Älykkyysosamääränne
Elikkäs viimeksi kun tein äö testin sain 104 äö.
Kertokaapas teidän osamääränne.
Kommentit (90)
115 -120, oma arvio. Jossain asioissa varmaan 100 ja jollain suppealla alueella 140.
Tämä ei kerro kyllä elämässä menestymisestä paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
115 -120, oma arvio. Jossain asioissa varmaan 100 ja jollain suppealla alueella 140.
Tämä ei kerro kyllä elämässä menestymisestä paljoakaan.
Jossain asioissa olen alle 80 pinnaa 😂
Tosin noi luvut voisi heittää hiiteen ja uhua mielummin mikä liekään se finskisana, normaalihajontojen(?) määrästä.
128 mutta en jaksanut tehdä testiä loppuun.
Älykkyyttä ihaillaan, mutta oikeasti luulen, että huippuälykkäänä olisi aika vaikeaa. Aina olisi erilainen ja ympärillä olevat ihmiset vaikuttaisivat tyhmiltä. Kumppanin löytäminen olisi aika haastavaa.
Eli olen tyytyväinen, että olen normaaliälykäs.
Mulla oli äsken Mensan nettitestin mukaan 122. Ensin ajattelin että onkohan tätä pienille naisenaivoille suunniteltu lainkaan mutta kyllähän se siitä sitten lutviutui :)
Tapu-tapu selkään, hyvä minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotakuinkin sata. En usko että saisin äo-testissä kovinkaan mairittelevia pisteitä, mun on jotenkin ihan äärettömän vaikeaa ymmärtää noita kuviotehtäviä, joissa pitää valita se looginen seuraava kuvio. Ei vaan mene kaaliin. Olen ihan fiksu joissain muissa asioissa ja muutenkin ihan sellainen järkityyppi, mutta nuo kuviot... en ymmärrä miten kukaan pystyy keksimään niihin vastauksia, tai edes keskittymään koko tehtävään. :D Mulla katoaa keskittymiskyky ja suunnilleen kaikki aivotoiminta samantien kun alan pohtia noita.
Niissä on usemmiten aina jokin logiikka, jota seuraamalla voi täydentää kuviota. Alussa logiikkaa on helpohko ja se vaikeutuu, mitä pidemmälle mennään. Oma ongelmani on se, että pohdin liian pitkään helppoja päättelytestejä, koska etsin aina monimutkaisuutta sieltäkin, missä sitä ei ole. Vaikka tiedän valmiin vastauksen, käyn sen läpi monta kertaa. Olen siis aika hidasälyinen, tosin tuota taipumusta voi kai kehittää. En kyllä usko, että nopea päättelykyky kertoo kaikkea ihmisen kognitiivisesta kapasiteetista. Se voi tosiaan kertoa myös itsevarmuudesta, hyvästä itsetunnosta ja hyvästä keskittymiskyvystä.
Täällä yksi samanlainen. Hitauteen taipuvaisena yllätyin, että sain testistä jopa suht hyvän tuloksen. Se taas ei yllättänyt, että suurin ongelmani testissä oli aika.
Tuo monimutkaisuuden etsiminen on itselleni tuttua ja ehkä yksi osasyy hitauteen. Erityisesti tämä piirre näkyy matemaattisissa tehtävissä, jotka lasken aina luontevasti mahdollisimman mutkikasta reittiä. Sitten ihmettelen kun saan tietää, että samaan vastaukseen voi päätyä paljon yksinkertaisemminkin.
Älykkyysosamäärä ilman käytettyä keskihajontaa ei kerro yhtään mitään. Jokainen joka ilmoittaa vain yhden luvun on todellisuudessa idiootti.
148 Mensan mukaan. Mutta se oli ennen lääkitystä joka "saattaa aiheuttaa pysyvää kognitiivisten toimintojen heikkenemistä". Jipii. Äly toimii, mutta muisti pätkii.
Jääköön salaisuudeksi mutta ilahdun monesti kun lähes poikkeuksetta kun täällä on puhetta millään tavoin älykkyydestä, niin paikalle rientää suunnaton määrä heitä, joiden älykkyysosamäärä on suurempi kuin alle promillella suomalaisista. - Missä muualla tällainen tavis maisteri, jonka äo. on keskiverron alapuolella voi pääsä nautimaan ja iloitsemaan tällaisen älynjättiläisten seurasta?
Vierailija kirjoitti:
Älykkyysosamäärä ilman käytettyä keskihajontaa ei kerro yhtään mitään. Jokainen joka ilmoittaa vain yhden luvun on todellisuudessa idiootti.
Mietin ilmoitanko keskihajonnan, mutta sitten totesin, että mitä se tänne kuuluu. En myöskään ala pilkkomaan älykkyystestiäni ja erittelemään millä osa-alueilla olen nero ja millä olen tavis, joillakin osa-alueilla olen todellinen idiootti. Minulla on asperger joten profiilini on epätasainen, olen siis nero, tavis ja idiootti, mutta keskiarvona älykkäämpi kuin 95% väestöstä.
tällä palstalla jokainen on vaativan erikoisalan asiantuntija , eli firmat taistelee heistä ja työkenttänä koko maapallo, riippuen missä tarvitaan huippu ÄÖ:tä.
Minä olen surkea luuseriduunari, mutta varmaan ihan normi äö koska hyvin menee ja naapurit ei naura.
Vierailija kirjoitti:
Mensan nettitestissä 145, virallisessa testitilaisuudesta 120.
Nainen 63 v.
Joo mun kokemuksen mukaan suhde on tämä. Voitte nettitestistä pudottaa noin 20-30 pistettä, niin saatte äo:nne selville. Ellette halua mennä Mensan testiin.
Mutta nettitesti ei anna oikeaa äo:ta. Ovat liian helppoja.
Mensan virallisesta testistä >135, keskihajonta 15.
Vierailija kirjoitti:
Mensan virallisesta testistä >135, keskihajonta 15.
Täällä sama tulos. Mensan nettitestistä sain samansuuntaisen tuloksen, 13X tms.
Mun aö on 420