Minkökähän takia samat ihmiiset tulee kiusatuiksi aina?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että samoja kiusataan aina. Sama ihminen eri yhteisöissä voi nauttia päinvastaista arvostusta. Kateus on yleisin syy kiusaamiseen. Siksi sama henkilö voi olla arvostettu ja toisaalla kiusattu.
Itse olen juuri tälläinen. Herätän ihmisissä voimakkaita tunnereaktioita laidasta toiseen, vaikken sanoisi sanaakaan. Olen oikeudenmukainen, enkä anna muiden painaa muita tai itseäni alas. Silti yrittäjiä aina löytyy.
Sadistit haistavat tilaisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiusaajan uhriksi valikoituu heikoin lenkki, ihminen joka ei osaa tai uskalla puolustaa itseään vaan alistuu kiusattavaksi. itsevarma ja omanarvontuntoinen säästyy kiusaajilta. kiusaaja on raukkis ja kiusaa vain heikompaansa.
Ei se omanarvontunto auta jos kiusaaja on luokan lihaksikkain jätkä joka uhkaa hakata sairaalaan.
Auttaa, koska silloin uhri ei alistu vaan osaa hakea apua.
Vierailija kirjoitti:
kiusaajan uhriksi valikoituu heikoin lenkki, ihminen joka ei osaa tai uskalla puolustaa itseään vaan alistuu kiusattavaksi. itsevarma ja omanarvontuntoinen säästyy kiusaajilta. kiusaaja on raukkis ja kiusaa vain heikompaansa.
Eikä ole vaan vahva ja itsenäinen, kuten Kiira Korpi, Saara Aalto, Sara Sieppi ja muut kohteenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa että samoja kiusataan aina. Sama ihminen eri yhteisöissä voi nauttia päinvastaista arvostusta. Kateus on yleisin syy kiusaamiseen. Siksi sama henkilö voi olla arvostettu ja toisaalla kiusattu.
Itse olen juuri tälläinen. Herätän ihmisissä voimakkaita tunnereaktioita laidasta toiseen, vaikken sanoisi sanaakaan. Olen oikeudenmukainen, enkä anna muiden painaa muita tai itseäni alas. Silti yrittäjiä aina löytyy.
Tälläiset henkilöt pyritetään katkaisemaan muiden tasolle. https://c8.alamy.com/comp/RBYRDY/red-pencil-standing-out-from-crowd-of-…
Tämä selittää miksi lukuisat julkkiset ja menestyjät ovat olleet koulukiusattuja. Esimerkkinä Elon Musk.
Meidän koulussa oli kaksi ns. looseria. Toista kiusattiin armotta ja toista puolustivat melkein kaikki. Toinen oli kaikkine vikoineen mukava ja herttainen ja toinen oli täysi mul*ku. Arvatkaa kumpaa kiusattiin?
Ovat erilaisia. Hyvässä tai pahassa. Tämä onkin siitä ironista, sillä kaikki tahtovat olla erityisiä. Ei voi olla erityinen, jos yrittää olla kuin kaikki muut. Ehkä ollaankin syvällä sisimmässä kateellisia sille, kun joku toinen uskaltaa olla oma itsensä.
Yleensä tälläisestä pikkusieluisuudesta kasvaa yli. Ei valitettavasti kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan paljolti siksi että nämä kiusatut uhriutuvat ja kokevat itsensä kiusatuiksi tilanteissa jotka muut ymmärtävät normaalina kanssakäymisenä ja leikinlaskuna.
Tämä on aika rajusti sanottu, mutta joissain tapauksissa tässäkin on perää.
Varsinkin työelämässä jotkut pystyvät tulkitsemaan monenlaista kiusaamisena. On valitettu "kummallisista" katseista, siitä että jotkut ovat nauraneet yhden läsnäollessa kertomatta syytä, siitä että toinen työntekijä on lähtenyt pois pukkarista juuri yhden tullessa sinne, siitä että toiset ovat puhuneet yhteisistä menoista kutsumatta yhtä mukaan (sillä ei ollut väliä että puhujat olivat olleet 15 vuotta samassa paikassa ja ystäviä myös vapaa-ajalla. Ilmeisesti heidän olisi pitänyt pitää parin kuukauden työssäolon jälkeen ilmoittajaa yhtä läheisenä ystävänä.)
Jos tuollaiset kokee työpaikkakiusaamiseksi, oli syynä sitten mikä hyvänsä, ei ole ihme että tulee kaikkialla "kiusatuksi"
Tässä listassa on varmaan monia kiusaajienkin idoleita. Harvemmin kiusaamisen syy löytyy kiusatussa itsessään. Kertoo monesti enemmän kiusaajasta.
https://www.ranker.com/list/famous-people-who-were-bullied/celebrity-li…
Itsemurhaan ajetaan saatana töitä vain teen haukut palkaksi omat vikansa minun päälle vain. Kyllä se jossain vaiheessa mullakin pää räjähtää ja sanon suoraan mitä laiskoista juoruakoista ja kiusaajista ajattelen. Nyt eläkkeelle tai hautaan yhdessäkään työpaikassa en ole enää roskis.
Vierailija kirjoitti:
Tässä listassa on varmaan monia kiusaajienkin idoleita. Harvemmin kiusaamisen syy löytyy kiusatussa itsessään. Kertoo monesti enemmän kiusaajasta.
https://www.ranker.com/list/famous-people-who-were-bullied/celebrity-li…
hyvä lista. kiusaajat niitä todellisia luusereita monesti ovat.
Kiusatun rooli. Jotkut omaksuvat sen ja kiusaajat kyllä aina löytävät tämän henkilön. Ikä ei pelasta ja, kyllä, vanhainkodissakin kiusataan.
Valitettavasti on totta, että kiusatuksi valikoituvat tietyn tyyppiset persoonat. Suurin osa kiusaamisesta alkaa leikinlaskusta, kuten joku tuossa kirjoittikin. Luokan/työpaikan "hauskaheppu" haluaa huvittaa muuta yhteisöä ja leikinlaskun kohteeksi valikoituu usein tämä "vähän outo/erilainen persoona". Siitä on vain helppo keksiä kaskuja ja saada porukka nauramaan. Uskokaa pois, suurin osa kiusaamisesta alkaa juuri tästä leikinlaskusta ja hauskanpidosta, pitää vain olla porukassa se ROHKEA tyyppi joka pistää stopin heti alkuunsa tälle leikille ja vaikka antaa "hauskalle hepulle" samalla mitalla heti takaisin. Myös opettajien, työpaikkojen henkilöstöosaston yms. pitää välittömästi puuttua jos jonkun kustannuksella nauretaan, sen kyllä tunnistaa fiksuhenkilö, koska leikinlasku on oikeasti hauskaa myös "kiusatun" mielestä ja koska siihen on puututtava ja nimenomaan välittömästi, mutten homma jatkuu molempien osalta kouluajoilta työpaikoille, sekä kiusatun, että kiusaajan.
Kiusaajaksi kasvetaan ja se pitää kitkeä pois heti ala-aste ajoilta. Päättäjille tiedoksi, että ala-asteille lisää määrärahoja jotta pystytään palkkaamaan välitunneille henkilökuntaa joka koulutettu puuttumaan nimenomaan kiusaamiseen! Näin homma hoidetaan, ei se niin vaikeaa ole :)
Voisiko joku kertoa mikä tämä Vaasa-juttu on, mikä on muutamaan kertaan vilahtanut tässä keskustelussa? Muistaakseni aiemminkin olen lukenut av-palstalta kiusaamisaiheissa Vaasasta. En ymmärrä. Olen vaasalainen, enkä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan paljolti siksi että nämä kiusatut uhriutuvat ja kokevat itsensä kiusatuiksi tilanteissa jotka muut ymmärtävät normaalina kanssakäymisenä ja leikinlaskuna.
Tällaista moni sanoo.
Mutta sehän oli läppä, etkö tajunnut. Läpällä potkin myls sun fillarista pinnat paskaks
Luuleeko joku ihan oikeasti että joku AV kiusaaminen toisi pelkoa :)?