Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN te jaksatte meikata joka aamu?

Vierailija
18.07.2019 |

Kerron heti alkuun, että olen naurettavan hidas meikkaaja. Käytän arkena ripsiväri+poskipuna+ehkä huulipuna. Näiden laittamiseen menee 20 min - 30 min. Olen tosi tarkka, että menee siististi.

Jos laitan kunnon meikin, eli edellisten lisäksi pohjustusvoide+meikkivoide+valokynä+kulmakynä+kajal+luomiväri, joudun istumaan peilin ääressä yli tunnin. Yleensä puolitoista.

Ei mulla riitä aika eikä kiinnostus. Naama kyllä vaatisi sitä: ikivanhat aknearvet, maksaläiskät ja violetit silmänaluset.

Täydessä meikissä näytän tosi hyvältä. MUTTA SE VAIVANNÄKÖ!

Mistä tuohon saisi motivaatiota? Onko joku oppinut nopeammaksi meikkaajaksi?

Olen tosi tarkka, koska joka päivä näen vähän-sinne-päin-tehtyjä meikkejä, jotka näyttävät kauhealta.

Mä lopetan kohta kokonaan tuon naaman maalaamisen. En saa siitä mitään iloa. Ajanhukkaa >:(

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen rakentanut varmuuteni ja itsetuntoni muun kuin meikkaamiseen varaan. Se, miltä näytän, jää osaamiseni ja ominaisuuksieni varjoon. Jos tämä ei ole jollekin ok, ei se sitten ole, mutta mun olemassaoloa se ei järkytä. Ihan rauhassa meikatkoon kukakin, käyttäköön aikaa ja rahaa tarpeelliseksi katsomansa määrän. En edes arvioi sitä, miten olemattoman heikosti saa epävarma ihminen epävarmuutensa peitettyä. Jos edes meikein ja kaikkine rituaaleineen, niin eihän se ole minulta pois.

Vierailija
62/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin menee ripsivärin laittamiseen useampi minuutti. Kahdessa minuutissa ei todellakaan ehdi tehdä täyttä meikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua varmaan nopeuttaisi oikeanlaisen meikkipohjatuotteen valinta. Miksi sitä pitää katsoa monesta valosta ja kulmasta? Ihon sävyyn oikeasti sopiva mineraalimeikkipuuteri tai bb-voide riittää arkeen. Puuteri huiskitaan kabukilla sen kummemmin miettimättä, bb-voide menee vaikka sormin levittämällä. Kun tuote on oikea, ei sen levityksessä enää pitäisi isoja virheitä tulla? Sopiva peitevoide riittää sitten lisäksi esim. silmien alle. Ei arkena tarvitse valokyniä, hohdepuutereita, contoureja jne.

Ripsivärikin valitaan sen mukaan, minkälaista tulosta hakee. Itse haluan paljon volyymia, joten oma maskara antaa runsaasti väriä kerralla, etten joudu harjaamaan minuuttitolkulla. Jos sä et siedä paksuutta tai haluat erityisen eroteltua ja huolellista jälkeä, etsi ripsari, joka antaa sopivan lopputuloksen jo yhdellä kerroksella.

Vierailija
64/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee puolesta tunnista tuntiin. Unohdun nyppimään pahimpia mustapäitä ja kuivia kohtia pinseteillä, koska ne törröttävät pohjan alta.

Vierailija
65/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknearpia, punoitusta nenänpielissä ja tummuutta silmien alla. Silti suosin kevyttä ja nopeaa meikkipohjaa! Ja tiedän itsekin, että enemmän ihmiset kiinnittävät huomiota paksuun ja peittävään meikkipohjaan, kuin pariin kevyen meikkipohjan alta kuultavaan arpeen.

Keventäkää naiset ihmeessä meikkipohjianne, niin pääsette paljon helpommalla. Oikeansävyinen mineraalimeikki sulautuu omaan ihoon ja on ihanan helppo pyöritellä kabukilla kasvoille. Tai kevyt tasoittava BB-voide saa ihon näyttämään luonnolliselta. Arkena ei tarvita välttämättä pohjustajia, peitevoiteita, bakingia, contouria, kiinnityssuihkeita jne...

Oon tästä niin samaa mieltä! Itsellänikin aknearpia ja hiukan rasvoittuva iho. Oikean mineraalimeikkipuuterin löydettyä en ole kaivannut muuta!

Se 100% peittävä pakkelinen meikkivoide ei näytä hyvältä enää iltapäivällä töissä, vaikka aamulla kylppärin valossa olisikin ok.

Oikea mineraalipuuteri ei kerry huokosiin, ei näytä pakkeloidulta, ei sula iholta. Se näyttää luonnolliselta koko päivän. Kukaan ei kiinnitä taatusti huomiota, ettei se peitä 100% omaa ihoa näkyvistä.

Vinkki: Sormen päällä levittämällä puuterilla saa peitettyä pienet näpyt ja punoitukset paremmin, kuin millään muulla tuotteella.

Vierailija
66/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aknearpia, punoitusta nenänpielissä ja tummuutta silmien alla. Silti suosin kevyttä ja nopeaa meikkipohjaa! Ja tiedän itsekin, että enemmän ihmiset kiinnittävät huomiota paksuun ja peittävään meikkipohjaan, kuin pariin kevyen meikkipohjan alta kuultavaan arpeen.

Keventäkää naiset ihmeessä meikkipohjianne, niin pääsette paljon helpommalla. Oikeansävyinen mineraalimeikki sulautuu omaan ihoon ja on ihanan helppo pyöritellä kabukilla kasvoille. Tai kevyt tasoittava BB-voide saa ihon näyttämään luonnolliselta. Arkena ei tarvita välttämättä pohjustajia, peitevoiteita, bakingia, contouria, kiinnityssuihkeita jne...

Oon tästä niin samaa mieltä! Itsellänikin aknearpia ja hiukan rasvoittuva iho. Oikean mineraalimeikkipuuterin löydettyä en ole kaivannut muuta!

Se 100% peittävä pakkelinen meikkivoide ei näytä hyvältä enää iltapäivällä töissä, vaikka aamulla kylppärin valossa olisikin ok.

Oikea mineraalipuuteri ei kerry huokosiin, ei näytä pakkeloidulta, ei sula iholta. Se näyttää luonnolliselta koko päivän. Kukaan ei kiinnitä taatusti huomiota, ettei se peitä 100% omaa ihoa näkyvistä.

Vinkki: Sormen päällä levittämällä puuterilla saa peitettyä pienet näpyt ja punoitukset paremmin, kuin millään muulla tuotteella.

Vaikea löytää oikeaa sävyä, joka ei olisi joko liian tumma tai kerrostettuna liian vaalea. Mineraalipohja voi olla myös todella kuivattava, jos sisältää sinkkiä.

Vierailija
67/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti 48 vastaa kuten kaikki muutkin: ajan kanssa oppii tekemään nopeasti.

Muistan itsekin miten yläasteella ja lukiossa piti herätä 2h ennen kouluun lähtöä, jotta ehti löydä suihkussa, föönata ja laittaa tukan, meikata ja tehdä muut toimet - eikä tämäkään aika tuntunut riittävän.

Nykyään teen 20 minuutissa meikin, johon kuuluu kasvojen puhdistus ja kosteutus eri tuotteilla, primer, meikkivoide johon sekoitan tipan glow illuminatoria, peite- ja concealer-tuotteet, contour, irtopuuteri, vähän jauhemaista contouria päälle, kulmat, nestemäinen eye liner, luomivärit, ripsiväri, huulten rajaus ja huulipuna. Jos jätän hiukset auki ja laitan nekin kunnolla, niin 10 min riittää hiuspuuteriin, kevyeen tupeeraukseen ja latvojen taivutteluun raudalla tai ilmakihartimella. Lakkaa päälle. Toki jos joudun pesemään ja föönaamaan tukan, siihen menee enemmän aikaa, mutta harvoin teen niin, koska tukkani on parhaiten muotoiltavissa silloin kun se ei ole vastapesty.

Pikameikki on mulla sellainen, että puhdistus, kosteutus eri tuottein, peitevoidetta silmien alle ja nenänpieliin, vähän korostusta poskipäille, kulmiin sävyttävää geeliä, ripsari, huulikiilto ja sit aurinkopuuteria koko kasvoihin, vähän varjostellen samalla kasvoja. Tarvittaessa lisään vähän poskipunaa ja korostusta poskipäihin. Tukka kiinni ja otsiksen taivuttelua raudalla tai ilmakihartimella. 10 min.

Pikapika-meikki aamulla on pesu kylmällä vedellä, pelkkä silmänympärys- ja kosteusvoide, peitevoidetta silmien alle ja nenänpieliin, ripsiväri, huulikiilto, hiukset kiinni ja pikainen kevyt aurinkopuuteri. 5 min.

Vierailija
68/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit ovat täysiä turhakkeita. En käsitä, että nykyaikana naiset viitsivät tuhlata suuria summia rahaa niihin.

Mulla menee keskimäärin kymppi kuussa jos jakaa vuodessa menevän summan per kuukausi,  enkä edes käytä markettimeikkejä, ei niitä nyt koko aikaa tartte olla uusimassa.

Vierailija
69/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee puolesta tunnista tuntiin. Unohdun nyppimään pahimpia mustapäitä ja kuivia kohtia pinseteillä, koska ne törröttävät pohjan alta.

Kannattaa ottaa käyttöön joku kuoriva kasvovesi, jos auttaisi. Entsyymikuorinnat ja kasvovedet poistaa sen kuivan ihon ja auttaa mustapäihin. Sitten sopiva kosteuttava seerumi vielä meikin alle, ettei iho pääse kuivumaan enempää. Kuorittu iho kosteutuukin paremmin, kun se kuiva iho ei ole tukkimassa ihon pintaa

Vierailija
70/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti 48 vastaa kuten kaikki muutkin: ajan kanssa oppii tekemään nopeasti.

Muistan itsekin miten yläasteella ja lukiossa piti herätä 2h ennen kouluun lähtöä, jotta ehti löydä suihkussa, föönata ja laittaa tukan, meikata ja tehdä muut toimet - eikä tämäkään aika tuntunut riittävän.

Nykyään teen 20 minuutissa meikin, johon kuuluu kasvojen puhdistus ja kosteutus eri tuotteilla, primer, meikkivoide johon sekoitan tipan glow illuminatoria, peite- ja concealer-tuotteet, contour, irtopuuteri, vähän jauhemaista contouria päälle, kulmat, nestemäinen eye liner, luomivärit, ripsiväri, huulten rajaus ja huulipuna. Jos jätän hiukset auki ja laitan nekin kunnolla, niin 10 min riittää hiuspuuteriin, kevyeen tupeeraukseen ja latvojen taivutteluun raudalla tai ilmakihartimella. Lakkaa päälle. Toki jos joudun pesemään ja föönaamaan tukan, siihen menee enemmän aikaa, mutta harvoin teen niin, koska tukkani on parhaiten muotoiltavissa silloin kun se ei ole vastapesty.

Pikameikki on mulla sellainen, että puhdistus, kosteutus eri tuottein, peitevoidetta silmien alle ja nenänpieliin, vähän korostusta poskipäille, kulmiin sävyttävää geeliä, ripsari, huulikiilto ja sit aurinkopuuteria koko kasvoihin, vähän varjostellen samalla kasvoja. Tarvittaessa lisään vähän poskipunaa ja korostusta poskipäihin. Tukka kiinni ja otsiksen taivuttelua raudalla tai ilmakihartimella. 10 min.

Pikapika-meikki aamulla on pesu kylmällä vedellä, pelkkä silmänympärys- ja kosteusvoide, peitevoidetta silmien alle ja nenänpieliin, ripsiväri, huulikiilto, hiukset kiinni ja pikainen kevyt aurinkopuuteri. 5 min.

Minulla on ihan päinvastainen kehitys. Nuorena vain meikkipuuteri, ripsari ym ja menoksi. Nyt on hirveä tasoittelu- ja siloitteluoperaatio saada naama jotenkin järkevän näköiseksi.

Vierailija
71/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea löytää oikeaa sävyä, joka ei olisi joko liian tumma tai kerrostettuna liian vaalea. Mineraalipohja voi olla myös todella kuivattava, jos sisältää sinkkiä.

Alima pure ei ole ollenkaan kuivattava.

Vierailija
72/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa käyttöön joku kuoriva kasvovesi, jos auttaisi. Entsyymikuorinnat ja kasvovedet poistaa sen kuivan ihon ja auttaa mustapäihin. Sitten sopiva kosteuttava seerumi vielä meikin alle, ettei iho pääse kuivumaan enempää. Kuorittu iho kosteutuukin paremmin, kun se kuiva iho ei ole tukkimassa ihon pintaa

Kiitos, mutta on jo käytössä. Joka päivä ei voi käyttää, koska tulee muuten appelsiini-iho.

Vierailija
73/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Everyday Mineralsilta saa tilattua postikulujen hinnalla 5 testipakkausta eri sävyistä. Kuivalle iholle on oma tuotesarjakin.

Vierailija
74/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alima pure ei ole ollenkaan kuivattava.

Minulle jonkin verran, ja se liejuuntuu kasvoilla. Paras on EDM matta, mutta sekin kuivattaa.

Vierailija
75/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Everyday Mineralsilta saa tilattua postikulujen hinnalla 5 testipakkausta eri sävyistä. Kuivalle iholle on oma tuotesarjakin.

Testasin kaikki mineraalimeikkipohjat silloin, kun se oli muotia.

Vierailija
76/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mineraaleja kokeilevalle vinkkinä, että aloita ohuesta kerroksesta. Laita vaikka tosi ohut kerros ennen kuin siirryt juomaan aamukahvia. Kahvin jälkeen katso, miltä näyttää! Itse ainakin huomaan, että kerralla tulisi muuten laitettua liikaa. Kun tuote ehtii hiukan sulautua iholle, huomaankin, ettei sitä tarvitsekaan lisätä enempää.

Vierailija
77/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin meikkaamisen 4v sit ihan turhaa rahaa ja ajantuhlausta.

Vierailija
78/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaa touhua koko naaman pakkelointi. "Meikkaan itseäni varten" on suurin bullshittaus, mitä on. Jos kaikki muut maailman ihmiset muuttuis sokeiksi, niin eipä enää kukaan näistä "itseään varten" meikkaavista meikkaisi. En vaan ole koskaan käsittänyt sitä, että ulkonäkö hankitaan purkista ja pestään illalla viemäriin. Johan se kuormittaa ympäristöäkin ihan hirveästi. Olis mahtavaa, jos tulis yleiseksi se, ettei kukaan meikkaisi. Naisten pitäis olla rohkeampia.

Kuka sinä olet tuota sanomaan? Vaikka olisin autiolla saarella, niin haluaisin vapaa-aikaani käyttää itseni ehostamiseen. Kehittelisin luonnonmukaisia menetelmiä kasvonaamioiksi ja ihokarvojen poistoon sitten kun kaikki tärkeämmät päivän hommat olisi tehty. Mitä väliä, miten itse kukin aikansa käyttää??? Tuo olisi minulle mieluisaa puuhaa, vaikka kukaan ei olisi katsomassa.

Vierailija
79/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka aamu meikkivoiteen, peitevoiteen, poskipunan, huulipunan, eye linerin, ripsarin, puuterin, kulmavärin ja luomivärin. Aikaa menee ehkä reilu 10 minuuttia. Mielestäni teen ihan riittävän tarkkaa jälkeä. En ymmärrä mitä oikein tuhraat. Oletko muutenkin hidas?

Vierailija
80/96 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ap on niin hidas. Minäkin olen tosi huolellinen, ja silti saan tavallisen arkimeikin tehtyä alle 10 minuutissa. Jos se hitaus niin haittaa, niin lopeta ihmeessä meikkaaminen. 

Luulen, että pohjustuksen tekoon menee monilla eniten aikaa. Keventäkää, hyvät naiset! Kukaan ei tarvitse päivittäin paksua pakkelia.

Itse laitan vain sävytettyä kosteusvoidetta/BB-voidetta, joka levittyy helposti ja on luonnollisen näkoinen. Puuteria ihan kevyt ripaus jos nassu kiiltää liikaa. Ihoni ei ole täydellinen, mutta hyvällä hoidolla ihan ok. "Pikkuvirheitä" täytyy vain sietää, ei niitä oikeasti kukaan huomaa.

Muuten arkimeikkiini kuuluu kulmien harjaus muotoon, ripsiväriä yksi kerros (ei paakkuja), ja huulirasva tai kiilto. Tuohon menee pari minuuttia.

Tarkeämpiin menoihin käytän koko meikkiarsenaalia. Silloinkin menee huolella tehtyyn meikkiin max. 30 minuuttia. N48

Joillain on kasvoissa enemmän peitettävää. Itselläni on hormonifinnejä, ryppyjä, mustapäitä ja couperosaa. Ikää yli 50. Silti iho rasvainen T-alueelta. Pelkkä sävyttävä päivävoide ei todellakaan riitä peittämään ihon virheitä tai häivyttämään ikääntymisen merkkejä ja liftaamaan kasvoja. Samaan aikaan pitää varoa, ettei tule liian paksua kerrosta. Lumenen CC on toistaiseksi ollut ylivoimaisesti paras tälle ongelma-iholle, kalliit merkit on tullut testattua kyllä. Siihen sekoitan joukkoon tosi tehokkaan seerumin, saan freesin ihon, eikä pohja ole liian raskas. Sit alkaa rasittavin vaihe, eli peitevoide sekä korostus&varjostus, jossa saa näprätä. Ja kun luomet roikkuu, niin todellakin saa käyttää aina luomiväriä jos haluaa silmänsä näkyviin. Huulten tekoon menee kans oma aikansa, kun ovat kaventuneet ja saa erikseen nähdä vaivaa, ettei päivän mittaan huulipuna karkaa juonteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän