Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nuo ” perhe käyttää ruokaan 200€/ kk ”jutut

Vierailija
18.07.2019 |

82€ sain juuri menemään ruokakauppaan ja eipä ollut kummoiset ostokset. Ja sain vielä 3€ henkilökunta-alennusta.
Ostin -30 laputettuja lihoja/ kaloja 4-5 ateriaa syö niistä meidän 5 henkinen perhe.
Lisäksi pottuja, salaattiaineksia, vähän hedelmiä, maitoa, leipää ja juustoa. Niin ja se isoin ostos oli 27€ maksanut mansikkalaatikko.
Ihan tavallista arkiruokaan, pärjätään ehkä loppuviikko, niin vähän päälle 50€ ( jos vähennän sen mansikkalaatikon loppusummasta)
Olisiko jossakin sellainen blogi, jonka pitäjä olisi ihan tavallisen lapsiperheen äiti, joka ostaa ruuat ihan itse omalla rahalla kaupasta?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap on itse kokki, joka osaa myös laittaa ruokaa.

Mutta jos haluaa terveellisesti syödä ja maksaa itse ruuat, niin hiukan eri luokan suuruisesta kauppalaskusta puhutaan silloin.

T:ap

Vierailija
22/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 19v lapsi muuttaa kohta omaan asuntoon. Testaan kuukauden miten vähällä selviän. Tomaattimurskaan papuja ja viereen riisiä/perunaa. Ilmoitan tulokset. Ja joo, toin teini vaatii muutakin ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä ihmettelin miksi poppoo asuu yli 80 neliön asunnossa. Liikaa lämmitettävää tilaa. Heille riittäisi 50-60 neliötä mainiosti.

Ehkä perinnöksi saatu? Kyllä lapsella on hyvä olla oma huone kun kasvaa!

Kyllä mekin asumme kolmiossa koska haluan että vanhemmilla on oma makuuhuone ja lapsella oma huone missä saa olla rauhassa ja leikkiä.

En ole koskaan ajatellut että elämme leveästi.

Vierailija
24/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap on itse kokki, joka osaa myös laittaa ruokaa.

Mutta jos haluaa terveellisesti syödä ja maksaa itse ruuat, niin hiukan eri luokan suuruisesta kauppalaskusta puhutaan silloin.

Turun torilta saa edullisesti kauden vihanneksia 1/kg on paprikaa, kesäkurpitsaa ja vaikka mitä. Lisäksi omassa maassa kasvaa ruohosipulit, basilikat, chilit ja tomaatit, basilikat yms.

Näihin uhraan 15€ viikossa.

Maitotuotteita menee viikossa 10€ eurolla

Lihaa syödään kolme krt viikossa tähän menee 15€

Loput 10€ menee kuivatarvikkeisiin kuten riisi, jauhot tms.

Lisäksi kerran kolmessa kuukaudessa hamstraan edullisesti mausteet, öljyt tms.

Mies on kokki ja minusta meillä on aina hyvä ja terveellinen ruoka.

Vierailija
25/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmanko paikallisessa Prismassa ei ole niitä "-60%"-tuotteita, kun henkilökunta jemmaa ne itselleen.

Onneksi -60% tuotteet eivät ole mikään kansalaisoikeus vaan niitä ostavat ne jotka haluavat ja jotka löytävät. Aloitusviestissä ei myöskään missään lukenut että ap olisi ko kaupassa töissä saati että olisi jemmannut mitään.

Älä jeesustele. Tietysti tuota tapahtuu, koska myyjät itse ne tuotteet laputtavat ja voivat ottaa haluamansa päältä.

Kaikissa paikoissa joissa minä olen ollut töissä se on potkut perseelle jos jemmaa sitä tavaraa taakse.

Miksi sitten teet sitä jos siitä joka kerta potkut saat?

Vierailija
26/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko36 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmanko paikallisessa Prismassa ei ole niitä "-60%"-tuotteita, kun henkilökunta jemmaa ne itselleen.

Onneksi -60% tuotteet eivät ole mikään kansalaisoikeus vaan niitä ostavat ne jotka haluavat ja jotka löytävät. Aloitusviestissä ei myöskään missään lukenut että ap olisi ko kaupassa töissä saati että olisi jemmannut mitään.

Älä jeesustele. Tietysti tuota tapahtuu, koska myyjät itse ne tuotteet laputtavat ja voivat ottaa haluamansa päältä.

Kaikissa paikoissa joissa minä olen ollut töissä se on potkut perseelle jos jemmaa sitä tavaraa taakse.

Miksi sitten teet sitä jos siitä joka kerta potkut saat?

Sanoinko että teen sitä? En tietenkään tehnyt.

Vierailija
27/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasketaan lämpimän ruoka-annoksen hinnaksi vaikka 1€ ( mikä olisi jo aika vähän, sillä ei syödä tuoretta kalaa) , niin meidän 5 henkisellä perheellä menisi kuukaudessa jo 300€ niihin. Siihen aamupalat, välipalat, iltapalat... pelkkään maitoon meillä menee 17-20€/ vko

Vierailija
28/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten joku joilla on isossa pihassa omat viljelykset ja joku perheessä kalastaa/metsästää. Koska sehän on mahdollista kaikille.

Vierailija
29/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasketaan lämpimän ruoka-annoksen hinnaksi vaikka 1€ ( mikä olisi jo aika vähän, sillä ei syödä tuoretta kalaa) , niin meidän 5 henkisellä perheellä menisi kuukaudessa jo 300€ niihin. Siihen aamupalat, välipalat, iltapalat... pelkkään maitoon meillä menee 17-20€/ vko

Niin ärsyttääkö sua siis se että 3 henkisellä perheellä menee 200€ ruokaan kun teitä on viisi? Se on kuule ihan oma valintas ollu aikoinaan.

Vierailija
30/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailutottumukset perheissä on niin erilaisia ettei tietenkään kaikki pärjää 200€/kk. Se paljonko kuukaudessa menee ruokaan rahaa riippuu tietenkin siitä minkä kokoinen perhe ja mitä syödään! Mutta jos tarkoitus on vaan saada mahat täytettyä mahdollisimman halvalla ja perheessä 3 henkeä, niin aivan varmasti onnistuu tuolla 200€/kk. Jos rahat on tosi vähissä, niin ruoka on nimenomaan se mistä voi säästää. Muuta laskut nyt maksavat sen minkä maksavat, mutta ruokakuluihin voi itse vaikuttaa.

Vierailija
31/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja silti siinä jutussa se eukko oli tosi lä ski.

Mistäs se ne ruokansa oli kähveltänyt ?

Vierailija
32/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jos pieniä lapsia ja ne on esim tarhassa...Mutta teini yksin käyttää tuon 200 jo ihan perus ruokaan.

Vierailija
33/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ärsyyntyä moisesta. Miksei voi vain ajatella, että meillä on eri tilanne, eri perhekoko, eri ruokavalio, eri prioriteetit, eri elämä?

Vierailija
34/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja silti siinä jutussa se eukko oli tosi lä ski.

Mistäs se ne ruokansa oli kähveltänyt ?

Painan 100 kiloa.

Vaikka söisin päivässä vaan vaikka 1000 kaloria, olisin parin kuukauden päästä silti lihava.

Päätä saa käyttää.

Vierailija
35/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Instagramista, että heillä meni 19 prosenttia sinä kuussa siitä rahasta pelkkään Oatlyn iKaffeen.

Säästökuukausi täpän alta voitte @arvokasmaailma käydä katsomassa, mitä ostivat, millä hinnalla ja mitä söivät.

Ei tarvitse arvuutella. ☺️

Vierailija
36/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sain henkilökunta-alennusta". Kyllä tuosta voi ymmärtää väärin.

Joo voi ymmärtää väärin jos ei ajattele yhtään pidemmälle.

Vierailija
37/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli vegaaniperhe, jossa oli tuolloin noin vuoden ikäinen lapsi. Kuka käski verrata summaa viidenhengen perheeseen?

Kuinka paljon ap olisit maksanut vähemmän, jos olisit jättänyt lihat, kalat, maidot ja juuston pois? Sen sijaan ostanut kuivattuja linssejä ja papuja etnisestä kaupasta?

Jättänyt leivän pois, ja tehnyt itse leivät.

Mansikoitahan kyseinen perhe on tuskin ostanut helmikuussa.

Lisäksi perheen äiti on kotitalousopettaja, joten osaa varmasti laittaa ruokaa monipuolisesti ja edullisista aineksista.

Tämä.

Kala on todella kallista, liha myös paljon kalliimpaa kuin kasvisproteiinit (ei nyhtökaura ym.)

Vierailija
38/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan tapahtuu mutta ei se liity ap:n viestiin. Toisekseen, mitä väliä vaikka myyjät niitä ostaisi? Kivahan se on että on joku epävirallinen työpaikkaetu.. ei mulla ainakaan kateeksi käy.

Vierailija
39/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jutussa puhuttiin kuukauden kokeilusta tuon ruokaan kuluvan rahan osalta. Jos sattuu olemaan kuivatarvikekaappi ja pakastin täynnä, niin kuukausi tuolla summalla voi hyvin onnistua. Eri asia pitää se linja pysyvästi vähintään vuosi.

Vierailija
40/74 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä ja ahneita taas ärsyttää kun joku osaa ja pystyy säästämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan