Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nuo ” perhe käyttää ruokaan 200€/ kk ”jutut

Vierailija
18.07.2019 |

82€ sain juuri menemään ruokakauppaan ja eipä ollut kummoiset ostokset. Ja sain vielä 3€ henkilökunta-alennusta.
Ostin -30 laputettuja lihoja/ kaloja 4-5 ateriaa syö niistä meidän 5 henkinen perhe.
Lisäksi pottuja, salaattiaineksia, vähän hedelmiä, maitoa, leipää ja juustoa. Niin ja se isoin ostos oli 27€ maksanut mansikkalaatikko.
Ihan tavallista arkiruokaan, pärjätään ehkä loppuviikko, niin vähän päälle 50€ ( jos vähennän sen mansikkalaatikon loppusummasta)
Olisiko jossakin sellainen blogi, jonka pitäjä olisi ihan tavallisen lapsiperheen äiti, joka ostaa ruuat ihan itse omalla rahalla kaupasta?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 200-300 euroa / aikuinen kuussa ruokaan ja alkon tuotteisiin. Emme ehdi matkusteleen nyt niin ei tarvitse minkään ale lappusten ruokin perässä juosta. Ollaan ylipainoisia, kylläkin kiinteitä eikä kiinnosta laskea ruokapaloja jonkun hoikkuuden takia. Emme kauheasti ehdi makaamaan sohvalla kun on omassa talossa töitä varsinkin kesällä. Kulinaristeja emme ole sillä ei kiinnosta mitään erikoisuuksia maistella. Mielestäni kulinaristi on joku erikoisuuksiin keskittyvä jota kiinnostaa erikoiset maut, maistelee vaikka sammakon koipia ja syö vähän mutta jotain erikoista ja kallista. En nyt sanoisi kulinaristiksi perus vihannesten , marjojen ja pähkinöiden syöjää. Näitä syön itsekkin mutta en ole kulinaristi. 

Voiko joku satasella pärjätä ruuassa kuukaudessa niin kai se on alle 50kg ihan laiha kuikelo, erittäin lyhyt ja voi ostaa lasten osastolta vaatteensa, kiinalaiset tulee mieleen sillä ne ovat pieni kokoisia. Jos opettelee olemaan pienessä nälässä niin siihen tottuu. 

Vierailija
62/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eukko jo siinä artikkelissa syö ulkonäöstä päätellen 200€:lla v i i k o s s a..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee mieheni kanssa se noin 200-250 euroa kuussa. Ostetaan aika halpoja tuotteita ja lihaa ei lainkaan käytetä. En silti usko, että monikaan perhe pääsee näihin lukemiin. Tosin jos rahaa ei paljon ruokaan ole niin eri juttu. 

Vierailija
64/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sekasyöjä, mutta olen pienestä pitäen syvästi inhonnut punaista lihaa (nauta, sika, lammas), soijaa ja maitoa. Muuten syön todellakin mitä vain, esim. etanat on herkkuani. Grilliruokana syön yleensä kanavartaita, mutta nykyään ei kanakaan oikein maistu. Nykyisin on kuitenkin paljon helpompaa kun on monia muitakin kasvisproteiineja kuin vain soija. En koe, että olisin nirso, ennemminkin koen fyysistä aversioa punaista lihaa kohtaan.

Hyvä puoli tässä on, että ruokavalioni on oikeasti edullinen. Käytän paljon härkäpapurouhetta vähän liotettuna kastikkeissa, teen intialaistyyppistä ruokaa ym. Kasviksista saa todella hyvää ja täyttävää ruokaa. Joskus kun olen vieraille tehnyt ns kunnon liharuokia niin olen oikein yllättynyt miten kallista liha on!

Vierailija
65/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä 200€/ kk perheet ovat niitä, joilla ainoa lapsi on sylivauva rintaruokinnalla.

Vanhemmat syövät työpaikalla lounaan ilmaiseksi ja sunnuntaisin mennään syömään mummolaan.

Sitten ne neuvoo lehtien palstoilla kuinka osaavat suunnitella hyvin ruokaostokset, kuinka lapsiperhe käyttää vain 200€/kk.

Olisi kiva kerrankin lukea kuinka isompi perhe homman hanskaa.

Mutta eihän se olisi niin myyvää kirjoittaa kuinka kerrotaan, että lapsiperhe käyttää vain 600€ ruokaan

Puhuivat heidän perheensä tilanteesta - ja toi 200 € oli ymmärtääkseni kokeilu. Missään kohtaa jutussa ei lukenut, että kenenkään muun tarvitseisi tehdä samaa - varsinkaan perheen, jossa on 3 jättikokoista teinipoikaa :D

Uteliaisuuttani kysyisin, mikä työpaikka tarjoaa ilmaisia lounaita? Ikinä en ole sellaisessa ollut. - Koululaisena olin kesätöissä leipomossa ja rikkoutuneita leivoksia tai epämuodostuneita pullia ja viinereitä saimme kahvitauolla syödä ilmaiseksi (1970-luvulla).

Vierailija
66/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työkaveri, nuori nainen, joka syö päivästä toiseen soijarouhemakaronimössöä. Välipalaksi näkkäriä ja margariinia. On älyttömän hoikka, mutta ei kai tuollaisella ruokavaliolla voi saada kaikkia ravintoaineita. Itse olen kulinaristi ja rakastan ruokaa enkä pärjää ilman tuoreita vihanneksia, marjoja, pähkinöitä yms. Tämä työkaveri aina ihmettelee ihmisiä, joilla menee yli satanen per aikuinen kuussa ruokaan.

Et tiedä mitä syö kotonaan - esim. hedelmiä, marjoja, kasviksia.

Vierailija
67/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä 200€/ kk perheet ovat niitä, joilla ainoa lapsi on sylivauva rintaruokinnalla.

Vanhemmat syövät työpaikalla lounaan ilmaiseksi ja sunnuntaisin mennään syömään mummolaan.

Sitten ne neuvoo lehtien palstoilla kuinka osaavat suunnitella hyvin ruokaostokset, kuinka lapsiperhe käyttää vain 200€/kk.

Mutta eihän se olisi niin myyvää kirjoittaa kuinka kerrotaan, että lapsiperhe käyttää vain 600€ ruokaan

Työpaikkalounaat eivät ole ilmaisia.

Vierailija
68/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pariskuntana menee ruokakauppaan varmaan 500e/kk. :D Tosin ostan sieltä kaikki meikit, hiusvärit, yms. No ihan sama, menköön. Kerran täällä vaan eletään.

Vierailija
69/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on yht. kahdeksan, yksi vauva 10kk, imetän ja teen itse ruoat. Meillä menee Prismaan n. 1000€, jossa siis mukana kaikki Wc-paperit ym. kotitaloustarvikkeet tarvikkeet. Muihin kauppoihin satunnaisesti 50-100€. Kolme lapsista syö koulussa lounaan. Pidän ruoanlaitosta ja käytän paljon kasviksia. Paljon enemmänkin sais kyllä menemään rahaa ruokaan jos haluais.

Vierailija
70/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa, kanaa, täysmehuja, maitotuotteista rahkat, piimä, luonnonjugurtti, maltillisesti juustotuotteita, kananmunia, monipuolisesti hedelmiä, kasviksia, marjoja. Pähkinöitä, siemeniä, leseitä, vähän punaista lihaa, vähän sieniä. Viljat täysjyvää/ ruista. Perunaa käytetään.

1 aik. + 2 pikkulasta ja 300-400e/kk menee helposti ruokaan. Mutta eipä siitä ekana kannata tinkiäkkään.. olisi ihanaa jos voisi syödä aina terveellisesti ja monipuolisesti miettimättä koko ajan kustannuksia.

Kaikille ei myöskään sovi sama ruokavalio, sen parhaan itselle oppii omaa kehoa kuuntelemalla. Lautasmalleihin sellaisenaan en usko.

Vierailija
71/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on syöty pelkästään mansikoita muutaman viikon aikana sillä 200 eurolla. Nelihenkinen perhe, molemmat vanhemmat palkkatyössä niin toisaalta ei tarvitse edes selvitä parilla sadalla eurolla kuukauden ruuista.

Vierailija
72/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähes ilmainen, syön valvonta-aterian päiväkodissa.

Vierailija
73/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on.

Vierailija
74/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nämä "perheen ruuat 200 €/kk" -jutut siksi, että ne ei ole totta. Tässä maassa ei ruokaa saa edes kahdelle aikuiselle tuolla hinnalla, ellei sitten ole pakastin täynnä hirvenlihaa ja itse kalastettua kalaa ja oma kasvimaa, jonka tuotokset haetaan pihan kellarista. Jos rupeaa laskemaan yhdenkään tällaisen jutun ruokien ravinto- ja energiamääriä, huomaa heti, että kyseiset ihmiset joko syövät myös jossain muualla, jota jutussa ei mainita, tai sitten näkevät nälkää. Typerää lukijoiden k***tusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme