättää itse itsensä. En tiedä onko tämä ajatusmaailma mistä kotoisin, että ihanne on naisella nykyään rikas mies joka elättää.

Viisas nainen ei elätä itseään yhteiskunnassa jossa on suurtyöttömyys ja satoja hakijoita yhtä työpaikkaa kohden. Rikas kosija olisi lottovoitto työmarkkinatuella kitkuttelevalle työttömälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä asianajaja katsellut Better call Saulia. Lausunnot on draamakomedian tasolla.

Vierailija
84/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nainen tarvii elätystä 100 000 e tuloilla?

Jos olisit multimiljonääri ja puolisosi tienaisi 100 000 euroa vuodessa, niin etkö tosiaan kustantaisi puolisosi elämää omalle tasollesi? Itse eläisit miljonäärin elämää ja puoliso 100 000 euron elämää? 

Minusta tuo on ihan luonnollista, että mies on maksanut matkat ja kustantanut muutenkin elämää. 

Eikö tuo ole ihan perus av-arkea, mutta vähän eri tulotasoissa?

Yleensä pikku rouvat tietävät mitä mies tekee rahojensa eteen.

Vierailija
85/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JP kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika varmaan moni ottaisi, jos löytäisi rikkaan miehen. Tai ei edes tarvitse olla rikas. Tämän palstan mukaan aika monet miehet maksavat perheen elatuksesta enemmän kuin vaimo. 

Syy on hyvin yksinkertainen: vielä tänäkin päivänä miehille maksetaan parempaa palkkaa kuin naisille. Aikoinaan sitä perusteltiin nimenomaan sillä, että mies vastasi perheen elatuksesta, vaimon tehtävä oli hoitaa kotia..

Jotain rajaa nyt valehteluun... ainakin Suomessa samasta työstä maksetaan sama palkka, oli sitten kyseessä mies tai nainen. Jos ei maksettaisi, olisi tuo työnantaja hyvin nopeasti oikeudessa ja saisi tuomion.

Minun on ainakin annettu ymmärtää, että palkka keskustellaan siinä työhöntulon yhteydessä, ja työntekijä ehdottaa jotain ja työnantaja tarjoaa jotain minkä kokee sopivaksi. Eikä minulle ole koskaan perusteltu tarjottua palkkaa sillä, että "se on sama palkka kuin Harrilla".

Että ei se ole niin läpinäkyvää kuin luulet. Miksi se palkka ei sitten voisi olla ihan julkista yrityksen sisällä, jos kerta mitään henkilökohtaisia eroja samassa tiimissä ei ole?

T. Alempi toimihenkilö yksityisellä

Vierailija
86/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hittolainen! Kerrankin joku sanoo asiat oikein. Minäkin olen ottanut kiltisti vastaan elatuksen kotirouvana jo 15 vuotta eikä loppua näy. Ei kyllä asuta Suomessa ja kotirouvakulttuuri on täällä voimissaan muutenkin. Vähän kyllä jään paikallisten jalkoihin, kun kauppa-autona on Audi eikä edes ihan kovin uusi. Muilla rouvilla on fiinimpää ja uudempaa. Siivooja käy vain joka toinen viikko, joillakin kaksi kertaa viikossa. Mutta näillä mennään.

Vierailija
87/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit multimiljonääri ja puolisosi tienaisi 100 000 euroa vuodessa, niin etkö tosiaan kustantaisi puolisosi elämää omalle tasollesi? Itse eläisit miljonäärin elämää ja puoliso 100 000 euron elämää? 

Minusta tuo on ihan luonnollista, että mies on maksanut matkat ja kustantanut muutenkin elämää. 

Eikö tuo ole ihan perus av-arkea, mutta vähän eri tulotasoissa?

Yleensä pikku rouvat tietävät mitä mies tekee rahojensa eteen.

En kyllä ihan tarkalleen tiedä. Tiedän firman nimen ja toimialan ja miehen koulutuksen. Työnkuva vaihtuu aika usein ja vielä vastuualueetkin sekä kartalla että muuten. Sijoituksista en ole perillä sitten ollenkaan. Ja kotirouvana ollut siis 15 vuotta.

Vierailija
88/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33-vuotiaalla miehellä on miljoonien arvoinen talo Marbellassa, Ferrari ja 700 000 euron asunto Helsingin keskustassa. Eikö kenelläkään tullut aiemmin mieleen, että rehellisellä työllä noita ei ole hankittu?

on puhuttu että faija olisi miljönääri.

Vierailija
89/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kotirouva on kyllä Jenni Dahlman.Hän löysi elättäjän peräti kahdesti.Aika mukavasti tienasi avioerollaan Räikkösestä ja eleli makeaa elämää sen jälkeen.Sitten löytyi uusi elättäjä.

Sohvi ei ehtinyt N2:n kanssa valitettavasti vielä naimisiin asti:(

Vierailija
90/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

700 neliön kämppään. Sitä ei edes vuokrata noilla tuloilla ja Suomen tuloverotuksella.

Sehän on Nikon oma kämppä. Sofia totesi etyä on iso.

Vierailija
91/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kotirouva on kyllä Jenni Dahlman.Hän löysi elättäjän peräti kahdesti.Aika mukavasti tienasi avioerollaan Räikkösestä ja eleli makeaa elämää sen jälkeen.Sitten löytyi uusi elättäjä.

Hyvin nettosi mutta nykyinen lähellrkään niin rikas ku ensimmäinen

Vierailija
92/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän meillä ? Mieheni joutui yllättäen sairaseläkkeelle ja minä lähes elätän perheeni.

Saimme myytyä nopeasti autot ja mökin pois, kun emme niitä enää tarvinneet ja nyt koti on velaton.

Miehen eläke on pieni eikä minunkaan palkka ole kovin suuri, mutta yhtiövastike on pieni ja muutenkin elinkustannukset pienet, kun mm mieheni ei voi enää matkustaa lentokoneella.

Milloinkohan meillä käydään tutkimassa miten asia meneekään ?

Vierailija
93/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista rikossyytettä ei saa pelkästään siitä, että ostelee miehen rahoilla merkkilaukkuja. Uskokaa jo.

Kuka osti 10 000 Rolexin? Kuka maksoi 50 000 ulosottovelat. Eihän Sofia siihen miestä tarvi. Ei ei.

Vierailija
94/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän meillä ? Mieheni joutui yllättäen sairaseläkkeelle ja minä lähes elätän perheeni.

Saimme myytyä nopeasti autot ja mökin pois, kun emme niitä enää tarvinneet ja nyt koti on velaton.

Miehen eläke on pieni eikä minunkaan palkka ole kovin suuri, mutta yhtiövastike on pieni ja muutenkin elinkustannukset pienet, kun mm mieheni ei voi enää matkustaa lentokoneella.

Milloinkohan meillä käydään tutkimassa miten asia meneekään ?

Mitä teillä pitäisi tutkia ja miksi?

Vierailija
95/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
96/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Jenni iski kiinni kunnon elättäjiin eikä mihinkään huumediilereihin. Suomessa oikeastaan ainut potentiaalinen elättäjä vapailla markkinoilla olisi Cheek.

Vierailija
97/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että "kunnon nainen"?

Vierailija
98/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Hän on kotirouvana ottanut vastaan mieheltään elatusta, niin kuin kunnon nainen mieheltä ottaa”

Vierailija
99/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehestä on hyötyä jos se ei elätä?

Rakkaus, parisuhde, elämän jakaminen, tukeminen, molemmat tuovat kortensa kekoon (jolloin yhdessä myös taloudellisesti on helpompaa). 

Vaikka heitit varmasti läpällä kommenttisi, niin on huolestuttavaa, miten tällainen "trendi" on näkyvissä, ett tuollaisia naisia seurataan. Se ei voi olla vaikuttamatta nuorten naisten arvomaailmaan. Ja huonompaan suuntaan. No, suurin osa on fiksuja ja omilla aivoillaan ajattelevia, mutta kyllä moni haksahtaa tuohonkin.

Kuulostan tädiltä ja sitä olenkin, mutta omassa nuoruudessani ihailtiin vahvoja ja fiksuja naisia ja kannustettiin naisia opiskelemaan ja rakentamaan elämäänsä. Hankkimaan henkistä pääomaa, joka kantaa myös työeälmässä ja elämässä ylipäätään. Totta kai miehet ovat ihania, mutta ei valloilla ollut se, että heittäydytään typeräksi bimboksi ja täysin toisen siivelle. Ja että jopa haetaan sellaista elämää, että käsilaukku on keskeinen saavutus naiselle.

Olen kanssasi täysin yhtä mieltä. Olen syntynyt 1960-luvun lopussa ja minua olisi kyllä kotiväki kutsunut aivan joksikin muuksi kuin hienostorouvaksi jos olisin toiminut nykyajan julkkistyylin mukaisesti.

Samaan syssyyn kaikki hummustelijat jne. Niillä nainen ei saa turvaa elämänsä ehtoseen. Olisin todella pettynyt jos tyttäreni heittäytyisi hienostorouvaksi tai hummustelijaksi.

Hänellä on ollut elämässään omat vaikeutensa ja olen ymmärtänyt niitä koska hän on myös löytänyt ajan mittaan omat juttunsa.

Vierailija
100/122 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikki naiset ovat sellaisia hienostohelmaisia. Ärsyttäviä ovat.