Muuttaisitteko vuokra-asuntoon josta olette nähneet vain kuvat? (Uudiskohde)
Enkä kaipaa kommentteja siitä, kuinka sinä et menisi vuokralle vaikka maksettaisiin, köyhät kyykkyyn jne..
Meillä olisi nyt vuokravakuuta vaille valmiit sopparit, mutta ei olla nähty asunnosta kuin vain pari kuvaa, siis semmoisia kuvia mistä näki minkä väriset keittiön kaapit on tai vessasta sivusta otettu. Nekin kuvat oli eri neliöisestä asunnosta kun mitä meille tarjottiin.
Juu, plussaa on että asunto on aivan uusi joten mitään spurgujen kustuja seiniä siellä ei ole, mutta silti jokin epäilys kalvaa mieltä. Entä jos se onkin aivan epäkäytännöllinen ja neliöt on ihan päin prinkkalaa rakennettu?? Meillä ei siis ole mikään tulipalokiire pois tästä nykyisestä asunnosta joten sinällään olisi vielä aikaa odotella sitä jackpottia, mutta silti kaduttaisi jos nyt ei tarttuisi moiseen tilaisuuteen.
Mielipiteitä? Kokemuksia?
Kommentit (33)
Kai teillä on pohjapiirros? Sijoittele siihen teidän huonekalut niin näet miten tila riittää - jääkö sängyn päätyyn 30cm vai metri? Em ei pääse edes ohi kävelemään. Jääkö ruokapöydän ympärille joka suuntaan 80cm että pääsee istumaan ja pois siirtämättä pöytää.
Näin.
Se on vuokra-asunto, siitä voi muuttaa pois. Olen itsekin muuttanut näkemättä eikä kämpässä ollut mitään vikaa. Alue taas oli rauhaton, eikä sitä olisi voinut nähdä vaikka paikalla olisi käynytkin.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan nähnyt pohjapiirroksen ja käynyt paikan päällä katsomassa taloa?
Suunnitellun pohjapiirroksen joo, ja talo on vielä rakenteilla joten siellä se tönötti rakennusmiesten keskellä hiekkapöllyssä 🤔 siisti pieni kerrostalo oli kyllä ulkoapäin mitä siitä nyt sai selvää. Ja miljöö on kyllä ihanan vehreää.
Ap
Muuttaisin tietenkin. Muutenkin huvittaa nämä vuokraluukkujen sisustajat... Hulluimmat kuulemma maalailee seiniäkin oman värisikseen.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi vuokra-asuntoon. En ole wt.
Eiks toi wt ala olla jo vähän kulunut termi, kokeile seuraavaksi vaikka redneckiä? 🤔
Ap
Käy nyt edes katsomassa että siellä se työmaa paikan päällä on vaikka sisään ei pääsekään. Äläkä ainakaan suoraan yksityiseltä tuliteriä vuokraa vaan jonkun kiinteistöfirman kautta vain. T. viime vuonna tuliterään kämppään muuttanut.
En muuttaisi sokkona.
Etsimme viime vuoden lopulla mieheni kanssa ensimmäistä yhteistä vuokra-asuntoa, ja löysimmekin unelmiemme kämpän molempia miellyttävällä sijainnilla. Hätäilimme jo valmiiksi, että toivottavasti näytössä ei ole paljon porukkaa. No, olihan siellä, mutta ei se haitannut. Asunto oli sitä mitä kuvissakin, mutta paikan päältä katsottuna todella epäkäytännöllisesti suunniteltu ja hämärä. Nähtiin jo näytössä toistemme katseesta heti että tämä ei ole meidän asuntomme.
Sitten menimme katsomaan kakkosvaihtoehtoa, asuntoa josta ajattelimme että sinne emme varmastikaan muuta mutta käydään nyt vilkaisemassa kun on niin lähellä. Astuimme sisään ja sanoimme molemmat että tänne me muutetaan. Kuvissa asunto näytti tunkkaiselta ja vanhanaikaiselta, livenä se on valoisa ja neliöt käytetty järkevästi.
Tiivistettynä: kuvien ei tarvitse suoranaisesti edes valehdella ja silti todellisuus voi olla jotain aivan muuta. Käykää katsomassa ennen muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin tietenkin. Muutenkin huvittaa nämä vuokraluukkujen sisustajat... Hulluimmat kuulemma maalailee seiniäkin oman värisikseen.
Mitäs hullua siinä? Onhan se vuokrakämppäkin jonkun koti... Sitä paremmalla syyllä sitä haluaa sisustaa mieleiseksi kun ei ole varaa (vielä) parempaakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnitellun pohjapiirroksen joo, ja talo on vielä rakenteilla joten siellä se tönötti rakennusmiesten keskellä hiekkapöllyssä 🤔 siisti pieni kerrostalo oli kyllä ulkoapäin mitä siitä nyt sai selvää. Ja miljöö on kyllä ihanan vehreää.
Ap
Noniin, itselleni tärkeimmät olisi ainakin ikkunoiden ja parvekkeen ilmansuunnat sekä niiden etäisyys muihin asuntoihin. Uudet pinnat nyt on uudet pinnat, standardikamaa.
Kyllä muuttaisin, kyllä pohjakuvasta jo saa vähän käsitystä. Jos tarve muuttamiseen kuitenkin olisi kohta ajankohtainen.
Helsingissä ainakin kilpailu vuokra-asunnoista on niin suuri, että pitäisin kynsin ja hampain kiinni jos sopivan oloinen asunto olisi saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varaudu siihen että vieressä voi rakennuskoneet pistää ääntä vielä kuukausitolkulla. Ja että piha voi olla valmis vasta syksymmällä. Muista myös tuoda verhojen klipsut, uusissa kämpissä harvoin on valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Se on vuokra-asunto, siitä voi muuttaa pois. Olen itsekin muuttanut näkemättä eikä kämpässä ollut mitään vikaa. Alue taas oli rauhaton, eikä sitä olisi voinut nähdä vaikka paikalla olisi käynytkin.
Ai omistusasunnostako ei voi muuttaa pois. Piru kun kukaan ei ole kertonut aikaisemmin. Olenko pahasti lakia rikkonut kun olen muuttanut omistusasunnosta pois jo 7 kertaa?
Kyllähän siitä pohjapiirroksesta näkyy tarvittavat jutut eli onko keittiö olohuoneen kanssa samassa tilassa vai erikseen jne. Kyllä minä ottaisin näkemättä, jos pohjapiirros miellyttää. Ja tosiaan, pääseehän siitä sitten poiskin helposti, jos haluaa.
Voisin muuttaa. Eihän se mikään loppuelämän päätös ole, pois vuokrakämpästä pääsee aina.
En muuttaisi näkemättä, en etenkään tähän vuodenaikaan. Opiskelijat etsivät kämppiä, joten liikkeellä on paljon huijareita joilla on varastetut kuvat. Lisäksi se paikan päällä käyminen voi paljastaa sellaisia juttuja mitä ei kuvista näe, mm. kaverini kävi kerran katsomassa kämppää, jonka naapurissa asui villi lapsiperhe (huudot kuuluivat kämppään) sekä toisena viiden koiran omistaja (tuli vastaan rappukäytävässä). Ei muuttanut, vaikka muuten olisi ollut hyvä asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hullua siinä? Onhan se vuokrakämppäkin jonkun koti... Sitä paremmalla syyllä sitä haluaa sisustaa mieleiseksi kun ei ole varaa (vielä) parempaakaan.
Ap
Ihme barbaari tuollainen. Minä vaihdan tapetit ja maalaan. Se on minun kotini. En ala maksaa vuokraa jostain tyylittömästä vankilasta ja katsella muiden ihmisten sopimattomia sisustusvalintoja jopa vuosia. Koti se on vuokrattukin asunto.
Mulla oli joskus sellainen tilanne, että sain asunnosta pohjapiirustuksen + rakennusfirman ns. mallikuvat eli piirustukset, joihin ovat suunnitelleet kalustukset, ihmiset jne. ja sitten pääsin katsomaan rakenteilla olevaan taloon kahta eri asuntoa, jossa toisessa oli valmiina materiaalit, mutta aivan eri pohja ja toisessa sellainen pohja, mitä minulle tarjotussa, mutta ei mitään vielä sisällä eli vain asunnon sisäseinät oli pystyssä.
Pari viikkoa oli aikaa päättää, otanko tarjouksen vastaan ja sen tuumittuani päätin, että uusi on kuitenkin aina uusi, vuokra oli hyvä ja sijainti erinomainen, joten vastasin myöntävästi.
Muuttopäivänä jännitti ihan älyttömästi ja olin ehtinyt moneen kertaan jo katuakin, kun olin varma, että olen tehnyt ison virheen. Asunto oli ihana, paljon parempi, kun olisin ikinä voinut kuvitellakaan. Koko aikuisen ikäni vuokralla asuneena oli myös aivan käsittämättömän ihanaa, kun sai itse ottaa vessanpöntöstä ja liedestä ns. sinettimuovit pois :)
Jos pohja on hyvä, tiedät materiaalit, alue on jees ja talo ulkoapäin ok, niin kyllä mä muuttaisin. Ja tosiaan kannattaa tehdä noin, miten joku jo ehdottikin, että mittaat huonekalusi ja piirrät ne oikeassa mittakaavassa pohjapiirustukseen, niin saat paremman käsityksen, miten mikäkin sopii.
Onnea uuteen kotiin!
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi näkemättä, en etenkään tähän vuodenaikaan. Opiskelijat etsivät kämppiä, joten liikkeellä on paljon huijareita joilla on varastetut kuvat. Lisäksi se paikan päällä käyminen voi paljastaa sellaisia juttuja mitä ei kuvista näe, mm. kaverini kävi kerran katsomassa kämppää, jonka naapurissa asui villi lapsiperhe (huudot kuuluivat kämppään) sekä toisena viiden koiran omistaja (tuli vastaan rappukäytävässä). Ei muuttanut, vaikka muuten olisi ollut hyvä asunto.
Niin, no tämä on onneksi ihan tunnetun vuokrayhtiön kohde, joten en usko että uskaltavat kusettaa. Mutta never know.. naapureistahan ei osaa sanoa mitään vaikka asuntoa pääsikin katsomaan koska nehän kaikki muuttaa samaan aikaan.. sekin jo hermostuttaa että mikä härdelli siellä kun kaikki säntäilee edestakaisin laatikoiden kanssa.! 🥴 Ku jostain kotimaisesta komediasta.