Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! E-pillereistä ymmärtävät paikalle!!!

Vierailija
15.07.2019 |

Asia on niin että mulla on viimeinen e-pilleriviikko meneillään, ens viikolla on siis kuukautiset. Ongelma on että mulla ei missään nimessä saa olla kuukautiset ensi viikolla (ei liity seksiin vaan menen paikkaan missä kuukautiset olisi maailman hirvein riesa). Olen kerran ennen yrittänyt skipata kuukautiset syömällä kaksi luiskaa putkeen, mutta menkat tuli silti (2 päivää myöhemmin kuin normaalisti) ja jatkuivat varmaan 2 viikkoa.

Kysymykseni on että jos jätänkin jo tänään pillerin ottamatta, eli otan taukoviikon nyt? Toimiiko? Tuleeko kuukautiset keskiviikkona niinkuin mulla aina normaalilla taukoviikolla tulee kun olen ottanut sunnuntaina vikan pillerin? En ole harrastamassa seksiä joten ei huolta ehkäisytehosta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hormonikierukka

2/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Marvelon e-pillerit ja syön niitä ongelmitta 3 laattaa eli 63 päivää putkeen eikä koskaan ole läpivuotoja. Jos et pysty edes kahta laattaa putkeen syömään ilman vuotoa, niin ota yhteyttä lääkäriin ja vaihda merkkiä. 

Neuvoisin sinua kuitenkin nyt jatkamaan pillereiden syömistä kunnes voit pitää seuraavat kuukautiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä myöhemmäksi siirtäminen (eli liuskojen peäkkäin syöminen) toimii varmemmin kuin aikaistaminen (eli liuskan kesken jättäminen). Millaiset sun pillerit on!eli onko niissä kaikissa sama määrä samoja aineita, vain onko erilaisia koostumuksia kierron mukaan? Jos on erilaisia koostumuksia, on tärkeää että kuukautisten siirtämiseen jatketaan toissen liuskan niistä keskimmäisistä pillereistä, joita on eniten.

Vierailija
4/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mulla on Marvelon e-pillerit ja syön niitä ongelmitta 3 laattaa eli 63 päivää putkeen eikä koskaan ole läpivuotoja. Jos et pysty edes kahta laattaa putkeen syömään ilman vuotoa, niin ota yhteyttä lääkäriin ja vaihda merkkiä. 

Neuvoisin sinua kuitenkin nyt jatkamaan pillereiden syömistä kunnes voit pitää seuraavat kuukautiset.

Jos menen lääkärille tällä viikolla ja saan uuden merkkiset pillerit joita sitten jatkan ensi maanantaina (vai heti suoraan?) niin toimiiko sit skippaaminen?

Vierailija
5/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimii, mutta vaihda merkkiä jos kuukautiset ei pysy pois edes kahden liuskan syömisen ajan. Itse syön kolme liuskaa peräkkäin, kun on niin hankalat menkat.

Vierailija
6/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tässä tilanteessa on fiksuinta lopettaa kesken.

Vierailija
7/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ollut ajoissa niin lääkäri olisi antanut avun. Hop hop lekuriin saamaan neuvoja.

Vierailija
8/8 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jättää liuskaa kesken ainakin jos olet harrastanut seksiä tämän liuskan aikana ja varmin keino siirtää kuukautisia on varmaan syödä ne kaksi liuskaa putkeen. En ole ainakaan kuullut, että menkat alkaisi ns. ennen aikojaan vaikka liuskan jättäisi kesken. Soita lääkärillesi ja kysy! Keltarauhashormonia käytetään myös ihan yleisesti menkkojen siirtämiseen, eli kysy reseptiä siihen, jos tuo e-pillereillä siirtäminen ei lääkärin mukaan onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä