Haluan matkustella
Ahdistaa kun haluaisin vihdoin päästä ulkomaanmatkalle, ja olisi ihan mahdollista säästää rahaa mutta kukaan ei tässä perheessä ole kiinnostunut säästämään asian takia!
Olin 12 vuotta lasten kanssa kotona ja vihdoin työelämässä niin haluisin että palkallani olisi oikea säästökohde!
Tänne ostetaan elämiä, elektroniikkaa ja kaikkea muuta...
Kohtalotovereita?
Kommentit (5)
Saat oman palkkasi käyttää miten haluat, kun pakolliset menot on maksettu. Ei sinun tarvitse ostaa tai rahoittaa elukoita ja elektroniikkaa loputtomiin. Se maksaa joka haluaa. Jos on teini, voi mennä töihin ja tienata itsekin. Jos on mies, hänellä on varmaan omakin palkka.
Minä siirrän joka kuukausi tietyn summan palkastani kokonaan eri tilille matkakassaan. Haluan matkustella ja toiselle tilille säästäminen on kyllä ainoa keino saada se raha pois perheen yleisistä juoksevista menoista.
Vierailija kirjoitti:
Saat oman palkkasi käyttää miten haluat, kun pakolliset menot on maksettu. Ei sinun tarvitse ostaa tai rahoittaa elukoita ja elektroniikkaa loputtomiin. Se maksaa joka haluaa. Jos on teini, voi mennä töihin ja tienata itsekin. Jos on mies, hänellä on varmaan omakin palkka.
Minä siirrän joka kuukausi tietyn summan palkastani kokonaan eri tilille matkakassaan. Haluan matkustella ja toiselle tilille säästäminen on kyllä ainoa keino saada se raha pois perheen yleisistä juoksevista menoista.
Huh,onneksi löytyi kohtalonsisar. Kyllä minä aijon nyt laittaa rahaa säästöön, meillä teini täyttää 13 eli ei vielä työ ajankohtainen. Pieni omaisuus menee joka kuukausi näiden jyrsijöiden ylläpitoon ja sovittiin että kuukausirahasta maksavat elukoiden ylläpidon. Mies ostelee pelejä, elektroniikkaa ja suoratoistopalveluita (niitä ei edes kukaan katso) Molemmat olemme töissäkäyviä..
Erilliset rahat, yhteinen taloustili. Eikä lapsille enää yhtään eläintä enempää.
Meillä molemmat laittavat saman summan tilille, jolta maksetaan välttämättömät asumis-, ruoka- ja autokulut, ja loput ovat omaa rahaa. Ei tarvitse koskaan kysellä, saanko käyttää omat rahani omaan matkaani.
Sama täällä. Vanhemmiten olen alkanut käyttää rahaa ennemminkin elämyksiin kuin tavaraan. Minua ahdistaa jo 4-kymppisenä se, että kun kuolen ilman perillisiä, että tavarani päätyvät jonnekin kaatopaikalle. Täytyy siis yrittää päästä suurimmasta osasta eroon, ennen sitä.