Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa kaikkea pissaa tulemaan tai heti on uudestaan pissihätä - mikä vikana?

Vierailija
17.07.2019 |

Juon pari lasia vettä, käyn piakkoin vessassa. Sitten lähden koiran kanssa ulos, ja 5 min niin oon aivan järkyttävä vessahätä. Eli meen puskapissalle. Jos kävelen yli puolen tunnin lenkin, niin vessahätä tulee vielä uudestaan ennen kotiin pääsyä.
Aina ollut aika pieni rakko, mutta nyt 35 v ei kestä enää yhtään. Mistä tämä voisi johtua?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantionpohjalihakset eivät toimi kunnolla. Siitä se mummojen virtsankarkailukin johtuu, ettei pissa tule kunnolla, vaan tiputtelee.

Vierailija
22/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaista lähinnä, mutta todella häiritsevää.

Siis että kun pissihätä alkaa tuntua, on hyvin pian päästävä vessaan, koska se painontunne vastaa kipua. Ja sitten tulee taas iso lorotus.

Töissä ja festareilla en viitsi juoda juuri ollenkaan, koska kaikki aika menisi vessassa sen jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt rakko kirjoitti:

Käy lääkärissä.

Ennen minä kävin varmaan 20kertaa päivässä pissalla.

Sain tabut siihen hommaan ja nyt jaksaa pidättää (hinta 10€/kk).. turha kärsiä moisesta kun lääkkeet on.

Oliko nää just niitä lääkkeitä, joiden on todettu aiheuttavan dementiaa?

Vierailija
24/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näistä lääkkeistä oli juuri juttua, en halua niitä syödä.

Vierailija
25/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myös vagisan voidetta, jos limakalvot olisivatkin kuivat ja ärtyneet ja siksi se polte tuntuu koko ajan.

Vierailija
26/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu poltetta vaan pissihätä muuttuu todella nopeasti kipuisaksi painontunteeksi ja on heti päästävä vessaan.

Vierailija
27/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuden vuoksi kannattaisi ottaa virtsan bakteerikoe ja klamydiatesti. Myös piilevä kohtu- tai sisäelintulehdus saattaisi oireilla noin tai jopa endometrioosi, jos on kiinnikkeitä. Jos niistä ei ole kyse, urologi voi määrittää jäännösvirtsan määrän ja selvittää onko jotain rakenteellista ongelmaa, esim. virtsarakon laskeuma. Lantiopohjan lihaksia kannattaa ilman muuta treenata joka tapauksessa.

Oletko syönyt fluorokinoloni-antibiottikuurin (siprofloksasiini tms.)? Niistä voi aiheutua samantyyppistä oireilua kuin virtsatietulehduksessa. Jos oireilun syynä on limakalvojen ärtyminen, jopa antihistamiinikuurista ja/tai tulehduskipulääkkeestä saattaisi olla apua.

Sinulle saatetaan suositella yliaktiivisen rakon hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä, jos syytä ei löydy. Itse yrittäisin ensin kaikkia muita keinoja.

Vierailija
29/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne kahvit juomatta.

Vierailija
30/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko verensokeri- ja kilpirauhasarvot kunnossa? Diabetes voi aiheuttaa virtsamäärän lisääntymistä. Kilpirauhassairauksista erityisesti basedowin (gravesin) tauti voi aiheuttaa mm. tiheävirtsaisuutta.

Vierailija
31/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tiheävirtsaisuutta jatkuvasti. Tai virtsamäärän lisääntymistä. Virtsaan sen mitä juon, mutta vessaan on päästävä suht pian. Ja liike pahentaa sen painonntunnetta.

Vierailija
32/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama ongelma. Varsinkin juotu kahvi triplaa määrän...jos juon aamulla kupin kahvia niin pitää odottaa ainakin 45min ennenkuin voi lähteä kävelylle. Aamuisin tuo vaiva on pahimmillaan. Illalla ennennukkuun menoa tulee kunnon pissat, mutta kun oon maannut 15-30 min niin uudestaan mentävä veskiin ja kunnon pissat taas. Määrän takia ei vaikuta jäännösvirtsaltakaan...ärsyttävää, mutta jotenkin oon oppinu elään tän asian kanssa. Reissussa tietty hankaloittaa. Tosin juon ylipäätään liian vähän kun joudun sääteleen sen mukaan pääseekö vessaan. Yöllä joudun käymään yleensä kerran. Mutta niin uskomattomalta kuon se jostakusta voi tuntua, niin mulla on "suora putki", juotu vesi voi muuttua pissahädäksi alle puolessa tunnissa. Vaiva alkoi kilpirauhasen liikatoimintajaksolla, mutta ei ole poistunut terveenä ollessakaan.

Vierailija
33/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just sama, että se mitä juon tulee heti ulos.

En siis todella juo mitään lonkeroita illalla tai siideriä festareilla, koska ravaisin vessassa ihan koko ajan. Oon aina ihmetellyt miten ihmiset pystyy juomaan esim sidukkaa ja olla menemättä vessaan vartissa.

Ja siis todella joudun käymään kesken koiran ulkoilutuksen puskapissalla, koska ei vaan kestä kotiin asti.

Vierailija
34/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja huom! Lieväkin tulehdus voi mennä munuaisiin. ja osa tulehduksista on myös täysin oireettomia/pienioireisia.

Näkyykö se silloin virtsatestissä, jos se menee munuaisiin asti? Siis se lievä tulehdus, joka ei muuten näy virtsatestissä.  Onko sulla kokemusta?

Vierailija
35/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just sama, että se mitä juon tulee heti ulos.

En siis todella juo mitään lonkeroita illalla tai siideriä festareilla, koska ravaisin vessassa ihan koko ajan. Oon aina ihmetellyt miten ihmiset pystyy juomaan esim sidukkaa ja olla menemättä vessaan vartissa.

Ja siis todella joudun käymään kesken koiran ulkoilutuksen puskapissalla, koska ei vaan kestä kotiin asti.

Sun munuaiset toimii sitten tosi hyvin. Mulla menee neljä tuntia siitä kun juon, että tulee vessahätä.

Vierailija
36/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus ollut tuollaista painon tunnetta/järkyttävää kipua ja tiheää virtsaamisen tarvetta. Ja vessaan mennessä jouduin pitkän tovin lorottelemaan kun pissa ei meinannut loppua millään vaan kipu jatkui, kunnes rakko viimein oli tarpeeksi tyhjä.

Itsellä on yleensä johtunut ahdistuksesta tai jännityksestä. Tiheentynyt virtsaamisen tarve on yksi ahdistuksen/paniikin lieveilmiö. Tähän liittyy yleensä toki myös muita oireita kuten kylmä hiki/hikoilu, vatsaoireet yms.

Voi olla myös yliaktiivinen rakko. Rakko tottuu tiheään vessassa ravaamiseen ja pissahätä tulee aina nopeammin. Sitäkin vaivaa on itsellä joskus ollut ja olen joutunut kouluttamaan rakkoa uudelleen etten joudu ravaamaan koko ajan vessassa.

Kahvia en voi juoda ollenkaan. Muuten tulee voimakas ja kivulias pissahätä koko loppupäiväksi.

Kannattaa tietysti ensin sulkea pois mahdolliset fyysiset sairaudet kuten tulehdukset ja diabetes. Esimerkiksi mainitsemani hikoilu voi olla myös diabeteksen oire joten parempi jättää diagnosointi lääkärille. Suosittelen siis lääkärikäyntiä sillä eihän tuo nyt ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
37/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta saattaa kans olla tosi kovalla liekillä. Jos et liiku muulloin kuin koiran kanssa, niin selväähän tuo että kroppa pistää heti virtaamaan. Mulla on ollut samaa aina, ja silloinkin ravasin melkein pusikossa kusella. Ei ollut ees mitään pikkuhätiä vaan ihan kunnon koskenvirtausta. Olin silloin hoikka kuin mikä, ja eipä ihme. 

Vierailija
38/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenatessa vaivaa ei tule koska hikoilen samalla ja vettä voi juoda huolella. Alkoholi kiihdyttää entisestään tätä tarvetta.

Vierailija
39/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama ongelma. Varsinkin juotu kahvi triplaa määrän...jos juon aamulla kupin kahvia niin pitää odottaa ainakin 45min ennenkuin voi lähteä kävelylle. Aamuisin tuo vaiva on pahimmillaan. Illalla ennennukkuun menoa tulee kunnon pissat, mutta kun oon maannut 15-30 min niin uudestaan mentävä veskiin ja kunnon pissat taas. Määrän takia ei vaikuta jäännösvirtsaltakaan...ärsyttävää, mutta jotenkin oon oppinu elään tän asian kanssa. Reissussa tietty hankaloittaa. Tosin juon ylipäätään liian vähän kun joudun sääteleen sen mukaan pääseekö vessaan. Yöllä joudun käymään yleensä kerran. Mutta niin uskomattomalta kuon se jostakusta voi tuntua, niin mulla on "suora putki", juotu vesi voi muuttua pissahädäksi alle puolessa tunnissa. Vaiva alkoi kilpirauhasen liikatoimintajaksolla, mutta ei ole poistunut terveenä ollessakaan.

Sama, ja tää on ollut niin kauan kuin muistan. Putki on todellakin suora ja nopea. En kyllä ymmärrä mistä sitä riittää.

Vierailija
40/58 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenatessa vaivaa ei tule koska hikoilen samalla ja vettä voi juoda huolella. Alkoholi kiihdyttää entisestään tätä tarvetta.

Alkoholi poistaa nestettä elimistöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi