Pitäisivätkö miehet hoikista, jos tietäisivät mitä se vaatii?
Enkä nyt tarkoita niitä, jotka oikeasti pitävät normaalipainoisista? Vaan niitä, jotka eivät erota urheilullista anorektikosta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanpa.
Tein gallupin jossa on hoikka nainen vs sama nainen sen jälkeen kun on syönyt enemmän hankkiakseen lisää massaa. Toki ei ole syönyt pullaa ja suklaata, ja saatua energiaa on myös käytetty.
Mielenkiintoista nähdä kumpi saa enemmän ääniä.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3510695/kumpi-vartalo-nayttaa-paremmalta
Oikeanpuoleinen, siis vähemmän hoikka, sai 100% äänistä - kunnes mammat poistattivat ketjun :D :D :D
Siinä kuva
https://i.pinimg.com/originals/89/36/96/893696acc5affa2244fddaffa690bbbf.jpg
t. gallupin aloittaja
Ei siis tarvitse laihduttaa alipainoiseksi tai edes superhoikaksi. Normaalipaino on paras. Mutta ylipainon, pullan puputtamisen ja liikkumattomuuden yhdistelmä on yhäkin turn-off.
Nimenomaan normaali paino ei naisilla paljon kerro kun iso osa niistä on laihaläskejä.
Vierailija kirjoitti:
Olin 38v saakka hoikka (bmi 19, 3 lasta) ja sen jälkeen normaalipainoinen (bmi 23, 4 lasta).
En ole koskaan kieltäytynyt mistään, rakastan herkkuja. Osa varmaan selittyy geeneillä mutta varmaan 80% syöntitottumuksilla.
Annokset on pieniä ( se irvailtu 3 lihapullaa ja peruna, salaattia toki paljon), naposteltavat on terveellisiä (esim pähkinät), mulle riittää lämpimäisistä 1 pulla tai 1 pala kakkua. En santsaa koskaan. Sokerijugurttien sijaan rakastan marjasmoothieta johon laitan makeuttajaksi palan banaania.
Juhlissa ja ravintolassa syön kaikkea mitä tarjolla on. Nyt puheenaiheena olevissa buffeteissa otan ruokalusikallisen kaikkea - siitäkin tulee lautanen ihan täyteen! Usein tosin jätän pääruuan väliin ja siirryn suoraan jälkkäreihin.
Sipsejä pari kertaa vuodessa, mäkkäriä ehkä kerran kuukaudessa. Limuja ja sidukoita inhoan. Irtokarkkeja rakastan, kerran viikossa 100g riittää
Ei kuulosta kitudieetiltä? Päiväkalorit kuitenkin n 1500
Tässä ollaan asian ytimessä. Ammutte naiset itseänne jalkaan tällaisilla jutuilla.
1500 kcal päivässä ON kitudieetti. Usein siinä vaarantuu jo kaikkein ravintoaineiden saanti.
Äärimmäisen harva nainen on laiha vaikka syö riittävästi. Kyllä laihuus johtuu nimenomaan vähäisestä syömisestä, ei mistään mystisestä "aineenvaihdunnasta" tms.
1500 kcal pitäisi olla laihdutusruokavalio vähän liikkuvalle, pienikokoiselle naiselle. Ei tavallinen ruokavalio normaalin bmi:n omaavalle naiselle.
Sitten samat naiset valittavat, kun paleltaa, tukka lähtee, liikuntaa ei jaksa, seksiä ei halua ja töissä väsyttää. Mutta sentään on laiha, ja sehän on tärkeintä! Saa kuitenkin syödä oikein 1500 kaloria päivässä!
Kuka tahansa normaali, terve mies ottaa mieluumin terveen ja terveesti syövän naisen kuin pakkomielteisen kalorinlaskijan, jonka ruoka on pari lihapullaa ja peruna. Kun terveellisen ruokavalion lisäksi harrastaa liikuntaa, pysyy terveessä painossa, ei näännytä itseään tikuksi mutta ei myöskään ole ylipainoinen.
Miten te linnun lailla syövät minimoitte ruokahävikin? Suurin osa ruokapakkauksista, raaka-aineistakin, on niin isoja, että ruokaa jää yhdestä valmistuskerrasta monelle päivälle. Pakastatteko ylimääräisen ja syötte sitten pakkasesta vai syökö joku muu taloudessa lopun ruuan? Ei kai kenelläkään riitä rahat jatkuvaan ulkonasyömiseen?
Mitä sä höpötät. 1500kcal on pienelle passiiviselle naiselle oikein normaali määrä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 38v saakka hoikka (bmi 19, 3 lasta) ja sen jälkeen normaalipainoinen (bmi 23, 4 lasta).
En ole koskaan kieltäytynyt mistään, rakastan herkkuja. Osa varmaan selittyy geeneillä mutta varmaan 80% syöntitottumuksilla.
Annokset on pieniä ( se irvailtu 3 lihapullaa ja peruna, salaattia toki paljon), naposteltavat on terveellisiä (esim pähkinät), mulle riittää lämpimäisistä 1 pulla tai 1 pala kakkua. En santsaa koskaan. Sokerijugurttien sijaan rakastan marjasmoothieta johon laitan makeuttajaksi palan banaania.
Juhlissa ja ravintolassa syön kaikkea mitä tarjolla on. Nyt puheenaiheena olevissa buffeteissa otan ruokalusikallisen kaikkea - siitäkin tulee lautanen ihan täyteen! Usein tosin jätän pääruuan väliin ja siirryn suoraan jälkkäreihin.
Sipsejä pari kertaa vuodessa, mäkkäriä ehkä kerran kuukaudessa. Limuja ja sidukoita inhoan. Irtokarkkeja rakastan, kerran viikossa 100g riittää
Tässä ollaan asian ytimessä. Ammutte naiset itseänne jalkaan tällaisilla jutuilla.
1500 kcal päivässä ON kitudieetti. Usein siinä vaarantuu jo kaikkein ravintoaineiden saanti.
Äärimmäisen harva nainen on laiha vaikka syö riittävästi. Kyllä laihuus johtuu nimenomaan vähäisestä syömisestä, ei mistään mystisestä "aineenvaihdunnasta" tms.
1500 kcal pitäisi olla laihdutusruokavalio vähän liikkuvalle, pienikokoiselle naiselle. Ei tavallinen ruokavalio normaalin bmi:n omaavalle naiselle.
Sitten samat naiset valittavat, kun paleltaa, tukka lähtee, liikuntaa ei jaksa, seksiä ei halua ja töissä väsyttää. Mutta sentään on laiha, ja sehän on tärkeintä! Saa kuitenkin syödä oikein 1500 kaloria päivässä!
Kuka tahansa normaali, terve mies ottaa mieluumin terveen ja terveesti syövän naisen kuin pakkomielteisen kalorinlaskijan, jonka ruoka on pari lihapullaa ja peruna. Kun terveellisen ruokavalion lisäksi harrastaa liikuntaa, pysyy terveessä painossa, ei näännytä itseään tikuksi mutta ei myöskään ole ylipainoinen.
https://www.freedieting.com/calorie-calculator
No tuoltahan voi katsoa arvioita kaloreista.
166cm/60kg nainen (BMI 21,8), ei juuri liikuntaa, 1562kcal/päivä.
179cm/70g mies (BMI 21,8), ei juuri liikuntaa, 1979kcal/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te linnun lailla syövät minimoitte ruokahävikin? Suurin osa ruokapakkauksista, raaka-aineistakin, on niin isoja, että ruokaa jää yhdestä valmistuskerrasta monelle päivälle. Pakastatteko ylimääräisen ja syötte sitten pakkasesta vai syökö joku muu taloudessa lopun ruuan? Ei kai kenelläkään riitä rahat jatkuvaan ulkonasyömiseen?
Mitä ruokatarvikkeita tarkoitat?
En ole sinkkuna havainnut tuota ongelmaa.
Liha ja kala eivät säily kauaa, mutta ei 200-400 gramman pakkaus kauaa kestäkään. Kasvikset eivät säily kauaa, mutta niitä saakin syödä niin paljon kuin haluaa.
En pidä kovin hoikista muutenkaan, joten vaikea sanoa.
Muutamien kommenttien perusteella sosiopaatti ei kuitenkaan välitä.
Naiset pitävät lihaksikkaista ja menestyneistä miehistä juuri siksi että tietävät, mitä sen saavuttaminen vaatii.
Miehet pitävät hoikista naisista juuri siksi että tietävät, mitä sen saavuttaminen ja ylläpito vaativat.
Voi helkkari tällaisia keskusteluja. Riemunupit kaakossa isketään leimaa hoikille ihmisille, että ihan vaan kituvat ja kärsivät, pakkoliikkuvat ja laskevat jokaista suupalaansa.
Minä tykkään liikkua. Mun pitää välllä suorastaan vähän jarrutella, etten lähtisi taas lenkille. On kivaa samoilla metsissä. On kivaa lähteä kymmenien kilometrien pituiselle pyöräreissulle. On vain mukavaa tulla-mennä-touhuta. Se on vain juttu, mistä minä tykkään. Pitäisikö tätä nyt jotenkin hävetä?
Toinen on, että ruokaa ei vain tee aina mieli. Olen syönyt nyt viimeksi aamulla ja nyt 16:40 pitäis varmaan jo vähitellen syödä jotain. Ei vain tee mieli. Jääkaapissa olisi kasviskeittoa, mutta tiedän että jos syön sitä, niin olen puolesta lautasesta jo täynnä. Tulee huono olo, ynfff. Jos minä suupalojani lasken, niin se on kyllä enemmän sen takia, että saisin syötyä riittävästi. Paino on nyt laskenut tahattomasti ja jollain sitä tarttisi nostaa. Mutta sokerista, rasvasta ja ylenmääräisestä syömisestä vain tulee huono olo. Huono olo ei ole kiva. Se on epämiellyttävä tunne, se ei ole mikään palkinto minulle. Jos kieltäytymisestä nyt puhutaan, niin oikeasti mieluummin jättäisin nyt syömättä ja söisin sitten kun olisi joskus nälkä -- joka saattaisi vasta tulla monia tunteja myöhemmin.
Tehdäänkös sellainen diili, että jokainen on arvokas sellaisenaan kuin on eikä kyräillä toisten syömis- tai liikuntatottumuksia. Jookoskookos.
Vierailija kirjoitti:
Olin teininä useita vuosia kitudieetillä. Söin vain 600-1000 kcal/pv. Lisäksi kävelin joka paikkaan useita km. Tällä menetelmällä sain itseni normaalipainoiseksi bmi 23. Siitä en millään päässyt alemmaksi. Silti poikaystävä valitti painosta.
Kun rupesin syömään normaalisti 1800-2000 kcal pv, käymään bodypumpissa ja lenkkeilemään, lihoin lievään ylipainoon bmi 27 ja joudun laskemaan kaloreita, että pysyn tässä. Jos ote herpaantuu, lihon välittömästi.
Olin viikon maalla, jossa söin kotiruokaa. Lihoin 2 kg. Pitää taas laskea kaloreita, että saan ne pois. Ja se voi viedä kuukausia. En koskaan käy pizzalla tai hampurilaisella. En osta kotiin herkkuja. Syön raejuustosalaattia lounaaksi ja illalliseksi. Tutkin kaiken ostamani tuoteselosteet ja valitsen vain kevyttuotteita. En koskaan juo mitään sokerista. Silti en saa painoa normaaliksi puhumattakaan hoikasta.
Sun aineenvaihdunta ja hormonitoiminta on mennyt totaalisen sekaisin kitudieettien takia.
Joskus lihoin lievästä alipainosta (160/47) kymmenen kiloa kuudessa viikossa, en edes tiennyt että niin nopea lihominen on mahdollista. Vaikka alipainoa oli vain vähän, niin silti se oli luonnollista painoa vastaan. Keho otti takaisin kaiken ja piti tiukasti kiinni niistä. Aina jos lauhdutin kilon, niin lihoin kaksi. Täytyi vaan hyväksyä paino ja mennä hitaasti, syödä kulutuksen mukaan ja mielummin yli kuin alle. Meni puolitoista vuotta ennenkun keho oli suht tasapainossa ja paino lähti laskuun taas luonnostaan.
Koeta jonkun aikaa vaan pitää painosi ja syödä nälän ja kulutuksen mukaan ja olla armollinen itsellesi. Jos tulee pari kiloa niin älä stressaa. Älä laihduta nyt, kerkeät kyllä myöhemminkin.
Tavislaihduttajille voi käydä kuten firness-kisaajille kisojen jälkeen. Heti kun uskaltaa syödä, niin paino pompsahtaa radikaalisti koska keho on ollut nälkiintynyt. Myös kilpirauhashäiriöt puhkeaa usein dieetin takia.
Googlaa nälkävelka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla ei ole mitään mainitsemiasi ongelmia. Tällä ruokavaliolla treenaan, käyn töissä, hoidan kodin ja perheen. Pari taloraksaakin takana ja autotallin rakennus menossa.
Seksi maistuu, kiitos vaan oikein hyvin! Kuluneiden 23 aviovuoden aikana ei ole tarvinnut kertaakaan kieltäytyä. Olen aktiivisempi kuin nuorempi mieheni.
Syön hyvin ja herkuttelen. Olen vain 40v tehnyt kaikki ruuat itse joten tiedän miten ne tehdään ilman turhia kaloreja. Vrt stroganoff smetanalla tai ukkojuggella. Kaloreita ajattelematta pidän enemmän jugurtin mausta. Kaloreita säöstyy huomasmatta ja voin käyttää ne vaikka mansikkakermakakkuun.
Kaloreita en laske mutta sen verran ravinnosta tiedän että osaan arvioida ravintosisällön ja ruoka-aineet jotka on hyviä, terveellisiä ja kevyitä
Huonoa ruokaa tai mättöä en siedä.
Oikeanpuoleinen, siis vähemmän hoikka, sai 100% äänistä - kunnes mammat poistattivat ketjun :D :D :D