Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kunnioittaa vanhempia tässä tilanteessa?

Vierailija
17.07.2019 |

Vanhemmat ovat tehneet selväksi että olet perheesi kanssa vähempi arvoisempi kuin sisaruksesi. Sisaruksellesi he antavat kaiken, minkä pystyvät. Sinulle eivät mitään. Nyt tulee uhkailuja, että jos et takaa sisaresi lainaa, et kunnioita vanhempiasi. Jos et tule viikoksi lapsesi kanssa tänne lomalle, et kunnioita vanhempiasi. Lisäksi aina saa kuulla, miten kateellisia muka olemme sisartani kohtaan. Emme ole. Meillä on oma viihtyisä koti sekä kesämökki, lapsi sekä hyvä parisuhde. Voimme tosi hyvin, kun en ole juuri tekemisissä vanhempieni kanssa. Koska minä saan sieltä kaiken loan niskaani. Puolisoni käy siellä kyllä lapsemme kanssa ja he tykkäävät lapsesta. Puolisolleni eivät puhu niin kamalia juttuja kuin minulle. Harmi,kun lapsi on vielä niin pieni ettei voi käydä yksin (alle vuoden).

Eli kunnioitan vanhempiani, kunhan saan pitää heihin välimatkan. Voiko silloin vaatia kunnioittamisen nimissä suuria uhrauksia oman hyvinvoinnin suhteen (lainantakaus, pakkoloma vanhemmillani...)?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ymmärrän sinua ja olen jossain määrin itsekin paininut samojen asioiden kanssa. Minä uskon että Jumala on oikeudenmukainen ja näkee kaiken ja suhteuttaisin asiat siihen. Laissa tärkeintä on laupeus, oikeudenmukaisuus ja uskollisuus, sanoi Jeesus fariseuksille.

Vierailija
22/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi määritellä sitä, kuinka sinun pitää osoittaa kunnioitusta vanhempiasi kohtaan. Jos vanhempasi ovat selvästi osoittaneet, että eivät pidä sinusta, paras tapa osoittaa kunnioitusta on se, että autat heitä unohtamaan olemassaolosi.

Ja kuten moni jo kirjoitti: Et lähde takaamaan mitään lainaa, mitä et ole valmis maksamaan pois. Omavelkainen takaus on lähestulkoon sama kuin ottaisit itse lainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhempiasi ei ole mitään syytä kunnioittaa, mutta vaikka olisikin, niin kunnioitus ei vaadi lainojen takaamista. Älä missään nimessä tee sitä! Se ei myöskään vaadi sinua antamaan hedän haukkua sinua eikä tarjoamaan heille lapsiasi ja miestäsi seuraksi, kun he eivät edes kohtele sinua minimaalisen kohteliaasti.

Olet epäreilu lapsiasi ja miestäsi kohtaan. Vanhempasi ovat.törkeitä ja kohtelevat sinua kuin p*skaa siinä määrin ettet voi olla heidän kanssaan edes tekemisissä, mutta lastesi ja miehesi pitää olla??

Olet perheen syntipukki ja siskosi on ns kultainen lapsi. Olen pahoillani, että vanhempasi ovat noin hirveitä.

Vierailija
24/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään lainoja ei tarvitse mennä takaamaan eikä vierailukiristyksiin suostua. Sanot vain ystävällisesti, että tällä kertaa ei sovi ja siinä kaikki. Väliä ei tarvitse mennä puukolla katkomaan, voit vain ihan ystävällisesti pitää haluamasi etäisyyden. Todennäköisesti vanhemmat toivovat sinulta juuri reagointia ja parasta mitä voit tehdä on olla antamatta sitä heille.

Jos miehesi on piipahtanut heillä lapsenne kanssa jo aikaisemminkin ja se on sujunut hyvin, voitte jatkaa samaa systeemiä aivan mainiosti. Eikä sinun tarvitse lapselle mitenkään korostaa teidän kompleksisia välejä, ei ainakaan niin pitkään kuin lapset ovat alaikäisiä. 

Vierailija
25/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnioitus tarkoita, että aikuisen pitäisi tehdä niin kuin vanhemmat määräävät. Kunnioituksen vastakohta on halveksunta ja sitähän sinä et selvästikään tee, vaikka elätkin omaa elämääsi. Aikuisella on ja pitääkin olla oma elämä ja päätösvalta siihen.

Todellinen kunnioitus lähtee siitä, että vanhemmat kunnioittavat ja rakastavat ensin pientä avutonta lastaan. Tässä ilmapiirissä myös lapsi oppii kunnioittamaan ja rakastamaan vanhempiaan. Alistaminen on ihan eri asia. Älä hyväksy sellaista!

Vierailija
26/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän suku oli täynnä noita hurahtaneita, joista yksikään ei seissyt omilla jaloillaan. Alistamista, kilpailua roikkumista, kyräilyä...kahjoa porukkaa. Erosin pettävästä exästä ja kahjosta suvustaan, kun tajusin sairastuvani siinä touhussa. Lapsille ei olisi muuten jäänyt yhtään tervejärkistä aikuista elämäänsä. Nyt voidaan hyvin, kun saadaan elää omaa elämää rauhassa.

Vierailija
27/27 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun vanhemmathan on sairaita. Tuntuu todellakin että sisko on ykkönen ja sua ''uhkaillaan' kunnioituksen varjolla. Hyi. Katkaise välit jos siltä tuntuu tai et anna kohdella itseäsi noin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän