Wizz air ja laukun koko?
Olisiko joku hiljattain lentänyt Wizz airilla? Mikä on käsimatkatavaran maksimikoko?
Tästä löytyy kahdenlaista informaatiota.
Kommentit (10)
Löysin toki em. sivuston ja sen lisäksi toisaalta seuraavan tiedon:
Wizz Air. Kaikki Wizz Airin matkustajat saavat viedä matkustamoon yhden käsimatkavaran. Käsimatkalaukun koko saa olla enintään 55 x 40 x 23 cm ja paino maksimissaan 10 kg. Ainoastaan Wizz Priority -luokassa lentävät saavat ottaa matkustamoon myös pienemmän käsilaukun, jonka enimmäismitat ovat 40 x 30 x 18 cm.
Vierailija kirjoitti:
Löysin toki em. sivuston ja sen lisäksi toisaalta seuraavan tiedon:
Wizz Air. Kaikki Wizz Airin matkustajat saavat viedä matkustamoon yhden käsimatkavaran. Käsimatkalaukun koko saa olla enintään 55 x 40 x 23 cm ja paino maksimissaan 10 kg. Ainoastaan Wizz Priority -luokassa lentävät saavat ottaa matkustamoon myös pienemmän käsilaukun, jonka enimmäismitat ovat 40 x 30 x 18 cm.
Oliko tämä tieto lentoyhtiön sivuilla? Kuten sivuilla lukee, viime marraskuusta alkaen pätee linkin säännöt.
Air helpin sivuilta, päivitetty 2/19. Täytynee mennä varman päälle ja ottaa ruumaan menevä laukku.
Sen isomman käsimatkaravaran saa ottee, mutta se maksaa. Lippuja varatessa et voi välttyä näiltä kysymyksiltä
Ilman maksua vain se pieni eli käytännössä reppu. Sillä matkustin viimeksi
Vierailija kirjoitti:
Air helpin sivuilta, päivitetty 2/19. Täytynee mennä varman päälle ja ottaa ruumaan menevä laukku.
Tämä laukkutieto löytyy kyllä todella selkeästi varatessa, myöhemmin varausta katsoessa ja vielä check innissäkin. Ihmeen monelle tämä silti on jotenkin vaikeaa, kolmella viimeisellä lennolla on aina ollut joku palikka, joka yrittää viedä vanhan kokoista käsimatkatavaraa matkustamoon.
Kiitos. Heh, onneksi ymmärsin alkaa ihmetellä tätä jo lentoa varatessa. Etten kuulu noihin urveloihin jotka ovat kentällä pulassa. Ja Turussa näemmä täytyy boarding pass itse tulostaa, muuten tulee 30 euroa ekstraa...
Kappas vaan, Wizz on palannut vanhaan mini-pussukka käytäntöön halvimmassa matkustusluokassa.
Jossain vaiheessa he muuttivat sallitun käsimatkatavarakoon yhdenmukaiseksi muiden yhtiöiden kanssa, mutta nyt taas tuo minipussukka. Wizz on aina ollut tarkka, ettei koneeseen viedä kahta laukkua, vaikka pieniä olisivatkin.
Olen matkustanut lipulla, jossa kahden yhtiön lennot. Toinen salli isomman käsimatkatavaran ja pikkulaukun. Portilla minua kehotettiin tunkemaan pienempi isomman sisään. Näytin lippuani, jossa näkyi siihen sisältyvät matkatavarat. "Meillä on tämä käytäntö." Aika ihmeellistä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Heh, onneksi ymmärsin alkaa ihmetellä tätä jo lentoa varatessa. Etten kuulu noihin urveloihin jotka ovat kentällä pulassa. Ja Turussa näemmä täytyy boarding pass itse tulostaa, muuten tulee 30 euroa ekstraa...
Ei tarvi. Riittää että on kännykällä
Maksamalla priority boardingin saa matkustamoon ottaa sekä ison että pienen käsimatkatavaran (ja pääsee ensimmäisten joukossa koneeseen). Maksoi muistasksrni n. 9 euroa/suunta.
https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/travel-information/b…
Tässä on aika tyhjentävästi, jos haluat itse etsiä niin Wizzair hand luggage niin löytyy...