Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subway aikoo tuoda 10 erilaista valmista patonkia menuun

Vierailija
15.07.2019 |

Asiakkaiden kritiikki tehosi?

Kommentit (649)

Vierailija
421/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse siitä, että jos Subi haluaisi ison joukon kiinnostuneita mutta nyt vieraantuneita asiakkaita ja kasvattaa myyntiään, valmismallisto olisi no-brainer -ratkaisu. Se ei muuttaisi olemassaolevaa mitenkään, ei vähentäisi nykyistä markkinaa, mutta avaisi kokonaan uudelle kuluttajaryhmälle ketjun tuotteet ja kasvattaisi bisnestä.

Vierailija kirjoitti:

Onhan siinä vikaa, jos systeemi aiheuttaa ahdistusta, v*tutusta ja asiakaspakoa merkittävässä määrässä potentiaalisia ihmisiä jotka tahtoisivat kiikuttaa rahansa ketjun kassoihin.

Nyt kyllä jo oikeasti huutonaurua!! Mikä ihmeen ylipaisunut ego saa teidät minimaalisen pienen porukan kuvittelemaan että olette "iso joukko" ja "merkittävä määrä"???

Totuus, teidän kannaltanne ikävä, nyt kun on vaan se että Subwaylle, kuten ei millekään muullekaan pikaruokaketjulle, ei mikään muu merkkaa niin paljon kuin raha ja myynti.

JOS olisi oikeasti niin että merkittävä joukko ihmisiä jättää kokonaan käymästä Subwayssa siksi, että siellä joutuu puhumaan hieman enemmän, ja valitsemaan itse mitä täytteitä leipäänsä haluaa, niin asia olisi jo korjattu. Luuletteko te että nuo firmat eivät tee jatkuvaa markkinatutkimusta?? Totta kai tekevät.

Koska asia on ongelma vain äärimmäisen marginaaliselle joukolle ihmisiä, sitä ei tarvitse "korjata". Aloitus on silkkaa huuhaata; mitään tuollaista "10 erilaista valmista patonkia" ei ole tulossa.

"Maailma on valmis ja Subway täydellinen menestys. Ei ole parannettavaa, ei ole markkinoita vallattavaksi. Kilpailijoilta eikä uusista asiakkaista. Toivo on menetetty. Sillä, mikä nyt on, on mentävä hamaan armageddoniin saakka, koskaan et muuttua saa.

Kyllähän tuolla lailla ajattelevia riittää, mutta yhdestä asiasta voit olla varma, tai oikeastaan kahdesta; mikään ei ole niin varmaa kuin muutos, eikä menneisyyden suuruus koskaan ole tae tulevasta menestyksestä. Jokaisen firman, myös suurimpien ja menestyneimpien, on koko ajan kyettävä kehittymään. Dinosaurusten kohtalo odottaa jokaikistä firmaa. Ne itse vaan saavat päättää ajankohdan. Toivotaan ihan yleisellä tasolla ja myös Subwayn kohdalla, että kaltaisesi nostalgis-konservatistinen muutosvastarinta ei ole voimissaan konsernin huippujohdissa, tai muutoin markkinavoimien raakuus äyttää kyntensä sille yllättävänkin pian. 

Vierailija
422/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ollut se, että kaikki täytteet ja kastikkeet eivät sovi toistensa kanssa yhteen. Vaikka asiakas yrittää parhaansa, hän saattaa vahingossa tilata oudon makuisen patongin. Minä en ainakaan jaksa mennä koko putiikkiin enää, ennen kuin saan tilata patongin, jonka makuyhdistelmät joku muu on miettinyt huolella etukäteen. Ihanaa, jos tällainen vaihtoehto on tulossa.

Itse vaihtelen täytteitä usein, enkä ole vielä koskaan onnistunut tilaamaan oudon tai pahan makuista patonkia.

No, meitä on erilaisia ja makuaisteja monenlaisia. Jotkut syövät mukisematta tai peräti tykkäävät hyvinkin oudoista makuyhdistelmistä. 

Outoa jos olet noin tarkka makuyhdistelmistä, etkä silti osaa tilata patonkia jonka maut sopivat yhteen.

