Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lisää nopeusvalvontaa.

Vierailija
15.07.2019 |

Pystyn hallitsemaan autoni nopeutta. Ajamiseni muuttuisi paljon mukavammaksi ja turvallisemmaksi, kuten kaikkien. Kaikki pääsisivät (tutkittu juttu) keskimäärin nopeammin perille.
Ja jos nuija haluaa maksaa valtiolle ylimääräistä, niin mikäs siinä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Peltipoliisien lisäksi toivoisin sitä perinteisiä ”poliisi ja tutka tien varressa” valvontaa.

Vierailija
2/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on varustettu normaalilla hahmotuskyvyllä, hän pystyy arvioimaan matkaan kuluvan ajan eikä ylinopeuksiin ole tarvetta. Jos tuota hahmotuskykyä ei ole kannattaa käyttää julkisia tai taksia niin ei vaaranna muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenteessä kyllä huomaa, että vakionopeudensäätimen käyttö on suurimmalle osalle aivan liian haastavaa. Vähän ennakoimalla ja ilman epätasaista nopeutta ajavia törppöjä liikenteessä, polkimiin ei tarvitsisi koskea käytännössä lainkaan satojen kilometrien matkalla. Lisäksi ei tule kiusausta ajaa sakkonopeuksia.

Vierailija
4/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....ampukaa itsenne. Jopa professori tyrmää nuo laitokset. Näkee kuinka tyhmää porukkaa täällä pyörii.

t: Kortiton

Vierailija
5/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin autossani on apuvälineet nopeuden hallitsemiseksi. Tärkein on poljin lattialla oikealla. Autossani on myös ihmeellinen mittari joka näyttää nopeuteni ja jonka virheen tarkistan lähes päivittäin näyttötauluista. Lisäksi siinä on vakionopeussäädin. Ja jos nämäkään eivät riittäisi, navini myös varoittaa välittömästi ylinopeudesta.

Minusta henkilön joka ei pysty edes hallitsemaan oman autonsa nopeutta, ei pidä lähteä rattiin.

Vierailija
6/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinopeus ei ole mikään merkittävä haitta liikenteessä. Suurimmat vaaratilanteet syntyvät liian pienistä turvaväleistä, järjettömistä ohituksista sekä taajamassa suojateiden huomiotta jättämisestä. 

Ajan reilut 50 000 km vuodessa ristiin rastiin Suomea. Harvoin tulee tilanteita, missä näkee oikein kunnon kaahareita vaarallisine ylinopeuksineen. Ja jos näkee, niin eivät nämä hurjastelijat varmasti kameroihin kiinni jää. Kun oma järjetön ylinopeus on tiedossa, niin on myös kameroiden paikat. 

Sen sijaan kaikkea muuta vaarallista ja järjetöntä näkee. Sellaista, mihin noilla kameroilla ei ole mitään vaikutusta. Onkin vähän surullista, että nuo kamerat rankaisevat eniten niitä ihan tavallisia autoilijoita, jotka koittavat ajaa nätisti muun liikenteen mukana. Ei suurtakaan huolimattomuutta vaadi, jos satojen kilometrien matkalla jää joku rajoituksen muuttuminen keskellä korpitaivalta huomaamatta, tai jos se viisari onkin pari km/h liian korkealla. Itse olen muutaman sakon saanut tolpista ja silloinkaan en ole tietoisesti ajanut liian kovaa. Tuntuu jotenkin väärältä, kun oikesti pyrin aina liikenteessä ajamaan turvallisesti ja muut huomioon ottaen. 

Kameroiden tärkein tehtävä on aivan varmasti kerätä kustannustehokkaasti rahaa valtion kassaan. Onhan sakkotulot ihan budjetoitu valtion tulopuolelle - niin absurdilta kuin se kuulostaakin. Nuo miljoonat tai kymmenet miljoonat kun käyttäisi perinteisen liikkuvan poliisin partioinnin lisäämiseen, niin saataisiin oikeasti turvaa liikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan kaikkea muuta vaarallista ja järjetöntä näkee. Sellaista, mihin noilla kameroilla ei ole mitään vaikutusta.

Hirveät ohitukset, olematon turvaväli, alinopeutta ilman syytä ajelu, vilkun käyttämättä jättäminen, ilman valoja ajaminen jne. Siinä olisi todellakin ne tärkeimmät valvontakohteet!

Vierailija
8/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytäntöhän tuolla tien päällä on se, että ajetaan n. 10% yli rajoituksen. Erittäin harvassa on ne kuskit, jotka ajavat oikeasti sitä rajoituksen mukaista nopeutta. Niin jos koittaa tehdä, niin äkkiä on jono perässä ja sitten tulee niitä typeriä ohituksia. Eli turvallisempaa ajaa samaa vauhtia kuin 95% muista autoilijoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden hullujen jatkoksi. Valvontahullu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän