MITEN te jaksatte meikata joka aamu?
Kerron heti alkuun, että olen naurettavan hidas meikkaaja. Käytän arkena ripsiväri+poskipuna+ehkä huulipuna. Näiden laittamiseen menee 20 min - 30 min. Olen tosi tarkka, että menee siististi.
Jos laitan kunnon meikin, eli edellisten lisäksi pohjustusvoide+meikkivoide+valokynä+kulmakynä+kajal+luomiväri, joudun istumaan peilin ääressä yli tunnin. Yleensä puolitoista.
Ei mulla riitä aika eikä kiinnostus. Naama kyllä vaatisi sitä: ikivanhat aknearvet, maksaläiskät ja violetit silmänaluset.
Täydessä meikissä näytän tosi hyvältä. MUTTA SE VAIVANNÄKÖ!
Mistä tuohon saisi motivaatiota? Onko joku oppinut nopeammaksi meikkaajaksi?
Olen tosi tarkka, koska joka päivä näen vähän-sinne-päin-tehtyjä meikkejä, jotka näyttävät kauhealta.
Mä lopetan kohta kokonaan tuon naaman maalaamisen. En saa siitä mitään iloa. Ajanhukkaa >:(
Kommentit (96)
Nopeaksi oppii ajan kanssa. Itsekään en meikkaisi jos ei tarvitsisi meikillä peitellä helposti punastuvia poskia
Meikit ovat täysiä turhakkeita. En käsitä, että nykyaikana naiset viitsivät tuhlata suuria summia rahaa niihin.
Mulla menee neljästä kymmeneen minuuttia, sisältäen meikkivoiteen, peitepuikon virheiden korjailuun, kulmakynän, eyelinerin yläripsien tyveen, yhden luomivärin ja ripsarin. Talvella aurinkopuuteri tai poskipuna lisäksi. Ja kuulemma olen tällä panostuksella luonnollisen mutta huolitellun näköinen, näin ainakin on väitetty . Pakko myöntää, etten ymmärrä miten saat tuhraantumaan noin paljon aikaa. Kerrostatko? Pesetkö siveltimiä siinä samalla? Selaatko kännykkää?
Toki jos pohjan kanssa on hirveästi peitettäviä kohtia, niin siinä varmasti menee aikaa. Kun iho on ok, niin kyllähän se nopeuttaa paljon.
Olen meikannut 25 vuotta. Kuinka kauan vielä "ajan kanssa", että opin nopeammaksi?
-Ap
No kyllä on naisilla pakkelia naamassa, kun noin voiteet pitää vetää.
Miltäs ne katujen kukkaset näyttää meikkiä,?
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee neljästä kymmeneen minuuttia, sisältäen meikkivoiteen, peitepuikon virheiden korjailuun, kulmakynän, eyelinerin yläripsien tyveen, yhden luomivärin ja ripsarin. Talvella aurinkopuuteri tai poskipuna lisäksi. Ja kuulemma olen tällä panostuksella luonnollisen mutta huolitellun näköinen, näin ainakin on väitetty . Pakko myöntää, etten ymmärrä miten saat tuhraantumaan noin paljon aikaa. Kerrostatko? Pesetkö siveltimiä siinä samalla? Selaatko kännykkää?
Toki jos pohjan kanssa on hirveästi peitettäviä kohtia, niin siinä varmasti menee aikaa. Kun iho on ok, niin kyllähän se nopeuttaa paljon.
Olen äärimmäisen huolellinen. Meikkipohja katsotaan monessa eri valaistuksessa monesta kulmasta yms.
Ripsiväri laitetaan tosi ohuina kerroksina, ettei tule paakkuja, ja että väri levittyy koko ripsiin tasaisesti.
Kännykkä ei ole "selattava", vaan vanhanaikainen simpukkapuhelin...
Minullakin menisi ns perus meikissä tunti tai puolitoista joten en jaksa vaan olen lopettanut meikkivoiteiden ynnä muiden käytön vaikka iho ei parhaassa kunnossa olekaan :D Kestovärjään ja nypin kulmat muotoon kerran viikossa ja kestovärjään ripset samalla koska se jätättää kulmien meikkaamisen pois arkena. Naamarasva, kuivatus, ripsien taivutus, puuteri ja menoksi.
En todellakaan jaksa. Laitan ehkä ripsiväriä ja huulirasvaa. Ei mulla vahvempaankaan arkimeikkiin kauaa mene, mutta mielummin käytän sen ajan nukkumiseen.
Töihin mennessä olen valmis vartissa ja siihen sisältyy kusella käynti, työvaatteiden pukeminen, hiusten harjaus ja ponskarille laitto, meikkaus, nopea syönti ja hampaiden harjaus. Meikkinä laitan talviaikaan cc-voidetta ja puuteria, muuten siistin kulmat, kevyt ylärajaus, ripsaria ja se on siinä. Hyvin ehdin. N45
Myönnetään, meikkaaminen ON rasittavaa. Samoin hiusten laitto. Mutta ei oikein kehtaa lähteä täysin naturellinakaan asiakaspalvelutyöhön.
Kuinka ihanaa olis vetää tukka vaan parilla klipsillä taakse tai lippis päähän ja viettää päivä mukavissa rennoissa merkeissä. Vapaapäivinä välttelen ihmisten ilmolle menoa, koska en jaksa laittautua pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen äärimmäisen huolellinen. Meikkipohja katsotaan monessa eri valaistuksessa monesta kulmasta yms.
Ripsiväri laitetaan tosi ohuina kerroksina, ettei tule paakkuja, ja että väri levittyy koko ripsiin tasaisesti.
Vastasitkin omaan kysymykseesi.
Mä en meikkaa, mutta kieltämättä tosi paljon näkee sellaisia meikkejä, jotka on hetkessä hutaistu. Enpä ihmettele näitä vastauksia tässä ketjussa siis, ettei mene aikaa. Lopeta sinäkin meikkaaminen. Ihan turhaa :)
Mun arkimeikkiin menee viisi minuuttia, sis. meikkipuuteri, luomien base, huulten base, rajaus ja huulipuna.
Kulmakarvat on kosmetologin huolittelemat ja kestovarjatyt, ja ripsissa on ripsienpidennykset. Suosittelen sullekin, jos naaman ianikuinen tallaaminen tympii. :)
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasitkin omaan kysymykseesi.
Eli jos haluaisin tinkiä ajankäytöstä, pitäisi olla vähemmän huolellinen. Siihen en kyllä pysty. Kyllä meikin pitää siisti olla, muuten on ihan sama olla laittamatta sitä alkuunkaan.
-Ap
Aivan turhaa touhua koko naaman pakkelointi. "Meikkaan itseäni varten" on suurin bullshittaus, mitä on. Jos kaikki muut maailman ihmiset muuttuis sokeiksi, niin eipä enää kukaan näistä "itseään varten" meikkaavista meikkaisi. En vaan ole koskaan käsittänyt sitä, että ulkonäkö hankitaan purkista ja pestään illalla viemäriin. Johan se kuormittaa ympäristöäkin ihan hirveästi. Olis mahtavaa, jos tulis yleiseksi se, ettei kukaan meikkaisi. Naisten pitäis olla rohkeampia.
mulla menee meikkiin max 4 minuuttia
Kasvovoide, ripsien taivutus, ripsiväri ja huulirasva 10 min
Koko pakkeli pohjustuksineen ja silmämeikkeineen yli puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok.. Mulla aikaa vähentää se tietysti, että meikkivoiteeksi riittää kerros sävyttävä bb-voidetta ja esim. ripsaria en laita kun yhden kerroksen. Luonnonvalossa käytännössä tulee meikattua, koska en tee varjostuksia tai käytä erottuvia sävyjä. Eli meidän meikkaustyylit on jo aivan erilaisia, itse haen sitä että meikki ei näkyisi ja toimin hyvin rutiinilla sen enempää ajattelematta asiaa :)
Ei kai se ole kun joko lisää vaan harjoittelua (toiset 25 vuotta..) tai standardien laskemista sen meikin suhteen jos oikeasti haluat enemmän saada tuosta ajasta leikattua. Kestovärjäys kulmissa/ripsissä tai jotkut miksi niitä pysyviä lisäkeripsiä sanotaan? Nopeuttaisiko yhtään?
Mä laitan vaan eyelineria ja ripsaria, siihen menee 5 minuuttia. Hiustenlaittoon menee kauemman aikaa, ellen vaan laita ponnaria (mikä näyttää aika kamalalta), mutta siihenkin max. 20 minuuttia.
Täh? Itsellä menee 10min, meikkivoide, puuteri, luomiväri, rajaus, huulipuna ja ripsiväri