Mitä pidätte Mariskoolissa?
Sain lahjaksi sellaisen ja nyt mietin, mitä siinä voisi pitää? Haluan sen siis esille, mutten tyhjänä.
Kommentit (34)
Vanhemmalta sukulaistädiltä. Ihan nätti se on. En vain keksi sille sisältöä. Ap
Karkkia. Mä pidän kirkkaassa värittömässä mariskoolissa jouluna vihreitä kuulia.
Mulla ne on kaapissa. Karkkeja, keksejä jne.
Mulla on niitä kaksi eri väriä. Tyhjinä pidän olohuoneen lasiovisessa kaapiss ja esillä ollessa siinä voi olla karkkia tai keksejä. Ja kun ne on syöty, sitä voi hetken pitää esillä tyhjänäkin. Nätti kippo voi pari viikkoa tyhjänäkin katsella.
Minulla on myös lahjaksi saatu Mariskooli, se on "himmeän vaalea", en osaa oikein kuvailla sävyä. Se on mulla keittiön pöydällä ja pidän siinä appelsiinikeksejä tai sen sellaista pikku jälkiruokamakeaa. Jouluksi se pääsi olohuoneeseen ja täytin sen vihreillä kuulilla.
Ihana, kun "pääsi".
Värittömään sopii ehdottomasti vihreät kuulat.
Minulla on neljä. Kahdessa on olkkarissa sellaiset tekotuikkukynttilät. Sitten kaksi on keittiössä ihan tarjoiluastiana. Vieraille tarjolle karkkia, keksiä.
Eikös noi ole jo vähän wt kippoja.
Minlla on niitä paljon, pidän tyhjänä esillä, antamassa väriä hyllyillä, lipastoilla. Ja juu, ei laisinkaan kiinnosta mitä mieltä muut on, minä asun täällä. Olen käteisellä ostanut itselleni uudesta rivarista 80 neliön upean päätyasunnon isolla pihalla, sisustan tämän juuri niin kuin itse tykkään. On antiikkia, on skandinaavista, on jokunen edullinenkin, ennenkaikkea, on tavaraa, josta itse tykkään. Ja on Mariskooleja.
Vierailija kirjoitti:
Eikös noi ole jo vähän wt kippoja.
Sinä olet eniten r os ka sa kkia.
Vierailija kirjoitti:
Ruuvinauloja ja tampooneja.
Riippuu keneltä olet sen saanut.
Mikä on ruuvinaula? Tamponi kirjoitetaan yhdellä oolla.
Minä en pidä niissä mitään, vaan käytän tarjoiluastioina ja jäätelömaljoina.
Tuikku. Käytä tuikkukippona, jos on vain yksi.
Kauniitahan ne ovat, vaikkakin ylihinnoiteltu kopio saksalaisesta 1800- luvun puristelasista, eikä mitään suomalaista designia.
Värilasi on omiaan esim. ikkunan edessä pidettäväksi, jolloin valo saa sen hehkumaan. Ja muutenhan kippo on mainio käyttöastia jälkiruoka-annokselle.
Vierailija kirjoitti:
Minlla on niitä paljon, pidän tyhjänä esillä, antamassa väriä hyllyillä, lipastoilla. Ja juu, ei laisinkaan kiinnosta mitä mieltä muut on, minä asun täällä. Olen käteisellä ostanut itselleni uudesta rivarista 80 neliön upean päätyasunnon isolla pihalla, sisustan tämän juuri niin kuin itse tykkään. On antiikkia, on skandinaavista, on jokunen edullinenkin, ennenkaikkea, on tavaraa, josta itse tykkään. Ja on Mariskooleja.
Onkohan sulla silti vähän heikko itsetunto, kun vakuuttelet niin ankarasti.
Lasihyllyt jonkin ikkunan eteen ja siihen kipot loistamaan.
Junttia suomalaista, ihan niinkuin muumimukit ja lokkivalaisimet.
Ylimielinen kysymys, Lahjoita se ja hae
lasinkeräysastiasta tyhjä sillipurkki.
Ruuvinauloja ja tampooneja.
Riippuu keneltä olet sen saanut.