Selitetään mitä erilaiset sanonnat ja termit tarkoittavat! Mistä tulee esimerkiksi sanonta "nakit silmillä"?
Minun tulee tosta mieleen, että joku on sammunut kännissä, istuessaan syömässä nakkeja. Naama on sinapissa nakkilautasella ja siinä se kuorsaa.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kännisellä on niin turvonneet silmäluomet, että näyttävät lähinnä nakeilta.
:D Mulle ei tullut toi mieleenkään, kiva että näistä saa monia mielikuvia. Mikähän on "virallinen totuus".
Entä "levis kuin Leskisen eväät"
?
Vierailija kirjoitti:
?
Jokisen eväät
Jatkan nakkilinjalla: mistä tulee sanonta, että jokin tekeminen tms. on ”helppo nakki”?
Tuossa ”ei hyvää päivää”-hokemassa ei ole mitään logiikkaa. Selittäkää, en ymmärrä.
Keksin juuri uuden sanonnan, saa ottaa vapaasti käyttöön. Tämä tarkottaa sitä, että iloiseksi voi tulla ilman materian haalimistakin. Pienet asiat tekevät iloiseksi.
Ilo on mielentila, ei tavaratila.
-anonyymi- :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Jokisen eväät
Hujasen eväät
Vierailija kirjoitti:
Jatkan nakkilinjalla: mistä tulee sanonta, että jokin tekeminen tms. on ”helppo nakki”?
Nakit on helppo keittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kännisellä on niin turvonneet silmäluomet, että näyttävät lähinnä nakeilta.
:D Mulle ei tullut toi mieleenkään, kiva että näistä saa monia mielikuvia. Mikähän on "virallinen totuus".
Kaveri käyttää tästä sanontaa;
”Silmät on kuin sianpillut pakkasella”
“Silmät kuin kaksi kipeää sian v***ua” saa mut aina surulliseksi sen sian puolesta.
Ukko36 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini vanha isoisoisä sanoi kerran televisiota katsellessaan jostain miehestä: "äijällähän on silmät kuin sianperseet".
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää. Olisko suomennettu englanninkielisestä piece of cakesta.. mutta miksi kakku on vaihtunut nakiksi?
Vierailija kirjoitti:
“Silmät kuin kaksi kipeää sian v***ua” saa mut aina surulliseksi sen sian puolesta.
Ei tollasta sanontaa kukaan täysijärkinen edes käytä. Kamalaa tekstiä. :(
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Silmät on kuin sianpillut pakkasella”Kaverini vanha isoisoisä sanoi kerran televisiota katsellessaan jostain miehestä: "äijällähän on silmät kuin sianperseet".
Vihannes Jorolaisella?
Tuli kreivin aikaan- tuli siitä kun Pietari Brahe n tullessa oli edullista tehdä maakauppoja isommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin tietää. Olisko suomennettu englanninkielisestä piece of cakesta.. mutta miksi kakku on vaihtunut nakiksi?
Ja miksi pala on vaihtunut helpoksi? Eli ei mitään samaa noissa.
Nakkikioskillehan mennään tunnetusti klo 4 ympäripäissään. Siellä on sitten joku hermostunut känniläiseen, joka on sen seurauksena saanut nakit naamalleen ja silmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Silmät on kuin sianpillut pakkasella”Kaverini vanha isoisoisä sanoi kerran televisiota katsellessaan jostain miehestä: "äijällähän on silmät kuin sianperseet".
Vihannes Jorolaisella?
Itseasiassa saattoi ollakin. En muista tarkemmin kun oltiin kaverin kanssa niin nuoria mutta tuo kommentti jäi mieleen kun naurettiin sitä monta päivää.
Ukko36 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain eläimiinsekaantujien läppää.