Menin käymään työpaikalla lapsen kanssa
En edes viipynyt erityisen kauan, alle tunnin, ja vein kahvipullaa ja hedelmiä. Silti hirveä silmienpyörittely ja huokailu. Kun oltiin tekemässä lähtöä kuulin jonkun mutisevan "huh, vihdoinkin". Mikä niissä lapsissa nyt on niin kauheaa siellä työpaikalla? Ei ne siellä joka päivä ole, ja minullekin sanottiin äitiyslomalle jäädessäni, että pitää sitten tulla näyttämään lasta.
Kommentit (112)
Miksi ap luuli, että huokailu johtui lapsesta eikä hänestä itsestään?
Kävin vauvani kanssa työpaikalla. Vauva oli koko ajan sylissäni, ei huutanut, ei haissut kakalle, ei koskenut mihinkään. Emme olleet kenenkään työhuoneessa tai toimistossa. Toki käyntimme keskeytti monien töitä hetkellisesti, koska työntekijät tulivat moikkaamaan ja kysymään kuulumisia. Pomokin pysähtyi hetkeksi rupattelemaan. Poistuimme ja ainakaan vielä käyntimme takia ei ole yt-neuvottelut alkaneet tai firma konkurssissa.
Pyydän silti nöyrästi anteeksi käynnistämme.
Huonosti kasvatettu lasta ei haluta MIHINKÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeimmät palstailijat taitavat olla samassa paikassa töissä ap:n kanssa.
Jos vauvaesittelyjä työpaikalla harrastetaan, niin ne pitäisi tehdä palkattomalla tauolla tai vapaa-ajalla.
Jos ap. työkaverit ovat ihastelleet vauvaa tunnin ja jos tuntipalkka on 18€ + sos.kulut niin se on jo 28€/h ja työkavereita 30, niin vauvan esittely on maksanut 840€ joka tulee työnantajan maksettavaksi ja jos vsuvaesittelyjä on 10 vuodessa puhutaan 8400€.
Ja missä työpaikassa on niin paljon henkilökuntaa, että luppoaikaa järjestyy tosta vain ylimääräinen tunti, ettei työt kärsi.
Laskutus tuolta ajalta on kuitenkin se 250€ tunti / naama joten mitä väliä
Teillä on outo firma, voi laskuttaa 250€/h ja samaan aikaan henkilökunta voi ihastella vauvoja, seurustella äippälomalaisten kanssa, työntekijöiden jotka ovat siirtyneet eläkkeelle, ovat joskus olleet töissä jne. Ja firma vsin tuottaa voittoa ja osinkoja.
Ymmärrätköhän mitään yritystoiminnasta?
Ymmärrän. Sopimusten läpikäyntiä 80 vai 81 tuntia?
Kuka tietää. Ketä kiinnostaa? Sitä kutsutaan laskutusasteeksi, ei työntekoasteeksi.
Pää hajoaa jos yrität tehdä vaikka 10-14h päivää koska "kiire" ja keskityt vain noihin papereihin. Ei toimi, tarvitaan kahvitaukoja, juttelua, joskus menee lounas pitkäksi. Elämä on. Sen jälkeen työ on taas tehokkaampaa.
Hitto, välillä käyn katsomassa 10min mitä täällä sekoillaan.
Kouluttaudu sinäkin, se kannattaa. Pääsee pois linjastohommista.
Vain kerran on sattunut sellainen, että työkaveri on tuonut vauvan työpaikalle työvuosieni aikana. Olin nuori hoitaja ja juuri tullut pesuhuoneesta. Aikana, jolloin oli vielä tyhjennysaamut ja liukuhihnamaiset pesut. Eli olin siellä pessyt tunnin pskaa ja hikisenä muoviessu edessä pessyt hoidettavia.
Työkaveri tuli käytävällä vastaan ja iski vauvan syliini. Mielessä kävi kyllä, että kuinkahan paljon pskaa minulla vielä on käsissä ja vaatteissa, ennen kuin olen päässyt pukkariin vaihtamaan työvaatteet ja kunnolla pesulle.
Itse, kun tein lapsia, en todellakaan tuonut niitä työpaikalle näytille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeimmät palstailijat taitavat olla samassa paikassa töissä ap:n kanssa.
Jos vauvaesittelyjä työpaikalla harrastetaan, niin ne pitäisi tehdä palkattomalla tauolla tai vapaa-ajalla.
Jos ap. työkaverit ovat ihastelleet vauvaa tunnin ja jos tuntipalkka on 18€ + sos.kulut niin se on jo 28€/h ja työkavereita 30, niin vauvan esittely on maksanut 840€ joka tulee työnantajan maksettavaksi ja jos vsuvaesittelyjä on 10
Ja missä työpaikassa on niin paljon henkilökuntaa, että luppoaikaa järjestyy tosta vain ylimääräinen tunti, ettei työt kärsi.
Jos yhtään tajuaisit jotain työelämästä, niin on työntekijä tarvitsee taukoja, jotta voi olla tuottava ja tehokas. Tuossa vierailussa hoituu myös hyvin tiedonvaihto, mitä työpaikalla on tapahtunut äityisloman aikana, niin äityislomalainen pysyy kärryillä työkuvioissa. Ne, jotka vauvaa haluavat nähdä ja käyvät katsomassa, varmasti ovat tehokkaampia työssään hyväntuulisina ja täynnä endorfiinia.
Turha selittää siellä on joku linjastotyötä tekevä merkonomi joka on saanut kympin pestin ABC:llä ja nyt luulee olevansa talousguru.
Kyllä meillä kaikki tykkää jos vauva tuodaan näytille. Samassa kahvipöydässä sitä on istuttu odotusaikanakin, ja on se ihan kiva nähdä työn tuloskin. Jos on kiire, niin omiin töihinsä voi siirtyä vaikka heti, ei se vauva sitä estä. Ne jäävät juttelemaan, jotka ehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä työpaikalla voi olla keskellä heinäkuuta niin kiire, ettei voi hetkeä jutella äitiyslomalaisen kanssa? Ehkä sairaalassa, mutta eipä tule muita paikkoja mieleen. Ei tarvitse ihmetellä, miksi syntyvyys on niin matalalla, kun kulttuuri on tällainen nykyään.
Lähes kaikissa työpaikoissa, koska työskennellään vajaalla miehityksellä, kun lomat painavat päälle.
Ja monella siinä vauvassa ei ole mitään ihmeellistä, kun monet ovat itsekin lapsellisia.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi sinne työpaikalle pitää äippälomalaisten, eläkeläisten yms. tulla lorvimaan ja kuluttamaan toisten aikaa
Ja vaikka olisi pyydetty, se varmasti on ollut pelkkä kohtelisisuus, ihan samalla tavalla kun sanotaan jollekin soitellaan tai pidetään yhteyttä myöhemmin jne. harvoin ne mitään tarkoittavat.Lähes kaikissa? Sä kuvittelet, että kaikki työpaikat on sun oman kaltaisia. Hyvin moni työskentelee nykyään asiantuntijatöissä, joissa itse päätetään milloin tullaan töihin, milloin lähdetään töistä, milloin pidetään ruokatunti ja kuinka kauan ja milloin pitää taukoa. Kaikki vastaa omista töistään eikä sijaisia ole. Kun suurimmassa osassa töissä nykyään pitää tauon tervehtiäkseen äityislomalaista ja vauvaa, ei se haittaa ketään, koska se ei lisää kenenkään työtaakkaa.
Mutta ilmeisesti täällä vastaa vaan katkerat duunarit ja hoitajat.
Vai ei haittaa ketään...
Monessa asiantuntijatyössä on kyllä lähes minuutin aikataulut ja projektit on valmistuttava määräajassa, eikä palaveritkin minuutin tarkkuudella.
Ja eikä ketään haittaa, jos joku äippälomalainen tuo vauvansa muiden ihasteltavaksi tunnin ajaksi. Ja kyllä on kiva työpaikka, kun voi itse päättää, tekeekö töitä vai ei, ihasteleeko vauvoja vai lähteekö shoppailemaan viikoksi Pariisiin. Ja itse voi päättää mitä mieleen juolahtaa, kun on asiantuntijatehtävissä. Kiva työpaikka sulla, niin kivaa ei ole presidentillä.
Minuutin aikataulut? Onnea matkaan kun yrittää saada asiakkaalta
a. tietoja
b. päätöksiä
heinäkuussa.
Itsekin ajattelin, etten jaksa käydä työpaikalla hoitovapaalla muita häiritsemässä, mutta minulle jopa soitettiin työpaikalta, että ehtisitkö joku päivä käydä kahvitauolla. Aika ristiriidassa näiden vastauksien kanssa, että ei kiinnosta muiden sinappikoneet. Enkä ketään velvoita lepertelemään vauvalle tai tunge väkisin syliin. Ihan vapaaehtoisesti saa tulla tervehtimään.
Itse en käynyt kummankaan lapsen kanssa työpaikallani vaikka kovasti pyydeltiin.
Mies on käynyt molempia näyttämässä omalla työpaikallaan, ensin ihan pariviikkoisina ja sitten joskus vanhempina taas muutamankin kerran.
Joskus on ollut jopa niin, että jonkun toisenkin työntekijän lapset ovat olleet samaan aikaan mieheni työpaikalla.
Tietty nyt kun vanhempi lapsista on jo leikki-ikäinen niin lapsikin saa enemmän irti isin työpaikasta kun ymmärtää jo trukkien ja robottien päälle ja on muutenkin kiinnostunut tehdasmiljööstä :)
Vierailija kirjoitti:
Kävin vauvani kanssa työpaikalla. Vauva oli koko ajan sylissäni, ei huutanut, ei haissut kakalle, ei koskenut mihinkään. Emme olleet kenenkään työhuoneessa tai toimistossa. Toki käyntimme keskeytti monien töitä hetkellisesti, koska työntekijät tulivat moikkaamaan ja kysymään kuulumisia. Pomokin pysähtyi hetkeksi rupattelemaan. Poistuimme ja ainakaan vielä käyntimme takia ei ole yt-neuvottelut alkaneet tai firma konkurssissa.
Pyydän silti nöyrästi anteeksi käynnistämme.
Miksi oikein kävitte? Mikä kumma on tarkoituksena noilla esittelykäynneillä? En kerta kaikkiaan voi ymmärtää, miksi kukaan raahaa sitä lastaan työpaikalle.
Kyllä minunkin piti keskeyttää työni ja kysellä kuulumisia, vaikka ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Mutta se ei ole ihmettelyni aihe. Pitäähän ihmisten kanssa jatkuvasti kohteliasuudesta höpöttää joutavia. Mutta siis MIKSI yleensäkään tulla sinne työpaikalle lapsen kanssa? Voiko joku selittää. Ja vastaukseksi ei käy "kun pyydettiin". Jos et saisi siitä jotain, et menisi. Siis miksi?
Vai ei haittaa ketään...
Monessa asiantuntijatyössä on kyllä lähes minuutin aikataulut ja projektit on valmistuttava määräajassa, eikä palaveritkin minuutin tarkkuudella.
Ja eikä ketään haittaa, jos joku äippälomalainen tuo vauvansa muiden ihasteltavaksi tunnin ajaksi. Ja kyllä on kiva työpaikka, kun voi itse päättää, tekeekö töitä vai ei, ihasteleeko vauvoja vai lähteekö shoppailemaan viikoksi Pariisiin. Ja itse voi päättää mitä mieleen juolahtaa, kun on asiantuntijatehtävissä. Kiva työpaikka sulla, niin kivaa ei ole presidentillä.