Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisivätkö miehet hoikista, jos tietäisivät mitä se vaatii?

Vierailija
16.07.2019 |

Enkä nyt tarkoita niitä, jotka oikeasti pitävät normaalipainoisista? Vaan niitä, jotka eivät erota urheilullista anorektikosta.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee ainakin valitusta tekemistäni terveellisistä ruoista. Mies haluaisi nakkikastiketta ja perunamuussia, minä suosin salaatteja ja vähähiilihydraattista ruokavaliota. Minua taas ärsyttää, että mies raahaa selkä vääränä kaupasta herkkuja kotiin. Minun on helppo kävellä kaupassa namihyllyjen ohi, mutta jos kotona kaapissa on avattu sipsi- tai karkipussi, on vaikeampi olla syömättä. (Etenkin kun toinen niitä avoimesti sohvalla mussuttaa.)

Mies on myös avoimen kauhuissaan pienistä ruokamääristäni ja pitkistä ruokaväleistä. Olen miettinyt kyllä, että jos joskus lapsia saamme, minun on mietittävä asiaa uudestaan. En halua lapsilleni antaa näin epäterveen syömisen mallia (en tosin myöskään miehen epäterveellistä herkuttelumallia!)

Vierailija
22/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä multa vaadi yhtään mitään pysyä hoikkana. En huhki salilla tai urheile muutenkaan (tämä ei siis ole mikään kehuskelu, pitäisi liikkua) ja syön ihan normaalisti. 160cm/47kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vaadi kuin terveelliset elämäntavat ja aktiivista urheilua/treeniä.

Se ongelma ja itku tulee siitä jos näihin ei pysty.

Vierailija
24/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se todella vaikeata naisille: älä syö liikaa

Mun vaimo (157/42) on hoikka, mutta ei sen eteen kyllä tee muuta kuin syö terveellisesti.

Vierailija
25/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetusti parhaiten laihtuu syömällä tasaisesti 3 -4 tunnin välein terveellisiä pienehköjä annoksia. Lautasmallin mukaan - puolet kasvista lautasella.

Vierailija
26/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin muuten hauska aihe. Ex tykkäsi, kun olen urheilullinen ja timmi, mutta se olisikin pitänyt tulla taikasauvan voimalla. Alkoi nillittää salilla käymisistäni ja koko ajan olisi pitänyt mussuttaa herkkuja.

Tajusin vasta ajan kuluessa, että se hänen salilla käymisensä oli alussa vain esitystä eikä into kauaa kestänyt. Hän oli myös mielestään vain lihaksikas (mikähän iso lihas siinä mahan kohdalla on?), kun alkoi lihoa pikku hiljaa.

Opin siitä, että miehen pitää olla kaltaiseni, niin ongelmia ei tule.

Vierailija
27/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se hoikkana pysyminen mitään ihmeellistä vaadi. Ei napostele vain joka välissä. Toki jos laihduttaa sinne hoikkuuteen ja siksi joutuu olemaan kitudieetillä niin sitten on varmasti vaikeampaa. Tuntuu että ihmiset pitää jättiannoksia normiannoksina, vaikka ei sitä ruokaa oikeasti niin paljon tarvitse, ihmisten mahalaukut ovat vain venyneet niin ei ne täyty kuin jättiannoksilla.

T hoikka (bmi normaalin puolella, vaikka ihmiset töissä huomauttelee kun olen niin laiha, mutta hoikkiahan nykyään pidetään ihan anorektikkoina kun normaali kehonkuva vääristyy yhteiskunnassa - joo oon vähän vittuuntunut tähän mun painoni seurantaan töissä ja muualla, en mäkään muille niitten painosta huomauttele)

Vierailija
28/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetusti parhaiten laihtuu syömällä tasaisesti 3 -4 tunnin välein terveellisiä pienehköjä annoksia. Lautasmallin mukaan - puolet kasvista lautasella.

Toimii kenelle toimii. Oma optimini on että syön kahdesti päivässä, joko aamupalan ja lounaan tai aamupalan ja päivällisen enkä natusta jatkuvasti. Tämä niinäkin päivinä kun liikun pitkälti yli 1000kcal.

On myös tunnettua että pätkäpaastolla laihtuu saman verran kuin samalla kalorimäärällä syötynä pitkin päivää mutta että pätkäpaastolla on muita terveyshyötyjä joita ei saavuta sillä että syö saman kalorimäärän jaettuna aterioille pitkin päivää.

Vierailija
29/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se vaatii? Sitä että ei syö kuin hippo joka ikinen päivä? No problem!

Vesihevoset on kasvissyöjiä. Pelkästään rehuja syömällä on vaikeaa tulla merkittävästi ylipainoiseksi.

Vierailija
30/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, siis jokihevonen.

Vierailija
31/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ei ole vielä mikään uroteko pysyä hoikkana.

Vierailija
32/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehillä ne lihakset kasvavat itsestään ihan tuosta vain.

Sehän siinä onkin. Miehet saavat syödä massan eteen. Naiset joutuvat huhkimaan ja olemaan syömättä.

Ja puhun edelleen hoikasta vartalosta, en normaalipainosta.

Sehän se ongelma naisilla on kun ovat syömättä! Sillä tavalla sitä lihoo helpoiten. Kavereissa on juuri näitä - jätän syömättä nyt niin voin illalla mässätä - tämä jos mikä lihottaa ja paisuttaa pullataikinaksi. Kun syö säännöllisesti laadukasta ruokaa jossa on liikkumismäärään sopivasti energiaa, ei ole tarvetta laihduttaa.

Vierailija
33/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pohtinut tätä nykyisessä suhteessani. Miesystäväni on tuonut esille, että hänen edellinen tyttöystävänsä oli hyvin hoikka. Toki olen tämän itsekin kuvista huomannut. Mies on myös kertonut pitävänsä hoikista naisista. Hänellä itsellään on noin kymmenen ylikiloa.

Mies on kertonut, kuinka edellisen tyttöystävän kanssa oli hankalaa käydä ulkona syömässä tai laittaa yhdessä ruokaa, sillä tällä oli niin vaikea suhde ruokailuun. Hän söi vain tiettyjä ruoka-aineita ja niitäkin rajoitetusti. Spontaani herkuttelu, kuten jäätelöpallon ostaminen tai poikkeaminen hampurilaisilla, oli täysin poissuljettu.

Mies laittaa mielellään ruokaa ja hemmottelee herkuilla. Minä arvostan tätä, mutta samaan aikaan tunnen suurta ristiriitaa: mies pitää hoikista naisista mutta kantaa eteeni herkkuja. En voi yhtä aikaa vastata miehen naisihannetta ja pitää yllä miehen suosimia ruokailutottumuksia.

Vierailija
34/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa. Olen hoikka enkä koe että se ihan hirveästi vaatisi mitään. En elä kitukaloreilla enkä jatkuvassa nälässä. En edes harrasta kovin rankkaa liikuntaa - pyöräilen työmatkat, joogaan joka ilta kotona ja viikonloppuisin käyn juoksulenkillä. En stressaa painosta. Syön kolme kertaa päivässä, tavallista kotiruokaa ja paljon kasviksia. En osta herkkuja, mutta syön niitä esim juhlissa. Buffetissa voin syödä monta lautasellista ja leffassa purkillisen popcornia. Kuuntelen kehoa.

Vierailija
35/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Olen hoikka enkä koe että se ihan hirveästi vaatisi mitään. En elä kitukaloreilla enkä jatkuvassa nälässä. En edes harrasta kovin rankkaa liikuntaa - pyöräilen työmatkat, joogaan joka ilta kotona ja viikonloppuisin käyn juoksulenkillä. En stressaa painosta. Syön kolme kertaa päivässä, tavallista kotiruokaa ja paljon kasviksia. En osta herkkuja, mutta syön niitä esim juhlissa. Buffetissa voin syödä monta lautasellista ja leffassa purkillisen popcornia. Kuuntelen kehoa.

Ja ikäsi on? Nuorena on helpompaa pysyä hoikkana. Neljänkympin paremmalla puolen saa jo katsoa mitä suuhunsa laittaa - valitettavasti.

Vierailija
36/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt ei ole vielä mikään uroteko pysyä hoikkana.

Ihan siinä rajamailla, että tässä ajassa ja yhteiskunnassa rupeaa olemaan. Löllöys ympärillämme sen kuin lisääntyy koko ajan.

Sepä se olis, kun joku keksisi pillerin tms. jolla vois vetää herkkuja ja sontaruokaa kaksin käsin ja kaikki vaan pakkautuisi tiiviiksi lihasmassaksi ja loput kalorit haihtuisivat savuna ilmaan. Sitä odotellessa!

Vierailija
37/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas vähän outo kysymyksenasettelu.

Itse kyllä pidän vähän pulleammista, muodokkaammista naisista, mutta siitä huolimatta ihmettelen kysymystä.

Jos joku mies pitää hoikista naisista, niin mitä kummaa siihen pitämiseen vaikuttaa se, mitä se naisilta vaatii? Luulitko että jotakuta miestä kiinnostaa?

Vierailija
38/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii hyvät geenit ja miehet haluavat naisen hyvillä geeneillä.

Vierailija
39/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaatii hyvät geenit ja miehet haluavat naisen hyvillä geeneillä.

Jääkaapin oven suljettuna pitäminen ei vaadi erityisiä geneettisiä ominaisuuksia. Jokainen pystyy halutessaan olemaan hoikka. Ainakin jos ei nyt mukaan lasketa joitain harvinaisia sairauksia ja muita vastaavia poikkeustapauksia.

Vierailija
40/73 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teininä useita vuosia kitudieetillä. Söin vain 600-1000 kcal/pv. Lisäksi kävelin joka paikkaan useita km. Tällä menetelmällä sain itseni normaalipainoiseksi bmi 23. Siitä en millään päässyt alemmaksi. Silti poikaystävä valitti painosta.

Kun rupesin syömään normaalisti 1800-2000 kcal pv, käymään bodypumpissa ja lenkkeilemään, lihoin lievään ylipainoon bmi 27 ja joudun laskemaan kaloreita, että pysyn tässä. Jos ote herpaantuu, lihon välittömästi.

Olin viikon maalla, jossa söin kotiruokaa. Lihoin 2 kg. Pitää taas laskea kaloreita, että saan ne pois. Ja se voi viedä kuukausia. En koskaan käy pizzalla tai hampurilaisella. En osta kotiin herkkuja. Syön raejuustosalaattia lounaaksi ja illalliseksi. Tutkin kaiken ostamani tuoteselosteet ja valitsen vain kevyttuotteita. En koskaan juo mitään sokerista. Silti en saa painoa normaaliksi puhumattakaan hoikasta.