Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menin käymään työpaikalla lapsen kanssa

Vierailija
18.07.2019 |

En edes viipynyt erityisen kauan, alle tunnin, ja vein kahvipullaa ja hedelmiä. Silti hirveä silmienpyörittely ja huokailu. Kun oltiin tekemässä lähtöä kuulin jonkun mutisevan "huh, vihdoinkin". Mikä niissä lapsissa nyt on niin kauheaa siellä työpaikalla? Ei ne siellä joka päivä ole, ja minullekin sanottiin äitiyslomalle jäädessäni, että pitää sitten tulla näyttämään lasta.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni mies menee työpaikalleen esittelemään lastaan?

Mä olin säännöllisesti mun isän työpaikalla, kun menin kerhoon tai tulin sieltä. Kerho oli ihan isän työpaikan lähellä.

Ja tämä oli minä vuonna? :D Katsos lapsukainen kun maailma muuttuu.

80-luvulla. Joo, vissiin silloin oltiin jotenkin järkevämpiä.

Silloin oli vielä ihanteena ja normina perustaa se perhe ja niitä lapsia vaan tuli vaikka ei niitä niin oltaisi haluttakaan mutta nyt tehdään niitä arvovalintoja joissa ei lapsia haluta ja silloin ei oikein muidenkaan lapset kiinnosta. 

Ok. No mikä on se ihmisten ikähaarukka, joka näitä ihmisiä sitten armollisesti kiinnostaa? Muuttuuko se ikähaarukka noiden ihmisten ikääntyessä, vai pysyykö samana? Mistä sen erityisesti tietää, että joku ihminen ei kykene olemaan kanssakäymisissä tietyn ikäisen ihmisen kanssa? Sanooko hän sen ääneen, vai pitääkö se vain päätellä etukäteen?

Vierailija
42/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni mies menee työpaikalleen esittelemään lastaan?

Mun miehen työkaveri sai toisella kierroksella vauvan vähän alle viisikymppisenä. Järjesti työpaikalla kakkutarjoilun ja toi vauvan näytille. Tähän asti ihan ok, mutta mun viiskymppinen mies ihan höpsähti siitä vauvasta, kertoi vaikka mitä ja vielä näytti mulle kännykästä kuvia! Olin vähän hämmentynyt koko kuviosta, vaikka olihan se söpö vauva, mutta että oma mies höpsähtää työkaverin vauvasta tuolla tavalla!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävää oppimateriaalia, jota ei kannaata ohittaa. Silmiä tullaan pyörittämään kaupassa, ravintoloissa, konserteissä, jne mihin tahansa menet sen lapsesi kanssa. 

Niinpä! Lapset on luonnonvastaisia! Ite kypsyin munasta, niin kuin muutkin kunnon ihmiset, enkä siks oo koskaan käynyt läpi tuota typerää vaihetta. En ymmärrä niitä, jotka on lapsia tai ovat joskus sitä olleet, rosk asak kia kerta kaikkiaan.

Lapsellista vedota tuohon, että kaikki on joskus ollut lapsia. Siihen asiaan ei kuitenkaan ole voinut vaikuttaa itse, että on tänne syntynyt. Joo, en ole tästä kiitollinen. Vanhempani olivat niitä joiden ei koskaan olisi pitänyt saada lapsia.

Vierailija
44/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua lapset haittaa ja kiva on nähdä vauvoja. Mutta tuntia ei ole suunnittelematta vara työpäivästä menettää.

Vierailija
45/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elävää oppimateriaalia, jota ei kannaata ohittaa. Silmiä tullaan pyörittämään kaupassa, ravintoloissa, konserteissä, jne mihin tahansa menet sen lapsesi kanssa. 

Niinpä! Lapset on luonnonvastaisia! Ite kypsyin munasta, niin kuin muutkin kunnon ihmiset, enkä siks oo koskaan käynyt läpi tuota typerää vaihetta. En ymmärrä niitä, jotka on lapsia tai ovat joskus sitä olleet, rosk asak kia kerta kaikkiaan.

Lapsellista vedota tuohon, että kaikki on joskus ollut lapsia. Siihen asiaan ei kuitenkaan ole voinut vaikuttaa itse, että on tänne syntynyt. Joo, en ole tästä kiitollinen. Vanhempani olivat niitä joiden ei koskaan olisi pitänyt saada lapsia.

Ei ole lapsellista. Lapset ovat ihmisiä, eivät mitään vieraita elämänmuotoja. Jos joku on lapsellista, niin se, että pyöritellään silmiä sille, että joku on jonkun ikäinen. Musta tuntuu, että monilta unohtuu se, etteivät ne lapset ole mitään sen kummempia kuin kanssaihmisiä. Vähän sama, jos pyörittelisi silmiä sille, että joku on vanha. Onko siinä mielestäsi joku järki?

Vierailija
46/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä rehellisesti jaksa olla kiinnostunut muiden vauvoista tai taaperoista. Kouluikäisiä ja sitä vanhempia jaksan jotenkuten jos ne on mun ystävien lapsia.

Eli kovin teennäistä on koittaa esittää kiinnostunutta kun joku tulee töihin lastaan esittelemään.

Omat on jo aikuisia niin ei kiitos.

Vierailija
47/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut silmienpyörittelijöille, että vaikka tulitkin käymään, ei ollut tarkoitus, että he viettävät lähes tunnin kanssasi kahvihuoneessa. Meillä on ihan tavallista, että äitiyslomalainen tulee vauvan kanssa käymään, mutta jokainen pitää kahvitaukonsa ihan kuten muinakin päivinä. Kyllä siinä kymmenessä minuutissa ehtii vauvan nähdä ja muutaman sanan vaihtaakin äitiyslomalaisen kanssa. Sen jälkeen palataan takaisin töihin ja seuraava pääsee kahvitauolle. 

Vierailija
48/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä kyllä tykätään kovasti vauvanesittelykäynneistä.

Meillä tykätään isommistakin lapsista, kun käyvät vierailemassa.

Vielä 20 vuotta sitten oli ihan normaalia, että kouluikäinen lapsi saattoi käydä pienen pysähdyksen vanhemman työpaikka. Tai että vauva käytiin esittelemässä töissä. Niin se maailma muuttuu, onneksi edelleen paikkoja, jossa ymmärretään kuinka isoja asioita tällaiset pienet jutut ovat ihmisen elämässä.

Olen itse siis lapseton, mutta lämmöllä muistan kun menin mummoa, isää ja äitiä moikkaamaam töihin. Aina asiakkaat ja muut työntekijät tervehtivät lämmöllä.

Vierailija
49/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsellista. Lapset ovat ihmisiä, eivät mitään vieraita elämänmuotoja. Jos joku on lapsellista, niin se, että pyöritellään silmiä sille, että joku on jonkun ikäinen. Musta tuntuu, että monilta unohtuu se, etteivät ne lapset ole mitään sen kummempia kuin kanssaihmisiä. Vähän sama, jos pyörittelisi silmiä sille, että joku on vanha. Onko siinä mielestäsi joku järki?

etteivät ne lapset ole mitään sen kummempia kuin kanssaihmisiä...eli vastaanotto olisi ollut sama, jos ap olisi menny sinne miehensä kanssa. Joten ei odota, että lapsia kohdeltasiin sen kummempina kuin ihmisinä.

Vierailija
50/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on erityinen vain sinulle. Ei kukaan jaksa kuunnella niitä meidän lotta sitä ja tätä-juttuja.

Tottakai kohteliaisuudesta pyysivät käymään kun eivät uskoneet että menisit.

Vierailija
51/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit sanonut silmienpyörittelijöille, että vaikka tulitkin käymään, ei ollut tarkoitus, että he viettävät lähes tunnin kanssasi kahvihuoneessa. Meillä on ihan tavallista, että äitiyslomalainen tulee vauvan kanssa käymään, mutta jokainen pitää kahvitaukonsa ihan kuten muinakin päivinä. Kyllä siinä kymmenessä minuutissa ehtii vauvan nähdä ja muutaman sanan vaihtaakin äitiyslomalaisen kanssa. Sen jälkeen palataan takaisin töihin ja seuraava pääsee kahvitauolle. 

Sitten olisimme saanut lukea aloituksen kuinka hänestä oltiin kiinnostuneita vain 10min. Elämme uhriutumiskulttuurissa, jossa kaikki haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja liioittelevat itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita.

Vierailija
52/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon maksaa työnantajalle esim. 10 ihmisen 1h työaika?

Vierailija
53/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä rehellisesti jaksa olla kiinnostunut muiden vauvoista tai taaperoista. Kouluikäisiä ja sitä vanhempia jaksan jotenkuten jos ne on mun ystävien lapsia.

Eli kovin teennäistä on koittaa esittää kiinnostunutta kun joku tulee töihin lastaan esittelemään.

Omat on jo aikuisia niin ei kiitos.

Mulla sama, ja ma olen viela vela siita syysta, etta en yksinkertaisesti pida lapsista. Eli en sitten toissa edes nykyaan viitsi esittaakaan kiinnostunutta, saatan ohimennen vilkaista ja todeta jotain etta "ihan sopo" ja jatkaa saman tien matkaa. Olen ollut tassa firmassa yli 10 vuotta ja firma on suht pieni, eli kaikki tietavat etta olen vela ja mita mielta olen lapsista. Olisi todella teennaista yrittaa sitten yhtakkia teeskennella pitavansa niista, ei menis mun duunikavereille edes lapi :D

Vierailija
54/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoko joku isovanhempiaan työpaikalle esiteltäväksi ja ihmettelee sitten miksi muut eivät ihastele näitä?

Vierailija
55/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sitä kutsua oikeasti tarkoittanut, eikä ne oikeasti halunneet kuulla yksityskohtia synnyksestä. Kuhan kohteliaisuuttaan kysyivät, kun ei oikein muutakaan voineet. Ja mitä siinä kohtaa voi oikeasti sanoa kun joku jää äitiyslomalle? Älä tuo sitä vauvaa näytille?

Miksi sitten kutsuivat? Kertoiko ap synnytyksestä? Sellaista ei kannata tehdä, tosin en huomannut hänen niin tehneen.

Itselleni ihan sama jos joku tuo lapsen, ei haittaa.

T. Yksi vela

Vierailija
56/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä pystyit häiritsemään noin kauan toisten työntekoa? Eikö pomo tykkää kyttyrää, kun työt seisoo ja yks vaan esittelee lastaan?

Vierailija
57/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on tarkoitus tehdä töitä ja keskittyä töihin. Lapsia esitellään muualla ja muissa tilanteissa. Sulla ei ole tilannetajua.

Vierailija
58/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Meillä kyllä tykätään kovasti vauvanesittelykäynneistä.

Jaa. Meillä kyllä tuo on kovasti noloa. Pitäisi palvoa vielä toisena päivätyönä kun joku akka on levittänyt jalkansa jollekin miehelle.

Missä työpaikassa on vain kiukkuisia teinejä töissä?

Vierailija
59/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on avokonttori, eli kahvitila on muun konttorin yhteydessä (joo, persesysteemi, mutta tällä haavaa mennään nyt tällä). Meillä tehdään sekä hiljaista työtä että puhelintyötä. On äärimmäisen paskamaista koittaa tehdä töitä, kun jonkun lumihiutale-lapsi tulee huutamaan ja juoksemaan rinkiä toimistolle. Yksi repi paperit alas mun pöydältä, vanhempansa vain nauroi kun konttailin nostelemassa ja uudelleenjärjestelemässä lomakkeita. Toinen huusi taukoamatta tunnin vierailun ajan, vanhempansa vain kohautteli harteita ja mussutti "noh noh, lapset nyt on tällaisia, hehheh". Kolmas oli sitä mieltä, että voisin ihan hyvin naisena käydä pyyhkimässä jälkikasvunsa perseen, kun vessasta kajahti "pyyhkimään!". 

Että ei, älä tule meidän toimistolle tunniksi lapsesi kanssa ja oleta, että kaikki huokailevat ihastuksissaan. Minun ei ole pakko pitää lapsistasi eikä sinun tarvitse pitää minun lapsistani, mutta työaikana minun on tehtävä töitä, oli lapsesi huutamassa ja juoksemassa tai ei.

Vierailija
60/112 |
18.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei siedetä tavattoman monessa muussakaan paikassa, joten miksi työpaikka olisi jossain erikoisasemassa? Muutenkin on kiireitä kun on kesälomia ja sitten pitäisi vielä lässyttää jollekin vauvalle ja pitää seuraa tämän tylsistyneelle äidille, joka uhriutuu kun on valvomiset, jne...

Suomen työelämässä vain osaamattomilla ja laiskoilla on kiire.

Tuo on kyllä niin h..tin totta, kesäkuun tein töitä pitkä aikaisen sijaisen kanssa, hirvittävän tehokas ihminen, joka ottaa 10 askelta siinä kuin minä yhden, ihmettelee sitten miten olen jo tehnyt jonkin asian, no en ole kävellyt ympyrää vaan miettinyt miten ne askeleet otan ja mihin suuntaan.