MITEN te jaksatte meikata joka aamu?
Kerron heti alkuun, että olen naurettavan hidas meikkaaja. Käytän arkena ripsiväri+poskipuna+ehkä huulipuna. Näiden laittamiseen menee 20 min - 30 min. Olen tosi tarkka, että menee siististi.
Jos laitan kunnon meikin, eli edellisten lisäksi pohjustusvoide+meikkivoide+valokynä+kulmakynä+kajal+luomiväri, joudun istumaan peilin ääressä yli tunnin. Yleensä puolitoista.
Ei mulla riitä aika eikä kiinnostus. Naama kyllä vaatisi sitä: ikivanhat aknearvet, maksaläiskät ja violetit silmänaluset.
Täydessä meikissä näytän tosi hyvältä. MUTTA SE VAIVANNÄKÖ!
Mistä tuohon saisi motivaatiota? Onko joku oppinut nopeammaksi meikkaajaksi?
Olen tosi tarkka, koska joka päivä näen vähän-sinne-päin-tehtyjä meikkejä, jotka näyttävät kauhealta.
Mä lopetan kohta kokonaan tuon naaman maalaamisen. En saa siitä mitään iloa. Ajanhukkaa >:(
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sulta on pois jos joku meikkaa vaikkka jatkuvasti yötä päivää? Oo onnellinen, et tosiaan meikkaat noin vähän niin tarvitae muihin laittaa enempää rahaa.:D että pie sie vaan omista asioistas vaan huolta.
Itte melkeen joka päivä meikannut jo n. 3v, ja voin sannoo et nopeemmaks täs kehittyny. Itte oon myös oppinu siinä n. 10-15-minuutissa myös korjailemaan meikkiä. En ymmärrä miten sulla voi noin kauan mennä? Jos hakuat kehittyä, niin kannattaa jo heti opetella tekemään siististi niin säästää korjailustakin tulevat siistimis-ajat.Mutta tosiaan, ei se sulta millään tavalla ole sulta poies vaikka joku meikkas yötä päivää. Siis mitä v*ttua sä näät toisist vaivaa? Siihe ei auta kuu ku totutella, ja hankkii elämä. Ei pahalla.
Kaikilta se on pois, mitä enemmän näitä muovitörppöihin pakattuja kemikaaleja vedetään viemäristä alas.
Lääkkeet!
En jaksakaan / koe tarpeelliseksi. Arkimeikkini (jos tätä nyt voi meikiksi kutsua) on tyypillisesti kevyt kulmien vahvistus, ei muuta. Jos joskus meikkaan enemmän, esim. juhliin, menee siinäkin max. 10 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sulta on pois jos joku meikkaa vaikkka jatkuvasti yötä päivää? Oo onnellinen, et tosiaan meikkaat noin vähän niin tarvitae muihin laittaa enempää rahaa.:D että pie sie vaan omista asioistas vaan huolta.
Itte melkeen joka päivä meikannut jo n. 3v, ja voin sannoo et nopeemmaks täs kehittyny. Itte oon myös oppinu siinä n. 10-15-minuutissa myös korjailemaan meikkiä. En ymmärrä miten sulla voi noin kauan mennä? Jos hakuat kehittyä, niin kannattaa jo heti opetella tekemään siististi niin säästää korjailustakin tulevat siistimis-ajat.Mutta tosiaan, ei se sulta millään tavalla ole sulta poies vaikka joku meikkas yötä päivää. Siis mitä v*ttua sä näät toisist vaivaa? Siihe ei auta kuu ku totutella, ja hankkii elämä. Ei pahalla.
Kaikilta se on pois, mitä enemmän näitä muovitörppöihin pakattuja kemikaaleja vedetään viemäristä alas.
Sun varmaan kannattaisi tehdä masennus- ja ahdistustesti, jos noin tuntuu tämä aihe pahalta. Sen jälkeen muista sulkea tietokone, niin maailman hiilidioksidipäästöt vähenevät. <3
Vierailija kirjoitti:
Olen meikannut 25 vuotta. Kuinka kauan vielä "ajan kanssa", että opin nopeammaksi?
-Ap
Minä olen meikannut yli 40 vuotta enkä vieläkään ole oppinut nopeaksi meikkaajaksi. Meikkaan silti joka ikinen aamu, vaikkei olisi menojakaan tiedossa. Vanhat aknearvet ja nykyisin couperosa nenän ympärillä vaatii aika lailla pohjatyötä ja peittelyä. Niihin se aika menee. Lisäksi näkö on huono, joten joudun paljon tarkistelemaan silmälasien ja suurentavan peilin kanssa.
Meikkaa vain silloin tällöin, ei joka päivä! Esim kolmena päivänä viikossa. Silloin ei mene aikaa niin paljon ja kuitenkin ihmiset näkevät sinut myös laitettuna. Yleensä kun tapaa jonkun mielenkiintoisen uuden ihmisen niin sitä on kuitenkin jollain lailla "räjähtänyt". Ei siis kannata stressata!!
En ymmärrä, miksi ap on niin hidas. Minäkin olen tosi huolellinen, ja silti saan tavallisen arkimeikin tehtyä alle 10 minuutissa. Jos se hitaus niin haittaa, niin lopeta ihmeessä meikkaaminen.
Luulen, että pohjustuksen tekoon menee monilla eniten aikaa. Keventäkää, hyvät naiset! Kukaan ei tarvitse päivittäin paksua pakkelia.
Itse laitan vain sävytettyä kosteusvoidetta/BB-voidetta, joka levittyy helposti ja on luonnollisen näkoinen. Puuteria ihan kevyt ripaus jos nassu kiiltää liikaa. Ihoni ei ole täydellinen, mutta hyvällä hoidolla ihan ok. "Pikkuvirheitä" täytyy vain sietää, ei niitä oikeasti kukaan huomaa.
Muuten arkimeikkiini kuuluu kulmien harjaus muotoon, ripsiväriä yksi kerros (ei paakkuja), ja huulirasva tai kiilto. Tuohon menee pari minuuttia.
Tarkeämpiin menoihin käytän koko meikkiarsenaalia. Silloinkin menee huolella tehtyyn meikkiin max. 30 minuuttia. N48
Mä meikkaan arkisin: meikkivoide, nestemäinen poskipuna, puuteri, highlighter, kulmat ja ripset. Juon samalla kahvia ja syön aamupalaa, aikaa menee tähän noin 20min.
Kulmien laitto vie suurimman ajan, kun olen tosi harvakarvainen ja haluan meikata luonnollisennäköiset kulmat. Omasta mielestä saan tässä 20minuutissa luonnollisen ja siistin meikin. Saan myös nopeammin jos on kiireinen aamu.
Juhlameikkiin menee meikistä riippuen 40-60min.
En jaksakaan. Teen töitä kotona, saan siis rauhassa olla järisyttävän ruma itseni 😁 En edes osaa enää laittaa silmämeikkiä, ripsarin voin saada laitettua suht. siististi. Juhliin laitan bb-voiteen, peitevoidetta, hieman poskipunaa ja ripsiväriä. Jos päätän olla jännittävä niin saatan laittaa jopa hieman ruskeaa luomiväriä! Vielä muutama vuosi sitten ei olisi tullut kuuloonkaan että poistun kotoa ilman pakkelia. Nykyään koen meikkaamisen niin tylsäksi ja turhan kalliiksi, enkä edes koskaan ollut niin hyvä meikkaamaan että sitä taitoa kaipaisin 😅
Meikkaan koska olen ilman meikkiä ruma ja koska akne. En todellakaan poistu ilman meikkiä mihinkään kun on mahdollisuus näyttää oikeasti jopa hyvältä. Meikin tekoon menee max 10min, meikkipohjaan eniten aikaa aknen takia.
Öö...20-30min...okei? Mulle menee max 10 min (5 min jos on oikein kiire) kun laitan kosteusvoide, meikin pohjustusvoide, meikkivoide, puuteri, poskipuna, kulmakarvamascara, ripsarit ja huulipuna. Hyvä lopputulos.
Mulla on aknearpia, punoitusta nenänpielissä ja tummuutta silmien alla. Silti suosin kevyttä ja nopeaa meikkipohjaa! Ja tiedän itsekin, että enemmän ihmiset kiinnittävät huomiota paksuun ja peittävään meikkipohjaan, kuin pariin kevyen meikkipohjan alta kuultavaan arpeen.
Keventäkää naiset ihmeessä meikkipohjianne, niin pääsette paljon helpommalla. Oikeansävyinen mineraalimeikki sulautuu omaan ihoon ja on ihanan helppo pyöritellä kabukilla kasvoille. Tai kevyt tasoittava BB-voide saa ihon näyttämään luonnolliselta. Arkena ei tarvita välttämättä pohjustajia, peitevoiteita, bakingia, contouria, kiinnityssuihkeita jne...
meikkaan kausittain kokotällingin ja esim kesällä vain ripsari ja kulmakynä riittää. Aina menee alle 10min. Pidän kulmat hyvässä muodossa, hoidan ihoa, perehdyn suht paljon hyviin meikkeihin ja yritän valkata vain ne parhaat. Pidän terveydestä huolta että iho on hyvä. Ajattelen että se meikki on hyvä jatke ja että sen ei kuulu olla mikään extreme makeover joka aamu. Näillä olen pärjännyt. Välillä on huonojakin kausia mutta silloin ajattelen hyvän unen ja urheilun hoitavan sitä naamaakin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa touhua koko naaman pakkelointi. "Meikkaan itseäni varten" on suurin bullshittaus, mitä on. Jos kaikki muut maailman ihmiset muuttuis sokeiksi, niin eipä enää kukaan näistä "itseään varten" meikkaavista meikkaisi. En vaan ole koskaan käsittänyt sitä, että ulkonäkö hankitaan purkista ja pestään illalla viemäriin. Johan se kuormittaa ympäristöäkin ihan hirveästi. Olis mahtavaa, jos tulis yleiseksi se, ettei kukaan meikkaisi. Naisten pitäis olla rohkeampia.
Mä meikkaan vain itseäni varten. Voin mennä täysin ongelmitta töihin, ruokakauppaan, kauppakeskukseen, tapahtumiin yms ilman meikkiä. Ja teenkin sitä suunnilleen puolet ajasta. Toinen puoli suunnilleen meikattuna ihan vain koska voi ja meikkaus on kivaa :D
N21
Jos ripsarin, poskipunan (ja huulipunan) laittamiseen menee 20-30 minuuttia niin suosittelen treenaamaan meikkaamista silloin, kun on aikaa.
Meikkaamiseen pitää saada sellainen tietty tuntuma ja varmuus. Olen myös todella tarkka, että meikit menee aina siististi ja minulla menee ehkä 1-2 minuuttia kun rajaan huulet ja laitan huulipunaa. Normaalin arkimerkin tekoon (meikkivoide, peitevoide, poskipuna, puuteri, kulmaväri, ripsiväri) menee maksimissaan 15 minuuttia.
Jos ei ole meikannut paljon niin on ihan normaalia, että on epävarma ja hidas meikatessa. Toistoa, toistoa ja toistoa niin kyllä se siitä
Miten ihmeessä sulla menee noin kauan? Ja miksi ihmeessä meikkipohjaa on tarkkailtava eri kulmista ja eri valaistuksissa jos se on alunperin valittu oikein?
Mun arkimeikin tekoon menee 7-10 minuuttia ja jälki on siisti ja luonnollinen. Ja laitan siis meikkivoidetta, peitevoidetta ja/tai valokynää tarpeen mukaan, kulmaväri, puuteria, luomiväriä rajaukset, varjostukset, poskipunaa, ripsaria ja huulipunaa.
Iltameikkiin saan sitten kulumaan just niin pitkään kuin aikaa on, tykkään kikkailla meikeillä ja tällätä juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa touhua koko naaman pakkelointi. "Meikkaan itseäni varten" on suurin bullshittaus, mitä on. Jos kaikki muut maailman ihmiset muuttuis sokeiksi, niin eipä enää kukaan näistä "itseään varten" meikkaavista meikkaisi. En vaan ole koskaan käsittänyt sitä, että ulkonäkö hankitaan purkista ja pestään illalla viemäriin. Johan se kuormittaa ympäristöäkin ihan hirveästi. Olis mahtavaa, jos tulis yleiseksi se, ettei kukaan meikkaisi. Naisten pitäis olla rohkeampia.
Mä meikkaan vain itseäni varten. Voin mennä täysin ongelmitta töihin, ruokakauppaan, kauppakeskukseen, tapahtumiin yms ilman meikkiä. Ja teenkin sitä suunnilleen puolet ajasta. Toinen puoli suunnilleen meikattuna ihan vain koska voi ja meikkaus on kivaa :D
N21
Samoin! Meikkaaminen on kivaa ja tykkään kun peilistä katsoo se kauniimpi versio minusta eikä halju kuunaama. Meikkasin koko koronan ajan vaikken poistunut kotoa muualle kuin kävelylle ja suurin osa palavereistakin oli ilman kuvaa.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee neljästä kymmeneen minuuttia, sisältäen meikkivoiteen, peitepuikon virheiden korjailuun, kulmakynän, eyelinerin yläripsien tyveen, yhden luomivärin ja ripsarin. Talvella aurinkopuuteri tai poskipuna lisäksi. Ja kuulemma olen tällä panostuksella luonnollisen mutta huolitellun näköinen, näin ainakin on väitetty . Pakko myöntää, etten ymmärrä miten saat tuhraantumaan noin paljon aikaa. Kerrostatko? Pesetkö siveltimiä siinä samalla? Selaatko kännykkää?
Toki jos pohjan kanssa on hirveästi peitettäviä kohtia, niin siinä varmasti menee aikaa. Kun iho on ok, niin kyllähän se nopeuttaa paljon.
Olen äärimmäisen huolellinen. Meikkipohja katsotaan monessa eri valaistuksessa monesta kulmasta yms.
Ripsiväri laitetaan tosi ohuina kerroksina, ettei tule paakkuja, ja että väri levittyy koko ripsiin tasaisesti.
Kännykkä ei ole "selattava", vaan vanhanaikainen simpukkapuhelin...
Jos käytät kuitenkin säännöllisesti samoja tuotteita, niin miksi sitä meikkipohjaa (meikkivoidetta + ehkä puuteria?) pitäisi tarkistaa joka kerta eri valossa eri kulmasta?
Siihen menee 1min. Ripsiväri ja kulmaväri, sitten menoksi.
Mun arkimeikki on yhtä kuin ripsari ja vähän väriä kulmiin, etten näyttäisi niin olmilta. Menee aikaa ehkä 2 minuuttia.
Lisäksi on ns kesämeikki jossa pohjustuksesta luovutaan pääosin koska aurinko ruskettaa hiukan. Siiheen riittää vaan piirteitten selkiinnyttämistä houkan ja siistimistä, eli kulmat, ripset jos tarpeen ja näkymätön huultenrajaus ja värillinen voide