Ostin petivaatteita 250 eurolla. Toivottavasti ovat hintansa arvoisia.
Ensin ajattelin ostaa tarjouksessa olevat 20 euron pussilakanasetit tavallisesta kaupasti, mutta sitten päätinkin ostaa vähän laadukkaammat petivaatteet, kun tavallisiin jää kissankarvat kiinni, eikä ne lähde edes pesussa irti. Tilasin Familonilta 4 pussilakana+tyynyliinasettiä, 2 tyynyliinaa ja lämpimän talvipeiton. Petivaatteet ovat normaalia tiheämpää laadultaan ja toinen jotain hotellityyppistä erikoislaatua.
Onko teillä jotain erityisen laadukkaita ja käytössä hyviksi todettuja petivaatteita? Mistä olet ostanut?
Kommentit (24)
meiltä löytyy kaapista niin ikea, marimekkoa, finlaysonia, HM home ja muuta mukavaa.
Paras laatusuhde on ollut HM pussilakanoissa: Ostin vielä -50 %:
kestää pesut, kissankarvat jne vuodesta toiseen.
Ikean halpa hinta näkyy laadussa: on kuin pesukoneen poistoputkesta tulleita monien pesujen jälkeen
Ostin Stockalta 25 vuotta sitten kaksi italialaista (?) tosi kallista aluslakanaa (yht alennettuina n. 350 mk kun kuukausipalkka oli alle 2500mk/kk...) ja siitä lähtien vuorotellen käyttänyt niitä omassa sängyssäni. Olen kuivannut lakanat aina pesun jälkeen kuivausrummussa ja sitten mankeloinut. Kuukausi sitten toiseen tuli repeämä ihan yllättäen, en ollut itse huomannut mitään muutosta lakanoiden pinnassa tai ihanassa ohuessa mutta jämäkässä ja sileässä tuntumassa. Etsimisestä huolimatta en ole löytänyt vastaavia lakanoita tilalle. Lähinnä paras vaihtoehto on jotenkin paksu näihin vanhoihin lakanoihini verrattuna, vaikka muuten laadun kyllä näkee ja tuntee. Hinta, n. 150€ kuitenkin vetää vertoja.. Mietin vielä, jatkanko täydellisyyden etsimistä.
Olen ostellut vuosien varrella lukuisia tavallisia pussilakanoita jotka ovat kuluneet käytössä käyttökelvottomiksi ja joista saisi varmaan jo aikamoisen tekstiilivuoren. Siihen nähden aluslakanani ovat olleet huomattavasti ekologisempi ja luultavasti vähintään yhtä taloudellinen valinta. Todellisen laadun tunnistaminen kaupan hyllystä ei kuitenkaan ole aina helppoa.
Perkaali on myös minulle ykkösmateriaali.
Lidlin pussilakanat ovat monesti "puuvillasekoitetta" eli joukossa polyesteria tms. En missään nimessä kelpuuttaisi näitä. Hiostavat ja nukkaantuvat käytössä.
Totta. Ostin vuosia sitten Marimekon Nanook-pussilakanat, minusta se jääkarhu on niin sympaattinen. Mutta kissataloudessa mahdoton pitää. Niihin tarttuu aivan järkyttävä määrä karvaa, ja meillä ei ole kuivausrumpua että saisi ne edes siellä pois.