Menin käymään työpaikalla lapsen kanssa
En edes viipynyt erityisen kauan, alle tunnin, ja vein kahvipullaa ja hedelmiä. Silti hirveä silmienpyörittely ja huokailu. Kun oltiin tekemässä lähtöä kuulin jonkun mutisevan "huh, vihdoinkin". Mikä niissä lapsissa nyt on niin kauheaa siellä työpaikalla? Ei ne siellä joka päivä ole, ja minullekin sanottiin äitiyslomalle jäädessäni, että pitää sitten tulla näyttämään lasta.
Kommentit (112)
Itselläni on ollut niin mukavia työkavereita, että on ollut oikein kiva juttu, jos joku on tullut äitiyslomalla lapsen kanssa moikkaamaan. Ainoa, joka on saattanut pyöritellä silmiään, on pomo, jos kahvitunti on vierailun takia venähtänyt (ihan ymmärrettävää).
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies menee työpaikalleen esittelemään lastaan?
Mä olin säännöllisesti mun isän työpaikalla, kun menin kerhoon tai tulin sieltä. Kerho oli ihan isän työpaikan lähellä.
Elävää oppimateriaalia, jota ei kannaata ohittaa. Silmiä tullaan pyörittämään kaupassa, ravintoloissa, konserteissä, jne mihin tahansa menet sen lapsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin säännöllisesti mun isän työpaikalla, kun menin kerhoon tai tulin sieltä. Kerho oli ihan isän työpaikan lähellä.
Ja tämä oli minä vuonna? :D Katsos lapsukainen kun maailma muuttuu.
Aikamoisia vastauksia.
Meillä töissä sanotaan aina, että tule käymään vauvan kanssa ja sitä todella tarkoitetaan.
Ja kaikki ilahtuvat, kun äitiyslomalla oleva työkaveri tulee käymään.
Eivät työt sen takia keskeydy, mutta jokainen juttelee mahdollisuuksien kukaan ja esim kahvitauolla ehtii hiukan hössöttämään vauvalle.
Sinulla on ikäviä työkavereita. Ellet sitten ollut paikalla liian pitkään ja odottanut, että koko systeemi pysähtyy sinun ja vauvan ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Elävää oppimateriaalia, jota ei kannaata ohittaa. Silmiä tullaan pyörittämään kaupassa, ravintoloissa, konserteissä, jne mihin tahansa menet sen lapsesi kanssa.
Niinpä! Lapset on luonnonvastaisia! Ite kypsyin munasta, niin kuin muutkin kunnon ihmiset, enkä siks oo koskaan käynyt läpi tuota typerää vaihetta. En ymmärrä niitä, jotka on lapsia tai ovat joskus sitä olleet, rosk asak kia kerta kaikkiaan.
Meilläkin työkaveri kävi lapsen kanssa, lapsi tosin oli jo taapero. Äiti istui kahvittelemassa ja juoruilemassa, lapsi änkesi työhuoneeseen ja halusi piirtää ja katsoa ruudulta lastenohjelmia ja laulaa minulle ja piirtää tussilla seinään. Tee siinä sitten töitä, kun lapsen äidin mielestä on ihanan rentouttavaa käväistä kesällä työpaikalla, lapsellekin löytyy puuhaa!
Mä olen tänä kesänä käynyt kaks kertaa työpaikalla kahden lapsen (ei omia) kanssa, ja molemmilla kerroilla oltiin koko päivä. Kukaan ei pyöritellyt silmiä 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinun isä ei kuitenkaan vienyt sinua sinne lomilla ja vienyt toisten aikaa lähes tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla. Joo, vissiin silloin oltiin jotenkin järkevämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinun isä ei kuitenkaan vienyt sinua sinne lomilla ja vienyt toisten aikaa lähes tuntia?
Isän yksi työkaveri usein vahti mua, olin hänen työhuoneessaan enimmäkseen. Kyllä mä saatoin olla siellä pitempiäkin aikoja kuin tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tänä kesänä käynyt kaks kertaa työpaikalla kahden lapsen (ei omia) kanssa, ja molemmilla kerroilla oltiin koko päivä. Kukaan ei pyöritellyt silmiä 😃
Veitte koko päivä muiden aikaa vai teit töitä, hih hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta meillä aika monet isä ja äidit ottavat lapset mukaan töihin... Ehkä se maailma ei niin muutukaan poju/tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin muutaman miespuolisen työkaverin lapset saattaa tulla ennen tai jälkeen koulun työpaikalle. Kotona olevat käyvät lastensa kanssa välillä. Kiireiset sanoo vaan, että harmi kun en nyt ehdi jäämään kahville. Ei kukaan oleta, että työkaverit lopettaa työt kesken.
Mutta meillä kaikki muutkin saa kävellä ovesta sisään. Seurakunnassa kun ollaan seurakuntalaisia varten.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Meillä kyllä tykätään kovasti vauvanesittelykäynneistä.
Niin meilläkin! Se on iso juttu ja juhlahetki, kun joku tuo lapsensa töihin. En edes tiennyt, että jossakin lapsiin suhtaudutaan noin nuivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitte koko päivä muiden aikaa vai teit töitä, hih hih
En tehnyt töitä, olin vapaalla. Hihi.
Mä antaisin piut paut noin tahdittomille työkavereille. Jossette olleet kuin tunnin, niin se on päivästä ihan tiraus ja tuskin haittasi kenenkään työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla. Joo, vissiin silloin oltiin jotenkin järkevämpiä.
Silloin oli vielä ihanteena ja normina perustaa se perhe ja niitä lapsia vaan tuli vaikka ei niitä niin oltaisi haluttakaan mutta nyt tehdään niitä arvovalintoja joissa ei lapsia haluta ja silloin ei oikein muidenkaan lapset kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa koskaan lastaan minun työpaikalleni tuonut työkaveri oli isyyslomalla ollut mies.
Suomen työelämässä vain osaamattomilla ja laiskoilla on kiire.