Saatko käydä parisuhteessa yksin missään?
Kiinnostaisi tietää, että saatteko käydä parisuhteessa esimerkiksi yksin keikalla, jos puolisi on estynyt vaikkapa töiden takia, ilman, että aletaan syyllistämään?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Että mitähän vittua? Ei edes ole mitään saa/ ei saa -kysymystä parisuhteessa tai muissakaan ihmissuhteissa. Suomessa lait säätää eduskunta, ja kaiken mikä ei ole lailla kielletty, saa jokainen tehdä.
Eri asia sitten, jos tykkää harrastaa vaikkapa jotain bdsm-juttuja, joihin kuuluu toisen määrääminen ja kieltäminen. Itsekin niitä harrastan, joten en voi sanoa että saisin aina tehdä kaikkea mitä haluan, mutta noin niinkuin normaaliin parisuhdedynamiikkaan kieltämiset ja sallimiset eivät todellakaan kuulu.
Hätäisempi voisi luulla, että harrastat bdsm -juttuja osin vasten tahtoisesti...
Tietenkin. Ap, et ole normaalissa, hyvässä suhteessa. Varmasti moni muukin asia on pielessä. Sitä vain alkaa pitää normaalina vaikka minkälaista hulluutta. Oikea rakkaus antaa voimia ja vapauttaa. Jos sinusta ei tunnu siltä, se mitä saat, ei ole rakkautta.
Kavin just Metallican keikalla ilman puolisoani ja yovyin hotellissa samassa huoneessa miespuolisen ystavani kanssa. Syksylla olen lahdossa reilun viikon ajaksi aurinkolomalle, myos ilman hanta - talla kertaa aitini kanssa.
Samoin puolisoni kay tietysti tapaamassa kavereitaan ilman minua ja jaa usein heidan luokseen yoksi, kun asuvat sen verran kaukana (useampi sata kilometria ja matkat julkisilla).
Tietenkin, outo kysymys.
Reissaan, käyn kahvilla/lounaalla, kaverin mökillä, konserteissa, shoppailemassa jne.
Tänään kävin yksin moikkaamassa yhteisiä ystäviämme sekä rautakaupassa:)
Jos joku syyllistää niin minä itse joskus pahoittelen sitä että reissaan yksin/ kavereiden kanssa ja puoliso jää ilman
Vierailija kirjoitti:
Toki. Useinkin tulee käytyä keikoilla ja baareissakin ilman puolisoa, kun tuota ei niin musiikki kiinnosta eikä alkoholi. Viikonloppunakin olin festareilla miespuolisen ystävän kanssa ilman puolisoa (!!!) kolme yötä toisella paikkakunnalla.
Tulitko monta kertaa?
Saan käydä ja käynkin. Mies käy myös, mutta harvemmin, häntä ei niin paljon kiinnosta. Etukäteen kyllä näistä keskustellaan, kuten nyt kun päätin lähteä neljän päivän reissulle ja mies on itsekin silloin työmatkalla ja meillä on kissa. Mutta sekin järjestyi sitten, mun sisko tulee tähän meille neljäksi päiväksi.
Myös kalliimmista menemisistä keskustellaan, mutta mitään riitaa ei ole koskaan tullut tai vastaansanomisia.
Olisi kamalaa jos ei saisi käydä. En voisi olla sellaisessa suhteessa.
Tietenkin käyn ja välillä petänkin
Täysin vieras ajatus tuollainen, etteikö saisi käydä. Meillä on jopa pieni lapsi ja silti pääsen menemään. En enää haluaisi lähteä esim lomalle ilman miestä ja lasta, mutta kyllä sellainenkin miehelle varmasti sopisi. Tosiaan ei ole normaalia jos puoliso ei ”päästä” yksin ihan mihin vain normaaleihin menoihin!
Ei kai kukaan normaali ihminen kuvittele, että olisi jotenkin kiellettyä käydä ilman kumppania jossain? Kyllä sitten on sairas parisuhde, jos aikuinen ihminen ei saa tehdä jotain ilman kumppania...
Saan käydä missä haluan ja sama toisin päin. Luotamme toisiimme ja se on terveessä, hyvässä suhteessa kaiken a ja o mielestäni.
Saan tietenkin käydä missä haluan, saan myös itse päättää muutenkin omista asioistani, yhteisistä jutuista sovitaan yhdessä ilman riitaa tai draamaa. Kummallakin on myös vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, heidänkin kanssaan voi viettää aikaa ihan vapaasti.
Olen aikuinen ihminen, en ikinä suostuisi siihen että joku määräisi missä saan olla ja kenen kanssa ja mitä tekemässä. Yhdessä toki sovitaan parisuhteen rajat ja mikä lasketaan pettämiseksi, mutta kumpikin itsenäisesti huolehtii siitä että pysyy rajojen sisäpuolella.
Sain käydä kunnes pihtarivaimoni sai tietää pettämisestä.