Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi pelasi yöllä luvatta, miesystävä lähti.

Vierailija
17.07.2019 |

Kouluikäinen lapsi oli juuri ostanut uuden pelin ja siitä intoutuneena pelasi ilman lupaa puolenyön aikaan. Pelikieltoa hänelle moisesta toki napsahtaa, mutta en oikein tiedä mitä miesystävästä pitäisi ajatella.
Tilanne siis se, että lapset ja miesystävä lomalla ja itse menen viideltä töihin, minä nukuin enkä heti herännyt pelin ääniin ja hihkumiseen. Herätessäni huomasin miesystävän olevan poissa ja kuulin naureskelua lapsen huoneesta. Menin käskemään pelit pois ja vein koneen johdot mennessäni rangaistuksena.
Laitoin miesystävälle viestiä, että olit lähtenyt ja hän vastasi menneensä muualle nukkumaan. Sanoin, että olisi vaan käskenyt laittaa pelit pois ja nukkumaan. Tähän hän vastasi, että ei ole hänen työ. Vastasin, että olisi sitten sanonut minulle, koska minun työni se on. Ei kuulemma viitsinyt sanoa, kun nukuin ja voidaan jutella myöhemmin asiasta.
Mitenhän tästäkin pitäisi ajatella ja asiaa miehen kanssa työstää. Vaikka lapset enimmäkseen toimisi kuin sovitaan niin kyllä aina tulee tilanteita jolloin töppää, kuten esimerkiksi edellä mainittu homma. Eihän tuossa ole järkeä, että mies sitten häipyy paikalta.
Mielipiteitä asian suhteen?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se sitten oli yötä?

Mun korviin tuommoinen lapsen äänen yöllinen pakeneminen kuulostaa lähinnä tekosyyltä. Sais mennä ja jäädä sinne mihin menikin.

Meni kotiinsa yöksi.

Ap

Vierailija
102/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti vaikuttaa, että ap ei ole vastuullinen äiti ollenkaan. Ap: tä kiinnostaa vain yövierasmiehen tunteet eivät lapsensa ollenkaan. Ap kokee, että hänen pienen lapsensa pelaaminen ajaa miehen pois. Tästä hän tuli miehenkipeänä tänne tunnista toiseen jankuttamaan.

Taitaa olla Lasun paikka ettei käy niinkuin Vilja- Eerikalle.

Nyt on aika rankka ja asiaton teksti. Todellakaan yksikään ihminen ei ilman seurauksia minun lapsiini kajoa. Minä olen nämä lapset aina huolehtinut hyvin ja eronnutkin jotta heillä olisi hyvä ja turvallinen lapsuus.

Lasten tunteet tietenkin kiinnostaa, mutta lapsen ei tarvitse pelata yöllä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti vaikuttaa, että ap ei ole vastuullinen äiti ollenkaan. Ap: tä kiinnostaa vain yövierasmiehen tunteet eivät lapsensa ollenkaan. Ap kokee, että hänen pienen lapsensa pelaaminen ajaa miehen pois. Tästä hän tuli miehenkipeänä tänne tunnista toiseen jankuttamaan.

Totta, nämä kullinkipeät äm mät puolustavat miestä viimeiseen asti vaikka omat lapset kärsivät. Sääliksi käy lapsia.

Kullin kipeät varmaan laittaa lapset kokoajan hoitoon ja hakee baarista seuraa. Minä haluan kumppanin.

Miestä en puolusta jos käyttäytyy huonosti lapsia kohtaan. Lapsen en anna pelata läpi yön. Mikä siinä on väärin?

Ap

Vierailija
104/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, onpa isokin rikos pelata 00:00 aikaan lomaa voettävän koululaisen peliä!!!!!

Taidat olla aika kotihitleri.

Lapsesi kyllä vielä kapinoivat vastaasi. Löysää hieman, niin ei tule niin yllätyksenä.

Ja miesystäväsi on lapsellinen.

Vierailija
105/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi, onpa isokin rikos pelata 00:00 aikaan lomaa voettävän koululaisen peliä!!!!!

Taidat olla aika kotihitleri.

Lapsesi kyllä vielä kapinoivat vastaasi. Löysää hieman, niin ei tule niin yllätyksenä.

Ja miesystäväsi on lapsellinen.

Voi olla sitten noin, mutta minusta on ihan hyvä lapsen nukkua yöllä vaikka loma onkin.

Ap

Vierailija
106/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että on kurjaa ettei saa nukkua. Ymmärrän myös, ettet voi puuttua tilanteeseen mikäli et ole hereillä.

En ole lukenut koko ketjua, mutta ensinnäkin pelikone takavarikkoon yöksi, mikäli sen parista ei malta olla silloin pois. Yöt on nukkumista varten, eikä koulujen alkuun ole enää mitenkään mahdottomasti aikaa. Rytmien kääntäminen on yhtä tuskaa, jos nyt mennään näin. Isompia lapsia on näissä pelikuvioissa vaikeampi ohjailla, mutta ei suinkaan mahdotonta. Tsemppiä tähän.

Toinen asia, se mies. Ilmeisesti ette asu yhdessä, mutta kuitenkin seurustelette. Kuinka pitkään olette seurustelleet? Jos kyse on ihan tuoreesta jutusta, miehen on varmaan vaikea puuttua, mutta jos hän on ollut kuvioissa jo pidempään niin sitten kyllä ihmettelen suuresti.

Miehenhän ei tarvitse minkäänlainen isä lapsillesi olla, mutta aikuisena hänellä on kuitenkin velvollisuus nimenomaan olla aikuinen. Siihen valitettavasti myös kuuluu se, että lasta tarvittaessa kielletään ja neuvotaan toimimaan toisin, mikäli tarvetta on. Tässä olisi ollut. Jos taas itse on niin munaton, ettei saa sanaa suustaan, niin sitten herätellään se lapsen toinen, paikalla oleva vanhempi. Päivän valossa koko pelaamiskuviota voidaan puida uudelleen. Yhdessä. Näin toimivat aikuiset, ei niin, että häivytään vain. Tässä ei lienekään kysymys lapsen pelaamisesta, vaan miehen kypsymättömyydestä.

Tarvetta keskusteluun teillä nyt kuitenkin mielestäni todella on. Sinuna myös miettisin, millaisen aikuisen oikeastaan olen tuomassa lasteni elämään. En tiedä, millainen tarkoitus teillä on, mutta jos meinaatte joskus vaikkapa asua yhdessä niin on aika kummallinen yhtälö ellei perheen toinen aikuinen ota asioista minkäänlaista vastuuta. Että kun et ole paikalla, lapsesi voivat tehdä mitä lystäävät koska "ei ole mun työ"? Sitäkö todella haluat ja sekö on lapsillesi parasta?

Nyt omat tunteet hetkeksi syrjään ja katso tilannetta kunnolla. Herää pahvi.

Vierailija
107/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään niin, että se biologinen vanhempi on ainoastaan vastuussa lasten kasvattamisesta, vai eikö se toinen saa puuttua tekemisiin? Luulisi olevan helpompaa lasten kanssa, kun molemmat saavat opastaa.

Vierailija
108/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että on kurjaa ettei saa nukkua. Ymmärrän myös, ettet voi puuttua tilanteeseen mikäli et ole hereillä.

En ole lukenut koko ketjua, mutta ensinnäkin pelikone takavarikkoon yöksi, mikäli sen parista ei malta olla silloin pois. Yöt on nukkumista varten, eikä koulujen alkuun ole enää mitenkään mahdottomasti aikaa. Rytmien kääntäminen on yhtä tuskaa, jos nyt mennään näin. Isompia lapsia on näissä pelikuvioissa vaikeampi ohjailla, mutta ei suinkaan mahdotonta. Tsemppiä tähän.

Toinen asia, se mies. Ilmeisesti ette asu yhdessä, mutta kuitenkin seurustelette. Kuinka pitkään olette seurustelleet? Jos kyse on ihan tuoreesta jutusta, miehen on varmaan vaikea puuttua, mutta jos hän on ollut kuvioissa jo pidempään niin sitten kyllä ihmettelen suuresti.

Miehenhän ei tarvitse minkäänlainen isä lapsillesi olla, mutta aikuisena hänellä on kuitenkin velvollisuus nimenomaan olla aikuinen. Siihen valitettavasti myös kuuluu se, että lasta tarvittaessa kielletään ja neuvotaan toimimaan toisin, mikäli tarvetta on. Tässä olisi ollut. Jos taas itse on niin munaton, ettei saa sanaa suustaan, niin sitten herätellään se lapsen toinen, paikalla oleva vanhempi. Päivän valossa koko pelaamiskuviota voidaan puida uudelleen. Yhdessä. Näin toimivat aikuiset, ei niin, että häivytään vain. Tässä ei lienekään kysymys lapsen pelaamisesta, vaan miehen kypsymättömyydestä.

Tarvetta keskusteluun teillä nyt kuitenkin mielestäni todella on. Sinuna myös miettisin, millaisen aikuisen oikeastaan olen tuomassa lasteni elämään. En tiedä, millainen tarkoitus teillä on, mutta jos meinaatte joskus vaikkapa asua yhdessä niin on aika kummallinen yhtälö ellei perheen toinen aikuinen ota asioista minkäänlaista vastuuta. Että kun et ole paikalla, lapsesi voivat tehdä mitä lystäävät koska "ei ole mun työ"? Sitäkö todella haluat ja sekö on lapsillesi parasta?

Nyt omat tunteet hetkeksi syrjään ja katso tilannetta kunnolla. Herää pahvi.

Kiitos viestistäsi joka sisältää paljon asiaa jota kannattaa miettiä. Yöllinen pelaaminen ei onneksi ole ollut yleinen ongelma ja helposti katkaistavissa se homma. Näitä muita asioita minun kyllä pitää miettiä. Juttelen miehen kanssa asioista ja katsotaan mihin sitä päätyy.

Olemme seurustelleet noin kaksi vuotta.

Vierailija
109/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään niin, että se biologinen vanhempi on ainoastaan vastuussa lasten kasvattamisesta, vai eikö se toinen saa puuttua tekemisiin? Luulisi olevan helpompaa lasten kanssa, kun molemmat saavat opastaa.

Riippuu tilanteesta miten asia on. Minusta kaikki lähipiirin aikuiset saavat puuttua lapsen huonoon käytökseen.

Ap

Vierailija
110/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkona edelliseen, näin itse toimisin:

Puhuisin lapsen kanssa pelisäännöt kuntoon. Turha tällä palstalla on inttää siitä, onko suurikin rikos pelata x aikaan - joissakin kodeissa näin toimitaan, mutta se ei silti välttämättä ole hyvä asia. Sun ei asiaa tarvitse perustella täällä. Sinä siis saat olla sitä mieltä, että teillä ei pelata - minusta tuo ajatus on hyvä.

Sopisin, että pelikonetta saa käyttää x aikana. X verran päivässä. Peleissä on paljon hyviäkin asioita, mutta on hyvä tehdä myös muuta. Öisin ei pelata. Jos säännöistä livetään, seuraa vaikkapa varoitus, ja kun niitä on tietty määrä, on sitten seuraamusten vuoro. Esimerkiksi pelikone pois x ajaksi, peliajan kaventuminen tms. Ja jos yöt on ongelma, niin alkuun pelikone pois yöksi.

Sitten tuo mies. Niin tai näin, mutta minulle tuollainen toiminta olisi niin totaalinen turn off ja merkki kypsymättömyydestä, että heivaisin moisen nulikan. Miehelle kertoisin niin kuin asia on, että en voi enkä halua jatkaa ihmisen kanssa, joka ongelman todellisen ratkaisun sijaan painelee ovesta ulos. Valitettavasti en voisi luottaa, että toiminta on isommissakaan ongelmissa mitään muuta.

Vierailija
111/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap että miksi sinä murehdit sitä että mies ei herättänyt sinua korjaamaan tilannetta. Mies on aikuinen ja olisi pystynyt hyvin helposti itse korjaamaan tilanteen ja jatkamaan uniaan ilman että lähtee keskellä yötä kotiinsa. Mies käyttäytyi erittäin lapsellisesti, eikä se asia sitä korjaa että sinä paapot sitä miestä kuin yhtä lapsista. Varsinkin kun olette jo noin kauan seurustelleet, eli lapset on hyvin tuttuja miehen kanssa.

Vierailija
112/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap että miksi sinä murehdit sitä että mies ei herättänyt sinua korjaamaan tilannetta. Mies on aikuinen ja olisi pystynyt hyvin helposti itse korjaamaan tilanteen ja jatkamaan uniaan ilman että lähtee keskellä yötä kotiinsa. Mies käyttäytyi erittäin lapsellisesti, eikä se asia sitä korjaa että sinä paapot sitä miestä kuin yhtä lapsista. Varsinkin kun olette jo noin kauan seurustelleet, eli lapset on hyvin tuttuja miehen kanssa.

Totta. Olen tässä tätä miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että jos hän ei tuollaiseen normaaliin arkiseen asiaan lapsiperheessä halua puuttua vaan ennemmin häipyy niin ei suhteella ole tulevaisuutta. Hänen ei tarvitse olla isänä, mutta kyllä voin odottaa mieheltä puuttumista vastaavassa tilanteessa. Eikä hänen ole aihetta minulle siitä kiukutellakaan.

Ap

Vierailija
113/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, nämä kullinkipeät äm mät puolustavat miestä viimeiseen asti vaikka omat lapset kärsivät. Sääliksi käy lapsia.

Kullin kipeät varmaan laittaa lapset kokoajan hoitoon ja hakee baarista seuraa. Minä haluan kumppanin.

Miestä en puolusta jos käyttäytyy huonosti lapsia kohtaan. Lapsen en anna pelata läpi yön. Mikä siinä on väärin?

Ap

Sä tuot seurasi kotiin lasten eteen. Kenen etua tässä ajattelet? Ja miehen perään tässäkin itket, koska MINÄ haluan kumppanin. Haluavatko lapset vieraan miehen kotiinsa?

Vierailija
114/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap teet työksesi, kun pystyt kirjoittelemaan täällä tauotta?

Työni on aika epäolennainen seikka, mutta suunnittelen itse työpäiväni pääosin ja tapaamisia miten olen suunnitellut. Taukoja mahdollista pitää melkein miten vaan.

Ap

Porvoon kaupungilla kelpaa olla töissä.

Letkeet päivät.

Vierailija
115/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin vähän varpaillaan tuollaisen jälkeen miehen kanssa. Jos tuo on tapa ratkoa ongelmat. Lasten kanssa niitä tilanteita tulee väkisinkin. Joku rooli tarvitsee ja pitääkin ottaa tai sitten etääntyä tilanteesta. Ei lapsen kodissa voi olla ja viettää aikaa ihminen, joka on lapselle täyttä tapettia. Siinä aliarvioidaan lasta myös.

Vierailija
116/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä tuot seurasi kotiin lasten eteen. Kenen etua tässä ajattelet? Ja miehen perään tässäkin itket, koska MINÄ haluan kumppanin. Haluavatko lapset vieraan miehen kotiinsa?

Seurusteltiin kyllä ennen kuin lapset tapasivat hänet. Ja kyllä, lapset halusivat hänet meille ja tavata. Kyselevät myös perään jos ei ole ollut meillä.

Ap

Vierailija
117/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap teet työksesi, kun pystyt kirjoittelemaan täällä tauotta?

Työni on aika epäolennainen seikka, mutta suunnittelen itse työpäiväni pääosin ja tapaamisia miten olen suunnitellut. Taukoja mahdollista pitää melkein miten vaan.

Ap

Porvoon kaupungilla kelpaa olla töissä.

Letkeet päivät.

Siitä en tiedä. Itse en työskentele tai asu Porvoossa.

Ap

Vierailija
118/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin olisin vähän varpaillaan tuollaisen jälkeen miehen kanssa. Jos tuo on tapa ratkoa ongelmat. Lasten kanssa niitä tilanteita tulee väkisinkin. Joku rooli tarvitsee ja pitääkin ottaa tai sitten etääntyä tilanteesta. Ei lapsen kodissa voi olla ja viettää aikaa ihminen, joka on lapselle täyttä tapettia. Siinä aliarvioidaan lasta myös.

Kyllä olen nyt tullut siihen tulokseen, että vaadin jatkossa enemmän ja hän voi päättää onko hänellä kykyä ja halua siihen.

Ap

Vierailija
119/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, sun mies on kyllä sellainen mielensäpahoittaja että. Varmaan unohtaa sen että itsekkin ollut joskus lapsi. 

Toivottavasti ei ala sua syyttelemään sormillaan. Heivaat ukon samantien jos rupeaa olemaan liian syyttelevä tai ailahteleva.

Vierailija
120/144 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoiko kuitenkin olla niin, että miehellä ei ollut sanan sijaa kasvatukseen. Tai aloittajan mieli muuttuu, kuin tuuliviiri.

Yksinhuoltajan kelkkaan ei juurikaan kannata lähteä. 

Tuossakin murrosikäiset lapset niskassa. Taisi olla mies väsynyt ainaiseen valtakamppailuun ap:n kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi