Poikani ei halua tehdä töitä
24-vuotias poikani on sossupummi :( . Hän ei halua mennä kuulemma enää ikinä töihin Suomessa. Hän perustelee työttömänä oloaan sillä, että ei halua tukea nykyistä Euroopan poliittista tilannetta verorahoillaan. Väittää myös ettei heidän sukupolvensa muka tulisi ikinä edes saamaan eläkkeitä. Mikä neuvoksi? Tuleeko poikani vielä järkiinsä ja onko tuo vaan nuoruuden kapinallisuutta? :/
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
No, olen ihan samaa mieltä kuin kyseinen poika. Olen 32v nainen ja nostan tällä hetkellä tt-tukea. Olen tehnyt siivoojan töitä vuosikaudet mutta palkka oli noin 8e/h eli en saisi kuin muutaman kympin lisää kuin tällä hetkellä siitä että rikon niveleni pysyvästi. Lopetin opiskelut yliopistossa kun tajusin että työttömäksi tässä kuitenkin jää.
Suomessa on kokonaisia klaaneja kielitaidottomia, työhaluttomia ihmisiä ja lisää vaan tuodaan joka vuosi, niin miksei minulla olisi samaa oikeutta heittäytyä näihin tukiverkkoihin?
Palstan persureppana yrittää esittää naista. Viime kerrasta onkin jo aikaa, taisi olla ennen vaaleja?
Aika heikosti muotoiltu alotus. Ei kykyjä alalle! Jokainen näkee kuka vakiprovoilija on asialla. Nämä kaikki argumentit on jo niin kuluneita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olen ihan samaa mieltä kuin kyseinen poika. Olen 32v nainen ja nostan tällä hetkellä tt-tukea. Olen tehnyt siivoojan töitä vuosikaudet mutta palkka oli noin 8e/h eli en saisi kuin muutaman kympin lisää kuin tällä hetkellä siitä että rikon niveleni pysyvästi. Lopetin opiskelut yliopistossa kun tajusin että työttömäksi tässä kuitenkin jää.
Suomessa on kokonaisia klaaneja kielitaidottomia, työhaluttomia ihmisiä ja lisää vaan tuodaan joka vuosi, niin miksei minulla olisi samaa oikeutta heittäytyä näihin tukiverkkoihin?
Palstan persureppana yrittää esittää naista. Viime kerrasta onkin jo aikaa, taisi olla ennen vaaleja?
Mitä nyt taas? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä huvittaa sen verran että haluaisin kuulla perusteluita tälle väitteelle miehisyydestäni.
Eikö nainen saa olla tätä mieltä vai onko tämä ihan erillinen persufiksaatio?
Eipä se minuakaan työssä käynti kiinnosta, kun ei kiinnosta mikään muukaan. Minkä ihmeen takia tämmönen elämä on edes olemassa? Synnyt, jotta käyt koulua (mitä vihaat), käyt läpi murrosiän (mitä vihaat), sitten PAM!, sulla pitäis olla jo tulevaisuus suunniteltuna ennen kun edes olet henkisesti kasvanut aikuiseksi, ja sitten jos monien mutkien kautta pääset vakituiseen työhön, niin se vie työmatkoineen ja muine arjen velvollisuuksineen 12 tuntia päivästä, ja nukkuakin pitäisi. Ja mistään edellä mainitusta ei ole nauttinut pätkän vertaa, päinvastoin. Tekemään työtä ylläpitääkseen paskaa elämää... Olisi vaan helpompaa jos ei olisi koskaan syntynyt.
Minäkin olin 24-vuotiaana reilun vuoden työttömänä ja tuota aikaa muistelen lämmöllä. Kyllä niitä töitä kerkeää myöhemminkin tekemään.
M35
Ihme nuorisoa nykyään sillä minä tein mitä vain töitä sain kun en toimettomana voinut olla. Minä en katselisi mitään pelikoneella öisin hääräävää nuorta ja sitten päivät nukkuu. Se pitää laittaa sossuun ja hakemaan vuokra-asuntoa itselleen jotta alkaa ottamaan vastuuta omasta elämästään. Elää sitten omassa huushollissaan mitekä lystää. Ei tullut omassa nuoruudessa mieleenkään olla hakematta töitä. Kotona ei passattu veltoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihme nuorisoa nykyään sillä minä tein mitä vain töitä sain kun en toimettomana voinut olla. Minä en katselisi mitään pelikoneella öisin hääräävää nuorta ja sitten päivät nukkuu. Se pitää laittaa sossuun ja hakemaan vuokra-asuntoa itselleen jotta alkaa ottamaan vastuuta omasta elämästään. Elää sitten omassa huushollissaan mitekä lystää. Ei tullut omassa nuoruudessa mieleenkään olla hakematta töitä. Kotona ei passattu veltoksi.
Kyllä minäkin omassa nuoruudessani hain ja tein töitä mutta niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joka työnsankarimoralisti ei pysty päivittymään 50-luvulta nykypäivään, ei ole nuorten ongelma.
Nähtävästi tämä on nykyään aika yleistä. Itse olen tämän kesän ihmetellyt kesätyöntekijöitä, jotka ovat pari viikkoa töissä ja sitten vain ilmoittavat, että eivät tule enää huomenna, koska koulun alkuunkin on enää kuukausi ja pitää saada lomailla. Ei ollut lomailu käynyt mielessä, ku ovat töitä keväällä vapaaehtoisesti (?) hakeneet :O
Ei minuakaan työnteko kiinnosta, mutta teen silti. En minä rupea toisten elätiksikään ihan heti. Perseestä tämä silti on pikkupalkalla, kun palkaksi saan vain kipeät paikat ja vuokra-asunnon, vaikka omistusaduminen olisi se tavoite. Tekee mieli lopettaa eläminen kokonan, koska ei tässä tällaisessa ole mitään mieltä. Raadat ja joku toinen kerää voitot. Haistakaa p*ska kaikki rikkaat kermap*rseet, kun saatte kaiken hopeatarjottimella ja toisten selkänahasta! Aina haukutaan työttömiä loisiksi, mutta te olette pahempia!
Minäkään en halua mennä töihin. Itselläni tosin ei ole muuta syytä kuin se, että työ on syvältä. Siinä ei ole mitään hyvää. Ja kyllä, nostan kaikki tuet mitä saan!
Miksi ihmeessä odotat niin pitkään. Äkkiä poika ulos