MITEN te jaksatte meikata joka aamu?
Kerron heti alkuun, että olen naurettavan hidas meikkaaja. Käytän arkena ripsiväri+poskipuna+ehkä huulipuna. Näiden laittamiseen menee 20 min - 30 min. Olen tosi tarkka, että menee siististi.
Jos laitan kunnon meikin, eli edellisten lisäksi pohjustusvoide+meikkivoide+valokynä+kulmakynä+kajal+luomiväri, joudun istumaan peilin ääressä yli tunnin. Yleensä puolitoista.
Ei mulla riitä aika eikä kiinnostus. Naama kyllä vaatisi sitä: ikivanhat aknearvet, maksaläiskät ja violetit silmänaluset.
Täydessä meikissä näytän tosi hyvältä. MUTTA SE VAIVANNÄKÖ!
Mistä tuohon saisi motivaatiota? Onko joku oppinut nopeammaksi meikkaajaksi?
Olen tosi tarkka, koska joka päivä näen vähän-sinne-päin-tehtyjä meikkejä, jotka näyttävät kauhealta.
Mä lopetan kohta kokonaan tuon naaman maalaamisen. En saa siitä mitään iloa. Ajanhukkaa >:(
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aknearpia, punoitusta nenänpielissä ja tummuutta silmien alla. Silti suosin kevyttä ja nopeaa meikkipohjaa! Ja tiedän itsekin, että enemmän ihmiset kiinnittävät huomiota paksuun ja peittävään meikkipohjaan, kuin pariin kevyen meikkipohjan alta kuultavaan arpeen.
Keventäkää naiset ihmeessä meikkipohjianne, niin pääsette paljon helpommalla. Oikeansävyinen mineraalimeikki sulautuu omaan ihoon ja on ihanan helppo pyöritellä kabukilla kasvoille. Tai kevyt tasoittava BB-voide saa ihon näyttämään luonnolliselta. Arkena ei tarvita välttämättä pohjustajia, peitevoiteita, bakingia, contouria, kiinnityssuihkeita jne...
Oon tästä niin samaa mieltä! Itsellänikin aknearpia ja hiukan rasvoittuva iho. Oikean mineraalimeikkipuuterin löydettyä en ole kaivannut muuta!
Se 100% peittävä pakkelinen meikkivoide ei näytä hyvältä enää iltapäivällä töissä, vaikka aamulla kylppärin valossa olisikin ok.
Oikea mineraalipuuteri ei kerry huokosiin, ei näytä pakkeloidulta, ei sula iholta. Se näyttää luonnolliselta koko päivän. Kukaan ei kiinnitä taatusti huomiota, ettei se peitä 100% omaa ihoa näkyvistä.
Vinkki: Sormen päällä levittämällä puuterilla saa peitettyä pienet näpyt ja punoitukset paremmin, kuin millään muulla tuotteella.
Vaikea löytää oikeaa sävyä, joka ei olisi joko liian tumma tai kerrostettuna liian vaalea. Mineraalipohja voi olla myös todella kuivattava, jos sisältää sinkkiä.
Ainakin Everyday Mineralsilta saa tilattua postikulujen hinnalla 5 testipakkausta eri sävyistä. Kuivalle iholle on oma tuotesarjakin.
Testasin kaikki mineraalimeikkipohjat silloin, kun se oli muotia.
Mineraalimeikki-uskovaiset on oma lahkonsa. Mäkin olen niitä testannut, enkä tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikit ovat täysiä turhakkeita. En käsitä, että nykyaikana naiset viitsivät tuhlata suuria summia rahaa niihin.
Mulla menee keskimäärin kymppi kuussa jos jakaa vuodessa menevän summan per kuukausi, enkä edes käytä markettimeikkejä, ei niitä nyt koko aikaa tartte olla uusimassa.
Sama, tosin olen nyt vaihtanut suurelta osin markettimeikkihin. Ne ovat nykyisin ihan yhtä hyviä (ei voi verrata johonkin Anytime-meikkeihin nuoruudestani).
Joo niin on. Oikeastaan ainoat ns. Luksusmeikit joita käytän, on Chanelin luomivärit. Niissä näkee eron johonkin Nyxiin verrattuna.
Mut varsinkin pohja & contour tulee yhtä hyvä niillä markettituotteilla, ehkä jopa parempikin. Ripsivärit kans nykyään yhtä hyvät, ennen ero oli päivänselvä.
Käytän Nyxiä ja Maybellinea paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee puolesta tunnista tuntiin. Unohdun nyppimään pahimpia mustapäitä ja kuivia kohtia pinseteillä, koska ne törröttävät pohjan alta.
Onko ikinä tullut mieleen, että voisit hoitaa ihoasi vähän paremmin? Suosittelen esimerkiksi jotain kuorivaa tuotetta ja kosteuttavaa seerumia.
