Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12v tytöllä alkanut tulla finnejä. Suositelkaa hyviä kasvojenpuhdistus tuotteita

Vierailija
16.07.2019 |

Mielellään toki hellävaraisia.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni nyt aikuisiällä iho rauhoittui ja finnien tulo vähentyi kummasti kun vaihdoin geelimäisen kasvojenpuhdistusaineen voidemaiseen. Käytän tälläista Nivean puhdistusmaitoa

https://www.nivea.fi/tuotteet/nivea-daily-essentials-sensitive-cleansin…

On ainakin riittävän hellavarainen ja tuoksuton.

Tuossa näyttäisi olevan ainesosana mineraaliöljy. Eikös se tuki ihohuokosia/aiheuta finnejä?

Sitä samaa on käytännössä kaikissa teollisesti valmistetuissa kosmetiikkatuotteissa. Sitten syytä ruveta välttämään, jos ilmenee ongelmia, ennakollisesti ei. 

No ei todellakaan ole läheskään kaikissa kosmetiikkatuotteissa, omissani ei ole missään. 

Et vaan tunnista, 

Paraffinum Liquidum

Paraffinöl, Paraffinum Liquidum, Mineral Oil, Paraffinum Perliquidum, Dünnflüssiges Paraffin, Flüssiges Paraffin, Light Liquid Paraffin, Light Mineral Oil, Liquid Paraffin, Liquid Petrolatum, Mineralölraffinat, Oleum Vaselini Album, Paraffina Liquida, Paraffin, Liquid, Paraffinum Subliquidum, Vaselina Liquida, Weißes Vaselinöl, Weissöl, Paraffin Oil, Paraffinum Liquidum (Mineral Oil), Dickflüssiges Paraffin, Vaselinöl, Weisses, Parafinum Liquidum, White Oil, Huile Minerale, Mineral Oil (Paraffinum Liquidum), Flavum, Gelbes Vaselin, White Soft Paraffin

Oi kyllä tunnistan, mutta olenkin tosi tarkka siitä mitä ostan ja tuotteiden hinnat ovat 30-130 e/ tuote. 

Vierailija
102/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finnit ei johdu huonosta puhdistuksesta eikä finnit parane puhdistamalla.

Kaikki finneille tarkoitetut puhdistusaineet ovat liian vahvoja herkälle iholle ja voi vain pahentaa.

Hormonit nuo finnit aiheuttaa. Ostakaa jotain ihan mietoa peruspuhdistusainetta, joka ei kuivata herkkää ihon pintaa.

Nivea esim. on varma valinta.

Nivea oli minulle liian vahvaa, ostin apteekista Aco-sarjaa, ei kuivata ja iho parani.

Mitä Acon sarjaa käytät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä finniasioissa mikä toiselle sopii, toiselle ei. Eli kokeilemalla usein löytää ennen pitkään oikeanlaisen tavan hoitaa omaa ihoa.

Apteekkituotteet ovat joo ihan hyviä, mutta kannattaa varoa perusrasvoja: osassa on lisätty silikonia tms ihoa tukkivia ainesosia, joten kokeilemalla ja testaamalla kannattaa aloittaa. Markettituotteet eivät ole mitenkään sáátanasta, eli esim hajusteettomat/väriaineettomat Erisanin tuotteet ovat olleet minulle hyviä. Erityisesti Erisanin hoitava puhdistusgeeli. Ei myöskään kuivata.

Kuorin kerran viikossa ihoni hellävaroen Konjac-sienellä, ja käytän ongelma-alueisiin apteekista saatavaa Basironia. Basironin kanssa kannattaa olla varovainen: se kuivattaa ihoa, ja poistaa tekstiileistä värin. Käytänkin Basironia vain hetken ihollani ja pesen pois huolellisesti. 

Vaikka tässä keskustelussa onkin puhuttu sitä, että vaaleiden viljojen ja sokerin välttely ei auta kaikilla: minulla se on auttanut. Vasta kamppailtuani n. 7 vuoden ajan kipeiden hormonifinnien kanssa, aloin tänä vuonna katsomaan paremmin, mitä suuhuni pistän. Arkena en syö leipää, tai viljoja muussakaan muodossa. Olen myös vähentänyt lisätyn sokerin määrää (esim. ketsupit, kastikkeet, LEIPÄ, jne..). Viikonloppuisin höllään, mutta olen jo huomannut,  että en ole saanut pitkään aikaan hormonifinnejä leukaani..

t. N25

Vierailija
104/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ihotautilääkärille. Sieltä saatte oikeat tökötit ja ohjeet. Ja e-pillerit, jos lääkäri näkee hyväksi. Kyllä niitä syö jo moni 11v, jos esim. hirmu hankalat menkat, järkyttävät kivut/isot vuodot tai hormonaalknen akne. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, vaikka ehkäisy ei olisikaan vielä ajankohtaista.

Vierailija
105/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnit ei johdu huonosta puhdistuksesta eikä finnit parane puhdistamalla.

Kaikki finneille tarkoitetut puhdistusaineet ovat liian vahvoja herkälle iholle ja voi vain pahentaa.

Hormonit nuo finnit aiheuttaa. Ostakaa jotain ihan mietoa peruspuhdistusainetta, joka ei kuivata herkkää ihon pintaa.

Nivea esim. on varma valinta.

Finneistä pääsee kyllä eroon säännöllisellä ihonhoidolla. Nykyisin epäpuhtaan ihon tuotteet voivat olla myös hellävaraisia ja kosteuttavia. Niveaa ei kannata ostaa, sillä Nivean joissain tuotteissa on mineraaliöljyjä, jotka aiheuttavat epäpuhtauksia.

T: kosmetologi

Vierailija
106/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sitten olisivat hyviä alkoholittomia puhdistustuotteita?

- ap[/quot

Dermosilillä on hyviä tuotteita epäpuhtaalle iholle. Dermosilillä on Skin Solutions-sarja, joka on hyvä epäpuhtaalle ja nuoren iholle. Eivätkä ole kalliitakaan.

Vierailija
107/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti kannattaa käydä kosmetologilla hoitamassa ihoa ja jos tilanne menee tosi pahaksi niin sitten vasta ihotautilääkärille!

Vierailija
108/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebamed clear face! Kasvovoide kannattaa valita apteekkarin kanssa, esim. Humektan ei ole kovin rasvainen ja sopii kasvoille.

Käytän yleensä hajusteettomia, mutta sebamed on sopinut minulle.

Vierailija
109/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIkuisella ystävälläni oli kuukausia iho-ongelmia. Annoin hänelle minulle sopimattomat Dermosilin 

https://www.dermosil.fi/fi/products/3852-savinaamio

ja Murumurun c-vitamiiniseerumin

https://www.ruohonjuuri.fi/c-vitamiiniseerumi-30-ml-murumu-6430056089232

ja joitain sekalaisia testereitä. Parin viikon jälkeen iho oli parantunut. Aikuisella finnit tosin hävinnevät helpommin kuin nuorella. 

Vierailija
110/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti ihotautilääkärille! Ei ole hyvä idea kokeilla sitä ja tätä. Ja seurailla tilannetta. Jos kunnon akne, siitä jää rumat arvet kasvoihin eli heti oikeaa ja tehokasta hoitoa saamaan. Loppupeleissä säästätte rahaa, aikaa, hermojanne ja lopputulos on parempi.

Vierailija
111/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi kosmetologiin. On hyviä, mutta myös puoskareita. Tiedän esim hierojan, joka alkoi tehdä kosmetologin töitä ilman sitä koulutusta, joten kyllä se ihotautilääkäri on oikea vaihtoehto.

Vierailija
112/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon aknen kanssa ehdottomasti ihotautilääkärille eikä mitään turhia kikkailuja ruokavalioiden ja muiden kanssa. Akneen ei auta kuin lääkkeet. Jotkut pikkufinnit on asia erikseen.

Vierailija
113/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt ap kysyi ensisijaisesti neuvoja hellävaraisiin tuotteisiin, niin ei jokatoisen kommentin tarvitse olla ihotautilääkärille kehotusta tai ruokavalio neuvoja...

Vierailija
114/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sebamed clear face! Kasvovoide kannattaa valita apteekkarin kanssa, esim. Humektan ei ole kovin rasvainen ja sopii kasvoille.

Käytän yleensä hajusteettomia, mutta sebamed on sopinut minulle.

Tässä paras ohje tähän mennessä. Ja jos nuo yllä mainitut eivät säännöllisesti käytettynä auta, niin sitten ihotautilääkärille ja viimeisenä vaihtoehtona isotretinoiini-kuuri.

Nämä ruokavaliohöpöttäjät eivät ole oikeaa aknea nähneetkään ja tuollaiset höpinät lähinnä loukkaavat vaikean aknen kanssa painiskelevia. Ruokavaliolle voi muutaman finnin välttää ja siinä se.

Vierailija
115/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo Sebamedin vaahto ole aika kuivattavaa.

Vierailija
116/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta on pestä kasvot ihan normaalisti kuten ennenkin ja huolehtia ihon kosteutuksesta. Ei kannata lähteä ihonpuhdistuskierteeseen. Se vain pahentaa tilannetta. Iho ärtyy ja kuivuu. Teineillä nyt vaan tulee finnejä. Nopeimmin niistä pääsee, kun on hellä iholleen. Ja meikkivoide/puuteri tms. kannatta tietenkin jättää pois.

Vierailija
117/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 18v tyttö/nainen ja kärsinyt lievästä aknesta 13-vuotiaasta asti. Mulla rasvoittuva sekaiho, poskissa ei finnejä mutta otsassa ja leuassa niitä esiintyy.

Mulla ei juuri koskaan ole ollut apua ulkoisista hoitokeinoista. Monet aineet käyty läpi, mutta ei muutoksia suuntaan tai toiseen. Paljon tärkeämpiä ovat sisäiset ”hoitokeinot”.

Avainsanana on VEDENJUONTI. Puhdistaa nimittäin ihoa sisältä päin. Mulla ainakin eron huomaa jo parissa päivässä; jos vedenjuonti on hieman unohtunut, alkaa naama kukkia enemmän. Ihon kunto paranee nopeasti jo pelkästään lisäämällä vedenjuontia.

Ja ruokavalio: ei liikaa rasvaisia ruokia ja sokeria, vaaleaa leipää ja punaista lihaa kannattaa käyttää hillitysti. Maidon juontia kannattaa myös vähentää. Suosikaa siis kevyttä ruokavaliota!

Hellä pesuaine, mulla esim. apteekista ostettu Favoran puhdistusvaahto! Super hellävarainen iholle. Kosteutus myös supertärkeää, oli ihotyyppi sitten kuiva tai rasvoittuva. Itse käytän kosteutukseen öisin ihan vaan kookosöljyä! (Hillitsee samalla mun ihoa rasvoittumasta, mutta joillain ihmisillä ihotyypistä riippuen voi myös tukkia ihohuokosia entisestään.) Päivisin sitten käytössä kevyt Lumenen 24h kasvorasva herkälle iholle.

Kerran viikossa säännöllisesti ihon kuorinta. Ei liian usein, joten siksipä olisi hyvä jos kuorintapäivä olisi aina joku tietty päivä esim. keskiviikko.

Kasvojen pesu lämpimällä vedellä, joka avaa ihohuokoset ja liottaa lian paremmin pois, jonka jälkeen huuhtelu viileällä vedellä, jolloin ihohuokoset sulkeutuvat.

Tyynyliinan sekä kasvopyyhkeen vaihto viikon välein. Jos otsatukka, kannattaa se kasvattaa pois jotta iho ei ”muhi” hiusten alla.

Itse aikoinaan kävin ihotautilääkärillä. Sain kahta eri lääkevoidetta, kumpikaan ei auttanut. Vasta silloin, kun ymmärsin ruokavalion ja sisäisten hoitokeinojen merkityksen, alkoi ihon kunto parantua. Lääkevoiteista yms. ei ole mitään hyötyä, jos sisäinen hoitaminen ei ole kunnossa.

Vierailija
118/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman teinin iho-ongelma helpottui apteekista ostetulla puhdistusvaahdolla, merkki Seba-med. On hellävarainen ja voi käyttää aamuin ja illoin, maksaa kyllä 12 eur pullo mutta hintansa väärti.

Ohhoh, että ihan 12 euroa ihonhoitoon! No jopas xD

Vierailija
119/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattaako tuo Sebamed ihoa yhtään?

Vierailija
120/142 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkärille korkeintaan neuvoja kysymään.