Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Miehen ÄLYKKYYDEN ja hänen AUTOVALINTANSA välillä on yhteys !!!

Vierailija
15.07.2019 |

Hankenin kauppakorkean professorin Jaakko Asparan sekä Templen yliopiston Xueming Luon ja Yalen Ravi Dharin tutkimuksessa kävi ilmi, että ne miehet, jotka olivat saaneet korkeampia pisteitä kognitiivisia taitoja mittaavissa testeissä, ostivat myös vähäpäästöisempiä autoja.

Ero eri kognitiivisilla taidoilla varustettujen kuluttajien autojen päästöissä oli noin kolme prosenttia.

Tekniikan Maailman mukaan aiemmin tänä vuonna Journal of Consumer Research -lehdessä julkaistu tutkimus osoitti, että mitä älykkäämpi kuluttaja, sitä todennäköisemmin hän suosii myös yhteiskäyttöautoja.

Yhteys älykkyyden ja yhteisomisteisten autojen välillä oli tutkimuksessa merkittävästi suurempi kuin vähäpäästöisten autojen tutkimuksessa: jopa viisinkertainen.

Tulee mieleen tuo Jari Cheek Tiihonen, eikös hän juuri ostanut ihan uuden ja ison Rolls Roycen.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Jestas-mika-kiesi-Tassa-on-Cheekin-uusi-5…

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla älytön kun en omaa edes ajokorttia.

Vierailija
2/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen, että parempipalkkaisilla miehillä on varaa ostaa hybridejä tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmiä hivelevän hienostuneisuuden vastapainona jylisee 624-hevosvoimainen moottori. Se kiidättää Cheekin ja 2,4-tonnisen eleganssin kaunottaren 4,6 sekunnissa nollasta sataan.

Ympäristöstä viis

Vierailija
4/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja muiden qutottomien älykkyystaso on siis mitä? Vai onko joukkoliikennekarjavaunussa oma älykkäiden yliryhmä?

Vierailija
5/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan sellaisella autolla mistä tykkään, vähät välitän tuosta tutkimuksesta.

Vierailija
6/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö- ja yhteiskäyttö- (eli vuokra-) autot ovat kalliita. Älykkyydellä voi päästä hyviin tuloihin, mutta rikkaus ei ole kuitenkaan todiste älykkyydestä.

Vierailija
7/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton hankinta tehdään tunteella. Järkiperustelut keksitään jälkeenpäin. Hankenissa ei ole älykkyyden tai psykologian tutkimusta. Se on kauppakorkeakoulu.

Voisi olettaa, että auton hankintaan vaikuttaa myös käyttötarkoitus ja käytettävissä oleva rahamäärä.

Vierailija
8/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan sellaisella autolla mistä tykkään, vähät välitän tuosta tutkimuksesta.

Tuolla todistit, ettet ole älykäs ja oikeasti ajat sillä, mihin sinulla juuri ja juuri on varaa.

Vierailija
9/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen ÄO on 145, eli aikas korkea. Ajaa isolla autolla, joka syö bensaa 9-10 litraa satasella. Joskus kuulemma lipsahtaa alle 9 litrankin. Aikoo ostaa  nyt mulle samanlaisen, entisen pikkukotteron sijaan. Kelpaa. Nauraa ilmastovouhotukselle, vaikka muuten on luonnonsuojelija monellakin tapaa. 

Vierailija
10/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehen ÄO on 145, eli aikas korkea. Ajaa isolla autolla, joka syö bensaa 9-10 litraa satasella. Joskus kuulemma lipsahtaa alle 9 litrankin. Aikoo ostaa  nyt mulle samanlaisen, entisen pikkukotteron sijaan. Kelpaa. Nauraa ilmastovouhotukselle, vaikka muuten on luonnonsuojelija monellakin tapaa. 

Jos miehesi nauraa ”ilmastovouhotukselle”, häntä tuskin voi sanoa luonnonsuojelijaksi.

Myös oman mieheni ÄO on Mensa-tasoa, ja hän ajaa vähäpäästöisellä ja vähän kuluttavalla hybridillä.

Älykäs ihminen tuskin haluaa tupruttaa rahojaan pakoputkesta ulos, rahalle on nimittäin parempaakin käyttöä.

Vierailija
11/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus on nro 1 peruste auton hankinnassa, jos oikein järjellä ajattelee.

Vierailija
12/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun minulla ei ole autoa ollenkaan ja suosin joukkoliikennettä liikkuessani pitempiä matkoja niin olen sitten super älykkö niinkö?

Vierailija
13/13 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään oikeasti älykästä ihmistä ei kiinnosta yhden auton päästöt piirun vertaa. Auton muut ominaisuudet ovat 100x tärkeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi