Haluatko kysyä uskovaiselta perheenäidiltä?
Haluatko kysyä uskovaiselta perheenäidiltä jotain uskonelämään tai perhe-elämään liittyen?
Kommentit (98)
Oletko kristitty, muslimi, juutalainen mormoni tai jotain muuta?
utelias Uuno kirjoitti:
ajatteletko koskaan vieraita miehiä tai jotain entistä poikaystävääsi seksuaalisessa mielessä / fantasioitko seksistä jonkun muun kuin miehesi kanssa? Saatko orgasmeja miehesi kanssa / harrastatko mahdollisesti itsetyydytystä? Kuulutko johonkin lahkoon / mitä uskonnon haaraa edustat ?
Pysytkö vastaamaan ? pystyt ? rehellisillä vastauksilla ? et ?
No, entisiä poikaystäviä minulla ei ole - aloin nimittäin seurustella nykyisen puolisoni kanssa rippikoulun jälkeen, ja avioliittoon on päädytty. En kyllä koe että olisi tarvetta ajatella ketään muutakaan, omani riittää kyllä varsin hyvin - ja luulenpa, että mikään harvinaisuus en tässä mielessä ole.
Kuulun kirkon sisällä toimivaan herätysliikkeeseen. En nimeä sitä sen tarkemmin, kun en ole varma, saako palstalla mainita nimiä kummemmin ettei viestit mene poistoon.
:)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Et ole muita tärkeämpi ihminen joten en halua kysyä sinulta yhtään mitään.
Niin, minäkin ajattelen että olemme kaikki samalla viivalla. Kaikilla ei kuitenkaan ole tarvetta tulla ilkeilemään vieraille ihmisille.
-ap
Vierailija kirjoitti:
utelias Uuno kirjoitti:
ajatteletko koskaan vieraita miehiä tai jotain entistä poikaystävääsi seksuaalisessa mielessä / fantasioitko seksistä jonkun muun kuin miehesi kanssa? Saatko orgasmeja miehesi kanssa / harrastatko mahdollisesti itsetyydytystä? Kuulutko johonkin lahkoon / mitä uskonnon haaraa edustat ?
No, entisiä poikaystäviä minulla ei ole - aloin nimittäin seurustella nykyisen puolisoni kanssa rippikoulun jälkeen, ja avioliittoon on päädytty. En kyllä koe että olisi tarvetta ajatella ketään muutakaan, omani riittää kyllä varsin hyvin - ja luulenpa, että mikään harvinaisuus en tässä mielessä ole.
Kuulun kirkon sisällä toimivaan herätysliikkeeseen. En nimeä sitä sen tarkemmin, kun en ole varma, saako palstalla mainita nimiä kummemmin ettei viestit mene poistoon.
-ap
No siihen ei nyt tarvita kovin isoa päättelykykyä mikä herätysliike on kyseessä joka toimii kirkon sisällä ja jonka jäsen tekee seitsemän lasta ;-)
Sos saa mainita Suomen evankelisluterilaisen kirkon ja Suomen ortodoksisen kirkon, niin toki saa mainita ev.lut. kirkon heirätysliikkeen. Kyllä olisi outoa, jos ei saisi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirkkokuntaa?
Miten tapasit miehesi?
Olen kristitty. Kuulun kirkon sisällä toimivaan herätysliikkeeseen. Jos keskustelu ja viestit täällä jatkuvat pidempään, voit ehkä päätellä, mikä kyseessä. En tosiaan viitsi uskon yhteisöni nimeä tänne kirjoittaa, koska en ole varma, saako palstalla mainita näitä nimiä ilman että viestit menevät poistoon 🤔
Ollaan mieheni kanssa tiedetty toisemme lapsuudesta saakka, ja sittemmin pyörimme yhteisessä kaveriporukassa. Sitä kautta ihastuimme, aloimme seurustella ja sillä tiellä ollaan edelleen.
-ap
Hei! Minulla on itsekin luterilainen herätysliiketausta, ei lapsuudesta, vaan nuoruudesta. Mitään en kadu vaikka avioliitto kariutukin, ilman viinaa, väkivaltaa tai kolmansia naisia (naisen tahdosta).
Halusin aluksi uuden uskovaisen puolison mutta sellaisia ei tuntunut löytyvän mistään keski-ikäiselle eronneelle miehelle. Nykyisin minulla on kiltti "puoli-uskovainen" nainen, joka hyväksyy periaatteeni.
Erotaanko teidän herätysliikkeessä vai onko kaikki yhdessä onnellisia ever after? Miten sellaisten eroavien elämä on mennyt, jos olet seuraillut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
utelias Uuno kirjoitti:
-ap
No siihen ei nyt tarvita kovin isoa päättelykykyä mikä herätysliike on kyseessä joka toimii kirkon sisällä ja jonka jäsen tekee seitsemän lasta ;-)
Onhan noita: Esikoislestadiolaisuus, rauhansanalaisuus, vanhoillislestadiolaisuus, Länsi-Suomen rukoilevaisuus...
Itseäni ainakin kiinnostaisi kovasti tehdä kysymyksiä, varsinkin jos paljastuisi, että ap kuuluisi esim. rukoilevaisiin. Heihin törmää harvemmin.
Onko sukulaisissasi tai muissa läheisissäsi liikkeestäsi lähteneitä? Minkälaiset välit sinulla on heihin?
Vierailija kirjoitti:
Määrittelisitkö uskovaisen ja ei-uskovaisen?
Mihin ryhmittymään siis kuulut?
Miksi?
Eroaako oma perhe-elämäsi jotenkin muista?
Jos eroaa, niin miksi luulet, että eroaa?
En usko olevani oikea ihminen vetämään rajaa uskovaisen tai uskomattoman välille. Ehkä ei-uskovainen on suoraviivaisesti sellainen, joka ei usko Jumalaan eikä siihen, että Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien syntien tähden ja että siitä armosta meilläkin on oleva iankaikkinen ilo taivaassa.
Sen sijaan sanoisin että on eri tavoin uskovia ihmisiä. En minä sanoisi, että sisareni ei ole uskovainen, koska on helluntailainen. Toisaalta tiedän, että vanhempani eivät ajattele samoin.
Toivottavasti viestit ei mene poistoon 🤔 Tuntuu että turhista syistä välillä poistetaan. Mutta olemme siis vanhoillislestadiolaisia.
Olemme miehen kanssa molemmat ns. lapsen uskossa, ollaan siis uskottu näin koko elämämme. Jos mietin syitä, miksi haluan edelleen uskoa tällä tavalla, niin sanoisin että koen elämäni turvallisena näin. Minun on hyvä olla ja elää tällä tavalla.
Ajattelen, että perhe-elämä on varmasti suurimmaksi osaksi hyvin samanlaista kuin muillakin. Toki ison perheen arki tuo siihen omat sävynsä ja uskoakaan ei voi arjesta erottaa eli sekin tuo elämään omat lisänsä. Näin tietysti kaikilla, sama mihin sitä kuuluu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko uskossa vai uskomassa?
Haa, siellä ensimmäinen hoksaaja :D Uskomassa.
-ap
Tuukka kirjoitti:
Monta kertaa viikossa keskimäärin harrastat seksiä ? Millaista se on ?
Enpä ole laskenut tälle mitään keskiarvoa. Sopivasti?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kirkkokuntaa?
Miten tapasit miehesi?
Olen kristitty. Kuulun kirkon sisällä toimivaan herätysliikkeeseen. Jos keskustelu ja viestit täällä jatkuvat pidempään, voit ehkä päätellä, mikä kyseessä. En tosiaan viitsi uskon yhteisöni nimeä tänne kirjoittaa, koska en ole varma, saako palstalla mainita näitä nimiä ilman että viestit menevät poistoon 🤔
Ollaan mieheni kanssa tiedetty toisemme lapsuudesta saakka, ja sittemmin pyörimme yhteisessä kaveriporukassa. Sitä kautta ihastuimme, aloimme seurustella ja sillä tiellä ollaan edelleen.
-ap
Hirveästi en tiedä kaikista herätysliikkeiden haaroista.
Käytkö seuroissa?
Oletko uskomassa?
Pukeutuuko teillä naiset huiviin ja pitkään hameeseen?
saavatko miehet käyttää kravattia?
Vierailija kirjoitti:
Missä iässä sairastuit?
Niin, terveethän eivät tarvi parannusta, että kaipa sikäli olen sitten koko ikäni ollut sairas😉
-ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kristitty, muslimi, juutalainen mormoni tai jotain muuta?
Kristitty.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinussa on niin ihmeellistä, että sinulta pitäisi kysyä jotain?
Ilkeän ihmisen kommentti edellinen...
Monta kertaa viikossa keskimäärin harrastat seksiä ? Millaista se on ?