Muuttaisitteko vuokra-asuntoon josta olette nähneet vain kuvat? (Uudiskohde)
Enkä kaipaa kommentteja siitä, kuinka sinä et menisi vuokralle vaikka maksettaisiin, köyhät kyykkyyn jne..
Meillä olisi nyt vuokravakuuta vaille valmiit sopparit, mutta ei olla nähty asunnosta kuin vain pari kuvaa, siis semmoisia kuvia mistä näki minkä väriset keittiön kaapit on tai vessasta sivusta otettu. Nekin kuvat oli eri neliöisestä asunnosta kun mitä meille tarjottiin.
Juu, plussaa on että asunto on aivan uusi joten mitään spurgujen kustuja seiniä siellä ei ole, mutta silti jokin epäilys kalvaa mieltä. Entä jos se onkin aivan epäkäytännöllinen ja neliöt on ihan päin prinkkalaa rakennettu?? Meillä ei siis ole mikään tulipalokiire pois tästä nykyisestä asunnosta joten sinällään olisi vielä aikaa odotella sitä jackpottia, mutta silti kaduttaisi jos nyt ei tarttuisi moiseen tilaisuuteen.
Mielipiteitä? Kokemuksia?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi näkemättä, en etenkään tähän vuodenaikaan. Opiskelijat etsivät kämppiä, joten liikkeellä on paljon huijareita joilla on varastetut kuvat. Lisäksi se paikan päällä käyminen voi paljastaa sellaisia juttuja mitä ei kuvista näe, mm. kaverini kävi kerran katsomassa kämppää, jonka naapurissa asui villi lapsiperhe (huudot kuuluivat kämppään) sekä toisena viiden koiran omistaja (tuli vastaan rappukäytävässä). Ei muuttanut, vaikka muuten olisi ollut hyvä asunto.
Niin, no tämä on onneksi ihan tunnetun vuokrayhtiön kohde, joten en usko että uskaltavat kusettaa. Mutta never know.. naapureistahan ei osaa sanoa mitään vaikka asuntoa pääsikin katsomaan koska nehän kaikki muuttaa samaan aikaan.. sekin jo hermostuttaa että mikä härdelli siellä kun kaikki säntäilee edestakaisin laatikoiden kanssa.! 🥴 Ku jostain kotimaisesta komediasta.
Meillä myös kaikki muutti samaan aikaan ja oli se aika säätöä, esim. hissi oli varattu koko ajan ja portaissa piti sopia vuoroja, että kuka kuljettaa milloinkin jotain sohvakalustoa. Itselläni muuton teki muuttofirma eli pääsin sikäli helpolla, mutta kalliiksi se tuli, kun laskutus oli aikaperusteinen. Muutossa meni siis koko päivä ihan sen takia, että pihassa ja rapussa oli ruuhkaa. Toisaalta tuli kyllä mukavasti yhteisällisyyden tunnetta, kun kaikilla oli yhtä veemäistä :)
-19
Jos sijainti ja pohjapiirrustus ja hinta kohtaavat, niin todellakin muuttaisin.
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt edes katsomassa että siellä se työmaa paikan päällä on vaikka sisään ei pääsekään. Äläkä ainakaan suoraan yksityiseltä tuliteriä vuokraa vaan jonkun kiinteistöfirman kautta vain. T. viime vuonna tuliterään kämppään muuttanut.
Miksei yksityiseltä?
Olen vuokrannut työkseni uudiskohteita, eihän niitä pääse katsomaan, kun on rakennustyömaa vielä siinä vaiheessa kun ne vuokrataan. Toki pohjakuva ja mahdolliset arkkitehdin kuvat laitetaan ilmoitukseen. Ottajia on ollut aina noin kuusin-kymmenkertainen määrä kuin asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus sellainen tilanne, että sain asunnosta pohjapiirustuksen + rakennusfirman ns. mallikuvat eli piirustukset, joihin ovat suunnitelleet kalustukset, ihmiset jne. ja sitten pääsin katsomaan rakenteilla olevaan taloon kahta eri asuntoa, jossa toisessa oli valmiina materiaalit, mutta aivan eri pohja ja toisessa sellainen pohja, mitä minulle tarjotussa, mutta ei mitään vielä sisällä eli vain asunnon sisäseinät oli pystyssä.
Pari viikkoa oli aikaa päättää, otanko tarjouksen vastaan ja sen tuumittuani päätin, että uusi on kuitenkin aina uusi, vuokra oli hyvä ja sijainti erinomainen, joten vastasin myöntävästi.
Muuttopäivänä jännitti ihan älyttömästi ja olin ehtinyt moneen kertaan jo katuakin, kun olin varma, että olen tehnyt ison virheen. Asunto oli ihana, paljon parempi, kun olisin ikinä voinut kuvitellakaan. Koko aikuisen ikäni vuokralla asuneena oli myös aivan käsittämättömän ihanaa, kun sai itse ottaa vessanpöntöstä ja liedestä ns. sinettimuovit pois :)
Jos pohja on hyvä, tiedät materiaalit, alue on jees ja talo ulkoapäin ok, niin kyllä mä muuttaisin. Ja tosiaan kannattaa tehdä noin, miten joku jo ehdottikin, että mittaat huonekalusi ja piirrät ne oikeassa mittakaavassa pohjapiirustukseen, niin saat paremman käsityksen, miten mikäkin sopii.
Onnea uuteen kotiin!
Kiva kirjoitus. Mieti että ihmiset ostaa asuntoja samalla tekniikalla kuin sinä vuokrasit. Laittavat paljon rahaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vuokra-asunto, siitä voi muuttaa pois. Olen itsekin muuttanut näkemättä eikä kämpässä ollut mitään vikaa. Alue taas oli rauhaton, eikä sitä olisi voinut nähdä vaikka paikalla olisi käynytkin.
Ai omistusasunnostako ei voi muuttaa pois. Piru kun kukaan ei ole kertonut aikaisemmin. Olenko pahasti lakia rikkonut kun olen muuttanut omistusasunnosta pois jo 7 kertaa?
Taidat olla niitä ihmisiä, joile kaikki asiat pitää vääntää rautalangasta?
On tullut kaksikin kertaa muutettua vuokra-asuntoon näkemättä edes pohjapiirrosta.
Helsingissä kun on ainakin sellainen tilanne, että se otetaan mikä saadaan.
Muutin sellaiseen, jossa olin käynyt kauan sitten ja josta oli vain hämärä muistikuva.
Ei se asunnossa käyminenkään aina auta. Se, miltä asunto näyttää ensi silmäyksellä, ei kerro koko totuutta siitä millaista siinä on asua. Varsinkaan jos siellä on edellisen asukkaan kalusteet yms. Joskus olen innoissani vuokrannut asunnon, joka osoittautui myöhemmin tosi huonoksi, ja kerran vuokrasin vastahakoisesti asunnon, joka olikin sitten aivan ihana.
Vierailija kirjoitti:
On tullut kaksikin kertaa muutettua vuokra-asuntoon näkemättä edes pohjapiirrosta.
Helsingissä kun on ainakin sellainen tilanne, että se otetaan mikä saadaan.
Jeps, täällä ei ole sama tilanne että aina voi vuokrata toisen kun sitä toista ei välttämättä löydy. Tai löytyy jos rahaa on.
Mikä ihmeen ongelma tuossa on, näethän sinä pohjapiirustuksesta onko se teille sopiva.
Itse olen ostanutkin asunnon pelkän pohjapiirustuksen perusteella. Oikeastaan kaksi kertaa (toinen oli rakennettava omakotitalo).
Ainut mietittävä asia on tosiaan se valmistumisajankohta. En ehkä ilmoittaisi nykyisen vapautuvan samana päivänä, jolloin uuden on ilmoitettu olevan muuttovalmis.
Oletko varma, että omistaja omistaa sen asunnon? Että ei ole joku huijaus? No jos on esim. sato, niin voi olla huoletta..
Mutta itse olisin eniten huolissani aikataulusta. Asun alueella, jonne rakennetaan paljon uutta, ja olen seurannut tässä useamman talon nousemista. Jokainen niistä on viivästynyt siitä mitä rakennusyhtiön esitteissä ja kylteissä luki. Yksi ei ole vielä edes saanut paalutusta tontille, ja pitäisi valmistua 10/2019 :D .