Lue keskustelun säännöt.
äitiyslomalla...saako vanhemmasta sisaresta kotihoidontukea??
27.05.2006 |
Tuli vaan tälläinen asia näin jälkikäteen mieleen:
äitiys/vanhempairahakauteni loppui 22.5 ja jäin kotihoidon tuelle. Olisinko saanut esikoisesta (-04 synt) kotihoidontukea sen n 80 e:a kuopuksen ä-loma ajalta?
Sitä taitaa saada hakea puoleltavuodelta takautuvasti...kai?? Joitakin etuuksia ainakin vissii saa hakea...
Kommentit (3)
(alle 3 v). Kävin vielä Kelassa uudelleen laskettamassa tuen ja niin se vain oli, että en saanut muuta kuin minimin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
ja saan kotihoidontuen, tukea esikoisesta ja kuntalisän, niin tuloni nousivat verrattuna tuohon äitiyslomaan ja vanhempainrahakauteen.
Mä en saa. Olen nyt äitiyslomalla ja esikoinen 1v7kk kotona. En saa esikoisesta kotihoidon tukea, koska äitiyspvraha palkkatulojen mukaan laskettuna. Hoitolisää olen saanut jonkun verran. Eli riippuu sun äitiyspvrahan suuruudesta ja teidän yhteisistä tuloista. Soittelepa Kelaan!
Kelan esitteestä: Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, hoitorahaa ja hoitolisää voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana voidaan maksaa vain laskennallisen hoitorahan ja äitiys-ja vanhempainrahan erotus. Hoitolisässä vanhempainpäiväraha otetaan tulona huomioon. Jos maksettavaksi jää vähemmän kuin 16.81¿/kk, tukea ei makseta.