Kyl se vaan niin on, että noin 40-45-vuotiaana ne ikääntymisen merkit alkaa kunnolla puskea esiin, ja vuodessa tapahtuu jo paljon. Oikein hätkähdän, kun näen vaikka 2-3-vuotta sitten otettuja kuvia, kun kasvot on virkeämmät.
Pitäisi varmaan mennä johonkin hifuun ja ottaa botoxia otsaan ja sibeliuksiin. Ei vaan olisi oikein varaa. Yläluomileikkays olisi kans kova juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee puolesta tunnista tuntiin. Unohdun nyppimään pahimpia mustapäitä ja kuivia kohtia pinseteillä, koska ne törröttävät pohjan alta.
Onko ikinä tullut mieleen, että voisit hoitaa ihoasi vähän paremmin? Suosittelen esimerkiksi jotain kuorivaa tuotetta ja kosteuttavaa seerumia.
Tähän jo vastasinkin, eli on käytössä. Toki voisi syödä vähemmän leipää ja enemmän salaattia.
Mulle se meikkaaminen on vain yksi osa aamurutiinia. En kyllä mitään jäätäviä määriä meikkaa arkena, ihan vaan peitevoide ja puuteri ja vähän kulmiin jotain ja that's it.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on naisilla pakkelia naamassa, kun noin voiteet pitää vetää.
Miltäs ne katujen kukkaset näyttää meikkiä,?
No voi että nyt sentään kun pääsit paheksumaan. Kukaan ei vie sun aikaasi vaikka menis koko päivä meikkaamiseen.
Meillä ei töissä oikeastaan kukaan meikkaa, muutamalla joskus ripsiväriä. Tuli tunkkainen vaikutelma sijaisesta, jolla kaikki mahdolliset pakkelit pärstässä paksuna kerroksena, ettei vaan "virheet" ihossa näy. Takuulla olisi ollut raikkaampi näky ihan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnetään, meikkaaminen ON rasittavaa. Samoin hiusten laitto. Mutta ei oikein kehtaa lähteä täysin naturellinakaan asiakaspalvelutyöhön.
Kuinka ihanaa olis vetää tukka vaan parilla klipsillä taakse tai lippis päähän ja viettää päivä mukavissa rennoissa merkeissä. Vapaapäivinä välttelen ihmisten ilmolle menoa, koska en jaksa laittautua pätkääkään.
Mitenköhän lähes kaikki miehet kehtaavat lähteä naturellina asiakaspalvelupalvelutyöhön?
Ainakin mun mieheni joutuu raapimaan naamaansa partakoneella ihan sen saman ajan, mitä minä meikkaan. Asiakaspalvelija ei voi näyttää rantarosvolta. Parranajon näen meikkaamistakin perustellumpana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei töissä oikeastaan kukaan meikkaa, muutamalla joskus ripsiväriä. Tuli tunkkainen vaikutelma sijaisesta, jolla kaikki mahdolliset pakkelit pärstässä paksuna kerroksena, ettei vaan "virheet" ihossa näy. Takuulla olisi ollut raikkaampi näky ihan ilman.
Aika veemäisen kuvan maalaat teidän työilmapiiristänne.
Pakko koska ilman meikkiä näytän pikkupojalta. Rumuutta en toki saa meikilläkään pois. Ei mulla mee kun 5 min kun laitan ripsarin ja piirrän kulmat. Joskus harvoin jos jaksan, laitan eye lineriä.
Noin 15 minuuttia. Irtopuuteri, kajal, ripsiväri ja ovesta ulos lähtiessä huulipuna. Näin ja tässä järjestyksiessä 52/7.
Käytän vain kulmakynää ja meikkipuuteria, en edes ripsiväriä. Mitään meikkipohjaa en todellakaan jaksa tehdä. Tulevaisuudessa opintojen jälkeen häämöttää työ jonne haluan meikata paremmin. Pitää siis ryhdistäytyä asian suhteen.
Mä peitän vaan punotuksen ja näppylät naamalta meikillä, puuteria ja kulmakynää ja olen valmis. Menee parista minuutista viiteen, tilanteesta riippuen.
Toki baareiluihin ja treffeille sitten enemmän.
Meikkaus on nopeutunut ihan ajan kanssa kun siihen on tottunut ja tullut rutiinit.
Jaksaa, kun on mieleinen lopputulos.
Syy päivittäiseen meikkaukseen on yleensä naisilla se siitä syntyvä itsevarmuus omaan meikkipakkelinaamaan.
Sama, tosin olen nyt vaihtanut suurelta osin markettimeikkihin. Ne ovat nykyisin ihan yhtä hyviä (ei voi verrata johonkin Anytime-meikkeihin nuoruudestani).