Eikö ihmiset enää pese käsiään?
Näin miehenä olen huomannut, että noin puolet miehistä ei pese käsiään yleisissä vessoissa. Ei vaikka tullaan sieltä kopista jossa sitä paskaa on väännetty. Mennään suoraan ulos käymättä lavuaarin luona.
Ja niistä puolesta jotka kätensä pesee, ainakin 8/10:sta vaan huuhteee kädet hanan alla. Huolelliseen käsien pesuun menee aikaa useita minuutteja. Pestään kämmenet kunnolla, sormien välit, kynsien aluset ja myös rannetta yli rannenivelen.
Onko naisten keskuudessa tilanne yhtään parempi?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä ulinaa ylihygieenisyydestä ja hysteerisyydestä. Ensinnäkin moniin tauteihin, kuten norovirukseen ei auta hyvä vastustuskyky, vaan ainoastaan välttäminen eli käsienpesu. Ja jos jätetään jo ihan bakteerit ja virukset tarkastelun ulkopuolelle, niin en silti ymmärrä, miksi pidätte siitä, että joka paikka on täynnä mikroskooppisenpieniä ulostehiukkasia ja muita eritteitä?
Miksi jotkut sitten saa noroviruksen ja jotkut ei, esim. työkaverit? Luulisi, että kaikki saisi sen saman sitten jos ei vastustuskyky auta mitään ja samassa paikassa paskoineen pyöritään.
"Näin miehenä" = nainen joka tekeytyy mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan säälittävän tyhmiä te käsienpesusta jankkaavat. Tajuatteko, että me emme pyyhi takapuolta,me käsillämme? On vain hyvä, että ihmiset eivät turhaan pese käsiään. Muistan kun mummini puhui minulle pienenä ollessani basilleista, joiden takia kädet piti pestä. Nauratti, kun ei kukaan muu käytä sellaista sanaa. Eikä siinä ikinä ollut eroa, pesinkö kädet mummin seurassa vai enkö pessyt jossain muussa seurassa. Joten miksi pestä? Se on turhaa, oikeasti. Tajua jo se, ap.
WC käynnin jälkeinen käsien pesu EI OLE turhaa pesua tai hysteriaa. Se on pe-rus-hy-gi-e-ni-aa.
Silloin, kun peset käsiä jatkuvasti ja vaikka eläimen silittäminen jälkeen, se on turhaa. Uskomatonta miten yksinkertaisia ja paskaisia ihmisiä täällä on.
Minäpä hammaslääkärinä jätän myös kädet pesemättä kun olen käynyt pas kalla. Mukava työntää sormet potilaiden suuhun sen jälkeen :) mitäpä sitä hanskojakaan käyttämään, hysteeristä ylihygieniaa!
Ei huvita pestä, koska en halua kuunnella sitä käsienkuivauslaitetta.
Minä en pese käsiäni, koska:
- Inhoan vettä. Ensin se palelluttaa ihon ja sitten kuivattaa niin että iho halkeilee jos ei heti löydy rasvaa jostakin. Suihkussakin käyn vain kerran viikossa. Meikit poistan rasvalla, jos se on tarpeen.
- Ihmisen immuunijärjestelmä on tehty juuri pöpöjä varten. Pitäähän sille nyt hitto töitä antaa.
- Inhoan kaikenlaista terveys - turvallisuus vouhotusta. Elämässä pitää olla riskiä. Noro ei haittaa yhtään mitään. Ainoat tautini mitä ylipäänsä sairastan ovat juuri kyvin lyhytaikaisia mahatauteja (yksi päivä max) ehkä kerran kahdessa tai kolmessa vuodessa. Ei yhtään sairauspoissaoloa töistä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette ihan säälittävän tyhmiä te käsienpesusta jankkaavat. Tajuatteko, että me emme pyyhi takapuolta,me käsillämme? On vain hyvä, että ihmiset eivät turhaan pese käsiään. Muistan kun mummini puhui minulle pienenä ollessani basilleista, joiden takia kädet piti pestä. Nauratti, kun ei kukaan muu käytä sellaista sanaa. Eikä siinä ikinä ollut eroa, pesinkö kädet mummin seurassa vai enkö pessyt jossain muussa seurassa. Joten miksi pestä? Se on turhaa, oikeasti. Tajua jo se, ap.
WC käynnin jälkeinen käsien pesu EI OLE turhaa pesua tai hysteriaa. Se on pe-rus-hy-gi-e-ni-aa.
Silloin, kun peset käsiä jatkuvasti ja vaikka eläimen silittäminen jälkeen, se on turhaa. Uskomatonta miten yksinkertaisia ja paskaisia ihmisiä täällä on.
Oma paskani ei tee minulle yhtään mitään. Eläimet usein syövät omaansa. Ja muista ihmisistä en paskaakaan välitä. Jos joku on liian heikko kestämään normaaleja asioita, niin kuolkoon pois.
En ole kolmeen päivään pessyt ja olen koulun ruokalassa apukokkina.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaisia sikoja ihmiset lopulta onkaan? Käsiä ei pestä, vessoja ei vedetä veden säästämiseksi (yllättävän moni jättää vessan vetämättä), buffeteissa syödään (niillä paskaisilla käsillä) itsensä ähkyyn jne jne. Kyllä huomaa että täällä junttilassa ollaan pudottu puusta vasta vähän aikaa sitten.
Taitaa Suomessa olla meininki paljon hysteerisempää tuon hygienian suhteen kuin ns. kulttuurimaissa vaikkapa keski- tai etelä-Euroopassa.
Vastustuskykyä voi kasvattaa muutenkin kuin levittämällä kakkabakteereita ympäriinsä
Sen takia ne kopit ovat saastaisia kun kynnyksen takaa yrittää sohlata pieneen pöntöön. Ja naisilla vielä vaikeempaa.
Ehdotan että pönttön reikää suurennetaan ja naisille peilien asennuksella on suuri merkitys.
Useita minuutteja?
Keittiöllä työskennellessäni opin, että vajaa minuutti siihen menee. Vettä, saippuaa, kämmenet, kämmenselät sormet ja sormienvälit. Toki myös ranteen yli ekana aamusta, mutta ei nyt kesken kaiken, eihän kukaan ehtisi muuten tehdä mitään, jos vain seistäisiin käsiä pesemässä.
Muakin ällöttää, jos esim. meillä on vieraita ja kuulen, kun vessa vedetään, mutta en sitä, että lavuaaria käytettäisiin. Aina on käsisaippuaa tarjolla ja puhtaat käsipyyhkeet. Olisiko niin hirveää huilauttaa ne kädet?
En ole pessyt käsiäni vuosiin enkä ole ollut kertaakaan sairas tänä aikana
En koskaan pese käsiäni ja käyn pesullakin vain joulusaunan aikaan. MITÄÄN tauteja ei ole ollut! Ihmisellä on oma puolustuskyky ja iho uusiutuu jatkuvasti. Pelkkää markkinavoimien luomaa hysteriaa tämä jatkuva toitottaminen itsensä pesemisestä.
Mä en ymmärrä, kuinka ihmeessä kukaan voi saada kätensä likaiseksi vessassa? Kikkelini on puhdas - enkä edes koske siihen kun pissaan. Kun olen isommalla tarpeella, vedän sen jälkeen housut jalkaan ja housuni on puhtaat. Kaivatteko te persettä siellä vessassa vai mitä teette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava vetää kusinen vessan ovi auki puhtailla käsillä... ☹️
Ja vaikka naiset pesisivätkin käsiä, tilanne nollaantuu kun unisex-vessat yleistyvät.
Juuri tuon takia en käsien pesun jälkeen enää koske vessan oven kahvaan poistuessani. Usein oven saa työnnettyä jalalla auki tai sitten otan käsipyyhkeen käteeni suojaksi. Pyyhkeen heitän ekaan roskikseen ulkopuolella.
-ap
Sama täällä. Vessat pitäisi suunnitella niin, ettei ovia tarvitsisi kosketella. Esim. Turun Kultatalossa ja Hansassa on hyvä systeemi, kun vessoihin on avoimet sisäänkäynnit. Ja joo, ihmiset eivät pese käsiään, porsaat.
Pesin kädet kun menin vessaan, olisiko ne pitänyt pestä vasta poistuessa?
En ymmärrä tätä ulinaa ylihygieenisyydestä ja hysteerisyydestä. Ensinnäkin moniin tauteihin, kuten norovirukseen ei auta hyvä vastustuskyky, vaan ainoastaan välttäminen eli käsienpesu. Ja jos jätetään jo ihan bakteerit ja virukset tarkastelun ulkopuolelle, niin en silti ymmärrä, miksi pidätte siitä, että joka paikka on täynnä mikroskooppisenpieniä ulostehiukkasia ja muita eritteitä?