Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllättävä tutkimus: Naiset ovat miehiä hurjasti huonompia kuskeja

Vierailija
17.07.2019 |

Sveitsiläinen vakuutusyhtiö on päätynyt autoiluselvityksessään yllättäviin lukemiin. Naiset ovat selvityksen mukaan reilusti huonompia kuljettajia kuin miehet.

Naiset ovat peräti neljänneksen alttiimpia liikenneonnettomuuksille. Normaalisti naiset ajavat 40 prosenttia miehiä vähemmän, joten kilometriä kohden onnettomuusriskeissä on vieläkin suurempi ero miesten hyväksi, eli kaksinkertainen.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001782099.html

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa nähdä miten naiset yrittävät puolustella itseään. Jos olisin nainen en ottaisi kantaa tähän.

Miten niin? Tässä on ihan hyvin osoitettu, että tilastoja on monenlaisia ja ne voivat kertoa monenlaisista asioista. Ottaako koville, kun autolla pörrääminen ei olekaan suuri maskuliinisen kyvykkyyden ja taidon osoitus? 

Kiitos päivän parhaasta vitsistä !

Joopa, naiset ja auton ohjaus, ei vidhu!

Eli ottaa koville.

Ei nauraminen ota koville ja naurattaa se joidenkin järjen vähyys.

Vierailija
22/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoa eräästä tutkimuksesta Suomesta:

"Miehet sen sijaan ovat yliedustettuina useissa tilastoissa. Kuolemaan johtaneisiin rattijuopon aiheuttamiin onnettomuuksiin syyllistyneistä 90 prosenttia on miehiä. Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan miehet aiheuttavat 70 prosenttia kaikista liikennevahingoista. Myös liikenteessä kuolleista 70 prosenttia on miehiä, ja miesten riski vammautua vaikeasti liikenteessä on selvästi naisten riskiä suurempi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iha sama

N36

Vierailija
24/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikanaan yks miestuttu oli sitä mieltä, että naisille sattuu ne nolot kolarit (peruuttaessa kevyesti pelti kolisee, naarmuuntuu tai muita pikkujuttuja) ja miehille sitten ne miehekkäät kolarit (jossa auto menee lunastukseen ja pari henkilöä vähintään sairaalaan jos ei ruumishuoneelle).

On ne miehekkäät kolarit niin hienoja, oikea ylpeyden aihe.

Vierailija
25/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysymyksessä on vakuutusyhtiön tilasto, tulos on päivänselvä.

Naiset voivat olla parempia esim. liikennesääntöjen noudattamisessa ja ehkä asenteessa nimenomaan liikenteen vuorovaikutusvaatimusta kohtaan, ehkä.

Jos taas mitataan ajoneuvon käsittelytaitoja, joilla on pääasiallinen merkitys tieltäsuistumisissa, kolareissa liukkaissa olosuhteissa jne. Tässä miehet ovat keskimäärin aivan eri tasolla, eikä tämä johdu ajokilometrien määrästä. Se johtuu siitä, että nuoret miehet ottavat paljon tietoisia ja tahallisia riskejä ja saavat sitäkautta aivan eritasoisen tuntuman ja suhteen auton käsittelyyn.

Nuorille miehille toki sattuu autojensa kanssa paljon kaikenlaista, mutta siinä vaiheessa kun järki on tullut päähän, ne nuoruuden riskinotot palvelevat lopun ikää, tuoden varmuutta ja turvallisuutta liikenteeseen.

Väitän, että varsinkin nykyään, kun autoissa on ollut viimeiset 20 vuotta erilaisia luistonestoja ja lukkiutumattomat jarrut, naisten tuntuma hankalassa kelissä on heikentynyt entisestään ja nimenomaan siksi, että naiset eivät ota niitä riskejä ja siten eivät nykyään joudu normaalitilanteissa edes vahingossa esim. ohjaamaan autoa luistossa.

Ei ole kohtuuton väite, että naisista yli 90% muuttuu kulkettajasta täysin matkustajiksi, jos auto lähtee nelipyöräluisuun maantienopeudessa.

Vierailija
26/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa perheissä se vaimon kauppakassi on aina se joka kulmasta parkkihallissa kolhittu vaikka sillä ajettu vain vähän ja harvoin, siinä teille tutkimus ilmaiseksi.

27/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syytä verrata Suomea ja Sveitsiä tässä.

Minä ajan pimeällä lähes aina matkailuautomatkamme, muutenkin nykyisin yli puolet kilometreistä. Muutoin ajamme molemmat omalla henkilöautollamme arkisin, yhteiset matkat  kumpi milloinkin

Vierailija
28/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä ajattelin naisena edelleen ajaa niin, että tuloksena on mieluummin pieni peltiruttu kuin niin, että itse olen sairaalassa ja vastaantulevan auton porukka kahden metrin syvyydessä. Tai päinvastoin.  

Vierailija
29/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa perheissä se vaimon kauppakassi on aina se joka kulmasta parkkihallissa kolhittu vaikka sillä ajettu vain vähän ja harvoin, siinä teille tutkimus ilmaiseksi.

Ja sinulle ilmainen oikaisu, että minä ajan miestäni enemmän kilometrejä ja silti mieheni on meistä ainoa, joka on onnistunut autonsa mälläämään. Ole hyvä!

Vierailija
30/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa naiset osaavat ajaa autoa. Siis ne jotka ajavat paljon. Itse autoalalla ja yllättynyt positiivisesti useamman kerran naisten ajotaidoista. Moni ajanut paremmin, kuin minä.

Vierailija
31/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kysymyksessä on vakuutusyhtiön tilasto, tulos on päivänselvä.

Naiset voivat olla parempia esim. liikennesääntöjen noudattamisessa ja ehkä asenteessa nimenomaan liikenteen vuorovaikutusvaatimusta kohtaan, ehkä.

Jos taas mitataan ajoneuvon käsittelytaitoja, joilla on pääasiallinen merkitys tieltäsuistumisissa, kolareissa liukkaissa olosuhteissa jne. Tässä miehet ovat keskimäärin aivan eri tasolla, eikä tämä johdu ajokilometrien määrästä. Se johtuu siitä, että nuoret miehet ottavat paljon tietoisia ja tahallisia riskejä ja saavat sitäkautta aivan eritasoisen tuntuman ja suhteen auton käsittelyyn.

Nuorille miehille toki sattuu autojensa kanssa paljon kaikenlaista, mutta siinä vaiheessa kun järki on tullut päähän, ne nuoruuden riskinotot palvelevat lopun ikää, tuoden varmuutta ja turvallisuutta liikenteeseen.

Väitän, että varsinkin nykyään, kun autoissa on ollut viimeiset 20 vuotta erilaisia luistonestoja ja lukkiutumattomat jarrut, naisten tuntuma hankalassa kelissä on heikentynyt entisestään ja nimenomaan siksi, että naiset eivät ota niitä riskejä ja siten eivät nykyään joudu normaalitilanteissa edes vahingossa esim. ohjaamaan autoa luistossa.

Ei ole kohtuuton väite, että naisista yli 90% muuttuu kulkettajasta täysin matkustajiksi, jos auto lähtee nelipyöräluisuun maantienopeudessa.

On tuo kyllä aika kohtuuton väite.

Aika kovalla hinnalla tulee tuo nuorten miesten ajotaito, kun osa heistä kuolee 17-25 vuotiaina itseaiheutetuissa kolareissa, ja pahimmassa tapauksessa vievät kavereita ja viattomia vastaantulijoita mukanaan hautaan.

Vierailija
32/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä ajattelin naisena edelleen ajaa niin, että tuloksena on mieluummin pieni peltiruttu kuin niin, että itse olen sairaalassa ja vastaantulevan auton porukka kahden metrin syvyydessä. Tai päinvastoin.  

Eli ajelet mielelläsi pieniä peltiruttuja. OK, tämä selvä.

Olinkin aina ihmetellyt että miksi naisten autot ovat rutuilla sieltä täältä, no nyt ymmärrän.

Vierailija
33/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/autot/art-2000000925839.html

https://tekniikanmaailma.fi/naiset-ovat-miehia-parempia-autoilijoita-tu…

Ap:n tutkimus vuodelta 2013, tuossapa tutkimuksia 2015 ja 2018, tulos kiistaton: naiset parempia kuskeja kuin miehet.

Eli naisia koskevat tutkimukset täytyy olla tuoreita mutta jos puhutaan miehistä siinä on luvallista katsoa pimeälle keskiajalle asti että päästään haukkumaan ja syyttämään miehiä?

Vierailija
34/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen se joka tekniikasta jotain ymmärtää, mutta rouva on kyllä parempi kuski.

Vierailija
35/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Totta kai vähemmän ajavalla on riski joutua onnettomuuteen isompi. Kokemus auttaa ajamisessakin.

Vierailija
36/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ne naiset menee töihin, kun sitä naisen autoa ei työmatkoihin käytetä?

Vierailija
37/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olinkin aina ihmetellyt että miksi naisten autot ovat rutuilla sieltä täältä, no nyt ymmärrän.

Peltityöt on kätevä siirtää miesten hoidettavaksi niin eihän siinä ole mitään pahaa ja sitä ei tarvitse miettiä enää

Vierailija
38/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta näyttää puuttuvan järkevän ajotaidon lisäksi hyvä sisälukutaito. 

Vierailija
39/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri meinas tulla nokkakolari, kun kännykkä korvalla ajava naiskuski lähti ohittamaan tienvarteen pysähtynyttä Tielaitoksen autoa. Eukolle ei tullut pieneen mieleenkään, että vastaantulevien kaistalla voisi todellakin olla vastaantulevia autoja.

Vierailija
40/56 |
20.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla pähkähullulla logiikallasi sinä hakeudut mielelläsi kuolonkolareihin. No, siltä se tosiaan tilastojen valossa tosiaan näyttääkin, ei siinä mitään.