Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä riipiä 300€ kolmessa viikossa? Vinkkejä?

Vierailija
15.07.2019 |

Minulla on tänä kesänä talous todella tiukalla: olen laskenut budjettini tarkasti siten, että ilman ylimääräisiä menoja selviän tästä kesästä. Mitään ei jää säästöön, mutta en joudu velkoihinkaan. Kesäkuussa tuloni ja menoni olivat tasan +-0, ja näin tulee jatkumaan syyskuuhun saakka.

Hyvin mennyt tähän asti, mutta nyt se sitten jysähti: tuli täysin yllättävä 300€ suuruinen menoerä, joka minun pitää maksaa kolmen viikon kuluessa.

Kertokaa vinkkejä, miten voisin saada tuon rahan kasaan? Siis ihan mitkä vain pikkurahankin keruuvinkit ovat tervetulleita. Olen jo ainakin ajatellut, että laitan pari esinettä/vaatetta kotoani Toriin myyntiin ja toivon että ne menisivät nopeasti.

Olen yhden hengen opiskelijatalous. Elän jo nyt tosi yksinkertaisesti ja säästeliäästi (minulla ei ole asumisen ja puhelinlaskun lisäksi käytännössä muita kuluja kuin ruokakauppa - sekin säästeliäs) joten peruselämästäni en enää voi oikein nipistää. Pitäisi siis ikäänkuin "tyhjästä" taikoa tuo 300€.

Vinkit kehiin! :)

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäviä menoja ei ole

Vierailija
2/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäviä menoja ei ole

Tämä on. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita poimimaan?

Vierailija
4/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimi mustikoita.

Vierailija
5/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko myydä jotakin tavaroitasi tai vaatteitasi? Mennä kavereille ikkunanpesijäksi / siivoojaksi vaikkapa 10 € / palkalla? Tms.? Voisitko kanittaa jonkin arvokkaan tavarasi ja hakea sen sitten takaisin, kun rahatilanne paranee?

Vierailija
6/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuletko siivousavuksi? Ei ole taka-ajatuksia.

Vierailija
7/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki joku keikkatyö? Mene vaikka poimimaan mansikoita tai pese vaikka jonkun tutun ikkunat. Mene lapsenvahdiksi.

Vierailija
8/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö tekemään joitain pikkutöitä vähän?

- Kysy sukulaisilta ja tuttavilta, tarvitsisivatko he maalaus-/korjaus-/siivousapua vaikka kesämökillä

- Pistä lähikauppaan ilmoitus, että autat vanhuksia esim. ostosten teossa

- Opeta maahanmuuttajalle suomea (yksityistunteja) pari kertaa viikossa huomattavasti halvemmalla kuin koulutetut opettajat

- Perinteinen pullonkeruu

Vierailija
9/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätapauksessa pikavippi tai laina tutulta/vanhemmilta/sukulaisilta.

Vierailija
10/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonkeräystä

Vierailija
11/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota pikavippiä.

Vierailija
12/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätätapauksessa pikavippi tai laina tutulta/vanhemmilta/sukulaisilta.

Pikavippi on se mikä saa sitten tuossa +-0 rahatilanteessa vaan suurempiin ongelmiin. Sukulaisilta tai tutuilta helpoin lainata, onhan siinä korotonta maksuaikaa ihan mukavasti ;)

Vierailija
13/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Opeta maahanmuuttajalle suomea (yksityistunteja) pari kertaa viikossa huomattavasti halvemmalla kuin koulutetut opettajat

Jos olet opiskelija, voit myös antaa yksityisopetusta niissä aineissa, jotka hallitset. Joko peruskouluikäisille (, jolloin voit oikeastaan opettaa mitä ainetta vaan), tai lukioikäisille tai kanssaopiskelijoille (jolloin voit opettaa vain niitä aineita, joita itse yliopistossa opiskelet). Onnistuu myös skypessä tms., maksu vaikka Paypalin kautta.

Vierailija
14/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 € on 30 10 € arvoista asiaa. Yritä kerätä se sieltä täältä, se lienee helpointa.

Jos saisit vaikkapa viisi vaatekappalettasi myytyä 10 € / kpl, saisit jo 50 €.

Jos sinulla on tarpeettomia esineitä, nekin saattavat mennä hyvin kaupaksi.

Peset ystäväsi ikkunat 10 € / h palkalla, siihen menee 5 h, taas 50 € lisää kasassa. Se on jo 1/3.

Kavereille palkallisia palveluksia voi tehdä myös koiria ulkoiluttamalla, lapsia vahtimalla, mattoja pesemällä, autoa vahaamalla, kaupassa käynnillä heidän puolestaan, ...

Mansikoita keräämällä saat päivässä kasaan vähintään 50 €, jos teet koko päivän hommia. Raskasta se kylläkin on.

Tsemppiä!

Vierailija
15/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaupungissasi jotain tapahtumaa? Asunto vuokralle Airbnb, jos on yhtään hyvällä paikalla. Esim. Oulussa menee Qstockin aikana keskustan pienet asunnot jopa 100€/vrk vuokralle. Verothan siitä pitää maksaa tietysti ja hoitaa itsensä jonnekin muualle yöpymään, joten ei ihan vaivaton. 

Vierailija
16/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi, mikä on tuo yllättävä meno? Mulle ei tule koskaan tuollaisia. Voisin kuvitella omalla kohdalla, että jos kissa sairastuu, sehän olisi äkillinen meno. Tai jos itse sairastun, sekin olisi äkillistä (lääkkeet, taksi lääkäriin tms). Mutta nuokin pitää maksaa heti, ei ole kolmen viikon maksuaikaa. 

Mä tiedän tarkkaan mitä laskuja mulle on tulossa ja minkä suuruisia. 

Vierailija
17/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurs bankilta tonnin mastercard, missä 300e nostoraja.

Saat itse päättää maksatko pikkuhiljaa takaisin. Kortti tulee viikon-parin viikon sisällä. 

Muutenkin hyvä olla varalla luottokortti.

Vierailija
18/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttaa (muutama) koru, voin suositella.

Saat hakea sen aikaisemminkin, kuin panttiaika.

Vierailija
19/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarikaapista - sieltä harvinaisten vuosikertacalvadosten takaa. Eikös jokainen säilytä siellä vähintään tonnia hätävararahoja..??

Vierailija
20/56 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilloja poimimaan, niistä saa nopeasti isot rahat. Mustikoita ei juuri ole. Ja kerää pulloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä