Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pikavippejä ja rahapelejä ei kielletä?

Vierailija
15.07.2019 |

Ihan yksinkertainen kysymys. Liian heppoiset lainat ja kulutusluotot sekä uhkapelit ovat myrkkyä yhteiskuntamme resursseille. Miksi niitä ei ole vielä säännelty tiukemmin? Todella järkyttävää, kuinka paljon resursseja menee hukkaan näistä aiheutuvien velkaantumisen, köyhtymisen ja sosiaalisten ongelmien korjaamiseen. Voisiko joku viisas valaista, miksi tässä sääntö-Suomessa ei olla vielä onnistuttu tarttumaan tähän ongelmaan? Sen sijaan että pienituloisten ja luottokelvottomien holtitonta velkaantumista pyrittäisiin ehkäisemään, jauhetaan vain jostain sokeriverotuksesta ja mietojen viinien myymisestä maitokaupassa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkea voida kieltää. Ihmisen täytyy itse osata lukea ne lainan ehdot ja tietää, miten aikoo sen maksaa.

En ymmärrä, mikseivät ihmiset ota ennemmin luottokorttia/ -kortteja. Niissä sentään siedettävämmät korot ja aina jokin hätävara olemassa, jos säästöt eivät riitä.

Siksi kun kaikki eivät saa luottokorttia! Esim. minä olen takuueläkkeellä ja asumismenojen jälkeen jää käteen 750 euroa. Mutta en saa korttia kun saan takuueläkettä. Toinen ihminen on töissä ja hänelle jää asumiskulujen jälkeen käteen 750 euroa saa sen luottokortin.

Itse olen työtön, eikä työttömyys ollut este luottokortin myöntämiselle. Ilmeisesti varallisuus vaikuttaa, samoin se, miten on raha-asiansa hoitanut.

Minulla ei ole mitään maksuhäiriöitä ikinä ollut mutta luotollista visaa en saa koska saan eläkettä joka tulee KELAlta. Varallisuutta ei kyllä ole...

Vierailija
22/22 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä minullekkaan myönnetä luottokorttia. 900e/kk palkkaa, 300e/kk työttömyysrahaa, ?e/v osinkoja. Velaton 50m2 asunto itähelsingissä, salkku 170k. Miksei? No se työttömyystuki. Siten olen pankille saastaa.

Vaikka pankin osakkeitakin on 8000e edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla