En saa kaikkea pissaa tulemaan tai heti on uudestaan pissihätä - mikä vikana?
Juon pari lasia vettä, käyn piakkoin vessassa. Sitten lähden koiran kanssa ulos, ja 5 min niin oon aivan järkyttävä vessahätä. Eli meen puskapissalle. Jos kävelen yli puolen tunnin lenkin, niin vessahätä tulee vielä uudestaan ennen kotiin pääsyä.
Aina ollut aika pieni rakko, mutta nyt 35 v ei kestä enää yhtään. Mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (58)
Klamydiassahan on virtsis taudin oireet.
Käy lääkärissä.
Ennen minä kävin varmaan 20kertaa päivässä pissalla.
Sain tabut siihen hommaan ja nyt jaksaa pidättää (hinta 10€/kk).. turha kärsiä moisesta kun lääkkeet on.
Onko poikkeuksellisen kova jano ollut viime aikoina? Tyhjentyyköhän rakko varmasti kokonaan?
Virtsis oireilu jatkuisi jatkuvasti, tämä vaan juomisen yhteydessä.
Mikä sulla siellä rakossa oli? Kun sait lääkkeet siis.
Lantionpohjalihasten heikkoutta. Menikö tuo tuollaiseksi synnyksen myötä?
Ei muuta kuin treenaamaan.
Käyn pissalla ennen lenkkiä, silloin tuntuu että kaikki on tullut. Mutta kun kävelen 100- 200 metriä niin oon uudestaan pissihätä.
Ollu paljaalla jonkun jännä miehen tai ulkkarin kaa?
Kun mun piti viimeksi hypätä jatkuvasti vessassa kusella, oli kyse munuaistulehduksesta. 5 päivää sairaalassa ja antibioottikuurit päälle.
Ei pidä ravata koko aikaa kusella. Vaan jos juon.
Eihän tuo tavallista ole. Kuulostaa lievältä virtsatietulehdukselta, joka ei välttämättä näy testeissä. Minulla on ollut niitä montakin kertaa. Oireet on jo, mutta virtsakoe ei vielä hälytä.
Nyt kannattaisi kuitenkin juoda pari c-vitamiiniporetablettijuomaa päivässä, karpalomehua ja vaikka lasillinen jääkylmää vettä, johon olet tipauttanut teelusikallisen omenaviinietikkaa. Jatkat 3-4 päivää ja jos oireet alkavat helpottaa, kyse oli juuri siitä.
Ja huom! Lieväkin tulehdus voi mennä munuaisiin. ja osa tulehduksista on myös täysin oireettomia/pienioireisia.
Jos tuo on vaan ajoittaista niin tod. näk. liittyy hormoneihin. Jos jatkuvaa niin kannattaa käydä lääkärissä.
Et saa rakkoa tyhjennettyä kunnolla. Kun olet vessassa mielestäsi valmis, odota vielä hetki ja koukista vaikka polvia lähemmäs vatsaa. Tulee varmasti vielä pissaa.
Älä juo pariin tuntiin mitään, ennen kuin menet ulos. Eiköhän sillä selviä lenkittämisen ajan.