Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi pelasi yöllä luvatta, miesystävä lähti.

Vierailija
17.07.2019 |

Kouluikäinen lapsi oli juuri ostanut uuden pelin ja siitä intoutuneena pelasi ilman lupaa puolenyön aikaan. Pelikieltoa hänelle moisesta toki napsahtaa, mutta en oikein tiedä mitä miesystävästä pitäisi ajatella.
Tilanne siis se, että lapset ja miesystävä lomalla ja itse menen viideltä töihin, minä nukuin enkä heti herännyt pelin ääniin ja hihkumiseen. Herätessäni huomasin miesystävän olevan poissa ja kuulin naureskelua lapsen huoneesta. Menin käskemään pelit pois ja vein koneen johdot mennessäni rangaistuksena.
Laitoin miesystävälle viestiä, että olit lähtenyt ja hän vastasi menneensä muualle nukkumaan. Sanoin, että olisi vaan käskenyt laittaa pelit pois ja nukkumaan. Tähän hän vastasi, että ei ole hänen työ. Vastasin, että olisi sitten sanonut minulle, koska minun työni se on. Ei kuulemma viitsinyt sanoa, kun nukuin ja voidaan jutella myöhemmin asiasta.
Mitenhän tästäkin pitäisi ajatella ja asiaa miehen kanssa työstää. Vaikka lapset enimmäkseen toimisi kuin sovitaan niin kyllä aina tulee tilanteita jolloin töppää, kuten esimerkiksi edellä mainittu homma. Eihän tuossa ole järkeä, että mies sitten häipyy paikalta.
Mielipiteitä asian suhteen?

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtoiko kuitenkin olla niin, että miehellä ei ollut sanan sijaa kasvatukseen. Tai aloittajan mieli muuttuu, kuin tuuliviiri.

Yksinhuoltajan kelkkaan ei juurikaan kannata lähteä. 

Tuossakin murrosikäiset lapset niskassa. Taisi olla mies väsynyt ainaiseen valtakamppailuun ap:n kanssa.

Päätit sitten päästäsi kehittää väittämän ja tulla sen pohjalta kommentoimaan vailla totuuden siementä.

Ei. Miehellä olisi mahdollisuus puuttua. En rajaa hänen oikeuttaan puuttua lasten huonoon käytökseen.

Ap

Vierailija
122/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtoiko kuitenkin olla niin, että miehellä ei ollut sanan sijaa kasvatukseen. Tai aloittajan mieli muuttuu, kuin tuuliviiri.

Tuossakin murrosikäiset lapset niskassa. Taisi olla mies väsynyt ainaiseen valtakamppailuun ap:n kanssa.

Päätit sitten päästäsi kehittää väittämän ja tulla sen pohjalta kommentoimaan vailla totuuden siementä.

Ei. Miehellä olisi mahdollisuus puuttua. En rajaa hänen oikeuttaan puuttua lasten huonoon käytökseen.

Ap

Sana sanaa vastaan tässä. Kukin tekee päätöksensä, uskoo, tai ei.

Minä luulen ettei tuo pelisessio yöllä ollut ensimmäinen kerta, joten mies meni muualle lepäämään. Sehän oli järkevä ratkaisu riitelemättä. Taidat saada viettää lapsiperhearkea itseksesi seuraavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miesystävän kuulu sun lapsia kasvattaa

Vierailija
124/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo päättynyt kaikkien kannalta hyvin:

- Mies pääsi kotiinsa omaan rauhaan nukkumaan

- Sinä sait nukkua yhtämittaa kellonsoittoon asti

- Tenava sai pelata pitkälle aamuyöhön kunnes lopulta meni nukkumaan

Jos mies olisi herättänyt sinut ja sinä olisit komentanut tenavaa, niin pikkutunneilla olisi ollut samanaikaisesti valveilla kolme möksähtänyttä ihmistä.

Vierailija
125/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut on siitä jänniä, että olipa ongelma melkein mikä hyvänsä, aina aletaan kaivamaan syytä aloittajasta. Osa viesteistä antaa kirjoittajastaan hieman yksinkertaisen kuvan. Tässäkin nyt haetaan syytä siitä, että ap on yksinhuoltaja. Joo, siitähän se miehen munattomuus tässä nyt varmasti johtuukin. Pikemminkin se, että ap:lla on lapsia, tuo miehestä tiettyjä puolia paremmin ja nopeammin esille. Mieluista se ei välttämättä ole, mutta tavallaan hyvä. Näin ap:n ei tarvi tuhlata aikaansa tyyppiin, joka käyttäytyy täysin kakaramaisesti paetessaan ovesta ulos sen sijaan, että olisi toiminut, kuten aikuisen kuuluu.

Vierailija
126/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä luulen ettei tuo pelisessio yöllä ollut ensimmäinen kerta, joten mies meni muualle lepäämään. Sehän oli järkevä ratkaisu riitelemättä. Taidat saada viettää lapsiperhearkea itseksesi seuraavaksi.

Järkevä ratkaisu olisi ollut herättää ap tai reilusti sanoa lapselle, että nyt se peli kiinni tai hiljemmalle koska täällä ei saa nukuttua.

Ihmissuhteet eivät vain toimi tuolla tavoin, lähtemällä pois. Ja kun toinen toimii ap:n kuvailemalla tavalla, taitaa olla niin, että ap:n ei kannata mitään seurustelua vakavampaa tällaisen henkilön kanssa harkitakaan.

Vierailija
127/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko mies. Pakeni. Jos minä tulisin yh äipän elämään jossa on poika niin minä otan sen perheen komentooni. Olen luja, mutta reilu. Ymmärrän toki pelien viehatyksen. Tykkään itsekkin.

Ainoastaan aisankannattaja ottaa toisten lapsia "komentoon".

Vierailija
128/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se sitten oli yötä?

Mun korviin tuommoinen lapsen äänen yöllinen pakeneminen kuulostaa lähinnä tekosyyltä. Sais mennä ja jäädä sinne mihin menikin.

Meni kotiinsa yöksi.

Ap

Pysyy siellä sitten tästä lähin, kun sulla on muksut. Eihän tässä mitään muuta ongelmaa ole kuin, että olet tuonut miehen kotiisi.

Vierailija
129/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on nyt melkein seitsemän illalla - onko miehestä kuulunut mitään? Ap:n työpäivän jälkeen olisi tässä ollut tuntikausia aikaa selvittää tilannetta, mutta ilmeisesti homma on yhä levällään.

Vierailija
130/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo päättynyt kaikkien kannalta hyvin:

- Mies pääsi kotiinsa omaan rauhaan nukkumaan

- Sinä sait nukkua yhtämittaa kellonsoittoon asti

- Tenava sai pelata pitkälle aamuyöhön kunnes lopulta meni nukkumaan

Jos mies olisi herättänyt sinut ja sinä olisit komentanut tenavaa, niin pikkutunneilla olisi ollut samanaikaisesti valveilla kolme möksähtänyttä ihmistä.

Samaa mieltä joka kohdassa. Mielestäni asiassa ei ole mitään ongelmaa.

Ap sai nukkua huoletta ja mies kunnioitti hänen untaan niin paljon, että ei viitsinyt herättää tätä. Hän on myös lähtenyt niin hipihipihiljaa, että kukaan ei asiaa ollut edes huomannut, joten hänhän on huomaavainen mies, väsynyt sellainen vain. Niinpä mies pääsi nukkumaan omaan rauhaansa ja hänen ei tarvinnut kuunnella enää kakaran hihkumisia ja muita pelistä tulevia ääniä. Lapsukainen sai nauttia uudesta pelistään siihen saakka kunnes mutsi tuli raivoamaan asiasta ja repimään piuhoja irti.

Missä siis on ongelma??

Vierailija
131/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin eläytyä miehen tilanteeseen. Sorry mutta itse olisin varmaan päätynyt vastaavassa tilanteessa samanlaiseen ratkaisuun, jos oma koti kerran lähellä on (toivottavasti olisin sentään jättänyt lapun pöydälle).

Olen vieraana kumppanin kodissa, en halua ottaa kasvatusvastuuta. Muksu elämöi keskellä yötä, kumppani vetää sikeitä, itse en saa nukuttua ja vitutuskäyräni nousee. Lopulta tiedän, että en kykene rauhallisesti sanomaan enää kenellekään mitään, vaan äyskin väsyneenä joko kumppanille tai lapselle, ja sitä en halua tehdä. Keksin, että kotihan on lähellä, ihana oma rauha ja hiljaisuus. Ota avaimet ja hissin tieheni.

Vierailija
132/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin lähtenyt kotiin nukkumaan. Olisin ajatellut, että antaapa lapsen nyt pelata innoissaan uutta peliään. 

Vierailija
133/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehmettiä onko kyseessä oikesti mies :)Itsehän en katsoisi moista päivääkään.

Sama juttu. Niin epätoivoinen en olisi ikinä, että alkaisin olemaan jonkun yhärin kanssa.

Aijaa. Mä olen itse asiassa vallan hyvässä arkityössä, maksan okt:ta, ajan hyvällä (omalla) autolla, matkustellaan, olen hoikka ja hyväkuntoinen, lapseni ovat hyväkäytöksisiä, iloisia ja kaikinpuolin tasapainoisia.

Lasten isä on oikein kiva ja huolehtii hyvin lapsistaan. Ero tuli kun sairastui ensin burn outiin ja sitten alkoi ikävillitys ja löytyi nuorempi daami. Toettuaan siitä päädyin siihen ettei asioita kannata enää korjata.

Ja nyt olen siis halveksittava YH. Ihan todella harmi ettet sinä (ja nuo vajaat 30 muuta peukuttajaa) IKINÄ alentuisi minun tasolleni.

Vierailija
134/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vingutko nyt siis sitä, että mies ei ole leikkimässä iskää siellä kotona lapselle vai mikä on ongelma?

Mies lähti, koska ei saanut nukuttua. Se on erittäin hyvä syy, koska ainakin minä arvostan itseäni ja unta niin paljon, että en ole kovin hyvällä päällä, jos herään yöllä täysin turhaan meteliin. Se, että hän ei herättänyt sinua, on sinun unesi arvostamista, mutta sinä se vain iniset siellä.

Saiko lapsi pelin sen takia, että hän olisi pois edestä?

Ei tarvitse olla isänä.

Minua tässä eniten harmittaa, että hän koki ainoaksi vaihtoehdoksi häipyä eikä minulla ollut mahdollisuutta korjata asioita siinä hetkessä sellaiseksi, että kaikkien olisi ollut hyvä olla.

Lapsi osti pelin omilla rahoillaan joita tienaa kotitöitä tekemällä. Hänellä on nyt se peli koska itse halusi sen ostaa.

Ap

Lopeta se anteeksipyytely. Lapsiperheessä nyt tulee tällaisia tilanteita. VArmaan tulee jatkossakin. Ei sinun tarvitse hyssytellä ja huolehtia siitä, etteivät lapset vaivaa miestä. Mäkeen sellainen äijä. Ihan totta, miehen on paras tottua tavalliseen lapsiperheen elämään, jos aikoo kanssasi olla. Sillä asenteella lähtisin liikkeelle. Miehen veto lähteä keskellä yötä pois on passiivisaggressiivinen yritys käyttää valtaa sinuun ja saada sinut tuntemaan syyllisyyttä (joka tarkoittaa valtaa hänelle). Älä lähde mukaan sellaiseen. Lasten on tultava sinulle ensin eikä sinun pitäisi heidän olemassaoloaan pyydellä anteeksi.

Vierailija
135/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vingutko nyt siis sitä, että mies ei ole leikkimässä iskää siellä kotona lapselle vai mikä on ongelma?

Mies lähti, koska ei saanut nukuttua. Se on erittäin hyvä syy, koska ainakin minä arvostan itseäni ja unta niin paljon, että en ole kovin hyvällä päällä, jos herään yöllä täysin turhaan meteliin. Se, että hän ei herättänyt sinua, on sinun unesi arvostamista, mutta sinä se vain iniset siellä.

Ei tarvitse olla isänä.

Minua tässä eniten harmittaa, että hän koki ainoaksi vaihtoehdoksi häipyä eikä minulla ollut mahdollisuutta korjata asioita siinä hetkessä sellaiseksi, että kaikkien olisi ollut hyvä olla.

Lapsi osti pelin omilla rahoillaan joita tienaa kotitöitä tekemällä. Hänellä on nyt se peli koska itse halusi sen ostaa.

Ap

Lopeta se anteeksipyytely. Lapsiperheessä nyt tulee tällaisia tilanteita. VArmaan tulee jatkossakin. Ei sinun tarvitse hyssytellä ja huolehtia siitä, etteivät lapset vaivaa miestä. Mäkeen sellainen äijä. Ihan totta, miehen on paras tottua tavalliseen lapsiperheen elämään, jos aikoo kanssasi olla. Sillä asenteella lähtisin liikkeelle. Miehen veto lähteä keskellä yötä pois on passiivisaggressiivinen yritys käyttää valtaa sinuun ja saada sinut tuntemaan syyllisyyttä (joka tarkoittaa valtaa hänelle). Älä lähde mukaan sellaiseen. Lasten on tultava sinulle ensin eikä sinun pitäisi heidän olemassaoloaan pyydellä anteeksi.

Jaa minusta mies oli vain kohtelias, kun ei herättänyt ap:tä eikä viitsinyt kieltää lasta. Jos mies on ihan ok asian kanssa, niin en kyllä sanoisi passiiviaggressiiviseksi. Tekisin ihan samoin eikä todellakaan olisi tarkoitus saada tuntemaan syyllisyyttä. 

Vierailija
136/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla isänä.

Ap

Jaa minusta mies oli vain kohtelias, kun ei herättänyt ap:tä eikä viitsinyt kieltää lasta. Jos mies on ihan ok asian kanssa, niin en kyllä sanoisi passiiviaggressiiviseksi. Tekisin ihan samoin eikä todellakaan olisi tarkoitus saada tuntemaan syyllisyyttä. 

Täsmälleen näin.

Mutta se, että ap ei ole ilmeisesti laittanut tikkua ristiin kyselläkseen mieheltä onko tämä kunnossa, on outoa ja ajattelematonta. Minä olisin ainakin huolissani miehestä, kun tämä lähtee yöllä väsyneenä ajelemaan kotiinsa.

Olisin jo heti puolilta päivin soittanut tälle ja pyytänyt anteeksi, kun lapsi on mellastanut pelinsä kanssa pitäen miestä hereillä ja luvannut, että sovin lapsen kanssa tarkemmin säännöistä vastedes. Olisin myös kiittänyt siitä, että tämä osasi lähteä niin äänettömästi, ettei toinenkaan lapsi ollut siihen herännyt.

Olisi kuitenkin varmasti hyvä, että varsinkin nyt lasten ollessa lomalla ja ap:n töissä mies olisi yöt kotonaan ja perhe eläisi tavallaan. Kyllä sitä ehtii viikonloppunakin näkemään ja yökyläilyä harrastamaan.

Vierailija
137/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla isänä.

Ap

Täsmälleen näin.

Mutta se, että ap ei ole ilmeisesti laittanut tikkua ristiin kyselläkseen mieheltä onko tämä kunnossa, on outoa ja ajattelematonta. Minä olisin ainakin huolissani miehestä, kun tämä lähtee yöllä väsyneenä ajelemaan kotiinsa.

Olisin jo heti puolilta päivin soittanut tälle ja pyytänyt anteeksi, kun lapsi on mellastanut pelinsä kanssa pitäen miestä hereillä ja luvannut, että sovin lapsen kanssa tarkemmin säännöistä vastedes. Olisin myös kiittänyt siitä, että tämä osasi lähteä niin äänettömästi, ettei toinenkaan lapsi ollut siihen herännyt.

Olisi kuitenkin varmasti hyvä, että varsinkin nyt lasten ollessa lomalla ja ap:n töissä mies olisi yöt kotonaan ja perhe eläisi tavallaan. Kyllä sitä ehtii viikonloppunakin näkemään ja yökyläilyä harrastamaan.

Kyllähän minä perään kyselin ja sain tiedon, että on jo kotona.

Ap

Vierailija
138/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä tullessani mies oli meillä ja oli laittanut ruuan valmiiksi. Myöhemmin kahden kesken juteltiin asioista.

Mies kertoi, että oli yöllä miettinyt vaihtoehtoja miten toimii eikä ollut varma mitä pitäisi tehdä, valitsi sitten olla herättämättä minua koska menen aikaisin töihin. Sovittiin että ensi kerralla jos on jotain tilanteita missä tarvitsee puuttua niin hän puuttuu tai vaikka sitten pyytää minua hoitamaan tilanteen jos se tuntuu paremmalta. Joka tapauksessa joku muu keino kuin pois hiippailu.

Lapsen kanssa juttelin pelailun säännöistä ja toisten huomioimisesta yöaikaan vaikka itse onkin lomalla niin pitää huomioida toisten unirauha.

Ap

Vierailija
139/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luule vain.

Mies oli lasteni kanssa kotona, kun tulin töistä. Ruoka tehtynä.

Ap

Vierailija
140/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luule vain.

Mies oli lasteni kanssa kotona, kun tulin töistä. Ruoka tehtynä.

Ap

Mies leikkii iskää siellä, jee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän