Älykkyysosamääränne
Elikkäs viimeksi kun tein äö testin sain 104 äö.
Kertokaapas teidän osamääränne.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosii huono. Mutta on mulla erityislahjakkkuuksia.
Korkeiin suvussa on harvardisssa opiskellut sydänkirurgi ja professori saksassa suvussa. Ukki arkkitehti ja mummmi filosofianmaisterii.
On tietotekniiikan lehtoria yliopistosssa ja oikeustieteeen lehtoria yliopistosssa ja pankiinjohtajaa yms opettajaaa jne...
Ykksi on yhden ministerin avustaja. Hyvämiellinen puolue.
Siltä pohjaaalta olen vakaasti sitä mieltä tuossa kun mainiitsin kasvatusmetodeista ja auutismin synnystä etttä lasta ei tulisi kasvatttaaa liika yksioikoisessa ympäristösssä koska arvelen vahvasti sen olevan yhteyydesssä autismiiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tosii huono. Mutta on mulla erityislahjakkkuuksia.
Korkeiin suvussa on harvardisssa opiskellut sydänkirurgi ja professori saksassa suvussa. Ukki arkkitehti ja mummmi filosofianmaisterii.
On tietotekniiikan lehtoria yliopistosssa ja oikeustieteeen lehtoria yliopistosssa ja pankiinjohtajaa yms opettajaaa jne...
Ykksi on yhden ministerin avustaja. Hyvämiellinen puolue.
Siltä pohjaaalta olen vakaasti sitä mieltä tuossa kun mainiitsin kasvatusmetodeista ja auutismin synnystä etttä lasta ei tulisi kasvatttaaa liika yksioikoisessa ympäristösssä koska arvelen vahvasti sen olevan yhteyydesssä autismiiin.
Autismisssa ei ole mitään pahaa sitä en sano, muttta nykyisesssä maaailmassa autistina on hyvin vaikeaa selviytyä. Moni autiisti tekee itsemurhan.
Toisessa testissä 136 ja toisessa 125 mikä vei luottoa testeihin, vaikka molempien piti olla ihan validoituja oikeita testejä. Tosin voihan se olla että väsymys yms. häiriötekijät häiritsevät testien tuloksia noinkin paljon.
Näissä testeissähän ei mitata ymmärryskykyä kuitenkaan, se on eri asia kuin yleinen älykkyys jota näissä testeissä mitataan. Esim. huono päässälaskutaito laskee perustestien tuloksia. Silti huonosti päässä laskeva voi ymmärtää paremmin esim. differentiaaliyhtälöitä tai oikeaa matematiikkaa eikä vain laskentoa jota alakoulussa opetetaan.
Jotkut hyvinkin kovat tulokset älykkyystesteissä saavat eivät esim. välttämättä opi käyttämään Blueray-laitetta tai uudenaikaista älytelevisiota kunnolla, näitäkin on todettu psykologisissa tutkimuksissa.
Samoin näissä yleistä älykkyyttä mittaavissa testeissä kovinkin hyvin pärjäävillä voi olla vaikeaa ymmärtää jopa lukion fysiikkaa puhumattakaan yliopistossa opetettavasta. Ei auta jos on älykäs jos ei ymmärryskyky riitä.
Esim. yliopistojen pääsykokeet mittaavatkin enemmän ymmärryskykyä kuin älykkyyttä. Muutenhan ne voitaisiin korvata älykkyystesteillä.
Mensan nettitestissä 145, virallisessa testitilaisuudesta 120.
Nainen 63 v.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa testissä 136 ja toisessa 125 mikä vei luottoa testeihin, vaikka molempien piti olla ihan validoituja oikeita testejä. Tosin voihan se olla että väsymys yms. häiriötekijät häiritsevät testien tuloksia noinkin paljon.
Näissä testeissähän ei mitata ymmärryskykyä kuitenkaan, se on eri asia kuin yleinen älykkyys jota näissä testeissä mitataan. Esim. huono päässälaskutaito laskee perustestien tuloksia. Silti huonosti päässä laskeva voi ymmärtää paremmin esim. differentiaaliyhtälöitä tai oikeaa matematiikkaa eikä vain laskentoa jota alakoulussa opetetaan.
Jotkut hyvinkin kovat tulokset älykkyystesteissä saavat eivät esim. välttämättä opi käyttämään Blueray-laitetta tai uudenaikaista älytelevisiota kunnolla, näitäkin on todettu psykologisissa tutkimuksissa.
Samoin näissä yleistä älykkyyttä mittaavissa testeissä kovinkin hyvin pärjäävillä voi olla vaikeaa ymmärtää jopa lukion fysiikkaa puhumattakaan yliopistossa opetettavasta. Ei auta jos on älykäs jos ei ymmärryskyky riitä.
Esim. yliopistojen pääsykokeet mittaavatkin enemmän ymmärryskykyä kuin älykkyyttä. Muutenhan ne voitaisiin korvata älykkyystesteillä.
Väsymys, nälkä, huonot olosuhteet voivat vaikuttaa tulokseen jopa parikymmentä pistettä.
116, mutta väitän sen tulleen tuurilla.
Terveisin Naispelko26
19 vuotiaana sain 145. Isäni (silloin TJ) kokeili samaista testiä ja sai 120 luokkaa. Tosin oletan tuloksen suhteutuvan ikätasoon.
En ole sen jälkeen vakavissani kokeillut, oikein ajan kanssa paneutunut mensan nettitestiin. 110-120 olen saanut ns. helposti. Olen visuaalisesti lahjakas pieni filosofi. En ollenkaan matemaattisesti lahjakas.
Mutta pidän erityisesti em. mainituista kuviotehtävistä!
Mulla oli 136 eräällä testikerralla ja 123 toisella. Nämä siis Mensan nettitesteissä.
Pitäisi käydä joskus paikan päällä kun niitä järjestetään.
Takaisipa analyyttisyys ja päättelykyky onnellisen elämän...
Me emme kerro älykkyysosamääräämme, mutta pienenä vinkkinä me kerromme, että se menee katosta läpi:)
Vierailija kirjoitti:
Mun ÄÖ on 199.
Oletpa pitkä ja vielä nainen. Pelaatko koripalloa?
Ja lisäksi meillä on pitkät kynnet. Ettäs tiedätte. Nih.
Lukiossa? :D lol.. joo siellä luvattiin 198..juu ei todellakaan.
Mensan testit kelpuuttaa liittymään jos viittisin mennä virallisiin testeihin.
Noin muuten 169 muissa testeissä.
Mene ja tedä mitä oikeasti. 140? Enhän mä ees osaa toista kotimaista tai kijoittaa millään kielellä.
131.. en ole kovin intellektuelli tai lainkaan analyyttinen, mutta kyllä näillä aivoilla saa aikaiseksi.. pitäisi saada lapsia aikaiseksi, hukkaan menee muuten..
Niissä on usemmiten aina jokin logiikka, jota seuraamalla voi täydentää kuviota. Alussa logiikkaa on helpohko ja se vaikeutuu, mitä pidemmälle mennään. Oma ongelmani on se, että pohdin liian pitkään helppoja päättelytestejä, koska etsin aina monimutkaisuutta sieltäkin, missä sitä ei ole. Vaikka tiedän valmiin vastauksen, käyn sen läpi monta kertaa. Olen siis aika hidasälyinen, tosin tuota taipumusta voi kai kehittää. En kyllä usko, että nopea päättelykyky kertoo kaikkea ihmisen kognitiivisesta kapasiteetista. Se voi tosiaan kertoa myös itsevarmuudesta, hyvästä itsetunnosta ja hyvästä keskittymiskyvystä.