Helsinkiläisellä sinkulla 2200e/kk (netto) menee kokonaan elämiseen
Jos haluaa helsingissä pitää sinkkuna yllä mukavaa elintasoa, menee kuukaudessa helposti 2200e/kk ilman, että säästöjä kummemmin kertyy.
Vuokra etelä-haagalaisessa uudehkossa kaksiossa 1200 e / kk.
Työmatkat 100 e / kk.
Ruoka 300 e / kk.
Kulttuuri 150 e / kk.
Viihde (ravintolat, baarit) 100 e / kk.
Kauneudenhoito (kosmetiikka, vaatteet, kampaaja ym) 200 e / kk.
Laskut 100 e / kk.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En valittanut menoista, kerroin vain, että tässä kaupungissa rahaa tosiaan saa palamaan aktiivisen ja ulkonäöstään huolta pitävän sinkun elämäntyylillä :)
ap
Rahaa saa kulumaan missä vaan kaupungissa. Jopa Turussakin on tapahtumia, teattereja, konsertteja, kauneushoitoloita... Todenmukaisempi otsikko olisi ollut "minulla 2200€/kk menee..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä 100 e kulttuurimenoihin menee aika helposti Helsingissä. Yks teatteri, pari kertaa leffas ja kerran-kaksi konsertissa/klubilla niin satanen on menny pelkkiin pääsymaksuihin.
Ja nuorena sinkkuna haluaa mennä, siksihän Helsingissä asutaan.
Kaikki nämä saman kuun aikana? Miten kellään riittää aikaa tohon kaikkeen joka kk? Asun itsekin Stadissa, ja käyn ehkä vuodessa eri tapahtumissa ton verran. Ehkä mulla on sitten vähän kiireisempää töiden kanssa, kun oon freelancer.
Mä tunnen sinkkuja, jotka käy lähes joka viikonloppu klubeilla. Ehkä teatteriin ei tuu mentyä joka kuukausi, mutta aika moneen muuhun happeninkiin kyllä.
Ja jos miettii vaikka leffailtaa: lippu leffaan, siellä ehkä drinksu. Sitten hampurilaiselle (ja juoma). Tähän uppoaa jo helposti 50 euroo.
Ja jos näiden jälkeen eksyy vielä klubille niin satanen on loppujen lopuksi pieni raha.
Ja jos tän tekee kaks kertaa kuussa (mikä on menevälle sinkulle aika vähän), niin parisen sataa uppoaa mennen tullen.
Ei tuo 1200e vuokra edes ole mikään erityisen iso Helsingissä. Siis onhan se aivan älyttömästi mutta tuota hintaluokkaa ne on. Itse etsin 5 vuotta sitten kaksiota alueelta joka on hieman poispäin keskustasta Haagasta katsottuna, eikä niin hyvänä alueena pidetty kuin Haaga. Alle 900e ei löytynyt yhtään mitään. Ja tuosta hintataso on varmasti jo noussut. Itse ostin oman asunnon eikä vastike ja lainanlyhennys yhteensäkään ole tuota 1200e.
Ei Nurmeksessa ole mitään vikaa. On vaan kummallista verrata Nurmeksen ja Helsingin vuoksia. ei liity tähän ketjuun mitenkään. Ja jos Nurmeksessa asuu, niin sitten tulee vuokran sijaan niitä muita kuluja.