Tilaat vaikka kinkkupatongin, mutta et tiedä sopiiko sen kinkun kaveriksi tomaatti ja kurkku?

Kastikkeen voi jättää kokonaan pois jos pelottaa.

Osaan tehdä makuuhdistelmiä, jos tiedän maut, joita yhdistellä. Kukaan ei vielä kertonut, saanio maistella ensin kaikki vaihtoehdot ja sitten vielä valmiin sämpylän ennen mahdollisia lisämausteita? Jos saan, ei asiassa ole muuta ongelmaa, kuin että se vie aikaa.

Pyydätkö Heselläkin saada maistaa tomaattia ja suolakurkkua, ennen kuin pystyt tekemään päätöksen, haluatko kerroshampurilaisesi niillä vai ilman? Eiväthän nekään maistu aina samalta, vaikka kuuluvat jonkun valmiiksi kehittämään hampurilaiseen. Pihvikin maistuu eriltä riippuen siitä, paistetaanko se päivän ensimmäisenä puhtaalla grillillä, vai keskellä kiireisintä lounasaikaa kymmenien muiden pihvien jälkeen, jolloin paistotasoon on tarttunut makua aiempien pihvien rasvasta ja mausteista. Täten kaikki Hesen kerroshampurilaiset eivät maistu aina täsmälleen samalta, vaikka niissä käytettäisiin samaa reseptiikkaa kuin ammattilaisen koekeittiöversiossa.

En pyydä mitään, koska Hesellä mun ei tarvitse itse suunnitella hampurilaista, vaan sen on ammattilainen tehnyt ja kyseinen malli on kansansuosiolla testattu ja viime kädessä nyt ainakin yhden kerran jälkeen tiedän saavani sieltä aina samanlaisen makuelämyksen seuraavillakin kerroilla. Heittäydyt taas tyhmäksi, vaikka on varmasti helppo ymmärtää itse kokkaamisen ja valmiin keittiömestarin tekemän annoksen tilaamisen välinen ero. Subissa kokataan itse, vaikka siinä käytetäänkin "sandwich artist:in" käsiä apuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ollut se, että kaikki täytteet ja kastikkeet eivät sovi toistensa kanssa yhteen. Vaikka asiakas yrittää parhaansa, hän saattaa vahingossa tilata oudon makuisen patongin. Minä en ainakaan jaksa mennä koko putiikkiin enää, ennen kuin saan tilata patongin, jonka makuyhdistelmät joku muu on miettinyt huolella etukäteen. Ihanaa, jos tällainen vaihtoehto on tulossa.

Itse vaihtelen täytteitä usein, enkä ole vielä koskaan onnistunut tilaamaan oudon tai pahan makuista patonkia.

No, meitä on erilaisia ja makuaisteja monenlaisia. Jotkut syövät mukisematta tai peräti tykkäävät hyvinkin oudoista makuyhdistelmistä. 

Outoa jos olet noin tarkka makuyhdistelmistä, etkä silti osaa tilata patonkia jonka maut sopivat yhteen.

Tilaat vaikka kinkkupatongin, mutta et tiedä sopiiko sen kinkun kaveriksi tomaatti ja kurkku?

Osaan tehdä makuuhdistelmiä, jos tiedän maut, joita yhdistellä. Kukaan ei vielä kertonut, saanio maistella ensin kaikki vaihtoehdot ja sitten vielä valmiin sämpylän ennen mahdollisia lisämausteita? Jos saan, ei asiassa ole muuta ongelmaa, kuin että se vie aikaa.

Kaikki vaihtoehdot? Oletko edes laskenut montako kombinaatiota esim. 10 eri vihanneksesta saa ja nehän pitää tietty testata siten että eri kombinaatioita verrataan toisiinsa eikä vaan maistella eri raaka-aineita koska halusit tietää miltä ne maistuvat yhdessä.

Muutenkin näytät jumiutuneen jankuttamaan yhtä ja samaa ideaa mitä teit jo eilen. Trolliksi olet siis tylsä.

Ainakin ymmärrän sentään suomea sua paremmin, esimerkiksi sanojen "vaihtoehto" ja "kombinaatio" eron, jottei tarvitse jauhaa tuulesta temattuja höpinöitä täysin aiheen ohitse epätoivoisen viimeisen sanan tavoittelussa. 

Vierailija
424/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa on valita toivomansa tai lapsen toivomat täytteet?

Arvostan tilannetta, jossa saan itse päättää, mitä syön. Oliivit ja chilijuustot tarjotaan niistä pitäville.

Ensikertalaiselle se on vaikeaa, kun ei tiedä edes että voi valita, saati että tuntisi valittavissa olevat ainekset.

Etkö oikeasti ulkonäön perusteella tunnista salaattia, kurkkua, vihreää paprikaa, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, oliivia, jalapenoa ja maissia? Nämä ovat ne kasvikset, jotka kuuluvat hintaan ja ne ovat tiskillä silmiesi edessä esillä. Leivän täytteet näkyvät seinällä ja kuvan alla lukee, mitä minkäkin nimiseen täytteeseen kuuluu. Toki sekään ei auta, jos ei tunne esim. kinkkua, salamia, tonnikalaa tai kanaa. Sitten ei auta kuin valita umpimähkässä.

Tietenkin tunnistan kasvikset. Mitä sitten? Vihannessalaattia en ole valikoimassa.

Eli mitä aineksia et siis tunnista? Niitä leivän täytteitäkö, eli kanaa, kinkkua, kalkkunaa, salamia, pepperonia, tonnikalaa, naudanlihaa, kasvispihvejä, juustoa?

Käsittääkseni leipäkuoria on useita erilaisia. En tiedä, miltä ne maistuvat. Käsittääkseni kastikkeita on useita erilaisia. En tiedä, miltä ne maistuvat. Käsittääkseni voi lisätä jotain mausteita. En tiedä, tarvitseeko leipä mausteita, koska en ole voinut maistaa leipää valmiina enkä sen ainesosia. Esimerkiksi mainittujen lihatäytteiden suolaisuudesta ei ole aavistustakaan, kuten ei kastikkeiden mausteisuudestakaan. Salameita, pepperoneja, juustoja yms. on hyvin monenlaisia ja -makuisia. Se, että tunnistan salamin, ei kerro lainkaan, miltä se maistuu, miten sen kanssa sopii jokin kastike, joita en tunne, ja tarvitaanko vielä lisämausteita. Maustekurkut, jalapenot ja oliivit voivat olla hyvin monenlaatuisia ja -makuisia. Sipuleissakin on paljon eroja. Tomaatin kypsyysaste vaikuttaa merkittävästi sen makuun ja koostumukseen, mutta sitäkin on hankala arvioida lasin läpi katsellen, saati sokkona. 

Ei se nyt voi olla niin vaikeaa käsittää, eihän? Lopeta tyhmän esittäminen.

Miten voit syödä missään ravintolassa? Kaikki kun ei ole hyvää kaikkien mielestä. Testaamalla se selviää.

Niin, no saakos siellä subissa testata niitä raaka-aineita ennen leipäreseptin laatimista? Tiedän, että ravintolakokki testaa raaka-aineensa sekä reseptiä laatiessaan että myöskin kokatessaan Siksi voin syödä ravintolassa, koska tiedän, että resepti ja tuote on moneen kertaan laadunvarmistettu ammattilaisen toimesta ja se on tarkoituksenmukainen toteutus jostain suunnitellusta visiosta, ei vain satunnaisia tuntemattomia aineksia sotkettuna yhteen. Sellainen kun tulee amatöörin valikoidessa kaikenmoiset tuntemattomat täytteet subileipään.

Vierailija
425/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeavammainen avustettavani pystyy asioimaan Subwayssa mutta ns. terveet eivät....

Jokuhan tuolla mainitsi kohderyhmistä jotain.

Vierailija
426/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydätkö Heselläkin saada maistaa tomaattia ja suolakurkkua, ennen kuin pystyt tekemään päätöksen, haluatko kerroshampurilaisesi niillä vai ilman? Eiväthän nekään maistu aina samalta, vaikka kuuluvat jonkun valmiiksi kehittämään hampurilaiseen. Pihvikin maistuu eriltä riippuen siitä, paistetaanko se päivän ensimmäisenä puhtaalla grillillä, vai keskellä kiireisintä lounasaikaa kymmenien muiden pihvien jälkeen, jolloin paistotasoon on tarttunut makua aiempien pihvien rasvasta ja mausteista. Täten kaikki Hesen kerroshampurilaiset eivät maistu aina täsmälleen samalta, vaikka niissä käytettäisiin samaa reseptiikkaa kuin ammattilaisen koekeittiöversiossa.

En pyydä mitään, koska Hesellä mun ei tarvitse itse suunnitella hampurilaista, vaan sen on ammattilainen tehnyt ja kyseinen malli on kansansuosiolla testattu ja viime kädessä nyt ainakin yhden kerran jälkeen tiedän saavani sieltä aina samanlaisen makuelämyksen seuraavillakin kerroilla. Heittäydyt taas tyhmäksi, vaikka on varmasti helppo ymmärtää itse kokkaamisen ja valmiin keittiömestarin tekemän annoksen tilaamisen välinen ero. Subissa kokataan itse, vaikka siinä käytetäänkin "sandwich artist:in" käsiä apuna. 

Miten niin samanlaisen makuelämyksen, jos tomaatti onkin kypsempää, tai suolakurkku maustuneempaa, tai pihvi mustempi, kuin edellisellä kerralla? Tämähän oli se syy, miksi et voi Subilta tilata, kun et voi maistella tomaatin nyansseja ja tuoksutella aromeja. Et voi sitä tehdä missään muuallakaan, mutta siellä se ei haittaa?

ps. Hesessä ei ole keittiömestari tekemässä annostasi, eikä puljun perustaja ja kerroshampurilaisen kehittäjä ole keittiömestari alkuunkaan.

Vierailija
427/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin samanlaisen makuelämyksen, jos tomaatti onkin kypsempää, tai suolakurkku maustuneempaa, tai pihvi mustempi, kuin edellisellä kerralla? Tämähän oli se syy, miksi et voi Subilta tilata, kun et voi maistella tomaatin nyansseja ja tuoksutella aromeja. Et voi sitä tehdä missään muuallakaan, mutta siellä se ei haittaa?

ps. Hesessä ei ole keittiömestari tekemässä annostasi, eikä puljun perustaja ja kerroshampurilaisen kehittäjä ole keittiömestari alkuunkaan.

Laadunvalvonnassa on tietty toleranssi komponenttien ominaisuuksille, ja reseptiikka on tietysti säädetty toleranssi huomioiden. Sen sijaan kun minun on laadittava reseptiikka Subin tiskillä, en voi saada tietooni mitään tarvittavista asioista, jos en vähintään saa maistaa kaikkea. Muodollisilla titteleillä ei ole merkitystä itse asian suhteen, oleellista on, että silloin kun pätevä ihminen laatii reseptin ja se vieläpä myy kuin häkä, siihen mielellään itsekin nojaa täysin satunnaisen randomisekoituksen sijaan. Ainakin sitä on riskitöntä kerran kokeilla ja muodostaa siitä sitten oma mielpiteensä jatkoa ajatellen. 

Vierailija
428/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laadunvalvonnassa on tietty toleranssi komponenttien ominaisuuksille, ja reseptiikka on tietysti säädetty toleranssi huomioiden. Sen sijaan kun minun on laadittava reseptiikka Subin tiskillä, en voi saada tietooni mitään tarvittavista asioista, jos en vähintään saa maistaa kaikkea. Muodollisilla titteleillä ei ole merkitystä itse asian suhteen, oleellista on, että silloin kun pätevä ihminen laatii reseptin ja se vieläpä myy kuin häkä, siihen mielellään itsekin nojaa täysin satunnaisen randomisekoituksen sijaan. Ainakin sitä on riskitöntä kerran kokeilla ja muodostaa siitä sitten oma mielpiteensä jatkoa ajatellen. 

Just näin jetsulleen

Vierailija
429/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeavammainen avustettavani pystyy asioimaan Subwayssa mutta ns. terveet eivät....

Jokuhan tuolla mainitsi kohderyhmistä jotain.

Siirryttiinkö täällä nyt vammaisten haukkuiseen vai?

Vierailija
430/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂Hese, makuelämys, keittiömestari, Subissa kokataan. Kiitos päivän nauruista.

Eri

Vierailija
431/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kurssi-idea: Kuinka tilataan patonki Subissa. Tämä kun vielä täyttäisi aktiivimallin, niin olisi suosituin kurssi koskaan. Tietenkin vain niille, jotka sinne uskaltavat mennä. Voihan sielläkin paniikki iskeä jo ovella, liian outoa touhua.

Vierailija
432/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kurssi-idea: Kuinka tilataan patonki Subissa. Tämä kun vielä täyttäisi aktiivimallin, niin olisi suosituin kurssi koskaan. Tietenkin vain niille, jotka sinne uskaltavat mennä. Voihan sielläkin paniikki iskeä jo ovella, liian outoa touhua.

Miksi subway ei itse järjestä kursseja?

Vierailija
433/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi subway ei itse järjestä kursseja?

Ehkä heidän ei tarvitse, myyntiä on oikein hyvin muutenkin. Mutta tietenkin heille voisi heittää idean. Mutta mielestäni joku muu voisi tämän idean toteuttaa, Subilla on riittävästi rahaa ilman kurssitustakin.

Vierailija
434/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis Subissa:

Mitä nuo on? Entä nämä? Sopiikohan nuo mielestäsi yhteen. Ai, teillä on useampia kastikkeita, ai mitä kastikkeita. Voiko ostaa prosenteilla ?

Sinccis

Millä ihmeen prosenteilla?

Vierailija
435/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subi vois ottaa Suomessa valikoimiinsa oikeasti tumman ja terveellisiä siemeniä tursuavan patongin. Höttöleivät pilaavat muuten hyvän konseptin.

Vierailija
436/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran reissussa lapsi halusi patongin Subwaysta. Liikkeen ulkopuolella mainostettiin sillä hetkellä tarjouksessa olevaa patonkia. Menin lapsen kanssa sisään ja pyysin, että tuollainen tarjouksessa oleva patonki. Myyjä kysyi minulta mitä siihen laitetaan. Sain hämmästykseltäni sanottua, että samat, mitä kuvassa on, mutta myyjä toisti kysymyksen. Eka kerta Subwayssa oli niin outo kokemus, että en ole mennyt toiste.

Tätä mä olen aina ihmetellyt. Miksi on olemassa päivän tarjouspatonki, kun sitä ei kuitenkaan ole?

Se kuva on joo tarjoiluvaihtoehto, mutta miksei sitten samalla valmis sub? Miksei se päivän tarjous voi olla tietty valmis juttu ja se vaan kasataan siinä asiakkaan tilattua, ilman lisäkysymyksiä?

Onhan hampurilaispaikoissakin kuvat ja niitä voi osoitella, jos ääntä ei lähde. Saa sitä mitä tilaa. Subissa ei.

Subissa ne leipä- ja täytevaihtoehdot ovat siinä asiakkaan edessä. Olen 100% varma, että tilaaminen ja täytteiden valinta onnistuisi myös pelkästään osoittamalla.

Mutta miten täysin kielitaidoton selittäisi hampurilaispaikassa, että hampurilainen on muuten ok, mutta sipuli pitää jättää pois?

Vierailija
437/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi suomalaisille subwayn  kaltainen valinnan vapaus. Parempi kun ei olis koko paikkaa täällä.

Vierailija
438/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subista saa raaka-aineiden puitteissa juuri sitä mitä haluaa:

”Laitatko vähän enemmän niitä jalapenoja, kiitos?”

”Tottakai”

Vierailija
439/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikeaa on valita toivomansa tai lapsen toivomat täytteet?

Arvostan tilannetta, jossa saan itse päättää, mitä syön. Oliivit ja chilijuustot tarjotaan niistä pitäville.

Ensikertalaiselle se on vaikeaa, kun ei tiedä edes että voi valita, saati että tuntisi valittavissa olevat ainekset.

Etkö oikeasti ulkonäön perusteella tunnista salaattia, kurkkua, vihreää paprikaa, tomaattia, punasipulia, suolakurkkua, oliivia, jalapenoa ja maissia? Nämä ovat ne kasvikset, jotka kuuluvat hintaan ja ne ovat tiskillä silmiesi edessä esillä. Leivän täytteet näkyvät seinällä ja kuvan alla lukee, mitä minkäkin nimiseen täytteeseen kuuluu. Toki sekään ei auta, jos ei tunne esim. kinkkua, salamia, tonnikalaa tai kanaa. Sitten ei auta kuin valita umpimähkässä.

Tietenkin tunnistan kasvikset. Mitä sitten? Vihannessalaattia en ole valikoimassa.

Eli mitä aineksia et siis tunnista? Niitä leivän täytteitäkö, eli kanaa, kinkkua, kalkkunaa, salamia, pepperonia, tonnikalaa, naudanlihaa, kasvispihvejä, juustoa?

Käsittääkseni leipäkuoria on useita erilaisia. En tiedä, miltä ne maistuvat. Käsittääkseni kastikkeita on useita erilaisia. En tiedä, miltä ne maistuvat. Käsittääkseni voi lisätä jotain mausteita. En tiedä, tarvitseeko leipä mausteita, koska en ole voinut maistaa leipää valmiina enkä sen ainesosia. Esimerkiksi mainittujen lihatäytteiden suolaisuudesta ei ole aavistustakaan, kuten ei kastikkeiden mausteisuudestakaan. Salameita, pepperoneja, juustoja yms. on hyvin monenlaisia ja -makuisia. Se, että tunnistan salamin, ei kerro lainkaan, miltä se maistuu, miten sen kanssa sopii jokin kastike, joita en tunne, ja tarvitaanko vielä lisämausteita. Maustekurkut, jalapenot ja oliivit voivat olla hyvin monenlaatuisia ja -makuisia. Sipuleissakin on paljon eroja. Tomaatin kypsyysaste vaikuttaa merkittävästi sen makuun ja koostumukseen, mutta sitäkin on hankala arvioida lasin läpi katsellen, saati sokkona. 

Ei se nyt voi olla niin vaikeaa käsittää, eihän? Lopeta tyhmän esittäminen.

Miten voit syödä missään ravintolassa? Kaikki kun ei ole hyvää kaikkien mielestä. Testaamalla se selviää.

Niin, no saakos siellä subissa testata niitä raaka-aineita ennen leipäreseptin laatimista? Tiedän, että ravintolakokki testaa raaka-aineensa sekä reseptiä laatiessaan että myöskin kokatessaan Siksi voin syödä ravintolassa, koska tiedän, että resepti ja tuote on moneen kertaan laadunvarmistettu ammattilaisen toimesta ja se on tarkoituksenmukainen toteutus jostain suunnitellusta visiosta, ei vain satunnaisia tuntemattomia aineksia sotkettuna yhteen. Sellainen kun tulee amatöörin valikoidessa kaikenmoiset tuntemattomat täytteet subileipään.

Hei haloo nyt.

Se on leipä. LEIPÄ.

Ihan mikä tahansa kastike sopii jokaiseen subiin. Ihan jokainen, kunhan itse sattuu vaikka valkosipulista pitämään.

Myös tuoreet kasvikset kaikki sopivat sinne. Maun mukaan sitten oliivit ja jalopenot ym.

Vierailija
440/649 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmana ole tulossa.

Jos tilaat vaikka kinkkupatongin niin voin vakuuttaa, että mikään kasvisvaihtoehto, leipä tai kastike EI TEE SIITÄ OUDON MAKUISTA.

Jos pyydän subiini raakaa punasipulia ja jalopenoa + pippuria, niin onhan se aika surkean makuinen, koska en kyseisistä ainesosista pidä.

Mutta ei siellä kukaan epämiellyttäviä täytteitä itselleen valitse.

Jos pelottaa, että sopiiko tulinen kastike tai hunajasinappi kanan kanssa, niin ota vaikka valkosipuli tai majoneesi. Tai kysy myyjältä, mutta toki makuasia. Äly hoi.

No niin jonne. Sulla on kuusivuotiaan makumaailma. Nirsoilet yksittäisistä aineksista ja kaikki muu on samanarvoista tasapaksua Ok:ta. Koeta käsittää, että toiset hahmottavat ruoan maun ihan eri tavalla. Kulinaristisella kokonaisuudesta lähtevällä monien makujen harmonian tavalla.

Tässä. Puhutaan. Leivästä. Leivästä! 

Ei annoksesta, ei ranskalaisesta hienosta ruuasta.

Väitätkö, että se sun leipäs on pilalla, jos valitset majoneesin sijasta valkosipulin? Siis olettaen, että pidät valkosipulista?

Hahahhaha.

Ja ihan tiedoksi, että ne tuoreet kasvikset ei kummoselta maistu. Minusta ainakin on aivan sama, onko siinä leivässä kurkkua vai tomaattia. Ei kenenkään leipä mene pilalle siitä, ETTÄ SIINÄ TOMAATTIA. Haloo.

Myöskin ne leivät, miten voit muka tehdä väärän valinnan? Tuskin kenenkään mielestä hunajakaura sopii paremmin kikhernepihvin kanssa kuin kinkun. Haloo. Se leipä valitaan sen mukaan, mistä itse tykkää. Sopii kyllä kaikkien täyttteiden kanssa.

Sun länkytyksen keskeinen toistuva pointti on, että sulla ei ole makuaistia. Taidat olla väärässä aiheessa pätemässä.

Millä perusteella?

Mun Spicy Italian -subi ei ihan oikeasti mene pilalla, jos valitsen siihen joskus Southwest soosin ja joskus valkosipulin. Ei mene mikään muukaan subi.

Jos taas valkkaan siihen punasipulit, niin asia on eri.

Tilaan aina lähessamanlaisen subin, mutta leipää ja soosia vaihtelen. AINA HYVÄÄ, koska en tilaa mitään oreganoleipää, joka kuulostaa kamalalta tai kastiketta, josta en pitäisi. Haloo.

Ihan omien tekstiesi perusteella. Painotat sitä, että voit vaihtaa niitä sämpylän täytteitä jokseenkin mielivaltaisesti, kunhan välttelet erikseen mainittuja inhokkejasi, ilman, että maku mielestäsi oleellisesti muuttuu. Se kertoo siitä, että sulla todellakin on kehittymätön makuaisti, jos ihan eri aineksilla leivät maistuvat mielestäsi samanlaisilta. Ja sitten kuusivuotiaan nirsoilutyyliin et vaan siedä yksittäisiä tiettyjä makuja. Sulla ei ole ymmärrystä kokonaisuuksille ja nyansseille, vaan makusi on karkeaerotteleva ja kapeakaistainen, kyeten erottelemaan yksittäisiä vahvoja makuja, ei aistimaan monitasoisia kokonaisuuksia. 

Parempi, että et noilla näytöillä ryhdy pätemään yhtään kenellekään kulinaristisista asioista. Hienoa kannaltasi, jos sulla on sekä oma vakiosuosikkisi, että voit siitä vaihtaa itä vain ja silti maistuu samalta. Subista saat aina  mielestäsi purtavaa näillä spekseillä, vaikka jokin täyte olisi loppu tai muuttuisi - et edes huomaisi asiaa. Mutta älä siksi dissaa meitä vähän paremmin maistavia ja ymmärtäviä. 

En todellakaan ole sanonut etteikö maku muuttuisi 😂😂

Nimenomaan en ole nirso, vaan pidän kovasti esim. valkosipulikastikkeesta, southwestistä ja hunasinapista.

Et siis nyt Ihan miettinyt asiaa loppuun..

Näillä leivän ja soosin muutoksilla saan mukavaa vaihtelua, vaikka päätäyte aina sama. Aina hyvää, mutta ei tosiaan aina samanmakuista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme