Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaista on olemassa, jota kukaan ei voi sinulta viedä?

Vierailija
15.07.2019 |

Olen nainen ja mietin mihin kannattaa panostaa elämässä. Hetkessähän onnellisuus saattaa mennä. Elämä jota olen vaivaa nähden koonnut, ja sitten joku vaikkapa raiskaa ja vie sen elämän. Eli mitä on aarre taivaassa, jota kukaan ei sinulta vie? Siihen aion panostaa jotta voin kaikesta huolimatta olla rauhassa ja onnellinen. Jeesuksen puheisiin viittaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei - ainakaan helposti - voi viedä opittuja tietoja ja taitoja. Unohtua ne toki voivat.

Mutta tuskin sellaista itselle tärkeää asiaa onkaan, mitä ei voisi jotenkin elämän aikana menettää. Muistotkin voivat kadota ja persoonallisuus muuttua.

Vierailija
22/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lta näkyy olevan jo mielenterveys varastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon karikoita ja menetyksiä kokeneena sanoisin, että omat lapset ja nimenomaan heille annettu rakkaus, huolenpito ja kasvatus. Heidän hyvinvointiin ja tarpeiden priorisointiin voi fokusoitua aina, etenkin silloin kun muutoin elämässä myrskyää. Siitä seuraa pelkkää kiitosta ja onnistumista.

En ole koskaan käsittänyt sitä että lapsia hoidetaan jotenkin huonosti henkilökohtaisissa kriiseissä. Itse kanavoin kriisien aiheuttamat tunnetilat heittäytymällä täysillä konkreettiseen arkeen ja pyöräretkiin, metsäretkiin, barbi- tai autoleikkeihin, taitaviin leipomuksiin yhdessä, lautapeleihin jne. Missä muualla saa aivot samalla tavalla narikkaan?

Ja kyllä, olen haastavaa työtä (yli 100 K/vuosi) tekevä yh. Sillä ei tässä konseptissa ole merkitystä, mutta sanon vain ennen kuin joku ehtii tulla sanomaan että työpäivän jälkeen ei JAKSA.

Nyt lapseni ovat koululaisia ja ollaan todella hyvä tiimi, olen niin ylpeä heidän tunnetaidoistaan ja tasapainoisuudestaan, puhumme kaikista iloista ja suruista ja meillä on todella hyvä olla yhdessä.

Toki lapset voidaan "ottaa pois" vaikka onnettomuuden kautta, mutta sellaista ei pysty miettimään. Suosittelen siis panostamaan omiin lapsiin, jos haluat jotain mistä jää ikuinen kädenjälki. Ovat syntyessään kuin tyhjiä kankaita, joista syntyy juuri sellaista taidetta jonka itse luot.

Vierailija
24/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaiiisin olla niinkuin tuo sarasvuo, että ei ajaudu karikoillle vaaan halu lentäää ilmassa. Sielllä on niin paljon tilaaa luovuudelle.

Mä tiedänn millaista olla karikolla ja mä enn halua sinne enää. Kukaan ei tuleee apuun, kukaan ei kuuule avunhuuutoja, pitäää vain kehitttäää perusteltu ymmärrys siiitä kuinka aina selviiytyä. Veikkaaan että esiim steven jobbs pärjäsi niiin.

Minuakin joskus kiehtoi Steve Jobs sekä myös J.K Rowling, jotka kumpikin pääsivät köyhyydestä hienoihin saavutuksiin ja siitä seuraavaan maalliseen maineeseen ja kunniaan.

Ap

Vierailija
25/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä periaatteessa tajunta ja liiika ymmärrys se on varmaan se mitää tässsä ensisijaisesti haetaan ja sen merkityys mieleen ja mielenterveyyteeen. Ei ole mitäään mieltymyksiä yksissäään vaaan ymmärrys käsittäää maailmaa kuin se eteeen pomsahtaaa ja dopamiiiini tekeee työnsä.

Vierailija
26/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä periaatteessa tajunta ja liiika ymmärrys se on varmaan se mitää tässsä ensisijaisesti haetaan ja sen merkityys mieleen ja mielenterveyyteeen. Ei ole mitäään mieltymyksiä yksissäään vaaan ymmärrys käsittäää maailmaa kuin se eteeen pomsahtaaa ja dopamiiiini tekeee työnsä.

Eli ei olee neurooottisia mielihyväyhhtymiä.

Vierailija
27/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lta näkyy olevan jo mielenterveys varastettu.

Tiesitkö että tein kerran päätöksen että jos vaan löydän totuuden ja Jumalan, annan vaikka hinnaksi sen että joku pitäisi minua tärähtäneenä.

Ap

Vierailija
28/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiveshiki jo mainittu?

Vierailija
29/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä hetkessä ja tyytyväisenä. Menneisyyttä ei voi keltään viedä.

Vierailija
30/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä olen hengessäni, muun saa ottaa ja viedä.

Vierailija
31/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti mitään, nykyään viedään tuhkatkin pesästä.

Vierailija
32/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino.

Vierailija
33/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoani. Olen alallani yksi Suomen huipuista. Koko maassa on alle 5 ihmistä, jotka tekevät tätä työtä samalla tasolla kuin minä. Tämä on toki suomalaisen suusta paljon sanottu ja kuulostaa omakehulta, mutta joskus se auttaa, kun tiedostaa olevansa todella hyvä jossakin.

Vierailija
34/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei olee neurooottisia mielihyväyhhtymiä.

Riiippuvuuksia on toki pikku paheit kuten tupakkki ja viina muttta sekin on pitkällle elämäntavoistakin ja elämäntilanteeesta riiippuvainen.

Vierailija
35/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni Jeesukseen. Ja Hänen kauttaan saan ikuisen elämän luonaan kun pysyn Hänen omanaan loppuun asti. Kristityt ovat muuten suurin vainottujen ryhmä tällä hetkelä maailmassa. heitä tapetaan ja vangitaan m us limimaissa, p ohjo iskore assa, myös bu ddha laiset ja h indut vainoavat. ympäri maailmaa. Tästä ei uutisoida. Esim Open Doors ja Marttyyrien ääni-sivustoilla on tietoa.

Vierailija
36/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksessäsi oli "kukaan" eikä "mikään", joten tähän on helpompi vastata.

- elämäniloni

- muistoni

- uskoni

- rakkauteni lapsiini ja muihin läheisiini

- osaamiseni 

- empatiakykyni

- tunteeni

- mielikuvitukseni 

- elämänkokemukseni

Nuo nyt tulivat ensimmäisenä mieleeni.

Kaikki nuo voi viedä, jos esim masennut pahasti tai menet psykoosiin tai saat Alzheimerin taudin. Oman mielen voi menettää siinä missä jalankin.

Totta, mutta mikään mainitsemistasi ei ole henkilö eli "kukaan". Jos kysymyksessä olisi ollut "kukaan" -sanan sijasta "mikään", vastaukseni olisi ollut ihan toinen.

Vierailija
37/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Regiina kirjoitti:

Uskoni Jeesukseen. Ja Hänen kauttaan saan ikuisen elämän luonaan kun pysyn Hänen omanaan loppuun asti. Kristityt ovat muuten suurin vainottujen ryhmä tällä hetkelä maailmassa. heitä tapetaan ja vangitaan m us limimaissa, p ohjo iskore assa, myös bu ddha laiset ja h indut vainoavat. ympäri maailmaa. Tästä ei uutisoida. Esim Open Doors ja Marttyyrien ääni-sivustoilla on tietoa.

Näin yhden kristityn naisen haastattelun, joka oli töissä jossain vaarallisella alueella. Haastattelija kysyi, eikö pelota mutta tämä nainen sanoi jotenkin niin, että vaikka mielenkin häneltä rikkoisivat niin taivaassa hän ei sitäkään muista.

Vierailija
38/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun alussa joku väitti, ettei terveyttä voi toinen ihminen viedä. Olen eri mieltä. Kaahari liikenteessä vammautti minut ja vei terveyteni. Mutta hän ei vienyt elämänhaluani ja oloani. Valitsin etten katkeroidu ja tein töitä sen eteen. Tätä päätöstä kukaan ei vie minulta.

Vierailija
39/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eletty elämä ja hyvät muistot. 

Joku kolauttaa sinua päähän niin että menetät muistisi totaalisesti ja pysyvästi. Siinä meni eletyn elämäsi kauniit muistot.

Vierailija
40/55 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitoani. Olen alallani yksi Suomen huipuista. Koko maassa on alle 5 ihmistä, jotka tekevät tätä työtä samalla tasolla kuin minä. Tämä on toki suomalaisen suusta paljon sanottu ja kuulostaa omakehulta, mutta joskus se auttaa, kun tiedostaa olevansa todella hyvä jossakin.

Höpsistä. Riittävän kova isku sopivaan kohtaan päähäsi, niin joudut suorittamaan peruskoulunkin uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän